سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خیز"جنرال موتورز" برای کسب جایگاه پردرآمد ترین برند خودروساز جهان


هرچند جنرال موتورز با اطمینان از کسب جایگاه بزرگترین خودرو ساز در جهان برای سال جاری سخن گفته و کنار زدن تویوتا را از این رتبه نوید می دهد اما این خودروساز برای دور کردن تویوتا از جایگاه پر درآمد ترین برند خودروساز در جهان در سال جاری باید مشکلات زیادی را حل کند.

هرچند جنرال موتورز با اطمینان از کسب جایگاه بزرگترین خودرو ساز در جهان برای سال جاری سخن گفته و کنار زدن تویوتا را از این رتبه نوید می دهد اما این خودروساز برای دور کردن تویوتا از جایگاه پر درآمد ترین برند خودروساز در جهان در سال جاری باید مشکلات زیادی را حل کند.



درخصوص حمایت قوی از کارمندان و مدیران موفق، جنرال موتورز را می توان بهترین بازگشت کننده به شرایط بهبود اقتصادی پس از ورشکستگی نامید. فروش اتومبیل های جنرال موتورز در اصل در چین و آمریکا، دو بازار برتر در جهان افزایش یافته، در عین حال این آمار به خصوص درباره خودروهای کوچک بهتر از گذشته بوده است.
اما با این حال فروش جنرال موتورز در سال گذشته از تویوتا کمتر بود وهر گونه پیروزی برای این خودروساز در فروش برای سال جاری نیز بیشتربه مشکلات تویوتا بر می گردد. مشکلات تویوتا از آنجا شروع شد که استرداد های بزرگ با رسیدن به 14میلیون خودرو در سرتاسر جهان به شهرت تویوتا در جذب اطمینان ضربه زد. این موضوع مشتریان وفادار را تحریک کرد تا به سمت برندهای دیگر بروند.
در مرحله دوم، زلزله و سونامی در 11 مارس در ژاپن تولید خودرو در تویوتا را محدود کرد. در روز جمعه، تویوتا اعلام کرد که کارخانه های این برند در سرتاسر جهان تا نوامبر یا دسامبر به تولید کامل باز نخواهد گشت. این به آن معنا است که مشتریان جهانی ممکن است قادر به دریافت مدل های درخواستی نباشند.
سال گذشته، تویوتا با فروش هشت و نیم میلیون خودروسواری و کامیون، در لیست بزرگترین خودروسازان جهان با اندکی اختلاف بالا تر از جنرال موتورز که در این مدت هشت میلیون و 400 هزار اتومبیل و کامیون فروخته بود قرار گرفت. جنرال موتورز از سال 1932 تا 2008 جایگاه بهترین خودرو ساز در جهان را به خود اختصاص داده بود.

اما با این وجود چند دلیل مهم برای بازپس گیری رتبه نخست توسط جنرال موتورز از تویوتا به نظر می رسد:

فرصت های جنرال موتورز:
جنرال موتورز سه سال قبل به دلیل بدهی و تشریفات اداری فراوان از عملکرد عادی خود عقب ماند. کیفیت آن مورد شک قرار گرفته، میلیاردها دلارضرر در پی داشته و محصولات جذاب کمتری را برای انتخاب به مشتریان ارائه می کرد. پس از یک کفالت دولتی و رها شدن از بند این مشکلات، جنرال موتورز با تکیه بر دیگران با عرضه خودروهای جدید و تمرکز بر روی شورولت، بیوک، GMC و کادیلاک از یک ورشکستگی در سال 2009 نجات پیدا کرد. از آن زمان تا کنون، جنرال موتورز بر ضربه های وارد شده از سوی اتومبیل شاسی بلند Equinox شورولت، خودرو لوکس LaCrosse بیوک و خودروی فشرده کروز شورولت غلبه کرد. فروش جنرال موتورز در سال جاری تا به حال 25 درصد در آمریکا و 10 درصد در چین رشد داشته است. این خودروی فشرده کروز موفق و اتومبیل الکتریکی Volt شورولت با روند فزاینده رشد قیمت بنزین در آمریکا، هر دو در بازار مورد استقبال قرار گرفته اند.



مشکلات تویوتا: تبلیغات بد در مورد استرداد خودروها، به خصوص در مورد اتومبیل هایی که می توانند بدون هشدار در مورد افزایش سرعت به تندی حرکت کنند، مدت زمانی طولانی قبل از زلزله ،تویوتا را آزرده کرد. استرداد خودرو در اواخر سال 2009 شروع شد و دقیقا موقعی پیش آمد که جنرال موتورز، فورد، هیوندای و دیگران در رقابت با یکدیگر اتومبیل ها و کامیون های بیشتری را به بازار عرضه می کردند. با وجود گرینه های خوب و تردید ها درباره کیفیت محصولات، مشتریانی که از روی حس وظیفه شناسی به تویوتا رجوع می کردند، کم کم به دیگر برند ها نیز فکر می کردند. یک سری از مدل های تویوتا قدیمی به نظر رسیده و باید به روز می شدند. با وجود ارائه تخفیف های گوناگون و دریافت پول با سود کم، تویوتا تنها خودرو ساز بزرگی بود که در سال گذشته با کاهش فروش در آمریکا مواجه شد. میزان فروش تا به حال در سال 2011 دوازده و نیم درصد افزایش یافته، اما فقط نیمی از رشد متوسط سالیانه جنرال موتورز را شامل می شود.
تویوتا تلاش می کند تا کارخانه خود را پس از زلزله باز نگه دارد و معامله کنندگان آمریکایی نیز انتظار دارند تا از برخی مدل ها رهایی یابند. از گذشته تا به حال فروشندگان از کمبود هیبرید Prius شکایت می کنند، مدل محبوبی که علت اصلی موفقیت آن روند رو به رشد افزایش قیمت بنزین است.
اما" مرله گوتارد "، مدیر کل North Park Toyota در سن آنتونیو می گوید که در خصوص کسب دوباره جایگاه نخست در میان خودرو سازان برتر جهان توسط جنرال موتورز نگران نیست، زیرا این خودروسازهنوز تصویر بدی از ورشکستگی در ذهن ها دارد.
او می گوید: " این موضوع از دیدگاه بازاریابی مهم است، اما تویوتا اهداف دیگری دارد که باید به آن ها بپردازد. " او معتقد است که تویوتا هنور سود آور بوده و هرگز حتی یک 10 سنتی نیز به عنوان انگیزه از دولت دریافت نکرده است.

عامل چین: تویوتا به هیچ وجه در چین مانند جنرال موتورز حضور نداشته است. چین هم اکنون بزرگ ترین بازار خودرو در جهان به شمار می رود. در طول ماه مارس، تویوتا 280 هزار خودرو در چین فروخت، اما جنرال موتورز و شرکای تجاری او بیش از سه برابر این رقم را فروختند. رشد در چین به نوبه خود احتمالا جنرال موتورز را بالاتر از تویوتا از دیدگاه فروش جهانی قرار خواهد داد. رسیدن به جایگاه برتر تویوتا فقط به اندازه یک روز فروش برای جنرال موتورز انرژی می برد.
اخطارها برای جنرال موتورز: تویوتا هنوز یک پایگاه مشتریان وفادار دارد که معتقد است خودرو ها ایمن بوده و تا ابد این کیفیت برتر ادامه خواهد یافت. برخی خودروهای تویوتا صد ها هزار کیلومتر راه می روند در شرایطی که به نگهداری روزمره کمتری احتیاج دارند. این برند همچنین از لحاظ توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت شهرت فراوانی دارد که Prius از این دیدگاه بهترین است.
جنرال موتورز برای دور کردن تویوتا از جایگاه پر درآمد ترین برند خودروساز در جهان در سال جاری باید مشکلات زیادی را حل کند. تا به حال این برند به طور جدی از کمبود قطعات رنج نبرده است، اما اگر امکان ساخت یک سری از اجزای مهم الکترونیکی که قبل از این در ژاپن تولید می شد، در جای دیگری فراهم نشود، این شرکت با کاهش تولید مدل های گوناگون رو به رو خواهد شد.یک تیم مدیریتی جدید نیز وادار به تسریع روند معرفی مدل های جدید شده و این موضوع می تواند به کیفیت ضربه بزند.
در همین حال " جسی توپراک "، نایب رییس بخش تمایلات و دیدگاه های صنعت در TrueCar.com، یک وب سایت پیگیری قیمت خودرو می گوید که اگر جنرال موتورز جایگاه اول را امسال از آن خود کند، این کار غوغای زیادی به پا نخواهد کرد.
او در ادامه می افزاید: " این به خاطر یک سری محدودیت ها در ظرفیت کارخانه بوده و این چیزی نیست که آن ها بخواهند فخر بفروشند.

منبع : MBAnews.ir


ویدیو مرتبط :
تاریخچه کمپانی جنرال موتورز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پردرآمد‌ترین شغل‌های جهان



 

 

باشگاه خبرنگاران: تعدادی از مشاغل در سطح جهان هستن که در زمره شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شوند اما برخی از آن‌ها بسیا سخت و خطرناک هم هستن.

 

صیادان خرچنگ:

شغل صیادان خرچنگ از جمله پرخطر‌ترین‌ها در میان مشاغل به حساب مى آید. تنها چیزى که صیادان را در این راه استوار نگه مى دارد عشق به کار و توجه به میزان درآمد مالى در این حرفه است. طبق آمار میزان درآمد یک صیاد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش ۹۵۰۰۰۰۰۰ تومان که مطمئناً مبلغ چشمگیرى براى این مدت کوتاه محسوب مى شود.

 

متخصصان بیمارى هاى معده و روده:

بیشترین مشکلى که انسان را تهدید مى کند بیمارى هاى مرتبط با نواحى معده و روده است که موجب مشکلات بزرگى در دستگاه گوارش مى شود. متخصصان این بیمارى یکى از پردرآمد‌ترین قشرهاى دنیا محسوب مى شود. با توجه به اطلاعات درآمد یک متخصص بیمارى معده و روده در هر سال حدود ۵۱۲۰۵۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

 

متخصصان پا و مفاصل:

این شغل یکى از حرفه هایى است که در عین جذاب نبودن به افرادى که به دنبال کار پرمنفعت مى گردند پیشنهاد مى شود. زیرا میانگین درآمد این قشر حدود ۲۸۴۱۰۱۳۰۰ تومان گزارش شده است. البته این شغل تا حد زیادى سلیقه اى است.

 

حسابداران:

حسابدارى به عنوان شغلى ابتدایى شناخته مى شود. کار کردن در محیطى آرام و سر و کله زدن مداوم با آمار و ارقام تکرارى زیر نور یکنواخت شاید مورد پسند همه کس نباشد. اما براى آن دسته از افرادى که طالب محیطى آرام هستند این شغل مى تواند یکى از جذاب‌ترین‌ها محسوب شود. میانگین دریافتى در ابتداى کار براى یک حسابدار حدود ۷۷۹۰۰۰۰۰ تومان است که این رقم با بالا رفتن تجربه کارى مى تواند از ۳۸۰۰۰۰۰۰۰ تومان نیز عبور کند.

 

کمیسیونر‌ها:

۹۰ درصد از افرادى که به دنبال موقعیت هاى شغلى مناسب هستند از انجام فعالیت هایى که حقوق دریافتى ثابتى نداشته باشد سر باز مى زنند. افرادى که ریسک پذیر هستند و در عین حال اعتماد به نفس و جسارت بالایى دارند پرداختن به این مشاغل را فرصت مناسبی می‌دانند برای بدست آوردن رفاه و امکانات رفاهى. موفق‌ترین این افراد مشاغلى در زمینه تبادلات ماشین، تولیدات الکترونیکى و یا سرمایه گذارى هاى بانکى انتخاب مى کنند و مى توانند به طور میانگین مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰۰تومان یا بیشتر در هر سال به دست آورند.

 

کارمندان فناورى اطلاعات:

مجریان برنامه‌ها، اطلاعات، شبکه و تکنولوژى از جمله کارمندان پردرآمد جامعه محسوب مى شوند زیرا به نظر مى رسد که نه تنها نیاز جامعه به این قشر کمتر نمى شود بلکه هر روز بر میزان نیاز جوامع به چنین گروه هایى افزوده خواهد شد. علیرغم اینکه میانگین درآمد آن‌ها ۱۹۶۴۰۰۰۰ تومان است اما بسیارى از افراد هیچ علاقه اى به سپرى کردن روز خود در یک اتاقک کسل کننده ندارند.

 

کارگران صنعتى:

باید در محیطى شلوغ فعالیت کنند که برقرارى ارتباطشان تنها از طریق حرکت و نشانه هاى دست امکان پذیر است. هواى تنفسى آن‌ها پر از مواد سمى و شیمیایى و کارشان بسیار پرخطر است. این افراد با سپرى کردن ۱۲ ساعت از شبانه روز در مشاغل صنعتى حقوقى در حدود ۸۹۰۴۷۳۰۰ تومان دریافت مى کنند.

 

خلبانان سمپاش:

اکثر افرادى که مدرک خلبانى خود را مى گیرند قصد دارند به رؤیاى پرواز کردن انسان تحقق بخشند. اما این خلبانان حرفه اى متفاوت دارند. برخلاف آنهایى که همیشه در ارتفاع هستند این خلبانان باید ارتفاع خود را در فاصله اى نزدیک زمین و مزارع حفظ و با سمپاشى و آفت کشى به حفظ صنعت کشاورزى کمک کنند. میانگین درآمد این قشر در هر سال ۱۵۲۰۰۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

 

جمع کنندگان زباله:

اگرچه این حرفه وجهه اجتماعى جالبى ندارد اما مسلماً هر منطقه اى نیاز به چنین قشرى دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید حقوق دریافتى این قشر چیزى حدود ۱۵۲۰۰۰۰۰۰ تومان در سال برآورده شده است. البته با توجه به محل زندگى نوسان دارند.

 

رانندگان کامیون:

این قشر از جمله افرادى هستند که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهى و تحمل مشکلات در گرفتن مدرک و یا حتى تعلیم دیدن مى توانند چیزى حدود ۸۲۰۸۰۰۰۰ تومان در سال درآمد داشته باشند که البته این مبلغ با کسب تجربه بیشتر و ثبت سوابق کارى موفق مى تواند از مرز ۱۶۱۵۰۰۰۰۰ تومان نیز عبور کند.

 

پاک کنندگان صحنه جنایت:

کسانى که روحیه هیجانى و جستجوگرى دارند از پس چنین شرایطى برخواهند آمد بعد از هر حادثه اى به گروهى با کشیدن خطوط به دور مقتول، محدوده جنایت را مشخص کرده و پس از آن آلودگى‌ها و خون را از صحنه پاک کنند. این کار سخت و طاقت فرسا روحیه متناسب با شرایط را مى طلبد. حقوق دریافتى این قشر به طور میانگین۹۵۷۶۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

 

بازرسان چاه‌ها:

ماهیت غیرمطلوب این حرفه هیچ نیازى به توصیف و توضیح ندارد. محیط کار آن‌ها سراسر تاریکى، رطوبت، پر از موش و سوسک است. آن‌ها باید در چنین محیطى به تعمیر مسیرهاى زیرگذر و لوله هاى شکسته بپردازند. اگرچه حقوق دریافتى آن‌ها در ابتداى کار ۶۶۴۲۴۰۰۰تومان است اما با کسب تجربه به ۱۱۵۹۰۰۰۰۰تومان نیزخواهد رسید.

 

تعمیرکاران:

زندگى تعمیرکاران همیشه پر از جنب و جوش است. آن‌ها باید هر لحظه منتظر اتفاقى باشند که در جایى باعث خرابى مى شود. میانگین حقوق سالانه این قشر که در آفتاب سوزان و سرماى شدید باید فعالیت خود را به اتمام برسانند از ۹۴۰۸۲۳۰۰ تومان آغاز شده و با توجه به تجربه کارى و نوع کارشان افزایش خواهد یافت.../باشگاه خبرنگاران