سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خشک کردن گوجه فرنگی



 

 

خشک کردن گوجه فرنگی

 

اگر پیدا کردن گوجه فرنگی خشک سخت است راحت و بدون دردسر میتوانید آنرا در خانه تهیه کند. یک روش ساده خشک کردن آنها در آفتاب است. گوجه ها را از وسط به دو نیم میکنیم و در سینی چیده و در مقابل آفتاب قرار میدهیم تا خشک شوند.

 

یک روش دیگر خشک کردن گوجه در فر است. گوجه ها را از وسط به دو نیم کرده و روی آنها نمک پاچیده و در سینی فر روی حرادت ۱۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۸ ساعت قرار میدهیم تا خشک شوند. گوجه ها را در شیشه ای تمیز ریخته کمی سیر تازه لابه لای آنها گذاشته و با روغن پر میکنیم. اگر روغن زیتون در دسترس دارید که چه بهتر. در بوفه ایتالیائی که دستور چند غذا رو داده بودم باید دیده باشین که از گوجه فرنگی خشک زیاد استفاده شده بود ودر ضمن هر نوع سالادی هم که تهیه میکنید میتوانید این گوجه ها را اضافه کنید. معمولا در خیلی غذاهای ایتالیائی و اسپانیائی گوجه خشک زیاد مصرف میشود.


منبع : سایت کامتونت



ویدیو مرتبط :
‫گوجه فرنگی خشک شده مخصوص سالاد و ساندویچ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی مهم برای کباب کردن سیر و خشک کردن گوجه فرنگی



نحوه کباب کردن سیر,طرز خشک کردن گوجه


اگر شما هم برای کباب کردن سیر و خشک کردن گوجه فرنگی مشکل دارید با ما همراه شوید.

برای تهیه بعضی از غذاها نیاز است که حبه های زیادی از سیر را کباب کنید یا گوجه فرنگی را خشک کنید و ... برای این که راحت تر بتوانید این کارها را انجام دهید، می توانید از این روش ها استفاده کنید.

_ برای کباب کردن سیر قسمت بالای خوشه سیر را ببرید به طوری که حبه های سیر از هم نپاشد. سپس در ظرف کوچک مناسب فر قرار دهید و روی آن ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون بریزید و به مدت یک ساعت در فر قرار دهید و پس از خنک شدن و کندن پوست آن در غذا با نان و پوره سیب زمینی استفاده کنید.

_ برای خشک کردن گوجه فرنگی، آن را نصف کنید و قسمت داخل آن را در بیاورید تا زودتر خشک شود. گوجه ها را با قسمت پوست به سمت پایین روی سینی فر و با فاصله قرار دهید و در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۶ ساعت در فر بگذارید. از فر که در آوردید، بگذارید خنک شود و سپس در ظرف بریزید. قبل از مصرف برای مدتی در آب جوش قرار دهید.

منبع : khorasannews.com