سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه کد بانوی اردیبهشت چگونه باید باشد ؟


اگر از شلوغی‌ و آلودگی شهر و دیارتان خسته شده‌اید و به‌دنبال كمی آسودگی و آرامش می‌گردید، بسته پیشنهادی جالبی برای شما داریم تا در مدت زمان كوتاهی خانه یا آپارتمان خود را به یك باغچه باصفا و سرسبز تبدیل كرده




صبح بخیر:  اگر از شلوغی‌ و آلودگی شهر و دیارتان خسته شده‌اید و به‌دنبال كمی آسودگی و آرامش می‌گردید، بسته پیشنهادی جالبی برای شما داریم تا در مدت زمان كوتاهی خانه یا آپارتمان خود را به یك باغچه باصفا و سرسبز تبدیل كرده و در طول روز از شادابی و نشاط حاكم بر آن لذت ببرید. برای این منظور كافی است با ما همراه باشید و قدم به قدم به توصیه ما عمل كنید.



به ارتفاع توجه كنید

برای انتخاب گیاه آپارتمانی حتما به ارتفاع و اندازه گیاهان توجه كنید. به‌عنوان مثال توجه كنید كه یك گیاه چقدر رشد می‌كند و در نهایت ارتفاع ساقه آن به چه حدی می‌رسد. لازم است در این زمینه مطالعه كنید و از یك متخصص گیاه شناس مشورت بگیرید تا بتوانید گیاهانی را برای آپارتمان‌تان انتخاب كنید كه به لحاظ ارتفاع، هارمونی زیبایی را در گوشه اتاق نشیمن‌تان ایجاد كنند. برای انتخاب گیاهان به رنگ و شكل برگ‌های آن‌ها دقت كرده و سعی كنید در كنار گیاهانی كه برگ‌های نوك تیز و كشیده دارند از گیاهانی كه برگ‌های گرد و بی‌زاویه دارند نیز استفاده كنید.



جوان‌ترها را بخرید

اگر تصمیم دارید برای خرید به سراغ گیاهان آپارتمانی بروید؛ توصیه ما این است كه پیش از هر چیز به شادابی و درخشندگی برگ‌های گیاه دقت كنید. برای این كار لازم است پشت و روی برگ‌ها را به دقت نگاه كنید تا از سلامت برگ‌ها و گیاهی كه انتخاب می‌كنید مطمئن شوید. پس از آن به سراغ ساقه گیاه بروید و از ستبری، استقامت و سلامت آن مطمئن شوید. همیشه گیاهانی را برای خرید انتخاب كنید كه جوان و تازه هستند. این گیاهان اگر چه حساس بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما خیلی سریع با فضای خانه شما انس می‌گیرند و نمایی زیبا و سرسبز به خانه شما می‌بخشند؛ نمایی كه هربار به آن نگاه می‌كنید از تنش‌ها و استرس‌های روز كاری خود فاصله می‌گیرید و احساس آرامش می‌كنید.



گلدان‌های سفالی یا پلاستیكی

حتما همه شما موافقید كه گلدان‌های سفالی لعاب دار در مقایسه با گلدان‌های پلاستیكی یا گلدان‌های سفالی بدون لعاب ظاهر شكیل‌تر و بهتری دارند. بنابراین بهتر است در این زمینه خسیس نباشید و برای زیبایی بیشتر خانه و آپارتمان خود به سراغ گلدان‌های سفالی لعاب‌دار بروید. این گلدان‌ها علاوه‌بر این‌كه نمای آپارتمان شما را زیبا می‌كنند، خانه مناسب تری برای گیاهان شما محسوب می‌شوند. تنها نكته‌ای كه باید در این زمینه به آن توجه كنید این است كه از سوراخ بودن ته گلدان‌های سفالی مطمئن شوید تا آب اضافی از گلدان خارج شود. جمع شدن آب اضافی در گلدان موجب از بین رفتن ریشه و در نهایت از دست دادن گیاه می‌شود.



گیاه شانس را به خانه‌تان ببرید

حتما در میان گیاهانی كه برای خانه‌تان انتخاب می‌كنید، چند شاخه گیاه بامبو نیز درنظر بگیرید. بهتر است این گیاه را به‌صورت فرد تهیه كنید. به‌عنوان مثال 3 یا 5 شاخه از آن را در یكی از زاویه‌های خانه‌تان جایی كه نزدیك به پنجره است قرار دهید. این گیاه شادی، نشاط و شانس را به خانه‌تان می‌آورد و خواهید دید كه چگونه موجب افزایش نشاط و شادابی فضای خانه و بهتر شدن روابط میان اعضای خانواده می‌شود. توصیه ما به شما این است كه برای این گیاه جای به‌خصوصی را درنظر بگیرید و از تغییر دادن فضای آن پرهیز كنید.



شمعدانی؛ رنگین كمان خانه شماست

اگر تصمیم دارید در میان سرسبزی گیاهان موجود در آپارتمان‌تان یك رنگین‌كمان 7 رنگ و زیبا داشته باشید؛ بهتر است سراغ گل‌های شمعدانی بروید. این گیاه یكی از زیباترین گل‌ها و گیاهانی است كه می‌تواند در فصل تابستان جلوه خاصی به خانه‌تان ببخشد. گل‌های زرد، قرمز، صورتی و بنفش این گیاه به آپارتمان شما جلوه می‌دهد و تصویری از ایام كودكی و نوجوانی را برای شما و مهمانان‌تان ایجاد می‌كند. شمعدانی از جمله گیاهانی است كه نیاز به آبیاری دقیق و مرتب دارد. این گیاه به‌ویژه در فصل تابستان در مقایسه با دیگر فصل‌ها بیشتر نیاز به آبیاری دارد.


ویدیو مرتبط :
بانوی خانه ام از خانه می روی-هلالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانوی پنجم كاراته جهان در پاركینگ خانه‌ تمرین می‌كند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در آستانه لیگ جهانی تركیه

بانوی پنجم كاراته جهان در پاركینگ خانه‌ تمرین می‌كند!

ملی‌پوش كاراته بانوان كه به تازگی به رده پنجم جهان صعود كرده است، این روزها خود را برای حضور در مسابقه‌های لیگ جهانی تركیه در شرایطی آماده می‌كند كه بیشتر تمرین‌هایش را در پاركینگ خانه‌اش انجام می‌دهد.

حمیده عباسعلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی و جایگاه پنجمی وی در دنیا گفت: این رده‌بندی بر اساس دو مسابقه اخیر كه در اندونزی و ازبكستان برگزار شد انجام شده است، پس از این كه موفق شدم در مسابقه‌های لیگ جهانی اندونزی و مسابقه‌های آسیایی ازبكستان مدال طلا را كسب كنم به رده‌ی پنجم صعود كردم.

وی ادامه داد: پیش از این فدراسیون كاراته اعلام كرده بود كه رزمی‌كارانی كه طلای مسابقه‌های آسیایی را از آن خود كنند، به مسابقه‌های لیگ جهانی تركیه اعزام می‌شوند و من به همراه خانم دوستی حدود دو هفته دیگر در این رقابت‌ها حاضر خواهیم شد.

وی ادامه داد: كاراته بانوان ایران در جایگاهی است كه كشورهای دیگر دیدشان نسبت به ما عوض شده و برخلاف گذشته بانوان ایرانی را به عنوان حریفان قدرتمندی می‌شناسند. همچنین اینكه می‌توانیم به تازگی در مسابقه‌های جهانی هم شركت كنیم، فرصت بسیار مطلوبی برای ماست تا توانایی‌های خود را نسبت به گذشته بیشتر نشان دهیم.

عباسعلی افزود: درخواست ما از مسئولان فدراسیون این است كه شرایطی فراهم شود تا بانوان هم همپای مردان در اردوهای برون‌مرزی حضور داشته باشند، البته در چند وقت اخیر شرایط خوبی به وجود آمده و ما نسبت به گذشته در اردوهای بیشتری شركت می‌كنیم.

وی درباره اردوهای آمادگی تیم ملی نیز گفت: برای حضور در مسابقه‌های آسیایی و جهانی از اسفندماه سال گذشته در اردو بودیم، اما با توجه به اینكه تنها دو رزمی‌كار به مسابقه‌های لیگ جهانی تركیه اعزام می‌شوند دیگر اردویی هم برگزار نشد و ما تمرین‌هایمان را به صورت شخصی انجام دادیم.

این ملی‌پوش كاراته‌كا افزود: من تمرین‌هایم را در پاركینگ خانه خود در شهرری انجام می‌دهم و سالنی برای تمرین در اختیار نداریم. یكی از مشكلاتی كه با آن مواجه هستیم این است كه نمی‌توانیم زمان خاصی را با باشگاه‌ها برای تمرین فیكس كنیم، چون معمولا زمان‌های مورد نظر به رشته‌های دیگر و یا مردان داده می‌شود در نتیجه چاره‌ای جز این نیست كه در خانه تمرین كنیم.

وی ادامه داد: بالاخره تمرین در پاركینگ هم مشكلات خودش را دارد و تهویه هوای مناسبی وجود ندارد. باید بگویم كه آنقدر كه به یك قهرمان باید رسیدگی شود، به ما رسیدگی نمی‌شود و ما هم مشكلات خاص خود را در روند آماده‌سازی داریم./ایسنا