سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!


جشنواره کن همیشه حاشیه هایی داشته و دارد که پهلو به پهلوی اتفاقات اصلی خود جشنواره می زند. امسال مسئولان جشنواره فیلم هنگام نمایش فیلم «کارول» از حضور تعدادی از زنان بازیگر این فیلم که کفش پاشنه بلند به پا نداشتند، جلوگیری کردند





هفته نامه سلامت: جشنواره کن همیشه حاشیه هایی داشته و دارد که پهلو به پهلوی اتفاقات اصلی خود جشنواره می زند. امسال اما کمی این حاشیه متفاوت بود و عجیب و غریب تر، چرا که مسئولان جشنواره فیلم هنگام نمایش فیلم «کارول» از حضور تعدادی از زنان بازیگر این فیلم که کفش پاشنه بلند به پا نداشتند، جلوگیری کردند و این کارشان را منطبق با قانون «فرش قرمز کن» اعلام کردند. اما این اتفاق باعث اعتراض های زیادی شد؛ چه اعتراض های مجازی و در صفحه افراد معروف و چهره ها، چه اعتراض های گروهی و انتقادهای پزشکی. ما نیز نگاهی گذرا به این ماجرا انداخته ایم.

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

پاشنه بلند جزو مقررات کن نیست

جشنواره کن سال هاست مقرراتی برای نوع پوشش دارد و خانم ها باید با لباس شب و مردان با کراوات مشکی و کفش مشکی در آن حاضر شوند، اما پاشنه بلند حکایت جدیدی بود که حتی تیری فرمو، مدیر جشنواره کن هم آن را رد کرده و تاکید کرده بود: «پاشنه بلند جزو مقررات لباس پوشیدن برای نمایش های فرش قرمز نیست». دست اندرکاران جشنواره با این کارشان باعث اعتراض های زیادی شدند.

آنها سنشان بالا بود

گزارشگر روزنامه «اسکرین دیلی» هم درباره این اتفاق عجیب نوشته: «زنان بازیگری که از حضور آنها در مراسم جلوگیری شده، بیشترشان بالای 50 سال سن داشتند و بعضی از آنها به خاطر مسائل مرتبط با سلامتشان، کفش های پاشنه تخت پوشیده بودند.»

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

ببخشید، کفش مردانه پاشنه بلند دارید؟!

در گزارشی در روزنامه ایندیپندنت از قول گزارشگر این روزنامه آمده: «من سه شنبه هفته گذشته خیابان های سوهو را به دنبال یک جفت کفش پاشنه بلند مردانه بالا و پایین کردم، اما چیزی پیدا نکردم و بعد از کلی پرس و جو و گشت و گذار در میان مغازه ها یک جفت کفش زنانه عجیب و غریب پیدا کردم و وقتی امتحانش را شروع کردم به سَم، فروشنده ای که تعجب کرده بود توضیح دادم: «من یک روزنامه نگارم و این کارم داستانی داره» او هم لبخند اطمینان بخشی زد و گفت: «نیازی به توضیح نیست!»

این کار گزارشگر ایندیپندنت در ادامه خبری از کن بود که از ممانعت حضور خانم هایی روی فرش قرمز می گفت که کفش پاشنه بلند به پا نداشتند. او در ادامه گزارش خود آورده امیلی بلانت نسبت به این عمل سیاست گذاران کن انتقاد کرده و گفته: «راستش را بخواهید به نظرمن همه باید کفش پاشنه تخت بپوشند. خودم هم که اصلا ترجیح می دهم کفش ورزشی بپوشم!»

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

مردم هم اعتراض کردند

طبیعتا در دنیای مجازی هم سروصدای زیادی راه افتاد و مردم از تریبون هایی که این دنیا در دسترسشان قرار داده شروع به اعتراض کردند. یک وبلاگ نویس مشهور انگلیسی در توییتر خود نوشت: «نظر جشنواره کن درباره ویلچر چیست؟ آیا استفاده از ویلچر اهانت به فرش قرمز نیست؟» او با طنزی تلخ پیشنهاد کرد جشنواره از پذیرش افراد روی صندلی چرخدار نیز خودداری کند.

جوک ساختن برای کفش پاشنه بلند


جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

دنی ویلنو، نویسنده و کارگردان کانادایی هم از این موضوع جوک ساخت و در گفت و گویی گفت: «من و بنیسیو دل ترو (تهیه کننده و بازیگر) و جوش برولین هم می خواهیم کفش پاشنه بلند برای همبستگی بیشتر بپوشیم.» آسیف کاپادیا، فیلمساز بریتانیایی هم در توییتر خود نوشته بود از ورود همسر من هم به علت نپوشیدن کفش پاشنه بلند به مراسم جلوگیری کرده بودند که نهایتا به او این اجازه داده شد.

آیا مدیران کن می دانند؟!


•    با پوشیدن کفش پاشنه بلند، وزن بدن از روی پاشنه های پا به جلوی آن منتقل می شود و روی عملکرد پا برای راه رفتن تاثیر می گذارد و مخصوصا زمانی که فرد روی سطح ناصافی راه می رود، نمی تواند تعادلش را خوب حفظ کند.

•    عوارض کفش پاشنه بلند، کسانی را که به دیابت مبتلا هستند، به شدت در معرض خطر قرار می دهد و می تواند باعث آسیب های جدی برای پاهایشان شود و حتی در بعضی موارد به قطع پا منجر شود.

•    عملکرد شست پا در ایجاد تعادل برای راه رفتن با کفش پاشنه بلند بسیار مهم تر از انگشت های دیگر است. اتفاقا یکی از کسانی که برای نپوشیدن کفش روی فرش قرمز مواخذه شده، این انگشت پایش را از دست داده بود.

•    کفش پاشنه بلند می تواند احتمال زمین خوردن و پیچ خوردگی پا را به شدت بالا ببرد، مخصوصا زمانی که فرد مجبور است برای مدت زمان طولانی بایستد، این کفش می تواند به تاندون های پا و ماهیچه ها آسیب بزند و باعث سفت شدن و دردناکی آن شود.

•    کفش پاشنه بلند یکی از عوامل بدشکلی پا و پینه بستن پاست.

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

عذر من موجه است!


گزارش شده است که یکی از تهیه کنندگانی که انگشت شست پای چپش قطع شده بوده چند بار طی رد شدن از فرش قرمز مورد سوال قرار گرفته. والریا ریچتر به تلگراف گفته: «من به خاطر نپوشیدن کفش پاشنه بلند چند بار مواخذه شدم، با اینکه لباس رسمی و مربوط به جشن به تن داشتم، پوشیدن کفش پاشنه بلند درخواست درستی نیست.»

جنگ «اما تامپسون» با کفش پاشنه بلند


«اما تامپسون» بازیگر، کمدین و فیلمنامه نویس انگلیسی، یکی از افرادی است که با کفش پاشنه بلند سر جنگ دارد. او وقتی برای گرفتن جایزه گلدن گلاب 2014 روی صحنه رفت، کفش هایش رابه نشانه اعتراض بیرون آورد و دستش گرفت.

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن!

6 نکته درباره عوارض کفش پاشنه بلند


دکتر احمد باقری مقدم، متخصص پزشکی ورزشی

1-    افراد مبتلا به گودی کمر، یکی از بزرگ ترین گروه هایی هستند که بیشتر از همه در معرض عوارض ناشی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند قرار دارند. بد نیست بدانید پوشیدن کفش پاشنه دار در سنین پایین می تواند عاملی برای ابتلا به گودی کمر در دوران میانسالی باشد و اصرار به پوشیدن این کفش ها می تواند مشکلات و عوارض ناشی از گودی کمر را در سنین بالاتر، افزایش دهد.

2-    استفاده مداوم از کفش های پاشنه بلند می تواند با ایجاد تاثیر منفی بر تاندون آشیل، باعث چرخش استخوان کشکک شود. معمولا این مشکل خودش را با زانودرد نشان می دهد. گاهی هم چرخش استخوان کشک، عوارضی مانند ایجاد دردهای مزمن و پیش رونده در قسمت پشت مچ پا را به دنبال خواهدداشت.

3-    پوشیدن طولانی مدت یا مداوم کفش های پاشنه بلند باعث ایجاد شرایط نامناسب فیزیکی در پاشنه و کف پا می شود و عاقبتی جز کمردرد و زانودرد مصرف کنندگان خود نخواهدداشت. ابتلا به درد در ناحیه کف پا هم از دیگر عوارض پوشیدن کفش های پاشنه دار است.

4-    هرچه مدت زمان استفاده از کفش های پاشنه دار، راه رفتن و ایستادن با آنها طولانی تر باشد، امکان ایجاد عوارض ناشی از آنها هم بیشتر خواهدشد.

5-    پیشنهاد می شود به جای استفاده از کفش های پاشنه دار معمولی از کفش های لژدار که پاشنه های یک تکه ای دارند استفاده کنید تا آسیب کمتری به کمر و زانوهایتان وارد شود.

6-    بدترین نوع کفش های پاشنه دار، آنهایی هستند که نوک تیزی هم دارند. نوک تیز بودن کفش های پاشنه بلند و استفاده مداوم از آنها می تواند انحراف انگشت شست پا را در پی داشته باشد. این انحراف که به طرف سایر انگشتان و با بیرون زدگی استخوان شست پا همراه است، «هالوکس والگوس» نام دارد. گاهی ابتلا به هالوکس والگوس می تواند علاوه بر ایجاد شرایط ظاهری نامناسب در ناحیه پا، باعث درد این قسمت هم بشود و امکان تشدید این درد با پوشیدن کفش هایی که نوک باریک تری دارند هم وجود خواهدداشت.   


ویدیو مرتبط :
کفش پاشنه بلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن


بعد از اینکه کارمندان کن نگذاشتند گروهی از زنانی که کفش‌های پاشنه بلند نپوشیده بودند وارد نمایش فرش قرمز یک فیلم شوند، اکنون گروهی از بازیگران و از جمله امیلی بلانت به جمع معترضان پیوستند.

خبرگزاری مهر: بعد از اینکه کارمندان کن نگذاشتند گروهی از زنانی که کفش‌های پاشنه بلند نپوشیده بودند وارد نمایش فرش قرمز یک فیلم شوند، اکنون گروهی از بازیگران و از جمله امیلی بلانت به جمع معترضان پیوستند.

فرش قرمز فستیوال فیلم کن معجونی از زیبایی و زرق و برق به سبک قدیمی است اما روز سه‌شنبه بعد از اینکه مشخص شد این فستیوال قوانین عجیبی را به شرکت کنندگان تحمیل می‌کند، اعتراض‌های بسیاری به وجود آمد.

به گفته روزنامه اسکرین دیلی گروهی از زنان میانسال به خاطر نپوشیدن کفش‌های پاشنه بلند از ورود به نمایش فرش قرمز «کارول» ساخته تاد هیز منع شدند. ظاهرا این زنان که بعضی‌های‌شان مشکل فیزیکی نیز داشتند، به خاطر پوشیدن کفش‌های صاف از ورود به سالن بازمانده بودند. حالا بسیاری از طرفداران فیلم علیه این موضوع اعتراض می‌کنند و می گویند این مساله قانون لباس پوشیدن متعصبانه جنسی است.

جنجال کفش پاشنه بلند در جشنواره کن

با وجو اینکه تیری فرمو مدیر کن هم گفته کفش‌های پاشنه بلند ضروری نیستند ولی حرف او نیز فایده‌ای نداشته است. فرمو در پاسخ به منتقدان در توییتر نوشت: «شایعه‌ای که می‌گوید فستیوال روی مساله پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند توسط زنان در فرش قرمز پافشاری می‌کند بی اساس است.»

از کسانی که به جمع معترضان پیوستند امیلی بلانت بود که قرار بود همان شب برای حمایت از فیلم جدیدش «سیکاریو» روی فرش قرمز برود. بلانت در پاسخ به بحث‌های پیش آمده، در کنفرانس خبری فیلم گفت: «راستش همه باید کفش صاف بپوشند. نباید پاشنه بلند بپوشیم. این خیلی ناامیدکننده است، آن هم درست وقتی آدم فکر می‌کند موج‌های جدیدی از برابری به وجود آمده‌ است.»

دنیس ویلنوو کارگردان فیلم «سیکاریو» هم به شوخی گفت که او و هم‌بازیان بلانت یعنی بنیسیو دل تورو جاش برولین هم به نشانه همبستگی در پیش‌نمایش فیلم‌شان کفش پاشنه بلند خواهند پوشید.

آسف کاپادیا کارگردان مستند ایمی واین‌هاوس با عنوان «ایمی» که هفته گذشته در کن به نمایش درآمد نیز به جمع معترضان اضافه شد. کاپادیا در توییتر نوشت که همسر خودش نیز ابتدا به خاطر کفش‌هایش اجازه ورود به نمایش فیلم را پیدا نکرده بود اما بالاخره توانست وارد شود.

حضور در فرش قرمز کن فقط با دعوت قبلی ممکن است. بعد از اینکه مهمانان بلیت فیلم را دریافت می‌کنند، قواعد لباس پوشیدن رسمی فستیوال برای‌شان توضیح داده می‌شود. همه در کل می‌دانند که مردان باید کراوات مشکی با کفش‌های مشکی بپوشند و خانم‌ها نیز باید لباسی باوقار و کفش‌هایی زیبا داشته باشند. این در حالی است که کارمندان فستیوال که گاردین از آنها در این باره سوال کرد نیز نمی‌دانستند پوشیدن کفش پاشنه بلند ضروری است یا خیر.

این موضوع بازتاب توییتری گسترده‌ای پیدا کرده است.