سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خرید بهتر از سوپر مارکت هـا (فروشگاههای بزرگ)



نحوه خرید از فروشگاهها,راهنمای خرید از فروشگاههای بزرگ


روز به روز به تعداد سوپرمارکت‌های بزرگ افزوده می‌شود و افراد بیشتری تمایل دارند از این فروشگاه‌ها خرید کنند.

منظور از سوپرماركت‌ها فروشگاه‌های بزرگی مثل شهروند است كه تنوع كالا در آنها زیاد است و از گوشت و مرغ گرفته تا میوه و سبزی و مواد شوینده و ظروف آشپزخانه را می‌توان از آنجا خرید. اما اصول درست یک خرید خوب از فروشگاه‌های بزرگ را می‌دانید؟

همیشه لیست داشته باشید: همه ما در برابر تنوع زیاد كالا در این فروشگاه‌ها وسوسه می‌شویم و خیلی اوقات چیزهایی می‌خریم كه به آنها نیاز نداریم و گاهی 2 برابر پولی كه واقعا باید هزینه می‌كردیم خرج می‌شود. لیست داشتن و طبق لیست سراغ كالا رفتن، به خرید بهینه شما كمك خواهد كرد.

برای خودتان جای مانور بگذارید: با اینكه بهتر است همیشه طبق لیست خرید كرد اما باید پذیرفت كه آشنایی با كالاهای جدید همیشه هم بد نیستند. ممكن است كالایی ببینیم كه به‌نظرمان مفید برسد. لازم نیست همیشه جلوی این تمایل مقاومت كرد. اما باید برایش حد گذاشت. مثلا هربار با خودتان بگویید تا این قیمت، كالاهای جدید می‌خرم و حداكثر تا همان قیمت مورد نظر، جنس اضافه بردارید.

حواستان به ساعت باشد: وقتی كه در سوپرماركت‌ها می‌گذرانیم خیلی اوقات به چشم‌مان نمی‌آید. چون این مكان‌ها معمولا پنجره‌ای به بیرون ندارند و نور داخلشان همیشه ثابت است. مشتریان متوجه غروب خورشید یا تاریك‌شدن هوا نمی‌شوند. اكثر این فروشگاه‌ها ساعت را جلوی چشم مراجعه‌كنندگان نمی‌گذارند تا بدون توجه به زمان خرید كنند. ولی اگر می‌خواهید جلوی خرید بی‌فایده را بگیرید حتما به ساعت و زمان توجه كنید. برای خودتان برنامه بگذارید كه چقدر زمان می‌خواهید بگذارید و جلوی تلف‌شدن وقت‌تان را بگیرید.

منظم بگردید: همان اول كه وارد فروشگاه می‌شوید برای خودتان برنامه‌ای برای گشتن بریزید. راه رفتن بی‌هدف بین راهروها باعث طولانی شدن خرید، اتلاف وقت و خستگی می‌شود.

سبد خریدتان را متناسب انتخاب كنید: اگر قرار است كم خرید كنید سبدهای كوچك را بردارید. این كار می‌تواند خرید شما را كنترل كند.

به قیمت‌ها توجه كنید: موقع انتخاب كالا به قیمت‌ها توجه كنید. گاهی 2 كالای یكسان اختلاف قیمت زیادی دارند. بعد از خرید نیز یك‌بار فاكتور را نگاه و خرید خود را ارزیابی كنید. ببینید برای بار بعد چطور می‌توانید با هزینه كمتر خرید كنید.

با خانواده خود همراه باشید: با همه این اوصاف، نمی‌توان نادیده گرفت كه خیلی از مردم رفتن به سوپرماركت‌ها را دوست دارند. اگر شما جزو این دسته نیستید، خوب است كه یك خرید دسته جمعی با افراد خانواده و بچه‌ها را در این فروشگاه‌ها تجربه كنید. رفتن به سوپرماركت می‌تواند بهانه‌ای برای یك گردش خانوادگی باشد. اگر فقط و فقط هدفتان خرید است مغازه‌های كوچك راه‌حل بهتری خواهند بود.

 

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
خرید کردن اوباما از یک سوپر مارکت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

26 خرید بزرگ دنیای فوتبال+ عکس


آنخل دی‌ماریا با انتقال از رئال‌مادرید به منچستر‌یونایتد به ششمین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال تبدیل شد.