سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خصوصیات شامپوی استاندارد چیست؟



 

 

خصوصیات شامپوی استاندارد

 

یک متخصص پوست گفت: :«شامپوی نا مناسب به دلیل دارا بودن مواد قلیایی غیر استاندارد و حساسیت زا باعث ایجاد حساسیت شدید پوستی درماتیک، التهاب و اگزما می شود.»

 

دکتر میر هادی عزیز جلالی اظهار داشت:«شامپوی مناسب توسط متخصص پوست و مو با بررسی جنس و بیماری مو تجویز می شود و در مرحله اول جنس مو از لحاظ خشکی، چربی و معمولی و انواع بیماری های موخوره، خارش، جوش و اگزما مورد بررسی قرار می گیرد تا شامپوی مناسب انتخاب شود.»

 

وی افزود:«به طور مثال شوره سر با شامپوهای معمولی بدتر و شدیدتر می شود و به شامپوی حاوی ضد قارچ و از بین برنده شوره نیاز دارد تا بیماری بهبود یابد.»

 

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه، برای موهای چرب شامپوهای با خاصیت شستشو دهندگی بالا و معتدل چربی مفید است تصریح کرد:«موها پس از دکلره، رنگ کردن، دستکاری و استفاده از شوینده های قلیایی شکننده و خرد می شوند که برای بهبودی وضعیت موها شامپوهای خنثی، بچه لازم است.»

 

عزیز جلالی گفت:«افراد مسن بالای 50 سال و کودکان قبل از رسیدن به سن بلوغ به دلیل حساس شدن موها به شامپوهای قلیایی نیاز ندارند و بهتر از شامپوی بچه و خنثی استفاده کنند.»

 

وی ادامه داد:«همچنین موهای حساس با زدن صابون و شامپوهای قلیایی به دلیل خاصیت شستشو دهندگی بالا موها را خشک و آسیب پذیرتر می کند.»

 

این متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار داشت:«شامپوی نا مناسب با دارا بودن مواد قلیایی غیر استاندارد و حساسیت زا باعث ایجاد حساسیت شدید پوستی درماتیک، التهاب و اگزما می شود.»

 

عزیز جلالی تصریح کرد:«شامپویی مناسب است که به موها آسیب کمتر برساند و در علم پزشکی هیچ شامپویی در عرض 10 دقیقه استفاده باعث رویش موها نمی شود»

 

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت:«شامپوهای حاوی نرم کننده با خاصیت قلیایی کمتر و از بین برندگی چربی کمتر، برای موهای خشک و شکننده مفید است و به موها نرمی می بخشد.»

 

وی افزود:«شامپوهای دارویی که برای درمان بیماری های مختلف مو تجویز می شوند باید هر 2 الی 3 ماه تعویض و در هفته 2بار از شامپوهای خنثی استفاده کرد زیرا مواد دارویی درون آن به درمان بیماری های قارچی پاسخ نمی دهند.»

 

عزیز جلالی اظهار داشت:«شامپوهای معمولی و روزانه تا زمانی که ایجاد حساسیت نکرده اند نیاز به تعویض و جایگزین نیاز ندارند و می توانند مدام مصرف شوند.»

منبع:سلامت نیوز 


ویدیو مرتبط :
آموزش استاندارد / 5- سازمان بین المللی استاندارد ISO

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروه خونی و خصوصیات اخلاقی هر فرد



خون و شخصیتبخشی از شخصیت شما در رگهایتان جاریست آیا گروهای خونی می توانند باعث ایجاد یک خصوصیت یا عادت شخصی شوند؟شاید بله...شاید هم نه...برای نزدیک شدن به پاسخ این مقاله را بخوانید.اما فراموش نکنید که اتکا به یک مقوله یا دلیل برای قضاوت در مورد اشخاص تنها نوعی ساده لوحی است.

 

 

 

 

حدود38%مردم جهان دارای گروه خونی o+

و 6% دارای گروه خونی o- هستند

خصوصیات

واقع گرا،نمایشی،عمومی،مثبت،مستقل،ریسک پذیر،نا فرمان،بی اعتبار،لجوج وخودمحور. به آسانی دوست می شوندوبا جریانات همراه شده وبه فرصت ها چنگ می زنند.برای شروع یک پروژه یا شکاریک ایده ونظر صریح هستند.درفعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.دربعضی موارد چندان دقیق نیستندواحساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند.ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کننداما معمولا این مخالفت پایدار نیست.کارگشایانی سنتی،محرک وکمی لاف زن هستند.

احساسات خود را خیلی نشان می دهنداما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان اظهارات متغیر است.نوعی ظرافت ذاتی وفطری دارند.شخصیت های اجتماعی وپر زرق و برق هستندمیتوانند در حوادث و بحران ها سازگاری خوبی داشته باشند.لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند.خجالتی نیستندورک وصریح احساسات درونیشان را فاش می کنند.جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم می شوند.علاقمند به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.

 

 

حدود 34% ازمردم دارای گروه خونی+A

و 6% دارای گروه خون-A هستند

خصوصیات :

دستپاچه.مطیع و آرام,فداکار,مودب,درستکار.حتی در مواقع آشوب و غضب آرام وخون سرد هستند.نسبت به نظرات عمومی حساس اند.اغلب درون گرا هستند دربرخورد با دیگران خجالتی وکمرو هستند یا حتی مریض به نظر می رسند کمی بدبین هستند.برای روابط ارزش قائل بوده ونسبت به دیگران وفادارند.نسبت به تغییرات تردید دارند.دوست داران طبیعت وگریزان از جمعیت وشلوغی هستند.به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن ومخفی برای خود نیازمندند.عموما دو دل و غیر قاطع اند.برای حضوردر کارهای تیمی آماده هستند مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود.علاقه مند به ایجادرابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای اینکار نمی کنند.

 

 

حدود 9% از مردم جهان دارای گروه خونی+B

و 25% هم دارای گروه خونی-B هستند

خصوصیات :

پرسروصدا،خودپسندوخودبین،پرانرژی جدی ,بشاش ,خشرو,فعال,حساس,در راه رسیدن به هدف،معمولا جزوبهترین افراد تیم می شوندوافراد تکرویی هستند.اغلب کارها رابا روشهای خودشان انجام می دهندوخود کفا هستند.شخصیتهای ماجراجوودلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص ومخصوص،موجوداتی اجتماعی وعلاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.

 

حدود 4% مردم دارای گروه خونی AB +

و 1% هم گروه خونی AB- هستند

خصوصیات :

اجتماعی، سخت گیر نیستند،غمخوار ودلسوز،دیپلماتیک،اهل گشت وگذار،خلاق،غیر قابل پیش بینی،هنرمند،انعطاف پذیر،ترشرو ودرخود!مخلوطی از تضادها،خجالتی در مقابل بعضی ها ، بی باک وگستاخ با بعضی دیگر، برونگراودرونگرا،گاهی غیر قابل پیش بینی است وگاهی ظاهرا بسیار آرام وخونسردبه نظر می رسند.قدرت خلاقه زیادی دارند،توانا در پیدا کردن مشکلات ودور زدن آنها،علاقه مند به محیط شهری،به آسانی خسته می شوند.به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است. هرگزکاری را برای قدردانی انجام نمی دهند.اسرار آمیز بنظر می رسند.در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند.علاقه مند به ایجاد رابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند.