سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی


کسانی که دل شان می خواهد خانه ای با فضای سنتی ایرانی داشته باشند حتما مشتری ترمه هستند.


مجله منزل - زهره ترابی: به نظر می‌رسد در تقویم‌ها یك روز را باید به نام صفویه نامگذاری كرد؛ سلسله‌ای كه اگر نبود بخش مهمی از تاریخ فرهنگ و هنر ایران هم از دست می‌رفت. نمونه بارزش بافت پارچه‌های ترمه است؛ پارچه‌هایی كه اگرچه گذشته‏ای كاملا ایرانی و چند هزارساله دارند اما مدت‌ها بود كه فراموش شده بودند.  دوره صفویه اما ترمه ایرانی دوباره احیا شد و جای خودش را در بازارهای دنیا پیدا كرد. حالا و بعد از گذشت چند صد سال از آن روزگار اگرچه بازار ترمه رونق و رواج گذشته را ندارد اما هنوز سرپاست و به حیات خودش ادامه می‌دهد. کسانی که دل شان می خواهد خانه ای با فضای سنتی ایرانی داشته باشند حتما مشتری ترمه هستند.

پارچه‌های اشرافی

رانر

قیمت: 150 هزار  تا 1 میلیون تومان

پارچه‌های اشرافی

رانرها به عنوان رومیزی برای میز ناهارخوری، میز پذیرایی و عسلی‌های كنار مبل استفاده می‌شوند. به خاطر همین هم معمولا سه تكه یا چهار تكه هستند. رانرها متنوع‌ترین محصولات ترمه در بازارند و شما بسته به سلیقه و رنگ مورد نظرتان حق انتخاب‌ زیادی دارید.

پارچه‌های اشرافی


رومیزی مربع

قیمت: 90 هزار تومان تا 500 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

بعضی‌ها به عنوان بقچه، بعضی ها برای روی اپن و عده‏ای هم به عنوان رومیزی برای میزهای گرد آن را می‌خرند. اوج زیبایی طرح‌های ترمه را می‌شود در همین كار دید. سادگی و كم بودن سرمه‌دوزی و تزئینات اجازه می‌دهد طرح‌های پارچه بیشتر از همیشه خودشان را نشان دهند.


پارچه ترمه

قیمت: 25 تا 370 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

اگر طرح‌های داخل بازار راضی‌تان نمی‌كند و دل‌تان می‌خواهد خودتان دست به قیچی شوید، می‌توانید پارچه‌های ترمه را جداگانه از بازار بخرید. مثل بقیه پارچه‌ها، ترمه‌ها هم عرض‌های متفاوتی دارند كه موقع خرید باید حواس‌تان به آن باشد.


سرویس كامل

قیمت: 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

پارچه‌های اشرافی

بعضی از شركت‏ها هم هستند كه سرویس 34 پارچه روتختی و روبالشی ترمه برای اتاق خواب دارند؛ سرویسی كه از رومبلی گرفته تا آینه و شمعدان و سطل زباله را شامل می‌شود. درست مثل همین عكس كه در آن رومیزی، روتختی، روبالشی، كوسن و پرده‌ها همه از جنس ترمه هستند.


سجاده و جانماز

قیمت: 150 تا 600 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

سجاده ترمه جزء جدانشدنی جهیزیه نوعروس‏هاست؛ البته به غیر از نوعروس‏ها یكی از پركاربردترین و پرفروش‌ترین وسایلی كه با ترمه درست می‌شود و در همه فروشگاه‌ها هم وجود دارد، سجاده و جانماز ترمه است. سجاده‌ها معمولا سه‌تكه هستند و اغلب سرمه‏دوزی دارند.


تابلو

قیمت: 150 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

پارچه‌های اشرافی

 تابلوهای ترمه طرح‌های متنوعی دارند. هر شركت بنا بر ذوق و سلیقه طراحانش با استفاده از ترمه تابلوهایی را در رنگ‌های متنوع تولید می‌كند. علاوه بر طرح‌های معمول خیلی وقت‌ها سوره‌های چهار قل، و ان‌یكاد و دعاهای مذهبی به كار اضافه می‌شود و كاركرد تابلو را تغییر می‌دهد.


صندوقچه

قیمت: 35 تا 150 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

صندوقچه‌های ترمه كاربردها و ابعاد متفاوتی دارند. بسته به ابعاد صندوقچه می‌توان از آن به عنوان جعبه جواهرات، دستمال كاغذی، كارد و چنگال یا لوازم آرایشی استفاده كرد. بعضی‌ها هم از این صندوقچه‌ها به عنوان جعبه كادو استفاده می‌كنند و هدیه‌های‏شان را در آن می‌گذارند. حتی بعضی از آجیل‌فروشی‏ها هم جعبه‌های آجیل كادویی‏شان از جنس ترمه است. گاهی اوقات این صندوقچه‌ها را از تركیب چرم با ترمه می‌سازند و در دكور خانه استفاده می‌كنند.


كوسن و پشتی

قیمت: 50 تا 200 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

اگر دكوراسیون خانه‌تان سنتی است و حال و هوای قدیمی دارد، می‌توانید متناسب با رنگ مبل‌ها و وسایل اتاق از كوسن و پشتی‌های ترمه استفاده كنید.


پوشیدنی‌ها

قیمت: 100 تا 300 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

ترمه‌ها خودشان را به وسایل شخصی و لباس‌های ما هم رسانده‌اند. اگر خوب در بازار بگردید، حتما چشم‌تان به كفش‌های ترمه، انواع كیف‌، مانتو، روسری و حتی جلیقه ترمه هم می افتد.

پارچه‌های اشرافی


جلد كتاب

قیمت: 40 تا 300 هزار تومان

پارچه‌های اشرافی

بیشتر برای كتاب‌های ارزشمند مثل قرآن و دیوان حافظ از جلد ترمه استفاده می‌شود. مشتری‌های آن هم اكثرا تازه‌عروس‌هایی هستند كه می‌خواهند به خانه بخت بروند. به همین دلیل در كنار كتاب‏ها، جلد سند ازدواج و دفتر بله‌برون از جنس ترمه هم دیده می‌شود.


ویدیو مرتبط :
خانه های لوکس و اشرافی تهرانی ها؛

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهایی برای ایجاد فضای سنتی یا مدرن در خانه


اگر دوست دارید حال و هوای بر فضای خانه تان حاکم شود، مثلاً دوست دارید خانه تان مدرن یا سنتی به نظر برسد، نکات زیر را حتما مطالعه کنید.

صبح بخیر: اگر حال و هوای خاصی هست که دوست دارید بر فضای خانه تان حاکم شود، مثلاً دوست دارید خانه تان  مدرن یا سنتی به نظر برسد، نکات زیر را حتما مطالعه کنید.

 1. آیا در شهر زندگی می کنید ولی دوست دارید به خانه تان رنگ وبوی روستایی و کلبه مانند بدهید؟



-از وسائل حصیری ، خیزران، یا فلزی استفاده کنید.

- مبل ها و اثاثیه خود را با پارچه های نخی سفید بپوشانید، این پارچه ها هم قابل شستشو هستند و هم به منزل شما جلوه ای غیررسمی می بخشند.

- به جای میزهای شیشه ای و پلاستیکی از میزهای چوبی استفاده کنید.

- مناسب ترین ترکیب رنگ آبی و سفید است.



2. آیا  می خواهید به خانه تان جلوه ای صنعتی و مدرن بدهید؟



- تعداد دیوارها هرچه کمتر باشد بهتر است. قسمتی را که اعضای خانواده معمولاً در آن می نشینند توسط یک قفسه کتاب یا یک مبل ( و نه یک در یا دیوار) از باقی قسمت ها جدا کنید.

- تا جایی که می توانید از فلزات استفاده کنید. میزها و سایر وسائل فلزی نمادهایی هستند که به اتاقتان حال و هوای صنعتی و مدرن می دهند.

- آثار هنری بزرگ و قاب عکس های متناسب را فراموش نکنید.

- اگر توان مالیتان اجازه می دهد از وسائلی استفاده کنید که در حال حاضر رایج و مدروز هستند.



- وسائل چرمی، شیشه ای و کرومیومی به اتاق شما جلا می دهند، ضمن اینکه در کنار هم بسیار شیک و مدرن به نظر می رسند.

- از رنگ های جذاب و خاص مانند بنفش، نارنجی یا سبز استفاده کنید ولی یادتان باشد که افراط نکنید.



3. می خواهید خانه تان سنتی به نظر برسد؟



- از اثاثیه ظریف و کلاسیک و مایه رنگ های عمیق استفاده کنید.

- هرجا که می توانید از وسائل چوبی استفاده کنید.

- آثار هنری را دقیقاً در مرکز قرار دهید.

- کتابخانه خود را از کتاب های کهنه و قدیمی پر کنید.