سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

حک و اصلاح چروک چشم‌ها



چروک چشم‌ها,چروك دور چشم,ایجاد چروک‌, كرم‌های دور چشم

چشم‌های ما یكی از اعضای مهم و حیاتی بدنمان هستند که با گذر زمان، هم خودشان ضعیف می‌شوند، هم پوست اطرفشان دچار چروك می‌شود. هرچند نمی‌توانیم جلوی ایجاد چروک‌ها را بگیریم اما می‌توانیم كنترلشان كنیم...

 كرم‌های دور چشم برای پیشگیری از بیشتر شدن این چروك‌ها در بازار وجود دارد. رعایت توصیه‌های زیر به پیشگیری از تشکیل چروک چشم‌ها و کاهش سرعت تشکیل آنها کمک می‌کند.

1) بیشتر مردم تصور می‌کنند استفاده از كرم‌های دور چشم مختص خانم‌هاست اما این تصور اشتباهی است. تمام متخصصان پوست و زیبایی استفاده از این كرم‌‌ها را برای هر دو گروه لازم می‌دانند و خوشبختانه محصولات مخصوص خانم‌ها و آقایان هم جداگانه در بازار موجود است. آبرسان‌ها و كلا كرم‌های مرطوب‌كننده، می‌توانند مكمل‌های مناسبی برای كرم‌های دور چشم باشند و با استفاده مداوم از آنها می‌توانید شاهد تاثیر بیشتری در صورتتان باشید.

2) هنگام استفاده از کرم‌های دور چشم پوست صورتتان باید تمیز و بدون چربی باشد. برای زدن این كرم، از انگشت‌هایتان كمك بگیرید. از گوشه‌ای‌ترین قسمت زیر چشم (از انتهای ابرو) شروع كنید و به داخل بیایید.

3) زیاد کرم نزنید و سعی كنید حركت دستتان ضربه‌ای و خیلی آرام باشد. بهتر است چشم‌هایتان را هنگام كرم‌‌زدن ببندید زیرا اگر كرم‌ داخل چشم‌هایتان برود، بی‌تردید به‌دلیل وجود مواد خاص واكنش نشان می‌دهد.

4) هر شب صورتتان را با آب سرد بشویید. آب سرد مثل یك كمپرس روی پوست صورت عمل می‌كند.

5) همیشه از عینك آفتابی استفاده كنید حتی در فصل زمستان چون نور باعث می‌شود ناخودآگاه چشم‌هایتان را جمع و به ایجاد چروك‌های زودرس كمك كنید.

6) اگر به هر دلیلی از كرم دور چشم استفاده نمی‌كنید، هر روز به پوستتان مرطوب‌كننده بزنید.

7) اگر ساعت‌ها پشت رایانه‌تان مشغول كار هستید، سعی كنید بعد از هریك ساعت، 2 تا 3 دقیقه به چشم‌هایتان استراحت دهید. اگر از عینك استفاده می‌كنید، آن را كنار بگذارید و برای لحظه‌ای چشم‌هایتان را ببندید. نگاه طولانی‌مدت به صفحه نمایشگر رایانه نیز باعث می‌شود چشم‌هایتان را جمع كنید.

8) دمای اتاق خوابتان را تنظیم كنید. تحقیقات نشان داده هوای خشك به مرور زمان در ایجاد چین و چروك نقش موثری دارد.

9) میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین ‍C دچارشدن به چروك دور چشم را به تاخیر می‌اندازند.
منبع: هفته نامه سلامت


ویدیو مرتبط :
‫کرم دور چشم معجره گر،از بین برنده چین و چروک و سیاهی دور چشم ; لکه ها از مواد طبیعی، بسیار ساده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین و چروک های دور چشم



 


 

 

بهتر است قبل از اینکه به فکر مداوای چین و چروک دور چشم باشیم ، پیشگیری را انجام دهیم.


تنگ كردن مداوم چشم باعث چین‌های پاكلاغی اطراف آن می‌شود.

كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند و چین‌های «پا كلاغی» كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود.


پوست مانند هر ارگان زنده دارای رشد طبیعی است و افزایش سن عامل طبیعی در ایجاد چین و چروك در پوست است.


زیر پوست عضلاتی حركتی وجود دارد كه بر اثر انبساط و انقباض، عضلات پوست به طور طبیعی باز یا كشیده می‌شود. در جاهایی كه عضلات كشیده یا زیاد استفاده شود، در چین‌های حالت ایجاد می‌شود.

 

برخی افراد به دلیل حالت‌های روانی از یك عضله در صورت بیش‌تر استفاده می‌كنند و در این گونه افراد چین‌هایی در كنار چشم‌ها، چین خنده یا روی پیشانی و چین اخم به وجود می‌آید.

 

كسانی كه زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبورند چشم‌هایشان را تنگ كند‌. از عضلات این ناحیه بیش‌تر استفاده ‌می‌كنند كه چین‌های « پا كلاغی » كنار چشم آن‌ها ایجاد می‌شود.


پیشگیری از بروز چین و چروك پوست: آگاهی داشتن از علت ایجاد چین و چروك، استفاده از عینك‌های آفتابی و كرم ضد آفتاب از بروز چین و چروك در پوست جلوگیری می‌كند.


استفاده از كرم ضد آفتاب و عینك آفتابی از ایجاد چین و چروك پوست جلوگیری می‌كند.