سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

درآمد خوب خوشبختی نمی آورد. چرا؟


افراد میلیونر یا همه انسان های پولدار یک اشتباه واحد دارند؛ آنها تصور می کنند پول خوشبختی می آورد؛ تصور می کنند هر چه درآمد بیشتری داشته باشند، خوشحال تر خواهند بود. اما هرگز اینطور نبوده و نخواهد بود. قبول ندارید؟ ما به شما ثابت می کنیم.





صبح بخیر: افراد میلیونر یا همه انسان های پولدار یک اشتباه واحد دارند؛ آنها تصور می کنند پول خوشبختی می آورد؛ تصور می کنند هر چه درآمد بیشتری داشته باشند، خوشحال تر خواهند بود. اما هرگز اینطور نبوده و نخواهد بود. قبول ندارید؟ ما به شما ثابت می کنیم.

شما نمی توانید زندگی آرام و شاد و احساس خوشبختی را با پول بخرید. مثلا مغازه بروید و بگویید یک کیلو احساس رضایت از زندگی می خواهم و مبلغ آن برایم مهم نیست! اگر این طور بود که اکنون همه پولدارهای دنیا، خوشبخت ترین انسان های روی زمین بودند. برای رضایت از زندگی و احساس خوشبختی شما باید چیزی غیر از پول هزینه کنید.



افراد پولدار این درک را دارند که برای زیاد کردن سرمایه و دارایی خود هرگز نباید به ایده و نظرات خودشان متکی باشند. به همین منظور، مشاوران مالی و رایزن های خبره برای خود استخدام می کنند. اما همین افراد، وقتی زمان خرج کردن پول ها فرا می رسد، فقط به نظرات و خواسته های خود تکیه می کنند تا ببینند چه چیزی باعث خوشبختی و رضایت آنها می شود.

این مقدمه را گفتیم تا مسایل پایین را مطرح کنیم و طرز فکر شما را به پول تغییر دهیم تا در طولانی مدت احساس خوشبختی و رضایت داشته باشید.

1. وسایل زیادی می خرید اما تجربه کافی ندارید

خرید کردن در عصر فناوری بسیار آسان تر از چندین سال قبل است. در حال حاضر فقط کافی است اراده کنید تا وسیله ای را بخرید: خیلی راحت در فروشگاه های اینترتی جست‌وجو می کنید و با داشتن کارت بانکی و پرداخت آنلاین هزینه، آن وسیله در خانه شما خواهد بود. نه زحمت بیرون رفتن به خود داده اید نه چیز دیگر.

اما باید این حقیقت را بدانید مثلا خرید یک ال‌سی‌دی بزرگ یا گوشی آی‌فون جدید تضمین کننده خوشبختی نیستند. اگر در عوض آن با دوستان خود رستوران بروید و ساعت ها در کنار هم خوش بگذرانید، احساس بهتری از زندگی خواهید داشت.

محققان ثابت کرده اند تجربه لحظه های شاد بیشتر از خرید وسایل و کفش و لباس به انسان ها احساس خوشبختی می دهد. انسان، ذاتا موجودی اجتماعی است و بودن در کنار افراد دیگر ذات او را سیراب می کند و احساس خوشبختی به او می دهد.



وقتی درک کنید که تجربه های مختلف زندگی بیشتر باعث شادی می شوند، سعی خواهید کرد تا وسایلی در جهت تامین این تجربه ها خریداری کنید.

برای درک بهتر این مساله، چهار پرسش را پیش از هزینه کردن هر نوع پولی از خود بپرسید:

1. آیا این هزینه مرا به دیگران نزدیک می کند؟

2. آیا این کار باعث ایجاد خاطره ای ماندگار در ذهن من می شود که تا سال ها یادآوری آن برایم خوشحال کننده باشد؟

3. آیا در این تجربه با فرد یا افرادی که دوستشان دارم همراه هستم؟

4. آیا این کاری است که قبلا هرگز انجام نداده ام و یک موقعیت عالی به شمار می رود؟

2. بیشتر روی کسب درآمد متمرکز هستید تا استفاده بیشتر از زمان

بیشتر مواقع درگیر زیاد کار کردن و داشتن درآمد بیشتر هستیم و از مساله مهم تری به نام  «زمان» در زندگی غافل هستیم. محققان ثابت کرده اند، افرادی که درآمدهای بیشتری دارند زمان کمتری را در جهت لذت بردن از زندگی صرف می کنند. افراد ثروتمند بیشتر روی انجام کارهایی همچون کار، خرید و ارتباطات متمرکزند که همه آنها با استرس و تنش های بسیار همراه هستند. انسان ها ناخن خشک نیز بیشتر وقت خود را به پس انداز صرف می کنند.

وقتی بیشتر زمان خود را برای مسایل مالی صرف می کنید در واقع همه خوشبختی خود را قربانی می کنید. سعی کنید پول خود را معقولانه در جهت خوشبخت و خوشحالی و در کنار خانواده بودن صرف کنید. اگر برای بودن در کنار خانواده باید بنزین بیشتری مصرف کنید، چه اشکالی دارد. این کار را انجام دهید. مطمئن باشید رضایتی که در نتیجه آن به دست می آورید بسیار ارزشمندتر از پولی است که خرج می کنید.

3. تصور می کنید خانه های اعیانی خوشبختی می آورد

همه انسان ها دوست دارند خانه شیک و بزرگ و اعیانی داشته باشند. اما این خانه ها موجب شادمانی و رضایت روحی افراد نمی شوند. شاید تصور کنید این حرف کلیشه ای و بی مفهوم است، اما واقعیت این است که افرادی که از خانه های کوچک، به خانه های بزرگ نقل مکان می کنند شاید از خانه خود بسیار راضی باشند، اما در زندگی رضایت لازم را ندارند.



افرادی که صاحب خانه هستند در مقایسه با مستاجرها خوشبخت تر نیستند. خانه های بزرگ هیچ گاه باعث خوشبختی و زندگی آرام صاحبان آنها نشده است. خرید خانه یا وسایل خانه شاید برای مدت کوتاهی باعث خوشحالی شوند اما در طولانی مدت بر احساس خوبشختی ما در زندگی تاثیری ندارد.

4. به خودتان اجازه می دهید تا همیشه بهترین ها را داشته باشید

وقتی درآمد بسیار زیادی داشته باشید شاید به نظرتان احمقانه باشد که بهترین جواهرات، لباس ها و ... را نداشته باشید و به گران ترین رستوران ها نروید. اما بالاخره زمانی می رسد که از این مسایل اشباع می شوید و به دنبال یافتن راهی برای خوشحال تر بودن و احساس خوشبختی خواهید بود.

هر چیزی وقتی زیاد و همیشه در اختیار انسان باشد، آدم علاقه اش را به آن از دست می دهد. دسترسی زیاد داشتن به همه آنچه می خواهیم باعث می شود تا لذت های ساده و کوچک زندگی را درک نکنیم.

5. بیشتر روی خود سرمایه گذاری می کنید تا دیگران

همیشه شنیده ایم که وقتی انسان خودش از خود احساس رضایت داشته باشد و در درون خود احساس خوشبختی بکند، می تواند آن را به دیگران هم منتقل کند. اما محققان جدید برعکس این اعتقاد را ثابت کرده اند. آنها می گویند با خوشحال کردن دیگران خودتان هم خوشحال خواهید بود. این مساله کاملا شفاف و واضح است. اما بیشتر ما این مساله را در زندگی خود فراموش کرده ایم.

در نتیجه تحقیقی که روی 600 آمریکایی انجام شد، مشخص شده است افرادی که پول خود را فقط برای خود خرج می کنند در زندگی آن رضایت لازم را ندارند. اما در عوض، افرادی که بخشی از درآمد خود را برای بودن در کنار دوستان یا کمک به آنها هزینه کرده بودند، احساس بسیار خوبی داشتند.

شاید اگر پولدار باشید بارها به این مساله فکر کرده باشید که چرا پس از خریدن لباس، عطر، جواهرات و ... گران قیمت باز هم به طور کامل احساس خوشبختی ندارید! خوشبختی واقعی زمانی است که بدانید پول شما استفاده مفیدتری هم می تواند داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
منبع درآمد خوب با ساخت زیورآلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عشق مهران مدیری خوب از آب درآمد!


طبیعتا موفقیت یك فرمول خاص دارد كه در زندگی مهران مدیری نیز دیده می‌شود. این فرمول تلاش + صبر + عشق است كه می‌تواند هر انسانی را به موفقیت برساند. یكی از ویژگی‌هایی كه در مهران مدیری بارز است از زمانی‌كه او را شناختیم، این است كه كارش را دوست دارد