سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خورش كلم بروكلی



 

خورش كلم بروكلی,خورش

 

 

مواد لازم:

 

گوشت

۴۰۰ گرم

کلم بروکلی

۴۰۰ گرم

لپه

۵/. پیمانه

گوجه فرنگی

۳ عدد

پیاز داغ

۳ الی ۴ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی

به مقدار لازم

نمک و زرد چوبه

به مقدار لازم

آب لیمو

نصف استکان

روغن

برای سرخ کردن

 

 

طرز تهیه :

 

گوشت را با یک پیاز کوچک و نمک و زرد چوبه بپزید و لپه پخته شده و کلم بروکلی سرخ شده را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه مانده به آخر پخت گوجه فرنگی پوست کنده و ریز شده و رب گوجه و پیاز داغ و آب لیمو را به خورشت اضافه کنید.

 

منبع : ashpazierangin


ویدیو مرتبط :
‫خورش کدو سبز- روش پخت خورش کدو خوشمزه و خوشبو | khoresh-e Kadoo‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با كلم بروكلی پیر می شوید


افرادی كه میوه و سبزی‌های بیشتری می‌خورند، عمر طولانی‌تری دارند. در این بین گیاهانی مانند كلم بروكلی، هویج و گل‌كلم فواید بیشتری دارند و بهتر می‌توانند از انسان‌ها در برابر ابتلا به بیماری‌های خطرناك محافظت كنند.






افرادی كه میوه و سبزی‌های بیشتری می‌خورند، عمر طولانی‌تری دارند.

در این بین گیاهانی مانند كلم بروكلی، هویج و گل‌كلم فواید بیشتری دارند و بهتر می‌توانند از انسان‌ها در برابر ابتلا به بیماری‌های خطرناك محافظت كنند.

این سبزی‌ها مقادیر بالای ویتامین C، فیبر و دیگر مواد مغذی دارند كه نقش مهمی در محافظت از سلول‌های حیاتی بدن بازی می‌كنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی كه بیشترین میزان میوه و سبزی را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند در یك دوره 5 ساله با احتمال 15 درصد كمتر جان خود را از دست دادند. این در حالی است كه میزان مرگ و میر در میان افرادی كه از سبزی‌های خانواده كلم‌ها مانند كلم بروكلی تغذیه كرده‌ بودند، از این هم كمتر بود.

البته گروهی دیگر از دانشمندان معتقدند فقط با خوردن میوه و سبزی نمی‌توان به افزایش طول عمر امید داشت و در این بین باید به فاكتورهای دیگری مانند داشتن وزن‌متناسب، فعالیت بدنی، مصرف ویتامین‌های مورد نیاز، دوری از سیگار و مانند این‌ها هم توجه داشت.