سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درختی چند طبقه برای اتاق شما


این گلدان از گیاهانی است که علاقه‌مندان زیادی دارد و احتمالا شما بارها آن را چه در خانه دوستان و آشنایان‌تان چه در سالن‌ها و مکان‌های گوناگون دیده‌اید. کاج مطبق، گیاهی است سوزنی برگ با شاخه‌هایی منطبق که رشد آن در محیط طبیعی زیاد است.





احتمال دارد خود شما هم در منزل‌تان یکی از این گیاه‌ زیبا را داشته‌باشید و به دنبال راه‌های  نگهداری بهتر و پرورش آن باشید. کاج مطبق، گیاهی است سوزنی برگ با شاخه‌هایی منطبق که رشد آن در محیط طبیعی زیاد است. بلندی آن در انواع مختلف به 08 تا 071 سانتی‌متر می‌رسد اما در فضای بسته رشد زیادی نخواهد داشت و در نتیجه نباید چندان نگران رشد بی‌رویه آن باشید. شدیدا به اكسیژن نیازمند است و اصولا در هر شرایطی همراه با رشد كلی گیاه، شاخه‌های پایین ریخته و تنه اصلی لخت می‌شود. برای رفع این ایراد تنها می‌توان 2 یا چند گیاه كوچك‌تر را اطراف آن طوری قرار داد تا ساقه بدون برگ كاج را بپوشاند.



  نور ملایم را دوست دارد

اگرچه سایه را تحمل می‌‌کند ولی بهتر است نزدیک به پنجره با نور ملایم نگهداری شود. در نور کامل بدون تابش آفتاب سبزتر می‌ماند و نور مستقیم خورشید را تحمل نمی‌كند، می‌توانید هر چند وقت یک‌بار آن را 180 درجه بچرخانید تا به طرف نور منحرف نشود.



  خاک سبک باشد

خاک کمپوست برای این گیاه مناسب است.بهتر است سعی کنید خاک را سبک تهیه كنید، مخلوطی از 2 قسمت گل و 3 قسمت برگ پوسیده برای این گیاه مناسب است.



  هفته‌ای یك‌بار کافی است

در هوای گرم هفته‌ای یك‌بار و در زمستان 2هفته یك‌بار با آب ولرم و بدون املاح آن را آبیاری کنید. بهتر است سعی کنید خاک را همیشه مرطوب نگه‌دارید.



  دوستدار رطوبت   

به طور کلی این گیاه رطوبت را دوست دارد و بهتر است در هوای گرم بین 4 تا 5 بار گیاه را غبارپاشی كنید.



  گرما را دوست ندارد

بهتر است نگذارید که محل نگهداری گیاه خیلی گرم شود  چون حداکثر دمایی که این گیاه تحمل می‌کند18 درجه سانتی‌گراد است ولی نسبت به دمای پایین تحمل بیشتری دارد حداقل دمای لازم برای گیاه 5 درجه سانتی‌گراد است.



  کود چندانی نمی‌خواهد

این گیاه تقریبا توقع زیادی ندارد و به كود زیادی احتیاج پیدا نمی‌کند فقط در فصل رشد نصف مقدار توصیه شده که روی  بسته بندی آن نوشته شده، كوددهی شود.



  هرماه شست‌وشو می‌خواهد

این گیاه هرقدر تمیزتر باشد هم زیباتر است هم سالم‌تر، هرماه یك‌بار غبارپاشی با آب و صابون می‌تواند مفید باشد. سعی شود، آب و صابون روی سطح خاك گلدان نریزد.



  تکثیرش مشکل است

تکثیر کاج مطبق در خانه بسیار مشکل است و بهتر است اگر قصد تکثیر آن را دارید به یک متخصص واگذار کنید. برای تکثیر از بذر یا قلمه استفاده می‌‌شود که البته قلمه باید از انتهای ساقه گیاه باشد در غیر این‌صورت گیاه حاصل کج در می‌‌آید.



   آنچه باید درباره این  گیاه بدانید

  •   اگر مورد بی توجهی قرار گیرد ممكن است نگهداری آن با اشكال مواجه شده برگ‌ها زرد و بی‌حالت شوند. قرار دادن گلدان از انتها در آب هرچند وقت یك‌بار مفید خواهد بود.
  •   چنانچه خاك گلدان حالت اسیدی داشته باشد برای گیاه مناسب‌تر است. بنابراین باید توجه كرد كه آب بدون مواد آهكی ( قلیایی) به آن داده شود.
  •   اگر رشد، گیاه متوقف شده است، ریشه گیاه را بازدید کنید واگر متراکم شده است باید گلدان را تعویض كنید  و اگر شاخه‌ها باریک و علفی است، باید تغذیه مصنوعی را آغاز كنید.
  •    اگر برگ‌های سوزنی زرد و قهوه‌ای شده است، باید بدانید که هوا بسیار گرم است.
  •    اگر برگ‌ها متمایل به سفیدی هستند، عامل آن اشعه مستقیم آفتاب از پشت شیشه است پس در نتیجه گیاه را به مکانی با نور غیر مستقیم انتقال دهید.
  •   اگر برگ‌ها سبز هستند ولی می‌ریزند آبیاری شما بیش از اندازه است.
  •   اگر برگ‌های شاخه‌های پایین می‌ریزند گیاه پیر شده است یا این‌که در تاریکی زیاد نگه داشته شده است.
  •   اگر شاخه‌ها به سمت پایین خم می‌شوند باید بدانید که هوا خیلی سرد است.


ویدیو مرتبط :
ابلیس در طبقه 4وبرخی گوربه گورشده ها در طبقه هفتم جهنم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق تفتیش عقاید طبقه منفی 2 موسسه



اخبار,اخبار سیاسی, غرویان

یكشنبه سوم آبان بود كه حجت‌الاسلام‌ محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه، درباره کاندیداتوری سیدحسن خمینی مطالبی عنوان كرد كه بازتاب‌های فراوانی در پی داشت. وی گفته بود، در دیداری كه با آیت‌ا... عبدا... جوادی‌آملی داشته ایشان هم بر جایگاه علمی سیدحسن خمینی صحه گذاشتند. در پی آن، سایت صابرنیوز وابسته به حلقه رسانه‌ای پرتو، گزارشی را روی خروجی خود قرار داد كه به بازخوانی ماجرای توبه غرویان در سال83 ‌پرداخته است.

غرویان كه زمانی شاگرد آیت‌ا... مصباح‌یزدی بود در مقابل این اقدام پرتوی‌ها، سكوت نكرد و در گفت‌وگویی زوایایی از چرایی جدا شدنش از موسسه مزبور را افشا كرد. او در این مصاحبه گفت: «مرا تهدید كردند كه ماشینت را آتش می‌زنیم و به همسرت می‌گوییم با یك زن رابطه داشته‌ای. اینها توبه‌نامه‌ای اجباری از من منتشر كردند. اتاق‌های این زیرزمین به شكل اتاق‌های شكنجه ساواك طراحی شده است.» این اظهارات شاگرد قدیمی آیت‌ا... مصباح‌یزدی، با واكنش حجت‌الاسلام قاسم روانبخش مواجه شد.

 

وی جوابیه‌ای را از طریق تلگرام منتشرکرد. روانبخش نوشت: شكنجه‌گاهی كه آقای غرویان ادعا می‌كند كجای موسسه است كه از چشم هفت‌هزار شاگرد و استاد مخفی مانده و فقط ایشان دیده است؟! با این فرض خوب است دستگاه‌های مسئول نسبت به اینگونه اتهامات اقدام كنند و پاسخ لازم را از ایشان دریافت كنند. وی ادامه داد: اینجانب از دوستان صمیمی ایشان بودم و این را همه دوستان می‌دانند، به من گفت خواهش می‌كنم مصاحبه‌ای با من داشته باشید تا به نحوی از این حرف‌ها اظهار پشیمانی كنم. مصاحبه‌ای انجام شد و خود ایشان هم ملاحظه و تیتر مصاحبه نیز با خود ایشان هماهنگی شد كه تیتر آن مصاحبه بود: «به خود آمده‌ام.»

 

روانبخش اظهار كرد: چند روز قبل از آن، در جلسه كانون طلوع بودیم و علامه مصباح هم حضور داشتند، ناگهان آقای غرویان بلند بلند شروع به گریه كردن كرد و می‌گفت من علی‌محمد باب شدم، عباس افندی شدم، شیطان این حرف‌ها را در دهان من گذاشت البته فیلم آن نیز موجود است. مدتی گذشت انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز و ایشان از طرفداران آقای هاشمی‌رفسنجانی شدند و كم‌كم از موسسه به جامعه المصطفی و بعد از چندی به هیات علمی منصوب شدند و ارتباط خودش را با موسسه قطع كرد؛ حال نمی‌دانیم موسسه چه گناهی مرتكب شده كه در این مدت 11ساله دایما به موسسه و دوستان قدیمی‌اش اهانت می‌كند؟!


 پاسخ غرویان به اظهارات روانبخش
حجت‌الاسلام غرویان اما در پاسخ به این اظهارات گفت: آقای روانبخش چه مسئولیت رسمی در موسسه دارند كه از جانب موسسه سخن می‌گویند؟ وی ادامه داد: من گفتم چنین اتاقی در موسسه وجود دارد و خود بنده را آنجا بردند و حرف‌های نامربوط و زشتی هم به من زده‌اند. این خبر است نه تحلیلی كه آقای روانبخش و دیگران در این باره می‌گویند. غرویان به «آنا» گفت: مگر من درباره موسسه صحبت كرده‌ام؟ من درباره یك اقلیت صحبت می‌كنم. من همچنان احترام استاد مصباح را به عنوان استاد خودم نگه می‌دارم و حق استادی ایشان همچنان برایم محفوظ است.

 

وی ادامه داد: این افراد در قضیه برجام مورد توبیخ قرار گرفتند و مقام معظم رهبری شخص آقای ظریف را به عنوان یك انسان متدین یاد كردند. اینها چون در برجام شكست خوردند و با آن طرح‌هایی كه داشتند نتوانستند دولت را شكست بدهند، عصبانی هستند. غرویان گفت: این مباحث برای 11سال پیش است چه ربطی به الان داشت كه اینها، دوباره آن را مطرح كردند؟ بنده فقط از كاندیداتوری آیت‌ا... سیدحسن خمینی حمایت كردم و از مقام علمی ایشان سخن گفتم. وی افزود: به نظر من حرف‌هایی كه آقای روانبخش و دیگران می‌زنند تحریف تاریخ است.

 

اصلا آن جلسه‌ای هم كه فیلم تهیه كردند كه ایشان می‌گویند فیلمش موجود است مگر از من اجازه گرفتند كه حالا برای پخشش از من اجازه می‌خواهند؟ اگر یك امر خصوصی بوده به چه حقی آن فیلم را گرفتند؟ غرویان در پاسخ به این سوال كه «آیا شما آن روز در آن جلسه گریه كردید و ابراز پشیمانی كردید؟»، گفت: بله، ولی مقدمات این كار چه بوده؟ مقدمه آن فشارهایی بود كه صورت گرفت. غرویان در پاسخ به این سوال كه «آیا آیت‌ا... مصباح كه رئیس موسسه است از این ماجرا اطلاع دارند؟»، تصریح کرد: من احتمال قوی می‌دهم كه ایشان در جریان نبودند والا جلوی این كارها را می‌گرفتند. وی در پاسخ به این سوال كه «این اتاق در كجای موسسه است؟»، تاكید كرد: اتاقی است در پاركینگ طبقه منفی دو.


  اخبار سیاسی -آرمان