سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دانشگاهیان ما به بازارهای خارجی راه نمی یابند!


صرف پزشک، ماما و متخصص بودن به درد بازارهای امارات، عربستان، فیلیپین، ژاپن و... نمی خورد؛ باید با زبان و فرهنگ کار کشور مقصد آشنا بود

سازمان جهانی دیده بان کارآفرینی، کشور ما را با کشورهای دیگر در 42 شاخص مقایسه کرده است. بر این اساس راه اندازی یک کسب و کار در ایران به طور متوسط 219 روز طول می کشد؛ این در حالی است که کشوری مانند سنگاپور، این امر را تنها در 5/9 روز به سرانجام می رساند که این نشان از شفافیت مقررات کسب و کار در این کشور دارد. روزنامه «آسیا» در گفت وگو با مسلم خانی، مشاور معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار، به بررسی وضعیت کارآفرینی در ایران پرداخته است.

ـ کارآفرینی یعنی چه؟
اینکه کسی بتواند، کسب و کاری را راه اندازی کند، منتها در این امر حتماً نوآوری داشته باشد؛ مثلاً روش، ابزار و تکنولوژی او متفاوت باشد. اصلی ترین شاخصی که الان در بحث کارآفرینی به آن توجه می شود، ایجاد ارزش افزوده است.

ـ کارآفرینی، صرفاً در حوزه تولید است؟
کارآفرینی اکنون در حوزه های دیگر همچون اجتماع، سیاست، فرهنگ و آموزش رونق پیدا کرده است و منحصر به فعالیت های تولیدی و اقتصادی نیست. کارآفرینی پایه اش بر ایده خلاقانه استوار است و اینکه این ایده به تولید انبوه برسد. مثل اینکه شما کلاه سلمانی هوشمند را به عنوان یک «ایده» داشته باشید، بعد آن را به مثابه یک اختراع به ثبت برسانید و پس از این مرحله هم تولید انبوه و فروش داشته باشید. ما اکنون به کارآفرینی در حوزه سیاست به شدت نیاز داریم، کارآفرینی در این حوزه یعنی اینکه ما زمان تصویب سیاست ها را به شدت کاهش دهیم که در این میان به رویکردهایی همچون افزایش بهره وری و کیفیت بخشی به برنامه ها نیاز داریم؛ بنابراین در حوزه هایی چون مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت باید سیاستگذاران را با قواعد و مقررات کارآفرینی آشنا کنیم.

 بر این اساس در برخی کشورها، دیده شده فعالیت یک دولت در 4 سال توانسته برابر 40 سال تأثیر مثبت بر جامعه بگذارد و برخی اوقات دیده شده دولتی به دور از قواعد کارآفرینی، فعالیت کرده و با تمام شدن عمر فعالیتش، برنامه هایش نیز بایگانی شده و اثربخشی نداشته است. بنابراین کارآفرینی در حوزه ای مانند سیاست مقوله جدیدی است که باید بتوانیم آموزش ها و مفاهیم این امر را به سیاستمداران منتقل کنیم.


ویدیو مرتبط :
استقبال بازارهای خارجی از محصول انار خضراء خورده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بااجسام خارجی داخل گوش بچه چه کنیم؟



شايعترين اجسام خارجي كه از گوش كودكان خارج مي‌كنند اشياء كوچك مانند مهره‌ها و دانه‌هاي ريزي هستند كه يا خود كودك يا همبازي وي آنرا به داخل گوش فرو كرده‌اند. كمتر اتفاق مي‌افتد كه حشرات كوچك به داخل گوش وارد شوند و يا در آن بدام بيافتند.


آيا خطرناك است؟


هرگونه شيء خارجي در گوش كه به آساني خارج نشود بايد خطرناك تلقي گردد زيرا ممكن است موجب عفونت مجراي خارجي، يا ورم گوش خارجي، شود و يا به پرده صماخ آسيب رساند.

گوش درد

ابتدا چه كار بايد بكنيد؟


1- اگر شيء كوچك و نرم باشد آنرا با يك موچين خارج سازيد. اگر احساس مي‌كنيد گرفتن آن موجب مجروح شدن اطراف گوش ميشود دست به آن نزنيد و فوراً به دكتر مراجعه نمائيد.

2- اگر جسم خارجي يك حشره باشد كودك خود را به بغل بخوابانيد بطوري كه گوش آسيب ديده وي در معرض دست شما و رو به بالا باشد و آب گرم در داخل آن بريزيد. با اين كار حشره در آب شناور ميشود و بيرون مي‌آيد..1

آيا مشورت با دكتر لازم است؟


اگر شيء بيرون نيايد و كودك احساس درد و حساس بودن كند فوراً به دكتر مراجعه كنيد.


دكتر چه اقدامي انجام خواهد داد؟


دكتر بعد از معاينه مجراي گوش خارجي شيء را بيرون آورده و آسيبهاي احتمالي به پوست يا عفونتهاي ايجاد شده بر اثر شيء خارجي را مداوا مي‌كند.

گوش درد

شما چه كمكي مي‌توانيد بكنيد؟


اجازه ندهيد كه كودك كمتر از چهار سال با اشياء كوچكي كه قابل گذاشتن در بيني، گوش و يا دهان است و امكان خفگي نيز دارد بازي كند.

1- البته در صورتيكه كودكتان سابقه پارگي پرده گوش دارد ويا اگر به دليلي از سالم بودن پرده صماخ مطمئن نيستند (مثلاً در مواردي كه سابقه خروج چرك از گوش وجود دارد) از اين روش استفاده نكنيد در اين شرايط به پزشك مراجعه كنيد.