سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خوراک تخم مرغ



 

غذاهای تخم مرغی , پخت انواع خوراک

 

مواد لازم :

 

تخم مرغ

۲ عدد

سیب زمینی

۳-۲ عدد

پیاز کوچک

یک عدد

سیر

۲-۱ حبه

رست بیف یا کالباس دلخواه

۱۰۰ گرم

شیر

یک پیمانه

قارچ

۶-۴ عدد

پنیر رنده شده موزورلا

۳/۱ پیمانه

 

 

سیب زمینی  یا اگه نون تست یا باگت مونده دارید به میزانی که کف ظرف رو بپوشاند


 

طرز تهیه :

 

سیب زمینی را رنده کرده با پیاز خرد شده و سیر  و کالباس خرد شده و قارچ خرد شده مخلوط می کنیم . این مواد را ته یه ظرف پیرکس صاف می کنیم. شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و کمی نمک می زنیم و روی مواد قبلی داخل ظرف می ریزیم. روی این مواد را پنیرمی ریزیم.

 

روی ظرف را فویل کشیده و یک شب تا صبح داخل یخچال می گذاریم. فردا صبح ظرف فویل کشیده را داخل فر ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم. بعد حرارت فر را به ۳۵۰ کم کرده و فویل را بر می داریم و حدود ۳۰ دقیقه دیگر می گذاریم بپزد تا پنیر رویش برشته شود.

 

منبع : groohashpazi


ویدیو مرتبط :
خوراک کفتا با تخم مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌ناهار روز جمعه: خوراک مارچوبه کبابی و تخم‌ مرغ


روز تعطیل است و دوست دارید سفره ناهار و شام از روزهای دیگر رنگین‌تر باشد. ایده خوبی هم هست به این دلیل كه همه اهل منزل خانه هستند و خوردن ناهار و شام،‌ دور هم مزه می‌دهد...

همشهری 6 و 7 -  شیدا شمس: تا مدتی قبل، این سبزی یكی از خوراكی‌های تجملی محسوب می‌شد و كمتر كسی برای تهیه غذا سراغش می‌رفت. علاوه بر این خیلی‌ها نمی‌دانستند راحت‌ترین شیوه پخت آن بخارپز كردن مارچوبه و اضافه كردن آن به مخلفات انواع خوراك‌هاست.

‌خوراک مارچوبه کبابی و تخم‌مرغ
    مواد لازم

  • تخم‌مرغ کامل‌ یک عدد
  • مارچوبه‌ 16 شاخه
  • پیاز بزرگ چهار عدد حلقه شده
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون بکر‌ یک چهارم فنجان
  • سرکه‌ یک قاشق غذاخوری
  • نان تست چهار تکه
  • کره ‌یک قاشق چای‌خوری
  • ساقه اسفناج به مقدار لازم

     طرز تهیه

1- تخم‌مرغ را آب‌پز کنید. سپس پیاز و مارچوبه را همراه با یک قاشق روغن تفت بدهید. سپس همان مواد را بدون برداشتن از ماهیتابه با کمی روغن زیتون هم تفت بدهید. به این مجموعه+ ساقه‌های اسفناج را هم اضافه کنید. تخم‌مرغ پخته را حلقه کنید.

2- هر چهار عدد مارچوبه را با ساقه اسفناج بپیچید. روی یک عدد نان تست، کمی از پیازهای حلقه شده را بگذارید. مارچوبه‌های آماده شده را هم روی نان گذاشته و سپس روی هرکدام یک حلقه تخم‌مرغ قرار دهید. کمی سرکه روی هر ساندویچ بریزید. خوراکی شما آماده است.