سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

جلوگیری از دوده گرفتن مبل در زمستان



 


دوده گرفتن مبل

 

 

هرچه هوا سردتر می‌شود، نیاز به اضافه كردن لوازم گرمازای كمكی در خانه بیشتر می‌شود. در همین راستا حتی آن دسته از افرادی كه به دلیل دوده حاصل از لوازم گرم كننده، از روشن كردن تعدادی از رادیاتورها و یا حتی بخاری و شومینه به عنوان لوازم گرمازای فرعی در خانه صرف نظر كرده بودند نیز تغییر عقیده داده و مشكل كثیفی لوازم را به احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی ترجیح داده اند.

 

در واقع مسئله این است كه حرارت ناشی از منابع گرمازا، هوای اطراف و همچنین گردوغبارهای موجود در آن را سوزانده و پوششی از دوده حاصله، بر روی لوازم و وسایل موجود ایجاد می‌كند. وجود این لایه دوده‌ای گذشته از نیاز به نظافت مكرر، بر روی لوازم دكوراسیونی پارچه ای مشكل بیشتری را به همراه خواهد داشت زیرا نه تنها امكان شست وشوی این قبیل لوازم شامل پرده، روكش مبلمان و فرش به صورت پیاپی و در فواصل كم زمانی وجود ندارد،

 


بلكه كاربرد مواد پاك كننده به كهنه شدن زودرس و از دست رفتن رنگ و لعاب اولیه پارچه خواهد انجامید. از آنجایی كه پارچه های مورد استفاده برای روكش مبلمان و پرده ها به خصوص در بخش پذیرایی خانه معمولاً نسبت به بقیه مكان ها از قیمت بیشتری برخوردار بوده و تعویض آنها حتی هر چند سال یك بار نیز برای همه خانواده ها امكان پذیر نیست،

 

باید فكر چاره ای بود. در چنین شرایطی بهترین راه، كاربرد پیراهن مبل است به خصوص در صورتی كه رنگ پارچه مبلمان روشن باشد كه این نیاز بسیار ضروری خواهد بود ولی همواره هنگامی كه موضوع استفاده از پیراهن مبل مطرح می‌شود، ذهن اغلب افراد به پیراهن‌های با پارچه ساده و كم ارزش ملحفه‌ای (چلوار و چیت) و محیطی سرد و بی روح كه حاصل كاربرد آنها است معطوف می‌شود.



حال آنكه شما می‌توانید برای پیراهن سرویس مبلمان خود دو و یا حتی سه نوع پارچه ساده و طرح‌دار كه با یكدیگر به لحاظ طرح و رنگ هماهنگی دارند و از نظر كیفیت نیز در برابر شست وشوهای مكرر مقاومت می‌كنند،

 

تهیه كرده و آنها را به صورت تلفیقی بدوزید. به این ترتیب كه به عنوان مثال پیراهن كاناپه اصلی را از پارچه طرح‌دار و تك مبل‌های بعدی را به طور كلی ساده انتخاب كنید یا در صورت مجزا بودن تشك‌های كف، می‌توانید آنها را طرح‌دار و بدنه اصلی را از پارچه ساده بدوزید. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع كاربردتان این تلفیق را با روش‌ها و مدل‌های مختلف انجام دهید.


امروزه نیز با تنوع موجود در جنس و طرح در پارچه‌ها و حتی مدل‌ها و الگوهای موجود برای دوخت پیراهن مبل، دست شما بسیار باز است. اگر از پارچه‌ای با جنس مرغوب و زیبا برای این منظور استفاده كنید و همچنین پیراهن مبل شما با دقت و درست به اندازه مبل دوخته شود، شما می‌توانید حتی آنها را با وجود داشتن مهمان نیز برنداشته و به این ترتیب برای فصول سرد سال تغییر دكوراسیونی در محیط ایجاد كنید.

 


ولی یادآوری این نكته ضروری است، انتخاب نوع طرح و یا حتی طرح دار بودن و یا ساده بودن پارچه انتخابی برای پیراهن مبل نیز مانند پارچه روكش آن می‌بایست با توجه به خصوصیات و شرایط فضا شامل وسعت، تعداد لوازم، پالت رنگی محیط و سبك دكوراسیونی موجود صورت گیرد. به عنوان مثال در فضاهای كوچك و پر از لوازم، طرح دار بودن پارچه آن هم با طرح‌های درشت و در هم و رنگ آمیزی تند و شاد، فضایی شلوغ و نامطلوب را سبب می‌شود و از آنجا كه شما قصد ندارید اضافه كردن پیراهن مبل، نظم دكوراسیون موجود در خانه را كه با زحمات فراوان به نتیجه مطلوبی رسیده است، بر هم زند، این كار را نیز با همان دقت قبلی انجام دهید.

 



نكته:
اگر به رغم شرایط و محدودیت‌های موجود در به كار بردن پارچه طرح دار در سیستم جدید دكوراسیونی اصرار دارید می‌توانید پیراهن مبل را از پارچه ساده دوخته ولی پارچه طرح‌دار را در قالب كوسن‌های متعدد بر روی آن داشته باشید.


ویدیو مرتبط :
ژست گرفتن فوق العاده زیبای سگ بر روی مبل.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت خشکی پوست شما در زمستان،اشتباهات شما در دوش گرفتن است



خشکی پوست در زمستان

اگر در زمستان، دوش آب داغ بگیرید، پوست شما تمام چربی طبیعی اش را از دست می دهد‎

 

اگر در زمستان، دوش آب داغ بگیرید، پوست شما تمام چربی طبیعی اش را از دست می دهد و این خشک شدن بیش از حد پوست، خارش هایی که در فصل سرد سال دارید را افزایش می دهد.

یک حمام داغ در شروع روز ممکن است، برای بسیاری از مردم مطلوب باشد. بخار آب شما را سرحال می کند و فشار آب شما را آرام می کند. در حالی که شما از آن احساس خوب لذت می برید، همان آب داغ به پوست شما ضربه وارد می کند.در این مطلب به 6 مورد که اشتباه است، اما به عادت شما در حمام کردن تبدیل شده است، اشاره می کنیم. بنابراین اگر هریک از این اشتباهات را دارید، هرچه زودتر از این عادت هایتان فاصله بگیرید.

1.حمام کردن با آب داغ

 

خشک شدن بیش از حد پوست

حمام کردن با آب داغ‎

 

بله، ما هم می دانیم که حمام کردن با آب داغ در فصل های سرد سال، احساس خوبی برای شما دارد. اما این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که،  شما می توانید در مورد پوست خود داشته باشید. اگر درزمانی که هوا سرد است، دوش آب داغ بگیرید، پوست شما تمام چربی طبیعی اش را از دست می دهد و این خشک شدن بیش از حد پوست، خارش هایی که در فصل سرد سال دارید را افزایش می دهد. بهترین راه این است که، زمان استفاده از آب داغ در حمام را بسیار محدود کنید و به جای صابون از بدن شوی استفاده کنید.
 
2.استفاده از صابون های معطر و یا صابون هایی که مرطوب کننده ندارند

 

خشکی پوست در زمستان

استفاده از صابون های معطر و یا صابون هایی که مرطوب کننده ندارند‎

 

قطعا بوی خوشایند صابون های معطر لذت بخش است. اما با استفاده از صابونهای معطر و یا صابونهایی که مرطوب کننده ندارند، شما می توانید باعث تحریک جدی پوست خود شوید. به خصوص اگر پوست حساسی دارید، از این نوع صابون ها استفاده نکنید.
 
3.استفاده از لیف یا اسفنج

 

خشک شدن بیش از حد پوست

استفاده از لیف یا اسفنج‎

 

روشن بگوییم، اجباری وجود ندارد که، استفاده از لیف یا اسفنج را کلا از عادت های حمام کردن خود حذف کنید. با این حال، قابل ذکر است که این وسایل حمام شما می توانند در معرض باکتری ها باشند، اگر شما به اندازه کافی آنها را تعویض نکنید. لیف شما می تواند حامل باکتری، کپک و .... باشد. پس از هر حمام لیف تان را کاملا خشک کنید و هر چند وقت یکبار آن را عوض کنید.
 
4.حمام های طولانی مدت

گاهی یک حمام طولانی مدت پس از یک روز سخت لازم است. اما سعی کنید، زمان حمام کردن خود را نهایتا به 15 دقیقه محدود کنید. و بلافاصله پس از خشک کردن بدنتان با حوله، از مرطوب کننده استفاده کنید.
 
5.تیغ خود را خشک نمی کنید؟

 

خشکی پوست در زمستان

تیغ خود را خشک نمی کنید‎

 

اگر تیغ خود را به صورت خیس در حمام رها می کنید، همه شکاف های کوچک تیغ، یعنی جایی که باکتری ها می توانند در آن رشد کنند، رطوبت خود را حفظ می کنند. این شکاف ها ارتباط مستقیم با پوست شما دارند و درصورتی که دارای باکتری باشند، می توانند باعث ایجاد عفونت پوستی در شما شوند.
 
6.شستن هر روزه تمام بدن

صابون یا بدن شوی زیاد به بدنتان نزنید و نیازی نیست هر روز همه قسمتهای بدنتان را بشویید. بدیهی است که، قسمت هایی از بدن شما، مثل صورت و دست هایتان باید هر روز شسته شوند. اگر کاری که باعث تعرق بدن شما بشود، انجام نمی دهید ( مثل ورزش کردن)، نیازی نیست هرروز که دوش می گیرید تمام قسمت های بدنتان را بشویید. کمرتان، قفسه سینه تان، بازوهایتان و ساق پاهایتان، اگر در فصل زمستان فقط یکبار در هفته با صابون شسته شوند، کافی است.

منبع:سیمرغ