سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

جنتلمن واقعی چه خصوصیاتی دارد؟


این روزها پیدا کردن مرد واقعی دشوار است اما خانم ها هیچوقت ناامید نمی شوند. جوانمردی هنوز زنده است. گذشت زمان همه چیز را تغییر می دهد و معیارهای یک مرد واقعی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 
 
 
 
صبح بخیر: این روزها پیدا کردن مرد واقعی دشوار است اما خانم ها هیچوقت ناامید نمی شوند. جوانمردی هنوز زنده است. گذشت زمان همه چیز را تغییر می دهد و معیارهای یک مرد واقعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. لازم نیست برای کامل بودن تلاش کنید زیرا هیچ انسانی کامل نیست اما اکثر خانم ها برای جنتلمن بودن معیارهای خاصی دارند که ما تعدادی از آنها را در اینجا برایتان آورده ایم.

جنتلمن واقعی چه خصوصیاتی دارد؟

رفتار مردانه

حتما خانم های بسیاری با این نظر موافق اند که در جامعه مدرن امروزی آقایانی که رفتار مردانه داشته باشند، به ندرت یافت می شوند. زمانی که یک جنتلمن واقعی خانواده شما را ملاقات می کند، نباید نگران رفتار و گفتار او باشید. او هنوز هم به سنت ها پایبند است. به عنوان مثال در را برای شما باز می کند یا صندلی را برایتان به عقب می کشد تا بنشینید. او با شما به بهترین نحو رفتار می کند زیرا می داند که لیاقت بهترین ها را دارید.

صبوری

صبوری یکی از خصوصیت جنتلمن واقعی است که به ندرت در مردان یافت می شود. گاهی آقایان بدون علم کافی، خانم ها را به برقراری رابطه با خود تحت فشار می گذارند. شاید این موضوع از نظر شما غیر طبیعی نباشد اما می تواند به برخی خانم ها احساس ناامنی و نگرانی دهد، به خصوص اگر آماده پذیرش فردی جدید در زندگی خود را نداشته باشند. اگر فرد مورد نظر شما یک جنتلمن واقعی باشد، خواسته های شما را به خوبی درک می کند و تصمیم شما هر چه باشد، با دل و جان می پذیرد و به آن احترام می گذارد.

آرامش

همه ما گاهی عصبانی می شویم اما مرد واقعی آن است که عصبانیت خود را در لحظه کنترل و آرامش خود را حفظ کند. او راه کنار آمادن با عصبانیت خود را می داند و اجازه نمی دهد خشم آنی شخصیت اش را در مقابل دیگران تخریب کند. مهم تر از همه، او ناراحتی هایش را سر شما خالی نمی کند. 

لغات نامناسب به زبان نمی آورد

رفتار یک جنتلمن واقعی تنها کمی از شاهزاده فیلم های دیزنی متفاوت است. اگر چه او مدام در حال آواز خواندن و ابراز عشق برای معشوق اش نیست اما عشق اش به شما مانند او واقعی است. ناسزا گفتن هنگام عصبانیت طبیعی است اما تفاوت زیادی میان ناسزا گفتن به دیگران و ناسزا گفتن به شما وجود دارد. یک مرد واقعی هیچ گاه خطاب به شما از لغات نامناسب استفاده نمی کند. به طور کل او از ناسزا گفتن به تمام خانم ها خودداری می کند. بله، او یک جنتلمن واقعی است!

موجب ناراحتی شما نمی شود

او هیچوقت جوک های نامناسب به شما نمی گوید و شما را مجبور به گفتگو درباره موضوعاتی که به آن علاقه ندارید، نمی کند. در واقع او هرگز کاری را که موجب ناراحتی شما می شود، انجام نمی دهد. هنگامی که در کنار یک جتلمن واقعی هستید، کاملا احساس آرامش و امنیت می کنید.

مودب است

«ممنون» و «لطفا» کلمات کوچکی هستند که ارزش زیادی دارند. نشان دادن قدردانی به دیگران برای تمام افراد ضروری است. گاهی حتی کوچک ترین کلمات هم می توانند روز دیگران را به بهترین شکل بسازند. حتما شما هم دوست دارید مرد زندگی تان به رهگذران لبخند بزند و با فروشنده ها و گارسن های رستوران به احترام رفتار کند. مرد واقعی به تمام این قوانین احترام می گذارد و شما که معشوقه او هستید خوشبخت ترین اید.

به اخلاقیات پایبند است

یک مرد واقعی تحت هیچ شرایطی از خانم ها سو استفاده نمی کند. او هیچ گاه کاری را که از نظر او اشتباه است، انجام نمی دهد و به اصول اخلاقی پایبند است. متاسفانه برخی خانم ها رفتار این گونه مردان را کسل کننده می بینند، اما آنها واقعا جالب و جذاب هستند.

به نظر من جنتلمن های واقعی هنوز وجود دارند. تصورات غلط را که تمام آقایان بد هستند، دور بریزید و امیدوار باشید که روزی با یکی از آنها ملاقات خواهید کنید. از نظر شما دیگر خصوصیات یک مرد واقعی چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان سایت به اشتراک بگذارید.  
 


ویدیو مرتبط :
چه خصوصیاتی؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور یك جنتلمن واقعی باشید؟


با دانستن چند نكته مهم می‌توانید رفتاری دلپذیر و منحصر به فرد داشته باشید و محبوبیت‌تان را در جمع‌های مختلف بالا ببرید.

مجله زندگی ایده آل - سعیده خداوردیان:جنتلمن‌ها را شاید بیشتردر فیلم‌های كلاسیك دیده‌اید یا در رمان‌های قدیمی وصفشان را خوانده‌اید؛ مردانی مودب، جذاب و مبادی آداب كه انگار تمام حركاتشان، ریتم، ویژگی‌های خاص و حساب و كتاب دقیق دارند؛ آنها چه در اتاق نشیمن خانه‌شان باشند چه در یك ‌مهمانی رسمی، رفتارشان دلپذیر، متعادل و سبكشان منحصربه‌فرد است. 

جنتلمن‌ها احساس امنیت می‌بخشند؛ ضمن اینكه تماشایی و گاهی حتی اسطوره‌ای به نظر می‌رسند. شما هم دوست دارید جنتلمن باشید؟ ما در این گزارش با حضور دكتر نصیر دهقان، پزشك، نویسنده و مدرس مهارت‌های زندگی برایتان می‌گوییم كه جنتلمن بودن یك ویژگی مادرزادی نیست و با رعایت چه اصول و قواعدی می‌شود به آن دست پیدا كرد؛ با ما همراه باشید که بگوییم چند گام كوتاه لازم است تا شما هم مثل قهرمان‌های قصه، جنتلمن باشید.

یك جنتلمن واقعی باشید

جنتلمن اوریجینال یا  فیك ؟!

این روزها از هرچیزی در دنیا دو نسخه وجود دارد؛ یك نسخه اصل و یك نسخه كپی یا به قول امروزی‌ها فیك (fake)؛ جنتلمن‌های فیك همان‌هایی هستند كه آواز دهلشان از دور خوش است و به محض اینكه كمی نزدیك بیایند یا از اتومبیل‌های شاسی بلندشان فاصله بگیرند، اندك نشانه‌ای از اصالت در كلام و رفتارشان نیست كه هیچ، با شلختگی‌های رفتاری و بی‌سلیقگی‌های گفتاری‌شان، خیلی زود كلافه‌تان می‌كنند.

آنها همان كسانی هستند كه اگر سرزده به محل زندگی‌شان بروید بعید نیست شلوار گرمكن‌شان به لوستر آویخته باشد و كمدشان را با یك هنگ سرباز هم نشود مرتب كرد. قانون اول جنتلمن بودن آن هم ازنوع اوریجینالش این است كه برای زندگی شخصی خودتان، جنتلمن باشید؛ یعنی رعایت قوانین و خط قرمزها، پاكیزگی، نظم، آراستگی و احترام به خود را در تنهایی و زندگی روزمره داشته و رفتار منظم و ویژه‌ای در شما نهادینه شده باشد.

همه چیز از زبان بدن آغاز می شود

كلمه «جنتلمن» در واقع اصطلاحی است كه ریشه لاتین دارد و در زبان انگلیسی برای اشاره به كسانی به كار می‌رود كه رفتاری مناسب و مودبانه دارند. با همین تعریف، اهمیت رفتار جنتلمن‌ها كه مجموعه‌ای از زبان بدن و گفتار آنهاست، كاملا مشخص است. اولین نكته اینكه زبان بدن شما شامل تمام حركات و رفتاری است كه انجام می‌دهید و توسط دیگران دیده می‌شود. پس این چند نكته را برای بهبود زبان بدن به خاطر بسپارید:

-  نوع ایستادن و نشستن شما نشان‌دهنده میزان اعتماد به نفس و كاراكتر شماست؛ بنابراین درست و استوار بایستید و بنشینید، صمیمانه دست بدهید و همیشه لبخند به لب داشته باشید چون با استفاده صحیح از زبان بدنتان، بدون اینكه لازم باشد حرفی بزنید، نوع شخصیت خودتان را در ذهن افراد ترسیم می‌كنید.

-  یكی از نشانه‌های مهم برای جنتلمن‌ها داشتن نگاه عمیق است؛ آنها هم عمیق نگاه می‌كنند و هم نگاه آدم‌ها را «عمیقا» می‌فهمند. خوب است بدانید داشتن ارتباط چشمی موثر با مخاطبان یكی از مهم‌ترین هنرهایی است كه می‌تواند در ارتباطات انسانی‌تان، نقش مهمی ایفا كند.

لباس پوشیدن بدون گاف. . .

بدون هیچ اما و اگری داشتن ظاهری تمیز، شیك و متناسب از ویژگی‌های لازم برای جنتلمن بودن است اما این به معنی نیاز به داشتن سر و ظاهری كه با میلیون‌ها تومان پول دیدنی شده باشد، نیست. قانون اول این است كه لباس پوشیدن‌تان گاف نداشته باشد؛ یعنی قوانین عمومی شیك‌پوشی را رعایت كنید؛ برای نمونه چند نكته زیر را درنظر داشته باشید:

-    رنگ جوراب‌هایتان را با رنگ شلوار ست كنید؛ یعنی با كت و شلوار سرمه‌ای جوراب سفید نپوشید.

-    در خرید كت و شلوار خیلی دقیق باشید كه حتما سایزی را خریداری كنید كه دقیقا اندازه خودتان باشد و اگر اندازه نیست، آن را با مشورت خیاط مربوطه، اندازه كنید.

-    رنگ كمربند و ساعت شما باید با رنگ كفش‌تان هماهنگ باشد.

این قواعد را گفتیم اما مهم‌تر از همه اینها برای یك جنتلمن واقعی،«تمیزی » است. پس همیشه ناخن‌هایتان را كوتاه نگه دارید و زیر آنها را پاك كنید. به نظافت شخصی خودتان و تمیز بودن لباس‌هایتان توجه و دقت ویژه داشته باشید. به‌طور منظم دوش بگیرید، مسواك بزنید و ضمن استفاده ازخوشبو كننده‌های بدن، سعی كنید از تم بوی عطر خاصی پیروی كنید؛ برای نمونه تم تلخ برای آقایان، جزو محبوب‌ترین رایحه‌هاست. به خاطر داشته باشید عطر یك جنتلمن مثل اثر انگشت او می‌تواند منحصربه‌فرد باشد.

زبان می‌فهمد اما زبان باز نیست. . .

جنتلمن‌ها مهارت‌های ارتباطی قوی دارند؛ یعنی با مخاطب‌شناسی درست، مناسب‌ترین و محترمانه‌ترین لحن و كلمات را برای ارتباط با افراد دیگر انتخاب می‌كنند اما ابدا زبان‌باز نیستند. آنها می‌دانند كه نوع و مقدار صحبت كردن مناسب با رفقا، خانم‌های آشنا و غریبه یا بچه‌ها چگونه است و بنا بر سن، جنسیت و موقعیت‌ها مناسب‌ترین كلمات را برای مكالمات خود در ذهن دارند. با توجه به آن چه گفته شد یكی از اولین گام‌ها برای جنتلمن شدن این است كه دایره واژگان خود را با خواندن رمان، شعر و دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌ها افزایش دهید. خوب صحبت كنید و چند نكته را به خاطر داشته باشید:

-   در صحبت هایتان هیچ وقت جوك‌های جنسی، جنسیتی، قومی و مذهبی را تعریف نكنید.

-    هیچ وقت از كلمات ناشایست استفاده نكنید.

-   با توجه به موقعیت زمانی، مكانی و نوع افرادی كه در یك جمع حضور دارند، اظهار نظر كنید.

یك جنتلمن واقعی باشید

درك كردن را یاد بگیرید

جنتلمن‌ها شنونده‌های فعال و ماهری هستند. ماهر بودن در شنیدن یعنی وقتی با كسی حرف می‌زنید، حواس‌تان به او باشد و با لبخند، تكان دادن سر یا ارتباط چشمی موثر این حس را به مخاطب بدهید كه كاملا توجه دارید و حرف‌هایش برایتان مهم است اما مرحله مهم‌تر بعد از شنیدن، داشتن درك درست ازصحبت‌ها و نشان دادن واكنش «مناسب » و«بجا » نسبت به حرف‌های مخاطب است.

رعایت چند نكته مهم برای جنتلمن‌ها در این مورد الزامی است:

-   در هیچ گفت‌وگویی پینگ‌پنگی عمل نكنید؛ یعنی بلافاصله بعد از شنیدن هر بخشی از حرف‌های مخاطب، حرف نزنید و صبركنید تا حرف‌هایش به‌ طوركامل گفته شود.

-   نسبت به سوژه‌های مطرح شده، قضاوت «درجا » و یا پیش‌داوری نداشته باشید.

-   حس همدلی داشته باشید و پیش از هرچیز به هدف مخاطب از گفت‌وگو، «دقت» كنید؛ گاهی تنها درك وضعیت عاطفی طرف مقابل، آن هم با اظهار همدردی یا دلجویی تمام كاری است كه باید انجام بدهید.

 10 رفتار جنتلمنانه

-وقت شناسی یكی از مهم‌ترین رفتارهایی است كه یك فرد مبادی آداب باید به آن دقت كرده و نسبت به آن حساس باشد؛ افراد جنتلمن اگر با كسی قرار داشته باشند بدون اندكی تاخیر راس موعد مقرر و حتی كمی زودتر برای ملاقات حاضر می‌شوند. برای جنتلمن‌ها ثانیه‌ها هم مهم هستند.

-   جنتلمن‌ها هرگز بیش از آنچه می‌توانند قول نمی‌دهند؛ خوش قول بودن باعث می‌شود كه برای همه قابل اعتماد باشند.

-   جنتلمن‌ها اگر از شما خدماتی بخواهند قطعا جمله شان را با «لطفا » یا «خواهش می‌كنم» آغاز می‌کنند و ضمنا همیشه قدرشناس هستند؛ آنها از كوچك‌ترین خدمات افراد، حتما تشكر می‌كنند.

-  جنتلمن‌ها بدون هماهنگی و دعوت به جایی نمی‌روند.

-  سخاوتمندی و دست و دلباز بودن یكی از ویژگی‌های لازم برای جنتلمن بودن است.

-  جنتلمن‌ها همواره در حال آموزش و یادگیری هستند تا اگر لازم شد بتوانند با داشتن اطلاعات به روز، درجمع‌های دوستانه، خانوادگی یا شغلی، اظهارنظرهای درست و معتبری داشته باشند؛ پس به‌طور خلاصه اهل مطالعه‌اند.

-   جنتلمن‌ها روی حساسیت‌ها و خط قرمزهای اعتقادی و مذهبی دیگران پا نمی‌گذارند.

-  جنتلمن‌ها برای انجام فعالیت ورزشی و فرهنگی مانند سینما و تئاتر برنامه منظمی را دنبال می‌كنند.

-  آنها یك رو دارند و در زندگی مجازی و واقعی‌شان به یك اندازه محترم و معتبر هستند.

-  جنتلمن‌ها، زمانی كه با یك خانم راه می‌روند هیچ وقت از او جلو نمی‌زنند و به‌طوركلی در رفتار با خانم‌ها نقش حمایتگری هوشیار و مهربان را دارند كه همواره به زنان احترام می‌گذارد.

جنتلمن‌ها در رستوران

غذا خوردن یكی از مهم‌ترین رفتارهایی است كه به سادگی می‌تواند سطح شخصیتی هر كس را مشخص كند و رستوران همان جایی است كه افراد مسلط به آداب معاشرت، رفتار درست را در آن با تمام ریزه‌كاری‌هایش، نمایش می‌دهند. آنها هماهنگ با كسی كه به همراهش در رستوران هستند غذا خوردن را آغاز می‌كنند، به هیچ وجه با دهان باز غذا را نمی‌جوند و غذاخوردنشان پر سر و صدا نیست، برای سیر شدن عجله ندارند و به سرعت غذا نمی‌خورند، درصورتی كه به چیزی نیاز داشته باشند دست دراز نمی‌كنند بلكه از طرف مقابل کمک می‌گیرند و نكته دیگر اینكه جنتلمن‌ها همیشه از گارسون‌ها بابت خدمات‌شان تشكر می‌كنند.  البته این مقدار كه گفتیم بخش كوچكی از آداب بسیاری است كه در این مجال، فرصت پرداختن به آنها نیست اما منابع زیادی برای یادگیری كامل آداب معاشرت در رستوران موجود است كه می‌توانید آنها را دنبال كنید.

یك جنتلمن واقعی باشید

جنتلمن در بحران‌ها

یكی از متر و معیارهای همیشگی برای سنجش نوع شخصیت افراد، بررسی عملكرد آنها در موقع عصبانیت و بحران است، یك جنتلمن واقعی در وضعیت بحرانی و بروز ناملایمات زندگی، آرامش خود را حفظ كرده وهیچ وقت برای دیگران اظهار ضعف یا به قول خودمانی‌اش «آه و ناله »نمی‌كند. این دسته از افراد، وقتی تحت فشار شدید هستند، قبل از نمایش هر واكنشی، خوب فكر كرده و در سكوت تمام جوابش را می‌سنجند. عادت به صبر و سكوت یك ویژگی جنتلمنانه است.

آ‌نها هنگام عصبانیت هرگز فحش نمی‌دهند بلكه سعی می‌كنند از فضای تنش خود را دور نگه داشته، با خویشتنداری موقعیت سخت پیش آمده را مدیریت كنند.

وقتی یك جنتلمن اشتباه  می‌كند

هرچند كسانی كه دارای اعتماد به نفس بالا هستند، نسبت به توانایی‌ها و برداشت‌های خود اعتماد دارند اما اگر در هر زمینه‌ای اشتباه كرده باشند، با شجاعت تمام آن را می‌پذیرند و برای اصلاح نقاط ضعف‌شان بدون هیچ چانه‌زنی تلاش می‌كنند. خوب است بدانید پذیرفتن نقاط ضعف و اشتباهاتتان آن هم بدون فرافكنی، نشانه راستگویی و قدرت شماست.