سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خواص آلبالو و گیلاس



 

 

خواص آلبالو و گیلاس

 

 

اسم من ((آلبالو)) است !

ما دو برادریم یكى بنام آلبالو و یكى بنام گیلاس .

براى چاقها نعمت بزرگى هستم .

در هسته و دمم خواص بسیارى هست.

ماسك برادرم گیلاس براى زیبایان بسیار مفید است

 

 

ما دو برادر هستیم یكى به نام آلبالو و دیگرى گیلاس و از تركیبمان آلبالو گیلاس به عمل آمده است . به من آلوبالو و آلو بو على هم گفته اند. رنگ من سرخ است ولى برادرانم گیلاس به رنگهاى صورتى سرخ - زرد و سیاه ظاهر شده اند. طعم من ترش و برادرانم شیرین و گاهى میخوش مى باشند همه ما برادران سرشار از ویتامین هاى آ - ب - د - و ث هستیم موادى مانند منیزیم - كلسیم و آهن زیاد داریم و كمى هم داراى سدیم و پتاسیم و روى و فسفر مى باشیم . ترشى خون را پائین مى آوریم . ادرار را زیاد مى كنیم و براى مبتلایان به نقرس - رماتیسم و مفاصل شراین غذاى مفیدى هستیم .

 

 

برادرم گیلاس سینه را نرم مى كند. معده را ضد عفونى مى نماید. و تخمیر معده را از بین مى برد و از این رو یبوست را معالجه مى كند و اسهال مخصوصا اسهال خونى را شفا مى بخشد، و بسیار سهل الهضم است . براى مبتلایان به مرض چاقى یك غذاى ایده آل است و مبتلایان و كسانى كه مى خواهند لاغر شوند مى توانند گیلاس را قبل از غذا میل نمایند. زیرا خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر مى كند و جلوى اشتها را مى گیرد و در عین حال او را چاق نمى نماید و این ، به علت آن است كه قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روى همین اصل ، براى مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده و خوردنش ضررى ندارد، هیچوقت گیلاس را بعد از غذا و سر سیرى نخورید. زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه مى نماید.

 

 

من خودم صفرابر خوبى هستم ، قى و اسهال صفراوى را درمان مى كنم . عطش و التهاب را كم مى كنم و دوست معده و كبد هستم - میوه ى خشك شده من كمى قابض است .

 

 

چنانچه مغز هسته مرا گرفته با یك دهم وزنش ، رازیانه جوشانده ، و میل نمایید، سنگهاى كلیه و مثانه را از بین میبرد.

 

 

صمغ درخت من و برادرانم سینه را نرم مى كند و رنگ رخسار را باز كرده ، قلب را جلا مى دهد. براى درمان سرفه بهتر است كه صمغ را گرفته با آب سرد میل نمایید.

 

 

یكى دیگر از مزایاى برادرم گیلاس آن است كه دم كرده دم آن ادرار را زیاد مى كند و این خاصیت او شهرت جهانى دارد.

 

 

خواص آلبالو و گیلاس

 

 

جوشانده برگ گیلاس در شیر ملین است .

 

 

ماسك زیبایى كه با گوشت گیلاس تهیه مى شود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز مى نماید و براى این كار بهتر است كه از گیلاسهاى درشت خراسانى استفاده كنید و گوشت آنها را روى صورت بمالید و بگذارید مدتى بماند.

 

 

گیلاسهاى خراسانى كه در قشم و میگون كاشته شده و از آب رودخانه شمشك سیراب مى شوند، فسفر بیشترى دارند و روى این اصل در مقابل آفات نباتى قدرت مبارزه بیشترى دارند و خوردن آنها مغز را تقویت مى نماید. و در اینجا بد نیست بدانید كه بزرگترین معدن فسفر دنیا در شمشك قرار دارد.

 

 


ویدیو مرتبط :
" آلبالو گیلاس "

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بمب های شکلاتی با مغز گیلاس و آلبالو


اگر عاشق شکلات و گیلاس هستید، این بمب های خوشمزه را درست کنید و در مهمانی ها آنها را سرو کنید.