سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خوشحال ترین کشورهای دنیا


سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، اعتماد و آزادی. همچنین مردم می توانند به کیفیت زندگی خود از 0 تا 10 نمره بدهند.

وب‌سایت پول نیوز: سرانه تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، حمایت اجتماعی، اعتماد و آزادی. همچنین مردم می توانند به کیفیت زندگی خود از 0 تا 10 نمره بدهند.

 هر سال موسسه U.N. Sustainable Development Solutions Network لیستی از خوشحال ترین کشورهای دنیا منتشر می کند. این لیست بر اساس 6 فاکتور تهیه می شود:

لیست کشورها به این ترتیب است:

10. سوئد

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

سوئد از رتبه هشتم در سال گذشته به رتبه دهم سقوط کرده است اما هنوز در ده کشور اول قرار دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی بسیار بالاست که با همسایه های شمالی تقسیم می شود. البته این تنها دلیل نیست. قانون 6 ساعت کار در روز، مرخصی برای مادران و پدران با پرداخت حقوق، و مراقبت رایگان از کودکان نشان می دهد که سوئدی ها تعادل خوبی بین زندگی و کارشان ایجاد کرده اند.



9. استرالیا

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

علاوه بر تعادل خوب بین زندگی و کار و میزان پایین استرس، استرالیایی ها یکی از بالاترین امید به زندگی ها را دارند: 83 سال. در سیستم آموزشی این کشور تاکید زیادی بر ورزش از سنین پایین می شود.



8. نیوزلند

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

نیوزلند بخش اعظم این رتبه را مدیون "حمایت اجتماعی" است. اینکه کسی را داشته باشید که موقع مشکلات بتوانید روی او حساب کنید نقش مهمی در میزان خوشحالی شما دارد. همچنین جاذبه های طبیعی استرالیا از جمله ساحل ها، باغ های انگور و کوه ها نیز در این رتبه بی تاثیر نبوده اند.



7. هلند

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

علاوه بر رتبه هفتم در این لیست، هلند در مورد "انحراف خوشحالی" نیز در مقام اول قرار دارد. معنی این عبارت این است که "بین میزان رضایت خوشحال ترین و ناراحت ترین مردم این کشور کمترین اختلاف در جهان وجود دارد."



6. کانادا

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

تنها کشور قاره آمریکا که در این لیست قرار گرفته کانادا است و این که پول همه چیز نیست از اینجا ثابت می شود. چون سرانه تولید ناخالص داخلی در کانادا ده هزار دلار از آمریکا کمتر است.



5. فنلاند

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

فنلاند همیشه در لیست بهترین نظام های آموزشی دنیا قرار دارد. معمولا فقط کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور بالاتر از آن قرار دارند. در این کشور احترام زیادی برای معلم ها وجود دارد و معلم ها باید حتما فوق لیسانس داشته باشند. سیستم آموزشی این کشور بیشتر بر اساس یادگیری تجربی است. همچنین اگر شما دانشگاه را تمام کرده و بیکار باشید دولت به شما تا زمانی که کار پیدا کنید کمک می کند.



4. نروژ

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

در بین کشورهای این لیست نروژ بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را دارد. پس پول هم بی تاثیر نیست!! اما در این کشور چیزهای دیگری وجود دارد که به آن این رتبه را داده است. دولت بسیار یکپارچه و اقتصاد پر رونق که بر پایه منابع طبیعی نروژ بنا شده است، حمایت اجتماعی و اعتماد به دولت، همه و همه در این رتبه تاثیر داشته است.



3. ایسلند

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

گزارش مربوط خوشحال ترین کشورهای دنیا در مورد ایسلند توضیحات مفصلی داده است. شاید به خاطر اینکه خیلی ها انتظار ندارند آن را در این لیست ببینند، به خصوص بعد از فروپاشی اقتصادی در سال 2007. اما رویارویی ایسلند با بحران اقتصادی و همچنین حمایت اجتماعی از عوامل تعیین این رتبه بوده اند. اکثر ایسلندی ها گفته اند در دوران بحران دوستان و خانواده تکیه گاه آنها بوده اند. و این، به گفته گزارش، در خوشحالی مردم ایسلند تاثیر زیادی داشته است. همچنین این کشور از لحاظ جاذبه های طبیعی مانند یک سیاره جداگانه است.



2. سوئیس

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

در سوئیس همه چیز به رفراندوم گذاشته می شود از تعداد روزهای مرخصی در سال گرفته تا اینکه چه تعداد مهاجر باید در کشور وجود داشته باشد. سالانه تعداد زیادی همه پرسی در این کشور برگزار می شود. این سیستم دموکراسی مستقیم باعث شده که سوئیسی ها حس مشارکت بالای در سرنوشت کشورشان داشته باشند. از مسائل محیط زیست گرفته تا حقوق بشر، حتی نصب چراغ راهنما در خیابان همه به همه پرسی گذاشته می شود. سوئیسی ها به درونگرا بودن معروف اند و این ممکن است برای گردشگرانی که بار اول به سوئیس می روند جالب نباشد. اما این احساس که صدای همه شنیده می شود نقش زیادی در خوشحال دارد. این سیستم سیاسی همچنین باعث شده زوریخ و ژنو جز قابل زندگی ترین شهرهای دنیا باشند.



1. دانمارک

خوشحال ترین کشورهای دنیا (+عکس)

در لیست 2016 دانمارک خوشحال ترین کشور دنیاست چون در همه معیارهای مورد بحث رتبه بالایی دارد، امید به زندگی، درآمد، تحصیلات، اما مهمتر از همه این کشور به تولید انرژی های سبز بسیار متعهد است. (در سال 2014، 39.1 در صد انرژی این کشور از باد به دست آمده است.) در این کشور بیشترین میزان استفاده از دوچرخه وجود دارد. بخش قابل توجهی از خوشحالی در این کشور قطعا به دلیل احترام به سیاره ای است که روی آن قرار دارد. همچنین فاکتورهای دیگر از جمله: اعتماد، امنیت اقتصادی، آزادی، مشارکت مدنی و تعادل بین کار و زندگی موثر بوده اند. پس اگر برای شما این سوال پیش آمده که چقدر خوشحالید، از فکر کردن به آن دست بردارید و به دوچرخه سواری بروید!


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از چاقترین کشورهای دنیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثروتمندترین کشورهای دنیا چه کشورهایی هستند؟



 

ثروتمندترین , ثروتمندترین کشورها

 

مجله فوربس برای رتبه بندی ثروتمندترین کشورهای جهان ، سرانه تولید ناخالص و قدرت خرید ۱۸۲ کشوردنیا را بررسی کرده است.

اگرچه در بعضی کشورها ، این ثروت بصورت برابر وعادلانه بین مردم توزیع شده است اما در بسیاری از کشورهاتوزیع ثروت ملی بسیار ناعادلانه است. برای مثال در کشور قطر توزیع ثروت بسیار ناعادلانه ونابرابر است و بسیاری از مردم این کشور ثروتمند در فقر زندگی می کنند. سرانه تولید ناخالص این کشور بخاطر درآمد نفتی بسیار بالاست.

اگر ثروت هم ، نوعی قدرت محسوب شود ،بنا بر این مردم کشور قطر عضلات بسیار قوی و قدرتمندی برای مبارزه کردن دارند.این کشور کوچک که در سواحل جنوبی خلیج فارس واقع شده است و ۱.۷ میلیون نفر جمعیت دارد ، ثروتمندترین کشور جهان است. این کشور، ذخایر نفت و گاز طبیعی بسیار عظیمی دارد وبا بالا رفتن قیمت نفت و گازهر ساله به درآمد این کشور افزوده می شود.

کشور قطر که از نظر ذخایر گازی در رتبه سوم جهان قرار دارد، برای صادرات ، تبدیل این منبع به گاز مایع و متنوع کردن اقتصاد خود سرمایه گذاریهای بسیار گسترده ای انجام داده است. دولت قطر، درآمد حاصل از فروش نفت و گاز خودرا ، در زیرساختها از جمله ساخت بندرها ، فرودگاهها وحمل و نقل ریلی ، سرمایه گذاری می کند تا این کشور برای سرمایه گذاران و تجار خارجی و همینطور جام جهانی ۲۰۲۲میزبان بهتری باشد.

بعد از قطر، کشور لوکزامبورگ ثروتمندترین کشور جهان است . سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور کوچک و کم جمعیت بیش از ۸۱ هزار دلار است.لوکزامبورگ که فقط نیم میلیون نفر جمعیت دارد در نیمه دوم قرن بیستم به یکی از قطبهای مالی جهان تبدیل شد.در ردیف سوم جدول ثروتمندترین کشورهای جهان، کشور سنگاپور قراردارد که سرانه تولید ناخالص آن نزدیک به ۵۶ هزار و ۷۰۰ دلار است واز لحاظ مالی ، فن آوری و تولید ، یک قطب بزرگ در جهان محسوب می شود.

بسیاری از کشورهایی که در ۱۵ ردیف اول این جدول رده بندی قرار گرفته اند مانند قطربرای پر کردن خزانه های خود به منابع و ذخایر طبیعی خود تکیه کرده اند . نیمی از کل صادرات کشور نروژ که در ردیف چهارم این جدول قرار گرفته است ،محصولات نفتی است و بخش اصلی سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور که حدود ۵۲ هزار دلار است مربوط به همین ذخایر طبیعی است . علاوه بر این ، کشور نروژ بزرگترین صادرکننده گاز جهان است. برونئی که پنجمین کشور ثروتمند جهان است در جزیره برونئو واقع شده است و از منابع و ذخایر نفتی و گازی بسیار زیادی برخوردار است وسرانه تولید ناخالص داخلی این کشور۴۸ هزار دلار است .در ردیف ششم این جدول نیز کشور امارات قرار گرفته است که حدود ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آن ، نفت و گاز است. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۴۷هزار و ۵۰۰ دلار است.

علاوه بر این ،استرالیا در ردیف یازدهم این جدول قرار گرفته و کانادا که چهاردمین کشور ثروتمند جهان است ، حداقل بخشی از پول مورد نیاز کشور خود را از طریق فروش ذخایر و منابع نفتی شان تامین می کنند. تقریبا" نیمی از تولید ناخالص داخلی کویت که مکان پانزدهم این جدول را بخود اختصاص داده است ،از ذخایر نفتی تامین می شود و تقریبا" کل درآمد حاصل از صادرات وهمینطوردرآمددولت این کشور ازراه فروش نفت تامین می شود..... /  پرتال آفتاب