سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خانه‌تان را مردانه دکور کنید


برای اینکه این آسودگی را به خانه‌ بیاوریم دکور کردن خانه را هم زنانه و هم مردانه در نظر بگیریم تا هم خانم خانه احساس راحتی کند و هم مرد زندگی گوشه‌ای دنج یا فضایی با چیدمان دلخواهش داشته باشد.

مجله منزل - سمانه مومن‌برمی: آرامش و آسودگی حس خوب و زیبایی است؛ حسی که در زندگی شلوغ و پردغدغه امروزی به‌شدت نیاز به آن احساس می‌شود. امروزه بیشتر افراد تمام روزشان را بیرون از خانه مشغول کار هستند و شب خسته و بی‌انرژی به منزل‌شان بازمی گردند یا فقط روزهای تعطیل کمی بیشتر در خانه استراحت می‌کنند. پس در زندگی امروزی داشتن جایی که تمام خستگی‌ها در آنجا به پایان برسد و آغازی باشد برای جمع کردن انرژی برای شروعی دوباره لازم و ضروری است؛ جایی که در آن چیدمان دکوراسیون نهایت آسایش و آرامش را به افراد هدیه کند.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

 از آرامش و حس آسودگی گفتیم، بهتر است برای اینکه این آسودگی را به خانه‌ بیاوریم دکور کردن خانه را هم زنانه و هم مردانه در نظر بگیریم تا هم خانم خانه احساس راحتی کند و هم مرد زندگی گوشه‌ای دنج یا فضایی با چیدمان دلخواهش داشته باشد. ما اینجا کمی از دکوراسیون مردانه برای‌تان می‌گوییم؛ شاید شما هم خوش‌تان آمد.

اتاقی برای  مرد خانه


اختصاص یک اتاق کوچک در گوشه‌ای از فضای منزل به همسرعزیزتان فکر بدی نیست؛ جایی برای استراحت، سیگار کشیدن، مطالعه بی‌دردسر و راحت یا حتی انجام کارهای اداره. حتما سریال خانه سبز را یادتان می‌آید. به قول مرحوم شکیبایی اتاق تنهایی؛ گوشه‌ای دنج که مردها برای فکر کردن یا حتی در زمان بی‌حوصلگی‌شان به آنجا پناه ببرند.

اما برای چیدمان این اتاق لازم است  به این چند نکته توجه کنید:

تزیینات


 اگر مرد زندگی‌تان علاقه زیادی به تابلوها، جوایز و بعضی از عکس‌هایش دارد، می‌توانید چند تا از آنها را قاب گرفته و به دیوار بزنید در غیر این صورت اتاق هرچه ساده‌تر باشد، بهتر است.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

رنگ

مردها بیشتر طالب رنگ‌های خنثی هستند؛ رنگ‌هایی از قبیل قهوه‌ای، سورمه‌ای، شرابی، سبز تیره، طوسی و حتی کمی سیاه به خوبی نمایانگر اتاقی مردانه است. در این میان از رنگ متالیک نیز غافل نشوید. 

عنصر چوب

چوب تیره شخصیتی قدرتمند، استوار و مردانه دارد. برای دکور اتاق مردها می‌شود با تخته‌پوش کردن دیوارها، الوارهای بیرون‌زده از سقف، کف پارکت یا مبلمانی با دسته و پایه‌های چوبی این حس را در محیط به وجود آورد اما لازم است همه اینها ساده و با کمترین تزیینات باشند.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

رعایت اصول طراحی


معمولا آقایان ترجیح می‌دهند وسایل‌شان جای مخصوص به خودشان را داشته باشند؛ مثلا کنار کاناپه پریز برقی برای شارژ کردن موبایل‌شان باشد یا میزی برای قرار دادن روزنامه، مجله، فنجان چای و قهوه یا حتی زیرسیگاری و وسایل دم‌دستی دیگر در اتاق‌شان باشد یا حتی کمد بزرگی برای قرار دادن لباس‌ها و کفش و جوراب و ... داشته باشند.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

جایی برای استراحت
 

حتما برای این اتاق مبل چرمی بزرگ یا نیمکتی راحت که بشود کمی روی آن دراز کشید و چرتی زد، تهیه کنید. همه خوب می دانند آقایان عاشق لم دادن روی مبل و تلویزیون نگاه کردن هستند. مبلمان اتاق مردها هم باید در نهایت سادگی و بدون نقش و نگار باشد؛ حتی به دور از نقوش هندسی.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

شومینه

اگر این اتاق جایی برای نصب و کار گذاشتن شومینه داشته باشد، بیشتر مردانه به نظر می‌رسد؛ حتی اگر این شومینه فقط نمادین بوده و واقعی نباشد می‌تواند حس خوبی در فضا ایجاد کند.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

وسایل مورد علاقه

می‌توانید قسمتی از اتاق را به کامپیوتر و لوازم الکتریکی یا حتی ال‌سی‌دی  کوچکی اختصاص دهید؛ چون مردها عاشق لوازم صوتی و تصویری و دیجیتالی هستند. پس به خاطر آنها هم که شده برای وسایل مورد علاقه‌شان از جمله گرامافون، اسکیت، دوربین‌های قدیمی، انواع سازهای دستی هم جایی را در نظر بگیرید.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

بخشی از اتاق نشیمن

 در نهایت  اگر منزل کوچکی دارید یا فضای خانه‌تان طوری نیست که بتوانید یک اتاق اختصاصی برای کار و اوقات تنهایی همسرتان در نظر بگیرید، بهتر است بخشی از اتاق نشیمن را به دلخواه و برای راحتی او بچینید تا بعد از گذراندن یک روز سخت و پرکار در این فضا لم دهد و تلویزیون نگاه کند. یادتان نرود در این بخش از اتاق حتما یک کاناپه و راحتی بزرگ برای لم دادن و تلویزیون دیدن داشته باشید.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید

چیدمان انباری، زیرزمین و...


جدا از در نظر گرفتن اتاق مجزا یا گوشه‌ای دنج از اتاق نشیمن می‌توانید با همسرتان به توافق برسید که انباری، پارکینگ یا زیرزمین خانه را آن‌طور که خودش دوست دارد و باب سلیقه اوست، دکور کند تا هرقدر می‌خواهد در این فضا با ابزار و یراق مردانه‌اش سرگرم شود. همین‌طور قسمت باربیکیو و کباب‌پزی هم از جاهایی است که می‌توان دکور کردن و چیدمانش را برعهده او گذاشت.

آرامش را به مرد زندگی‌تان هدیه دهید


ویدیو مرتبط :
3 ایده دکور خانه برای تابستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکور فضاهای کوچک خانه


در این مطلب ایده های ساده ای برای دکور فضاهای کوچک برایتان نام برده ایم که کمک می کند آنها را شخصی سازی کنید و بهترین استفاده را از آنها داشته باشید.