سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خورش چغاله بادام



 

 

خورش چغاله بادام

 

با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما خورشت آن را در نظر گرفته ایم . با ما همراه باشید برای تهیه این خورش نوبرانه...

 

 

مواد لازم :

 

گوشت خورشتی
400 گرم
پیاز خورد و سرخ شده
1 عدد متوسط
چغاله بادام
200 گرم
نعنا و جعفری خورد شده
300گرم
نمک و فلفل و ادویه به میزان لازم
آبغوره به میزان لازم
آب 4 لیوان

 


طرز تهیه:


ابتدا پیازها را تنها با کمی ادویه و زرد چوبه، بدون نمک سرخ کرده و گوشتها را با آن خوب تفت دهید تا آب آنها کاملا کشیده شود، سپس نعنا و جعفری خورد شده را به آنها اضافه کنید و مرتب به هم بزنید. در این مرحله چغاله ها را اضافه کرده و برای اینکه خوب طعم مواد را به خود بگیرند با شعله ی کم درب قابلمه را گذاشته و 3،4 دقیقه صبر کنید، سپس 4 لیوان آب را اضافه کنید و به مدت 45تا یک ساعت صبر کنید تا چغاله ها در کنار گوشت خوب نرم و پخته شوند .وقتی از پخته شدن چغاله ها اطمینان حاصل شد مقداری نمک و کمی آب غوره به آنها اضافه کرده و10دقیقه صبر کنید تا قوام بیاد .حال غذا آماده است.

 


چند نکته

 

1-می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ نیز استفاده کنید.

 

2-در صورت تمایل می توانید در پایان کار کمی رب گوجه نیز بزنید.

 

3-اگر از همان ابتدا نمک اضافه شود چغاله ها سفت شده و به سختی می پزند.

 

4-از آب نارنج به جای آب غوره نیز می توان استفاده کرد.

 

5-این خورشت را در زودپز و با مدت زمان کمتری نیز می توان تهیه کرد.

 

 


ویدیو مرتبط :
‫خورش چغاله بادام Khoresh chaghale badam‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خورش گوجه سبز و چغاله بادام، ویژه بهار


چغاله بادام و گوجه‌سبز از آن دسته میوه‌هایی هستند كه تقریبا همه دوست‌شان دارند. در این غذا گوجه‌سبز در حقیقت حكم چاشنی را دارد و در كنار دیگر مواد تشكیل‌دهنده این خورش، تركیبی بی‌نظیر و بهاری را به شما می‌دهد.




مجله ایده آل: چغاله بادام و گوجه‌سبز از آن دسته میوه‌هایی هستند كه تقریبا همه دوست‌شان دارند. اصولا همه می‌دانید كه خورش چغاله و خورش گوجه‌سبز چگونه تهیه می‌شوند، اما پیشنهاد می‌كنم با توجه به گرانی این نوبرانه‌های دوست‌داشتنی و لذیذ، خورشی مركب از هر 2 تهیه كنید و لذت ببرید. در این غذا گوجه‌سبز در حقیقت حكم چاشنی را دارد و در كنار دیگر مواد تشكیل‌دهنده این خورش، تركیبی بی‌نظیر و بهاری را به شما می‌دهد.



مواد لازم برای 4 نفر:

  • سینه مرغ بدون استخوان: 500 گرم، خورشی
  • نعناع و جعفری: 200 گرم، ساطوری شده
  • ترخون: 50 گرم، ساطوری شده
  • پیاز متوسط: یك عدد، ساطوری
  • چغاله بادام: 150 گرم، خردشده
  • گوجه سبز: 100 گرم
  • زردچوبه: یك قاشق چای‌خوری
  • فلفل قرمز: نصف قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری
  • نمك: به میزان لازم
  • شكر: یك قاشق غذاخوری (اختیاری)

روش تهیه:

1- روغن را در یك قابلمه روی شعله متوسط داغ كرده و تكه‌های مرغ را 7-6 دقیقه در آن سرخ كنید تا برشته و طلایی شوند، سپس از قابلمه خارج كنید. پیاز را هم به همین صورت 5 دقیقه تفت دهید تا نرم و بلوری شود. پس از آن پیاز  را هم از ظرف خارج كنید.

2- در صورت نیاز كمی روغن اضافه كرده و سبزی را 5-4 دقیقه تفت دهید تا كمی رنگ بگیرد. چغاله بادام و گوجه‌سبز را اضافه كرده و مخلوط را 2-3 دقیقه دیگر تفت دهید.

3- مرغ و پیاز را همراه ادویه‌ و سبزی‌ها اضافه كرده و 2 پیمانه آب‌جوش به مواد اضافه کنید. پس از اینكه خورش به جوش آمد، در آن را بسته و شعله را كم كنید تا خورش حدود 30 دقیقه ریز جوش بزند. ادویه آن را اندازه كرده و با چلو سرو كنید. اگر مایلید خورش ملس شود، شكر را در 5‌دقیقه آخر به آن اضافه كنید.

نكات:

1- اگر می‌خواهید خورش غلیظ‌تر شود، یك قاشق چای‌خوری آرد ذرت را در چند قاشق غذاخوری آب سرد حل كرده و در 10 دقیقه آخر خورش اضافه كنید.

2- اگر با هسته گوجه‌سبز مشكل دارید، قبل از پخت هسته آنها را بگیرید.