سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

داستان مردانی كه نبض بازار را در دست دارند


افرادی که در این گزارش به آنها اشاره شده کسانی هستند که به نظر می‌رسد بیشتر در کانون توجه رسانه‌ها بوده‌اند؛ البته در به دست آوردن این جایگاه، موفقیت‌های شخصی‌شان هم بی‌تاثیر نبوده است. می دانیم كه جای چند نفر در این میان خالی است

هفت صبح: داستان مردانی كه نبض بازار را در دست دارند و به  چهره‌های رسانه‌ای ‌بدل شده‌اند

بعد از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها به علت تغییر و تحولات بازار برخی چهره‌ها که تا پیش از آن در رسانه‌ها کمتر مطرح بودند و مردم آنها را نمی‌شناختند؛ به یکباره به چهره‌های تاثیرگذار و مهمی‌ تبدیل شدند. پیش از این تنها چهره های اقتصادی در بخش خصوصی كه مورد توجه رسانه ها قرار می گرفتند روسا و چهره های اتاق بازرگانی بودند كه عموما در سطح اقتصاد كلان اظهار نظر می كردند.اما تغییر و تحولات اقتصادی كشور و اتفاق بزرگی به نام هدفمندی یارانه ها و هوشیاری افزون‌تر مردم نسبت به اتفاقات و فراز و نشیب های اقتصادی موجب شد تا روسای صنوف كه در تمام این سال ها تحت الشعاع اعضای اتاق بازرگانی قرار داشتند به عنوان چهره های رسانه ای مورد توجه قرار گیرند.

در حوزه هایی مثل طلا و جواهر ،خودرو، مسكن ،لوازم خانگی و موبایل و گوشی های همراه روسای اتحادیه های این صنوف به پای ثابت روزنامه‌ها و سایت ها بدل شده اند و مردم با دقت اظهار نظرها و مشاوره های این چهره هارا دنبال می كنند.برخی از آنها مثل كشتی آرای و مصطفی قلی خسروی از ذكاوت رسانه ای مناسبی نیز برخوردارند و در تعاملی مدام با اصحاب رسانه قرار دارند .پرونده ای كوچك برای مهمترین روسای صنوف آماده كرده ایم.

افرادی که در این گزارش به آنها اشاره شده کسانی هستند که به نظر می‌رسد بیشتر در کانون توجه رسانه‌ها بوده‌اند؛ البته در به دست آوردن این جایگاه، موفقیت‌های شخصی‌شان هم بی‌تاثیر نبوده است.  می دانیم كه جای چند نفر در این میان خالی است.از جمله طحان پو، رئیس اتحادیه لوازم خانگی،پورشیرازی، رئیس اتحادیه پوشاك و روسای اتحادیه های متنفذی مثل آهن فروش ها.اما این تنها فتح بابی است در بررسی جایگاه صنوف در زندگی اقتصادی مردم ما.

محمد کشتی‌آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهركشور

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر از جمله افرادی است که در چند سال اخیر به خصوص بعد از نوسانات طلا و ارز، نامش بیش از پیش سرزبان‌ها افتاده است. رسانه‌ها او را به عنوان فرد خوش صحبتی می‌شناسند که همیشه تعامل خوبی با خبرنگاران دارد و آخرین تحلیل‌ها و اخبار بازار طلا و سکه را در اختیار آنها می‌گذارد. بدون شک او را با 52 سال فعالیت در صنف طلا و جواهر می‌توان از قدیمی‌ترین فعالان این بخش دانست. او علاوه بر تجربه کاری طولانی در حوزه طلا و جواهر، تحصیلات دانشگاهی مفصلی هم دارد. فارغ‌التحصیل حسابداری صنعتی، حسابداری و مهندسی مالی است و هم‌اکنون در مقطع فوق لیسانس مدیریت بازرگانی در حال تحصیل است. از سوی دیگر به عنوان کارشناس رسمی‌دادگستری در رشته طلا و جواهر هم مشغول به کار است..

داستان مردانی كه نبض بازار را در دست دارند و به  چهره‌های رسانه‌ای ‌بدل شده‌اند

 او در مورد فعالیت‌های خود در اتحادیه طلا و جواهر اینطور می‌گوید: «از سال 1372 به عنوان بازرس اتحادیه مشغول به کار شدم و هشت سال هم کارشناس اتحادیه بودم. تا اینکه از سال 1382 وارد هیات مدیره شدم و با سمت نایب رئیس اتحادیه مشغول به کار شدم.» محمد کشتی‌آرای از سال 1387 اولین رئیس اتحادیه کشوری ایران است و او را باید مبتکر سیستم اطلاع‌رسانی به روز قیمت سکه و طلا نامید؛ سال 1383 او در رادیو به طور مستمر آخرین قیمت طلا و سکه را اطلاع‌رسانی می‌کرد.

جدا از آن مدت‌هاست یک نشریه صنفی به صورت فصلنامه با تمرکز روی بخش بازار طلا و سکه منتشر می‌کند. محمد کشتی‌آرای تالیفاتی هم در حوزه طلا و جواهر دارد و سه کتاب با محوریت جواهرات، طلا، سکه و سنگ‌های زینتی و قیمتی منتشر کرده است. آخرین پیشنهاد جالب او تاسیس بانک طلا بود که می‌گوید با همکاری یکی از بانک‌ها مقدور است



افشار فروتن لاریجانی- رئیس ‌صنف فروشندگان تلفن همراه

افشار فروتن لاریجانی یکی از نام‌هایی است که معمولا در بحث‌های مربوط به تلفن همراه می‌توان رد آن را پیدا کرد. او رئیس انجمن صنف تلفن همراه کشور است که از 10 سال پیش تشکیل شده است. او 12 سال پیش فعالیت‌های خود را در این صنف آغاز کرده و به سرعت توانسته در این بخش رشد کند به طوری که ابتدا به عنوان دبیر انجمن و بعد از دو سال به عنوان رئیس انجمن مشغول فعالیت شد. فروتن لاریجانی در حال حاضر 44 سال سن دارد و در رشته کارشناسی مخابرات تحصیل کرده است.

 از جمله اقدامات او در اتحادیه  می‌توان به تشکیل کمیته‌های مستقل، مثل کمیته پیگیری حقوق اعضای صنف در کل کشور اشاره کرد. به طور مثال زمانی که تعرفه واردات 60 درصد تعیین شده بود با پیگیری این کمیته این تعرفه به 25 درصد و بعد به 10 درصد کاهش پیدا کرد. از دیگر اقدامات او تشکیل کمیته برای تامین نیاز‌های اعضا در پنج سال پیش بود.

فروتن لاریجانی ایده دیگری هم داشت مبنی بر هولوگرام دار کردن گوشی‌های تلفن همراه که بعدها با افزایش تعرفه و بالا رفتن قاچاق تلفن همراه از بین رفت. فروتن لاریجانی از متولیان برگزاری چهار همایش سالانه در حوزه تلفن همراه است که در آن اقدامات و امکانات جدید در حوزه تلفن همراه معرفی می‌شود و گاهی در این همایش‌ها نرم افزار‌های رایگان هم به بازار عرضه می‌شود.  از فعالیت‌های رسانه‌ای او هم می‌توان به تهیه ویژه‌نامه تلفن همراه و همكاری با نشریات مكتوب و مجازی برای ارائه اطلاعاتی در مورد تلفن‌های همراه موجود در بازار اشاره كرد.خریداران تلفن همراه، سیم‌كارت و لوازم جانبی گوشی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را لابه‌لای اظهارات او پیدا كنند.



حسین اردوخانی - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو


پروژه ساخت و تولید ال 90 یکی از سکوهای پرش برای اردوخانی بود تا افراد بیشتری او را بشناسند. اواخر دهه 80  بحث و تبادل نظر درباره پروژه ال 90 به شدت روی بورس بود و موافقان و مخالفان زیادی در مورد این موضوع به صحبت می‌پرداختند. یکی از بخش‌های گفت‌و‌گوی خبری شبکه دو در همان زمان‌ها میزبان دو میهمان موافق و مخالف در زمینه تولید خودرو ال 90 بود و اردوخانی به عنوان موافق این پروژه و حمید‌رضا کاتوزیان که در آن زمان سمت نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن را به عهده داشت به عنوان منتقد در این برنامه شرکت کردند. پس از این برنامه نام اردوخانی به عنوان یکی از موافقان سرسخت این پروژه بر سر زبان‌ها افتاد و به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

داستان مردانی كه نبض بازار را در دست دارند و به  چهره‌های رسانه‌ای ‌بدل شده‌اند

او در کسوت رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از تولیدات و خودروسازان داخلی به شدت حمایت می‌کند و از طرف دیگر با واردات کنندگان خودرو رابطه خوبی ندارد و در صحبت‌های خودش بارها آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهد. او با وجود آنکه رابطه خوبی با خبرنگاران ندارد و به جز مصاحبه با یکی، دو خبرنگار مشخص با رسانه‌های دیگر صحبت نمی‌کند اما به موضع گیری‌های جنجالی و پر سر و صدا معروف است. در زمانی که شرکت‌های لیزینگ با استقبال فراوانی روبه‌رو بودند اردوخانی در اظهارنظری عجیب اعلام کرد همه شرکت‌های لیزینگ خودرو چه آنهایی که با مجوز بانک مرکزی در امر فروش اقساطی خودرو فعال هستند و چه آنهایی که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، فاقد وجاهت قانونی بوده و فعالیت‌شان مورد تایید اتحادیه نیست!

در هفت ماه اول امسال هم او با اظهارنظرهایش حسابی سر و صدا کرد و شرکت‌های مختلف را مورد اتهام قرار داد. او در یک مقطع زمانی اعلام می‌کرد عده‌ای از واردکنندگان، خودروی دست‌دوم وارد کرده‌اند و در اظهار‌نظر دیگری می‌گفت که برخی شرکت‌های خودروسازی گرانفروشی کرده‌اند. اردوخانی البته هیچگاه جزئیات بیشتری از اطلاعات خود را اعلام نمی‌کند و پس از ایجاد واکنش‌های مختلف، حرف‌هایش مدتی بعد به فراموشی سپرده می‌شد.



مصطفی قلی خسروی – رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور

بالا و پایین شدن قیمت مسکن در چند سال اخیر و علاقه مردم به دنبال کردن خبرهای این حوزه باعث شناخته شدن یک چهره مهم و تاثیر‌گذار در حوزه مسکن شد. مصطفی قلی خسروی که تا چند سال قبل کمتر کسی از مردم عادی او را می‌شناخت این روزها به یک فرد شناخته شده تبدیل شده و صحبت‌های او در رابطه با قیمت مسکن، اجاره‌بها و... برای همه مهم شده است.

از ورود او به دنیای مسکن خاطره جالبی نقل می‌کنند. گفته می‌شود در سال 1363 پس از آنکه قلی خسروی از فرماندهی قرارگاه پشتیبانی تهران بیرون آمد به کار آزاد روی آورد و تا مدتی مشاغل مختلف را امتحان کرد. نخستین تجربه او در زمینه معاملات ملکی با کار در بنگاه باجناقش در میدان شهدا- ژاله سابق –  رقم خورد و پس از این اتفاق در حوزه مسکن ماندگار شد و رفته رفته به مراتب بالاتر رسید. از سال 84 به بعد حضور قلی خسروی به عنوان یک فرد تاثیر‌گذار در زمینه مسکن پر رنگ‌تر شد و هم سویی او با سیاست‌های نظام نیز جای پای او را محکم‌تر کرد.

داستان مردانی كه نبض بازار را در دست دارند و به  چهره‌های رسانه‌ای ‌بدل شده‌اند

 قلی خسروی در سمت رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور طرح‌های مختلفی مثل ایجاد سامانه ثبت املاک و دریافت کد پیگیری برای خریداران و فروشندگان و الزام مدیران و مشاوران املاک به گذراندن دوره‌های تخصصی را اجرایی کرد. این رئیس اتحادیه از جمله موافقان سرسخت پایین آمدن قیمت مسکن است و هر از چند گاهی به مردم وعده می‌دهد که نگران نباشند و قیمت‌ها پایین می‌آید.

وعده‌هایی که البته میان خود مشاوران املاک نیز مخالفانی دارد و می‌گویند چرا رئیس اتحادیه‌شان مخالف بالا رفتن قیمت‌هاست. انتقادی که قلی خسروی در پاسخ آن بارها گفته که اتحادیه مشاوران املاک نهاد بخش خصوصی است و به همین جهت تنها مرجعی است که عادلانه و واقعی قیمت مسکن را اعلام می‌کند و در این میان نفع و ضرری نمی‌برند. با تمامی ‌این ماجراها قلی خسروی به یک فرد شناخته شده در حوزه مسکن تبدیل شده. فردی که به گفته خودش حدود یک میلیارد تومان دارایی دارد و می‌گوید حدود شش سال است که مستاجر یک فرد مسیحی با انصاف است.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نبض بازار در دست «مستور و مست»


با وجود این‌که نیمی از ماه فروردین با تعطیلات نوروز همراه است، اما چیزی از علاقه‌ی مردم نسبت به شنیدن موسیقی کم نمی‌شود. آلبوم‌هایی که اواخر سال گذشته منتشر شده‌اند، همچنان خوب می‌فروشند و در این میان «مستور و مست» با صدای همایون شجریان پرفروش‌ترین آن‌ها است.

خبرگزاری ایسنا: با وجود این‌که نیمی از ماه فروردین با تعطیلات نوروز همراه است، اما چیزی از علاقه‌ی مردم نسبت به شنیدن موسیقی کم نمی‌شود. آلبوم‌هایی که اواخر سال گذشته منتشر شده‌اند، همچنان خوب می‌فروشند و در این میان «مستور و مست» با صدای همایون شجریان پرفروش‌ترین آن‌ها است.

اواخر اسفندماه سال گذشته بود که جدیدترین اثر همایون شجریان با آهنگسازی ژانو باغومیان به بازار عرضه شد. به گفته‌ی شجریان، در «مستور و مست» شکوه و عظمت موسیقی ارکسترال غربی با کلام ایرانی در هم تنیده شده است. این اولین همکاری شجریان و باغومیان است که به گفته‌ی مراکز فروش و ناشران موسیقی در صدر پرفروش‌های این روزها قرار دارد.

آلبوم موسیقی «قطره‌های باران» اثر گروه «شمس» که با صدای علیرضا قربانی منتشر شده، یکی دیگر از پرفروش‌های این روزها است. در این آلبوم، آثاری در چند ژانر مختلف موسیقایی شنیده می‌شود و سازهای کلاسیک غربی نیز در تعدادی از قطعات، همراهی‌کننده هستند. ساز و آواز هم در این آلبوم شنیده می‌شود و اثر شامل دکلمه نیز هست.

«جرس» که اسفندماه سال گذشته منتشر شد، یکی دیگر از این پرفروش‌ها است. آهنگساز «جرس» میدیا فرج‌نژاد است و سینا سرلک آن را خوانده است. اثری که در آن صرفا به موسیقی ایرانی پرداخته نشده، بلکه در آن، ارکستر سمفونیک غربی با ارکستر سازهای ایرانی ادغام شده است.

آلبوم‌های ژانر پاپ معمولا از فروش بالایی برخوردار هستند. یکی از این پرفروش‌ها «فقط گوش کن» با صدای رضا صادقی است. صادقی از مخاطبانش خواسته است که این آلبوم را بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و قضاوت گوش کنند. بابک صحرایی، علی استیلی، ساناز کریمی و ... در تولید این آلبوم رضا صادقی را یاری دادند.

اما «خداحافظ» یعنی آخرین اثر گروه «آریان» که پس از کش و قوس‌های فراوان در زمستان سال گذشته منتشر شد، همچنان از فروش بالایی برخوردار است. این اثر مانند سایر آثار این گروه با صدای علی پهلوان و پیام صالحی همراه است و به احتمال زیاد، آخرین اثر گروه آریان خواهد بود.

زمان زیادی از انتشار «اتاق گوشواره» می‌گذرد، اما این اثر گروه «دنگ‌شو» همچنان با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود. این آلبوم جزو اولین آثار رسمی گروه موسیقی «دنگ‌شو» است که 10 قطعه را شامل می‌شود. سعید آتانی هم در مقام خواننده در این اثر حضور دارد.

یکی دیگر از آثار پرفروش این روزها «روزن رفته» اثری از ناصر منتظری است. این آلبوم برداشت شخصی منتظری از ترانه‌های زنده‌یاد ابراهیم منصفی است که از خنیاگران جنوب کشور محسوب می‌شود. این آلبوم هشت قطعه با نام‌های «دربند تو»، «راز دل»، «مردن مردنه»، «سرنوشت»، «فریاد»، «مبتلا»، «وا کس چه» و «غزل سلیمن» دارد.

سه آلبوم هم‌خوانی به نام‌های «سرخوشان»، «زلف» و «مجنون» با آهنگسازی و تنظیم مسعود جاهد و همخوانی شیدا جاهد یک مجموعه‌ی موسیقایی است که این روزها فروش خوبی دارد. در هریک از این سه آلبوم، بخشی از کار شامل بازخوانی آهنگ‌های قدیمی و بخشی دیگر شامل آهنگسازی‌های جدید است.