سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خوش تیپی را اینجا بیاموزید


اصولا همه آقایان و خانم‌ها، وقتی می‌خواهند از لحاظ فیزیكی زیبا باشند، فقط به ظاهرشان توجه می‌كنند. آنها دائم نگران ظاهرشان هستند؛ به‌خصوص وقتی با فرد خاصی قرار ملاقات دارند!





اصولا همه آقایان و خانم‌ها، وقتی می‌خواهند از لحاظ فیزیكی زیبا باشند، فقط به ظاهرشان توجه می‌كنند. آنها دائم نگران ظاهرشان هستند؛ به‌خصوص وقتی با فرد خاصی قرار ملاقات دارند! خانم‌ها بیشتر به چهره‌شان می‌رسند و سعی می‌كنند با پوشیدن لباس‌های متناسب، اضافه‌وزن احتمالی‌شان را بپوشانند! آقایان هم بیشتر نگران تناسب اندام و كشیدگی عضلات‌شان هستند و مدام خودشان را در آینه كنترل می‌كنند تا مبادا شكم‌شان بیش از حد خودنمایی كند!هر 2 گروه اعتقاد دارند جذابیت ظاهری، یك ویژگی ظاهری و پایدار است كه بدون عمل جراحی و گن‌های لاغری یا ساعت‌ها فعالیت در باشگاه بدنسازی، قابل دستیابی نیست.اما آیا واقعا آدم‌هایی كه به‌نظرمان زیبا هستند، تمام زیبایی‌شان در ظاهرشان خلاصه شده است؟

خبر خوب این است كه خیر، این‌طور نیست؛ لازم نیست نسبت به داشتن ظاهری ایده‌آل، عقده‌ای شوید؛ آقایان كوتاه‌قد و خانم‌های چاق نباید نا‌امید باشند. خانم‌ها و آقایان خوش‌چهره هم باید به این نكات دقت كنند. در واقع بخشی از زیبایی ظاهری، به درونیات افراد بستگی دارد كه می‌شود از چشم‌های‌شان، خواند!به‌علاوه، این چشم‌ها كه درونیات شما را لو می‌دهند، به راحتی تحت‌تاثیر «شخصیت‌تان» قرار می‌گیرند. ماجرا از وقتی آغاز می‌شود كه «شخصیت درونی شما» خودش را نمایان می‌كند.


 
باید چه كنید؟

 اگر شما می‌خواهید به جذابیت فیزیكی خود كمك كنید، همراه و دوست ارزشمندی در گروه‌های دوستان و اجتماع باشید.

حتما شما هم‌چنین تجربه‌ای داشته‌اید؛ وقتی با دیدن فرد غریبه‌ای، احساس می‌كنید می‌تواند باعث «رشد شما» شده یا آدم «با‌نمكی» به‌نظر می‌آید، به او بیشتر فرصت می‌دهید كه خود را به شما معرفی كند. خیلی از رابطه‌ها به همین ترتیب شكل می‌گیرند، حتی زمانی كه جاذبه فیزیكی برای شروع این رابطه وجود نداشته است. اما شما برای اینكه از چنین تاثیراتی بهره ببرید، چه باید بكنید؟



  شخصیت‌تان را تقویت كنید

خودتان را تعریف كنید و ویژگی‌های‌تان رابنویسید. درون شما «زیبا» است یا «زشت»؟ شاید یك پیشرفت شخصیتی، بیشتر از كاهش 10 كیلو وزن یا 2 سانتی‌متر تغییر سایز، بتواند شما را متحول كند.

برای این كار، از مطالبی كه قبلا ذكر شد، كمك بگیرید. سعی كنید بیشتر از همیشه مثبت، برون‌گرا، سازگار، استوار و گشاده‌رو باشید تا تجربه‌های جدیدی كسب كنید البته صداقت را هم فراموش نكنید و در كنارش سخت كار كنید، به دیگران احترام بگذارید و استعدادهای مثبت خود را نشان دهید.



  آهسته پیش بروید

نخستین برداشت‌ها، عمدتا براساس ویژگی‌های ظاهری صورت می‌گیرد. پیش از آن‌كه ویژگی‌های ظاهری شما بر قضاوت دیگران تاثیر بگذارد، باید شخصیت خود را به آنها نشان دهید. بنابراین، اگر در شرف آغاز یك رابطه هستید، سعی كنید آهسته آهسته پیش بروید و شخصیت خود را به نامزدتان نشان دهید. در بحث‌های سبك و سطحی شركت كنید، ویژگی‌های خود را نشان دهید بعد كم‌كم وارد فاز عاطفی شوید و با ایما و اشاره‌های ظریف، به علائق و امیال خود بپردازید تا خطرات بر هم خوردن رابطه، كم‌رنگ‌تر شود.



  یادتان باشد مثبت باشید

استفاده از این «تاثیر شخصیتی»، یك‌بار مصرف نیست! یعنی شخصیت شما، چیزی نیست كه فقط یك‌بار (آغاز آشنایی) بر دیگران تاثیر بگذارد. بلكه باید در طول زمان، با شما حفظ شود و همراه‌تان باشد. اگر شخصیت شما زیبایی خود را از دست دهد، زیبایی ظاهری‌تان هم از دست خواهد رفت. بنابراین شخصیت مثبت خود را حفظ كنید؛ حتی اگر از لحاظ ظاهری به اندازه كافی زیبا هستید.



  فراموش نكنید

ظاهرا، زیبایی فقط مختص «ظاهر» نیست! شخصیت شما هم در این ارزیابی به حساب می‌آید. بنابراین دو دستی به آن بچسبید.

مطمئنا، محدودیت‌هایی هم در این میان وجود دارد؛ ویژگی‌های ظاهری بی‌شك بر زیبایی تاثیرگذار است اما  برای تاثیرگذار بودن شخصیت، باید همیشه آن را حفظ كرد تا تاثیرگذاری‌اش كم‌رنگ نشده یا از بین نرود.

 بنابراین، همان‌قدر كه به حفظ زیبایی ظاهر اهمیت می‌دهید، برای بهبود ارزش‌های درونی و شخصیت خود نیز وقت بگذارید تا سر حد امكان، زیبایی ایجاد كند.



مردان چه زنانی را دوست دارند؟

محققان در سال 2010 مطالعه‌ای در مورد تاثیر شخصیت بر درك از جذابیت فیزیكی انجام دادند. آنها عكس‌هایی از خانم‌ها را به آقایان شركت‌كننده در این تحقیق نشان دادند و از آنها خواستند تا عكس‌ها را رتبه‌بندی كنند.

بعضی از گروه‌ها از عكس‌ها، اطلاعات شخصیت مثبتی مثل برون‌گرا، سازگار، با‌وجدان، گشاده‌رو و استوار را دریافت كردند، درحالی‌كه گروهی دیگر اطلاعات شخصیتی منفی گرفتند یا اصلا هیچ قضاوتی در موردشان نشد.نتایج نشان داد تناسب اندام، بیشترین تاثیر را در تعیین زیبایی دارد.

 البته تناسب اندام گروه عكس‌هایی كه بازخورد مثبتی گرفته بودند، در مقایسه با گروه شاهد، خیلی زیبا‌‌تر برشمرده شد و گروهی كه بازخورد منفی داشتند، میزان جذابیت‌‌شان خیلی كمتر از شاهد گواه جلب نظر كرد.یك تحقیق قدیمی‌تر كه در سال 2007 انجام شده نیز نتایج همین مطالعه را تصدیق می‌كند.اما قسمت دوم جالب تر بود. چند عكس از سالنامه دانش‌آموزان ممتاز شامل چهره‌های دلنشین و غیر‌دلنشین كه توضیح ویژگی‌های شخصیتی‌شان ماهرانه دستكاری شده بود، در اختیار شركت‌كنندگان قرارگرفت.در نهایت محققان با مقایسه نتایج با گروه شاهد متوجه شدند عكس‌هایی كه (چه دلنشین و چه غیردلنشین) توضیح شخصیتی مثبتی دارند، درنظر شركت‌كنندگان، جذاب‌تر از عكس‌هایی هستند كه با توضیح شخصیتی منفی همراه شده است.

این اتفاق در مورد هر 2 گروه شركت‌كننده خانم‌ها و آقایان یكسان بود؛ با این تفاوت كه خانم‌ها نسبت به اطلاعات شخصیتی منفی كمی حساس‌تر بودند.

پژوهش‌های دیگر هم، نشان داده است مشاهده (درك) صداقت نیز تاثیر به‌سزایی در جذابیت ظاهری افراد دارد.

همچنین مطالعات طبیعی نشان می‌دهد كه قضاوت در مورد جذابیت فیزیكی تحت‌تاثیر مواردی چون آشنایی، علاقه، احترام، استعداد و تلاش افراد نیز قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
خوش تیپی - اعتماد - اتحادیه صنف پوشاک - لباس ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوش‌ تیپی به سبك سایه و یوسف


برای این مطلب سراغ یكی از خوش‌لباس‌ترین فیلم‌های در حال اكران رفته‌ایم و برای‌تان كلی نكته تازه داریم، بخوانید و زیباتر شوید!