سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خصوصیات پوست خشک



 

پوست خشک

 

پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد . علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می کند و جلای طبیعی ندارد. این خشکی به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی است که ظاهرا دیده نمی شود و ...

 

نباید آن را با بیماری پوست که در آنها ریزش مو درد و قرمزی (اگزما) وجود دارد اشتباه کرد. پوست طبیعی دارای سیزده درصد آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد تا سرانجام پیری کامل به هفت درصد می رسد ولی تا قبل از پیری مقدار آن حتی درباره آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.

 

البته بعضی از افراد با پوست خشک متولد می شوند که باید در تمام دوران زندگی مراقب آن باشند. همان طور که قبلا گفتیم پوست با قشری از چربی، عرق و آب که همه آنها از لاپوست می آیند محافظت می شود.

 

پوست خشک


ویدیو مرتبط :
ماسک مغذی برای پوست های خشک و خیلی خشک با عسل و کپسول روغن ماهی (ویدیو + توضیح)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نسخه های خانگی برای پوست طبیعی و خشک



 

پوست طبیعی

 

پوست همواره در معرض مواد آلوده کننده، شوینده ها و میکروب ها قرار می گیرد. رژیم غذایی نیز نقش مهمی در نشاط و شادابی آن دارد بهتراست برای نشاط و شادابی آن از مواد طبیعی کمک گرفت. در ابتدا به پوست طبیعی می پردازیم.

 


● پوست طبیعی:

 

۱۰۰گرم گلیسیرین را با ۵۰ گرم گلاب و نصف قاشق غذاخوری زاج سفید به آن اضافه کنید، این مایع را درشیشه ریخته و در یخچال قرار دهید. هر شب پنبه را با کمی از این محلول آغشته کنید و به صورت خود بمالید.

خیار باعث نشاط پوست می شود. یک عدد خیار را با نصف لیوان ماست در همزن مخلوط کنید و به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت خود را شست و شو دهید

 

 


● پوست خشک:


دو مشت برگ نعناع را در ۱۰۰ گرم آب بجوشانید. سپس ۲ قطره عصاره نعناع و نصف قاشق غذاخوری زاج سفید به آن اضافه کنید. با استفاده از پنبه به پوست خود بمالید.

 

برش های سیب زمینی را به صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

 

سه قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و برای جلوگیری از خشکی پوست با استفاده از پنبه به پوست خود بزنید.