سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درباره لیفت ابرو چه می دانید؟



لیفت ابرو,کشش پوست,تاتو ابرو

واژه «لیفت» در فارسی به اشتباه به کشش پوست ترجمه شده است.متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهدیم افرادی که در ناحیه ابرو و پلک تاتو می‌کنند، به دنبال آن دچار کاهش موی ابرو یا مژه می‌شوند. این افراد برای پرپشت نشان دادن این نواحی سراغ تاتو می‌روند اما همان مقدار مویی که داشتند نیز بعد از تاتو می‌ریزد، زیرا خون‌رسانی به مو کاهش پیدا می‌کند. برای تاتو ابرو از سوزن‌های مخصوصی استفاده می‌شود که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی ممکن است موجب انتقال بیماری‌هایی مانند هپاتیت A و B و C شود .تاتوی ابرو قابل پاک شدن نیست و در صورتی که فرد پشیمان شود با انجام لیزر تنها می‌توان آن را کم‌رنگ کرد که این امر نیز بستگی به عمق تاتو دارد؛ با کم‌رنگ شدن تاتو ابرو خط بریدگی در محل باقی می‌ماند.

بعضی از افراد به علت اینکه پشت پلک‌هایشان با افزایش سن پر می‌شود و این امر چهره را مسن نشان می‌دهد اقدام به تاتو ابرو برای مخفی کردن پیری می‌کنند. معمولا از ۴۰ سالگی به بعد شاهد نشانه‌های پیری در پلک هستیم. در بیشتر موارد علت پر شدن پشت پلک افتادگی پیشانی به سمت پایین است و درمان افتادگی پیشانی کشش آن به سمت بالای صورت است، اما متاسفانه برخی برای رفع این مشکل به سمت تاتوی ابرو می‌روند. در صورتی که فردی در سنین میانسالی و برای از بین بردن آثار پیری ابروهای خود را تاتو کند، دیگر امکان کشیدن پیشانی به سمت بالا وجود ندارد، زیرا تاتو موجب بالا رفتن ابروها می‌شود و با کشیدن پیشانی ممکن است چهره فرد نامتناسب شود.

اگرچه قبل از تاتو باید با جراح پلاستیک نیز مشورت شود اما در حال حاضر و در برخی از موارد مشاهده می‌شود که افرادی بدون تخصص با انجام جراحی اقدام به برداشتن کامل ابروهای فرد می‌کنند. متاسفانه این اقدام در حال شایع شدن است و پس از انجام آن فقط یک خط بریدگی در محل ابروهای فرد باقی می‌ماند. همچنین تعدادی از افراد فاقد تخصص قسمتی از پوست بالای پیشانی و پایین یا بالای مو را برداشته و مدعی هستند که «کشش پوست» انجام داده‌اند. در صورتی که پوست را با کشیدن نمی‌توان نگاه داشت. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی پیشانی به حالت قبلی بازگشته و تنها یک خط برش در صورت فرد باقی می‌گذارد.

واژه «لیفت» در فارسی به اشتباه به کشش پوست ترجمه شده است در صورتی که پوست را با کشش نمی‌توان نگاه داشت زیرا پوست خاصیت ترمیم دارد و پس از مدت کوتاهی که کشیده باقی بماند مجددا به حالت قبلی خود بازمی‌گردد. عمل «لیفت» از جمله جراحی‌های پلاستیک است که در اتاق عمل و با استفاده از تجهیزات و روش خاصی انجام می‌شود، ارتباط چندانی با پوست ندارد و جراح برای انجام آن روی عصب کار می‌کند.

همچنان که گفته شد برداشتن ابروهای فرد با جراحی و به اصطلاح «کشیدن پوست» در حال شایع شدن است و به دلیل اینکه این اقدامات توسط افراد بدون تخصص انجام می‌گیرد، توصیه اکید می‌شود افراد قبل از انجام هر اقدام زیبایی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

منبع:aftabir.com

 


ویدیو مرتبط :
لیفت ابرو(صوتی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیفت ابرو و پیشانی با فوق تخصص جراحی پلاستیک


بیش از 90درصد از افرادی كه با شكایت از پوست اضافه در پلك‌های فوقانی مراجعه می‌كنند، مشكل اصلی‌شان افتادگی (پتوز) ابرو است نه پلك فوقانی و درصورتی كه این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلك بالا و برداشتن پوست اضافه پلك فوقانی قرار گیرند...




دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران







لیفت ابــرو  و پیشــانی

اگر از  چین‌و چروک‌های بین ابروهایتان خسته‌شده‌اید و می‌خواهید صورتی زیباتر داشته باشید، این مطلب را بهتر است بخوانید:
انتخاب پزشك فوق‌تخصص در زمینه جراحی‌های زیبایی یكی از دغدغه‌های اصلی افرادی است كه درصدد انجام این اعمال هستند. برای حل این مشكل، وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشكی فهرست پزشكانی كه فوق‌تخصص جراحی پلاستیك و زیبایی هستند را در سایت انجمن جراحان پلاستیك و زیبایی ایران به آدرس www. plasticsurgeons.ir قرار داده است.  محل ابرو از نظر زیبایی در مردان، روی لبه فوقانی استخوان حدقه چشم است ولی در خانم‌ها این محل بالاتر بوده و از لبه فوقانی استخوان حدقه چشم مختصری بالاتر است. همچنین قسمت خارجی ابرو نیز باید از قسمت داخلی آن بالاتر باشد. پیشانی نیز باید بدون چین‌و‌چروك و صاف باشد و بین ابروها نیز خطوط ناشی از اخم وجود نداشته باشد. در ادامه دکتر مجید نداف کرمانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خواهد گفت که چه کسانی کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی هستند.
چه كسانی كاندیدای عمل لیفت ابرو و پیشانی هستند؟
بیمارانی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی باشند:
1- ابروها پایین‌تر از حد طبیعی باشد که باعث شود صورت فرد غمگین یا خسته به نظر برسد یا ابروها قوس زیبایی نداشته باشد.
2-  وجود چین‌و‌چروك‌های افقی در ناحیه پیشانی
3- وجود چین‌و‌چروك‌های عمودی در فاصله بین ابروها





  لیفت ابرو مناسب است یا عمل جراحی پلك فوقانی؟
بیش از 90درصد از افرادی كه با شكایت از پوست اضافه در پلك‌های فوقانی مراجعه می‌كنند، مشكل اصلی‌شان افتادگی (پتوز) ابرو است نه پلك فوقانی و درصورتی كه این افراد تحت عمل جراحی زیبایی پلك بالا (بلفاروپلاستی فوقانی) و برداشتن پوست اضافه پلك فوقانی قرار گیرند، افتادگی ابروی آنها بیشتر شده و فاصله ابرو تا چشم كاهش یافته و درنتیجه دچار علائم پیری ناحیه چشم و اطراف چشم می‌شوند.
درواقع عمل جراحی مناسب در اكثر این افراد لیفت ابرو است و با بالا بردن ابرو با عمل جراحی، پوست اضافه در پلك فوقانی برطرف می‌شود و چشم‌ها بازتر و زیباتر می‌شوند.
چندین تكنیك جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد كه انتخاب تكنیك مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین ‌و‌چروك‌های بین ابروها دارد
تكنیك‌های مختلف جهت لیفت ابرو و پیشانی چیست؟
چندین تكنیك جهت لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد كه انتخاب تكنیك مناسب بستگی به ارتفاع پیشانی و وجود چین‌و‌چروك‌های بین ابروها دارد. در افرادی كه پیشانی بلند (ارتفاع پیشانی بیش از 7 سانتی‌متر) دارند، بهترین تكنیك، لیفت ابرو از طریق برش Hairline (محل تلاقی پوست مودار سر و پوست بدون موی پیشانی) است كه در این روش علاوه‌بر لیفت ابرو، پوست اضافه پیشانی نیز برداشته می‌شود.
در افرادی كه پیشانی بلند ندارند (ارتفاع پیشانی كمتر از 7 سانتی‌متر) و دارای چین‌و‌چروك ناشی از اخم در بین ابروها هستند، بهترین تكنیك روش آندوسكوپیك است كه با دوربین و برش‌های كوچك در محل رویش موها در پوست سر انجام می‌شود كه علاوه بر لیفت ابرو، عضلات اخم نیز قطع می‌شوند و باعث بهبود همیشگی چین‌و‌چروك‌های ناشی از اخم می‌شود.
در افرادی كه پیشانی آنها بلند نیست (ارتفاع پیشانی كمتر از 7 سانتی‌متر) و چین‌‌وچروك در بین ابروها ندارند، لیفت تمپورال (شقیقه) تكنیك مناسبی است كه در این تكنیك با دو برش در نواحی شقیقه در محل رویش موها، لیفت قسمت خارجی ابروها انجام می‌شود ولی روی عضلات اخم و چین‌و‌چروك‌های ناشی از این عضلات تاثیری ندارد.



عوارض احتمالی ناشی از لیفت ابرو و پیشانی‌چیست؟
این عمل كاملا فوق تخصصی است و باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی كه آشنایی كامل به آناتومی این ناحیه دارد، انجام پذیرد، در غیر این صورت ممكن است باعث آسیب به عصب پیشانی و درنتیجه ناتوانی در بالا بردن ابروها شود.
البته این عارضه معمولا موقتی است و با مرور زمان بهبود می‌یابد. از عوارض دیگر كبودی و تورم اطراف چشم‌هاست كه در چند روز اول دیده می‌شود و تا هفته اول خودبه‌خود برطرف می‌شود.
همچنین ممكن است ابروها پس از عمل بالاتر از حد نرمال به‌نظر برسند كه این مسئله نیز موقتی است و تا ماه اول به محل طبیعی خود برمی‌گردند.




دکتر مجید نداف کرمانی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران



 ولنجک، نبش خیابان هجدهم، مجتمع خلیج فارس، طبقه پنجم، واحد 507
تلفن تماس : 22179971 ، 22179905
09105898005

www.DrnaddafKermani.com