سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه بدون آشفتگی


سازماندهی کردن خانه به طرح ‌ایده‌هایی ساده اما تاثیرگذار نیاز دارد. اگر دوست دارید خانه‌ای آرام و بدون هرگونه آشفتگی داشته باشید با دنبال کردن راه‌های ساده زیر به هدف‌تان خواهید رسید.

هفت صبح: سازماندهی کردن خانه به طرح ‌ایده‌هایی ساده اما تاثیرگذار نیاز دارد. اگر دوست دارید خانه‌ای آرام و بدون هرگونه آشفتگی داشته باشید با دنبال کردن راه‌های ساده زیر به هدف‌تان خواهید رسید.

همه افراد، خانه خود را دوست دارند زیرا خانه‌ها بعد از گذراندن روزی سخت و پر استرس، فضایی پر از آسایش است. اگر این گونه نیست برای ‌ایجاد آرامش  در آن باید انرژی خرج كنیم. مهم‌ترین سوالی که در ‌ایجاد چنین فضایی باید از خودتان بپرسید ‌این است که برای ‌این که احساس خوب و خوشایندی در خانه داشته باشیم، به چه چیزی نیاز داریم؟ 

خانه بدون آشفتگی

برای بیشتر افراد آرامش،‌ ایجاد صمیمیت و قدرت ابداع در خانه اهمیت زیادی دارد. در بسیاری از خانه‌ها آشفتگی‌های زیادی وجود دارد، منظور از‌ این آشفتگی انباشته شدن وسایل نیست بلکه وجود اجسام زیادی است که در مکان‌هایی نامناسب قرار دارند.

تقریبا می‌توان گفت همه ما چنین مشکلی را در خانه‌های‌مان داشته یا داریم. برای سازماندهی ‌این آشفتگی‌ها به طور حتم ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد. مهم ‌این است که شما بهترین و مناسب‌ترین راه را پیدا کنید. اگر در‌ این فکر هستید که چگونه می‌توانید ‌این ظرفیت‌ها را پیدا کنید و چگونه از شر آشفتگی‌ها خلاص شوید به قانون‌های زیر نگاهی بیندازید. شاید به کارتان بیایند.

خانه بدون آشفتگی

  هر وسیله‌ای جای مخصوص به خود را دارد

تصمیم بگیرید هر وسیله‌ای را می‌خواهید کجا قرار دهید. از همین امروز جانمایی آنها را آغاز کنید. به طور مثال جای روزنامه‌ها در بالای یخچال یا کف زمین نیست، به دنبال مکان مناسبی برای قرار دادن آنها باشید.

   هر وسیله‌ای را به سرعت در جای خود قرار دهید

هنگامی که با مرغ و گوشت یا هر خوراكی دیگری وارد خانه می‌شوید، آنها را روی پیشخوان رها نکنید بلکه سریعا آنها را در فریزر بگذارید تا از‌ این که چرا آنها را در فریزر قرار نداده‌اید پشیمان نشوید.

شما می‌توانید ‌این طور تصور کنید که تمامی وسایل خانه نیز مانند همین مرغ یا بستنی هستند و اگر به موقع آنها را در جای خود قرار ندهید، ممکن است آب شوند و دردسر شما را بیشتر کنند. با استفاده از ‌این قانون هر گونه آشفتگی را در خانه کاهش می‌دهید.

خانه بدون آشفتگی

   کار گروهی فراموش نشود

مطمئن شوید که تمامی اعضای خانواده از سیستم جدید سازماندهی مطلع باشند و به شما قول بدهند که از‌ این سیستم پیروی کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا همه ‌این قانون را بیاموزند اما نگران نباشید. هنگامی که افراد خانواده متوجه می‌شوند چقدر خانه تمیزتر و زندگی کردن در آن آسان‌تر شده است، ناخودآگاه از‌ این قانون پیروی می‌کنند.

خانه بدون آشفتگی

 به یاد داشته باشید سازماندهی خانه پروژه کوتاه مدتی نیست بلکه فرآیندی دائمی است. امروز هدف کوچکی مانند تمیز کردن کشوهای دراور را شروع کنید و روزهای دیگر پروژه‌های بزرگ‌تری را ادامه دهید.

از اعضای خانواده خود بخواهید هر روز مرتب و تمیز کردن قسمتی از خانه را به عهده بگیرند. قفسه‌بندی را فراموش نكنید زیرا علاوه بر ‌این که در پیدا کردن تمامی وسایل مورد نیاز به شما کمک می‌کنند بسیار شیک و مدرن هستند.


ویدیو مرتبط :
قست سوم آشفتگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!


در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور با کمک یک دست مبل مدولار آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟


مجله منزل - رویا رضایی‌نسب: اگر اهل شطرنج بازی باشید می‌دانید یكی از حركت‌های دوست‌داشتنی این بازی حركت اسب است؛ حركت به شكل ال. این حركت شاید به این خاطر زیباست كه متفاوت و هیجان‌انگیز‌تر از حركت دیگر مهره‌هاست كه فقط مستقیم یا مورب‌ جابه‌جا می‌شوند.

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

این حركت كه در طراحی مبلمان هم به كار رفته به خاطر همین شكلش بیشتر یادآور زندگی مدرن است، در بین جوان‌ها بیشتر طرفدار دارد و می‌توان با آن فضای شیك و امروزی‌تری ایجاد كرد. اما راستش فقط با خرید این مبل و گذاشتن آن در گوشه سالن نمی‌توان به این فضای دلخواه رسید. برای اینكه زیبایی این مبل در خانه بیشتر شود نكات زیر را به شما پیشنهاد می‌كنیم.

گوشه‌نشینش نكن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

شاید اولین چیدمانی كه بعد از خرید این مبل به ذهن می‌رسد این است كه آن را در یكی از كنج‌های خانه قرار داد؛ طوری كه دو طرفش به دیوار بچسبد. اما خوب است بدانید این مبل زمانی كه درست در وسط نشیمن قرار بگیرد- طوری كه از دیوار‌های اطراف فاصله داشته باشد- بیشترین جلب‌توجه را می‌كند. ضمن اینكه با این چیدمان دسترسی به همه قسمت های مبل هم راحت‌تر می‌شود. پس تا جایی كه امكان دارد مبل را در وسط فضای مورد نظرتان بچینید.


هماهنگ باش!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

چون در فضای نشیمن مبل جای بزرگی را اشغال می‌كند رنگ آن تاثیر زیادی در حس و حال فضا دارد. حتما هنگام خرید به رنگ مبلمان برای هماهنگ كردن آن با وسایل دیگر اتاق نشیمن فكر كنید. اگر می‌خواهید كاناپه نقطه كانونی فضا باشد در این صورت رنگ دیوار و كاناپه باید متضاد باشد كه  می‌توانید با اضافه كردن كوسن‌هایی هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین كنید. چنانچه نمی‌خواهید مبلمان به عنوان نقطه كانونی در فضا به چشم بیاید باید رنگ دیوار و كاناپه روبه‌روی آن را هماهنگ در نظر بگیرید تا كاناپه در بافت دیوار پنهان شود. به عنوان مثال اگر رنگ قهوه‌ای شكلاتی را برای كاناپه انتخاب كردید از رنگ كرم برای دیوار استفاده كنید.


از هم جدایش نكن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

بهتر است تركیب ال شکل آن را به هم نزنید و قسمت‌های مختلفش را جدا از هم نچینید چون برای همین منظور و شكل ساخته شده است. هنگام خرید اندازه سالن را در نظر بگیرید تا مجبور نشوید قطعات مبل را از هم جدا كنید. برای فضاهای بزرگ می‌توانید از دو سری مبل ال یك‌شكل استفاده كنید. این یك‌شكلی مبلمان هماهنگی مناسبی در فضا ایجاد می‌کند.


بنشین و ببین!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

مبل‌ها را هدفمند بچینید. مبل‌ها یا خود می‌توانند منظره باشند كه بهترین حالت این است که درست در وسط فضا قرار بگیرند یا اینکه رو به منظره‌ای باشند. اگر قصد دارید در این مكان تلویزیون تماشا كنید، بدون شك باید این چیدمان بهترین دید به تلویزیون را داشته باشد. پنجره‌ای كه منظره زیبایی دارد هم می‌تواند منظره خوبی باشد. البته در بیشتر آپارتمان‌های امروزی كه خبری از منظره بیرونی نیست، با چیدن مبلمان رو به یك شومینه نیز می‌توانید به این هدف برسید.


جایی برای كتاب‌ها

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

یك كنسول در فضای پشت كاناپه قرار دهید. این فضا می‌تواند جایی برای قرار دادن گلدان یا چند شیء زیبا باشد. همچنین در خانه‌های كوچك كه میز پذیرایی و حتی میز‌های عسلی دست و پا گیر‌ند می‌توانید از آن برای قرار دادن فنجان چای یا قهوه‌تان هنگام مطالعه استفاده كنید یا حتی می‌تواند جای مناسبی باشد برای كتاب‌هایی كه در حال مطالعه آنها هستید. در این صورت نه كتاب‌ها باعث شلوغی می‌شوند و نه آنقدر دور قرار می‌گیرند كه شمایی را كه روی كاناپه لم داده‌اید، برای خواندن‌شان ترغیب نكنند.


میزهای در دسترس انتخاب كنید!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

چون مبلمان‌ ال شکل تكه‌های بزرگی دارد هنگام انتخاب میز پذیرایی دقت کنید كه تمام افراد بتوانند به‌راحتی به میز دسترسی داشته باشند. حتما نباید میز پذیرایی بزرگ باشد. می‌توانید از میزی باریك و كشیده استفاده كنید. میزهای با ارتفاع كم هم زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. راه دیگر این است كه علاوه بر میز پذیرایی از میزهای عسلی استفاده كنید. برخی از این میز‌ها داخل هم قرار می‌گیرند و فضای كمی را اشغال می‌كنند.


گاهی زمین را نگاه كن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

مبلمان ال شکل فرش‌هایی هماهنگ با خود را می‌طلبد. فرشی كه در زیر مبل پهن می‌كنید نباید آنقدر كوچك باشد كه به‌طور كامل زیر میز پنهان شود و نه آنقدر بزرگ كه تمام كف را بپوشاند. بهترین حالت این است که وسط فرش در وسط فضا قرار بگیرد و به اندازه‌ای باشد كه لبه‌های آن زیر اولین پایه‌های مبل باشد. فضای خالی هم می‌تواند پاركت باشد یا برای ما ایرانی‌ها كه زیاد با فضای بدون فرش موافق نیستیم می‌تواند از موكتی با طرح بسیار ریز پوشانده شده باشد.