سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تکنیک های خانه داری را بهتر بشناسید



 

  آیا می‌خواهید آشپز بهتری باشید؟ خب! شاید یكی از راه‌هایش این باشد كه روز و شب‌تان را لابه‌لای كتاب‌های آشپزی بگذرانید. اما این تنها راهش نیست، گاهی تجربه است كه به كارتان می‌آید؛ تجربیات ساده اما به درد بخور. شاید لازم باشد چندین و چند بار اشتباه كنید تا سرانجام چم و خم كار را یاد بگیرید. شاید باید آنقدر زحمت بكشید كه فوت و فن‌ها را بیاموزید. اگر واقعا قصد دارید آشپز بهتری باشید این را بدانید كه هدف ما كمك به شماست.

تخم‌مرغ تازه، تخم‌مرغ كهنه!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

چقدر برایتان مهم است تخم‌مرغی كه برای خوردن و آشپزی انتخاب می‌كنید تازه باشد؟ اگر جزو‌ آن دسته آدم‌هایی هستید كه تازه بودن یا كهنه بودن تخم‌مرغ برایتان به شدت حائز اهمیت است، پس بهتر است 2، 3 امتحان ساده را تجربه كنید كه به شما نشان می‌دهد آیا یك تخم‌مرغ سالم است یا خیر...

1- از ظاهر تخم‌مرغ می‌توانید به تازگی یا كهنگی آن پی ببرید. یادتان باشد كه تخم‌مرغ‌های تازه ظاهری زبر و خشن دارند و پوست آنها درست مانند گچ می‌ماند اما تخم‌مرغ‌هایی كه كهنه هستند ظاهری صاف و شفاف دارند.

2- ته تخم‌مرغ خام را شكسته، قدری از پوسته آن را بردارید. در این قسمت معمولا هوا جمع می‌شود. هرچه مقدار هوا بیشتر باشد یعنی فضای بیشتری را به خود اختصاص داده باشد تخم‌مرغ كهنه‌تر است اما اگر حجم تخم‌مرغ بیشتر و  هوای موجود در آن كمتر باشد تخم‌مرغ تازه‌تر است.

امان از بوی زهم!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

اگر موقع طبخ مرغ، دست بر قضا متوجه شدید كه در خانه پیاز ندارید نباید بابت بوی زهم آن نگران شوید. در این مواقع باید سراغ هویج بروید. كافی است یك عدد هویج را درسته یا خرد كرده همراه مرغ در حال طبخ بپزید تا بوی زهم آن گرفته شود. هویج در عین حال باعث خوشمزه‌تر شدن و لعاب‌دار شدن آب مرغ شما هم خواهد شد.

نوشابه وارد می‌شود!

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

بیشتر آدم‌ها نوشابه را به پای ثابت سفره‌های غذایشان تبدیل كرده‌اند. هر چند نوشابه خوراكی‌ای خوشمزه و مضر برای سلامت افراد است بااین حال شما می‌توانید از قابلیت‌های دیگر آن بهره برده  و نهایت استفاده را از آن ببرید. آیا از  لك و پیس‌های داخل سینك ظرفشویی خانه‌تان كلافه شده‌اید؟ آیا احساس می‌كنید هیچ وقت این امكان وجود ندارد كه یك سینك براق و درست و حسابی داشته باشید؟ خب بهتر است بابت هیچ كدام از این مسائل ناراحت نباشید چون همان نوشابه‌ای كه برای سلامت جسم شما ضرر دارد اینجا حسابی به كارتان خواهد آمد. شما می‌توانید با استفاده از نوشابه سینك ظرفشویی‌تان را برق بیندازید. اسكاج را بردارید، نوشابه را داخل سینك بریزید با اسكاج بشویید و سپس آن را با آب بشویید. آبكش كنید. نتیجه فوق‌العاده‌ای را خواهید دید.

سوسیس سرحال و خوشمزه

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

سوسیس جزو آن دسته خوراكی‌های محبوبی است كه اتفاقا طبخ سریع آن سبب می‌شود خیلی بیشتر از انواع دیگر خوردنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد كه سبب می‌شود سوسیس را خوشمزه‌تر و البته خوش‌چهره‌تر طبخ و سپس نوش‌جان كنید. برای این موضوع 2 راه وجود دارد. قبل از اینكه سوسیس را سرخ كنید به مدت 8 دقیقه آن را داخل آب بجوشانید. به این ترتیب سوسیس كمتر جمع می‌شود و به هیچ عنوان ترك نمی‌خورد. اگر می‌خواهید سوسیس‌ها موقع سرخ شدن خیلی جمع و جور نشوند و به قول معروف چروك نخورند! می‌توانید قبل از سرخ كردن آنها را در كمی آرد بغلتانید و بعد داخل روغن داغ بیندازید.

کاربرد جدید لیمو ترش

تکنیک های خانه داری, کاربرد جدید لیمو ترش

گاهی اوقات بوی مرغ و ماهی آنقدر آزاردهنده می‌شود كه واقعا نمی‌دانید باید چه كنید! در چنین مواقعی پیش می‌آید كه این بوی آزاردهنده تمام فضای یخچال و آشپزخانه را دربرمی‌گیرد و چه بسا تا چند روزی هم باقی می‌ماند. با این اوصاف نگران این موضوع نباشید چون راه‌حل بسیار ساده‌ای در همین رابطه وجود دارد. فقط كافی است یك لیموترش را از وسط نصف كنید و مرغ یا ماهی را با آب آن بشویید. البته بهتر است آب لیموترش را با كمی آب مخلوط كنید و بعد مرغ و ماهی را با آن بشویید. در مرحله بعد، كمی نمك به لیموترش اضافه كنید و آرام آرام روی مرغ و ماهی بمالید. به این ترتیب بوی مرغ و ماهی از بین می‌رود.

منبع:bartarinha


ویدیو مرتبط :
شخصیت خود را بهتر بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید برای خانه داری بهتر



برای آنکه بعد از خریدتان پشیمان نشوید و بتوانید مدلی متناسب با تعداد اعضای خانواده تان و البته مناسب نیازتان انتخاب کنید کافی است قبل از خریدفاکتورهای ضروری و کاربردی این لوازم را بدانید و انتخابتان را بر اساس این فاکتورها قرار دهید.
با اینکه لوازم خرد قیمت کمی دارند اما خرید موارد غیرضروری شان تنها اتلاف پول خواهد بود. از همه مهمتر ممکن است در نظر اول کار راه انداز و مناسب به نظر برسند اما بعد از چند بار استفاده شما را ناامید می کنند. برای آنکه بعد از خریدتان پشیمان نشوید و بتوانید مدلی متناسب با تعداد اعضای خانواده تان و البته مناسب نیازتان انتخاب کنید کافی است قبل از خریدفاکتورهای ضروری و کاربردی این لوازم را بدانید و انتخابتان را بر اساس این فاکتورها قرار دهید.
از بین لوازم خرد خانگی اتوبخار، غذاساز، سرخ کن، آرام پز و پلوپز و جارو شارژی پرفروش ترین های بازار هستند. تنوع این محصولات چه از نظر برندهای اصلی و متفرقه و چه از نظر امکانات و قابلیت ها آنقدر بالا است که با کمی دقت می توانید دقیقا دست روی مدلی مناسب از نظر ظرفیت، توان و طراحی بگذارید.
اگر جزو کسانی هستید که بر اساس مد خرید می کنید و کلکسیونی از محصولات تازه به بازار آمده را دارید بهتر است حداقل با در نظر گرفتن این فاکتورها خریدی کاربردی تر داشته باشید.

سرخ کن؛ کم مصرف ها را انتخاب کنید
طراحی بدنه: حجم و ابعاد بدنه اهمیت زیادی دارد چون معمولا از سرخ کن ها در دکور آشپزخانه استفاده می شود. بهتر است مدل هایی با چراغ نمایشگر آماده بودن دستگاه و رسیدن روغن به حرارت دلخواه را انتخاب کنید که بدنه کم حجمی داشته باشند و فضای زیادی اشغال نکنند.
گنجایش: برای کمتر از سه نفر معمولا مدل های با ظرفیت کم که به مدل های دانشجویی معروفند پیشنهاد می شود اما برای خانواده های پرجمعیت مدل های 1/5 و 2 لیتری گزینه مناسبتری خواهد بود.

اصول خرید لوازم خانگی,راهنمای خرید
تایمر: داشتن تایمر و هشدار صوتی کمک می کند تا با خیال راحت مواد غذایی را به دست برنامه غذایی بسپارید و دیگر نگران بیش از حد برشته شدن آنها نباشید. تایمرهای دیجیتالی قیمت سرخ کن را بیشتر از تایمرهای دستی می کند.
فیلتر روغن: اهمیت بسیار فیلتر روغن از این نظر است که نه تنها به مصرف کمتر روغن کمک می کند بلکه استفاده از روغن خالی از ناخالصی به سلامت غذا هم کمک می کند.
ترموستات یا کنترل کننده حرارت: مدل هایی با ترموستات های هوشمند الکترونیکی به طور مدام دمای روغن را اندازه گیری می کنند که از آسیب دیدن آن و مصرف بیش از حد روغن جلوگیری می کنند. به علاوه ترموستات های ایمن زمانی که دمای روغن بیشتر از حد استاندارد شود به طور اتوماتیک عملکرد دستگاه را متوقف می کند.

آرام پیز - پلوپز؛ از داخلی ها انتخاب کنید
ظرفیت: مدل هایی با ظرفیت دو پیمانه تا مدل های 12 پیمانه را می توانید انتخاب کنید اما انتخاب مدل های با ظرفیت بالا برای خانواده های کم جمعیت حتی اگر ارزان باشد هم به صرفه نیستند چون نه تنها بازده آنها پایین می آید بلکه انرژی بیشتری مصرف می کنند.
صفحه نمایش و تنظیمات: قابلیت تنظیم زمان ودرجه حرارت به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری خانه را ترک کنید. به علاوه تایمرهای روی بدنه کمک می کند تا از زمان باقی مانده از پخت مطلع شوید. به چیدمان و واضح بودن گزینه های تنظیم برنامه پخت دقت کنید.
امکانات و قابلیت ها: گرمکن یکی از قابلیت های بسیار کاربردی آرام پز و پلوپزهاست. با استفاده از این قابلیت می توانید برنامه پخت را طوری تنظیم کنید که بعد از اتمام برنامه، دستگاه تا ساعت ها بدون کاهش دادن کیفیت مواد غذایی، غذا را گرم نگه دارد. قابلیت پخت انواع غذاها مثل سوپ، فرنی و پخت با هوای داغ ازغ جمله امکاناتی است که نه تنها کار راه انداز خواهد بود بلکه به مصرف انرژی کمتر کمک خواهد کرد.

جارو شارژی؛ پارویی ها را انتخاب نکنید
کاربرد: مدل های دستی جارو شارژی کیفیت و کاربرد بالاتری برای تان خواهد داشت مگر آنکه برای محیط کارتان بخواهید مدلی را انتخاب کنید که در این صورت مدل های پارویی بیشتر مناسبتان است.
عمر باتری: چه دست روی مدل های گران قیمت بگذارید و چه از بین مدل های ارزان قیمت انتخاب کنید، عمر مفید باتری های شارژی بیشتر از دو سال نخواهد بود. در نتیجه زمان خرید حتما به توان و عمر باتری دقت کنید. به گفته فروشندگان، مدل های تولید داخلی معمولا عمر مفید کوتاهتری نسبت به مدل های وارداتی دارند.

اصول خرید لوازم خانگی,راهنمای خرید
حجم مخزن: ابعاد مکنده و حجم مخزن را بر اساس مواد استفاده و نوع جارو شارژی انتخاب کنید. مدل هایی که سری آنها را می توانید به سری باریک تبدیل کنید کاربرد بیشتری دارند. از این نظر مدل های پارویی هیچ انعطاف پذیری ندارند در نتیجه استفاده شان محدود خواهد بود.
آبی یا خاکی: قابلیت مکش مایعات مستقیما روی قیت جارو تاثیر می گذارد. مدل هایی که قابلیت مکش ترکیبی دارند معمولا بازده و کیفیت شان پایین تر از مدل های تک منظوره است.
مدل های هوشمند: به خاطر قیمت بسیار بالای این مدل ها (حدود دو تا پنج میلیون تومان) خرید آنها اصلا توصیه نمی شود اما اگر مدل های هوشمند را انتخاب می کنید بهتر است دست روی مدل هایی بگذارید که پایه شارژ کم حجم، طول مدت کارکرد طولانی (حداقل دو ساعت) و قابلیت تشخیص ارتفاع و گرد و خاک را داشته باشند.

اتوبخار؛ مخزن دارها را انتخاب نکنید
جنس کفی: مدل های استیل ارزانتر هستند و البته استفاده سخت تری دارند اما مدل هایی که کفی سرامیکی دارند یا اینکه وزن بدنه بالاتری دارند اما بر روی لباس ها برق نمی اندازند و حرکت شان روی البته راحت تر است. به علاوه نظافت کفی مدل های سرامیکی آسانتر است.
حجم مخزن: مدل های پرسی و مخزن دار معمولا ظرفیت بیشتر از یک لیتر دارند وبرای استفاده های حرفه ای و طولانی مدت مناسبترند اما مدل های اتوبخار معمولی گنجایش مخزنی بین 300 تا 500 میلی لیتر دارند. حجم مخزن مدت عملکرد را نشان می دهد در نتیجه مدل هایی با گنجایش کم را تنها برای چند دقیقه می توانید استفاده کنید.
خاموش کن اتوماتیک: اگر برای چند دقیقه مداوم بدنه اتو را حرکت ندهید این قابلیت فعال شده و نه تنها از خطرات احتمالی پیشگیری می کند بلکه از مصرف برق اضافی هم جلوگیریخواهد کرد.
طراحی بدنه: زمان خرید اتوبخار حتما بدنه آن را در دست بگیرید. فرم دسته باید با اندازه و فرم دستتان متناسب باشد. مدل هایی که دستگیره پلاستیکی دارند دست را اذیت نمی کنند. از طرفی مدل هایی با کفی سرامیکی معمولا وزن بیشتری نسبت به مدل های استیل دارند که ممکن است با استفاده مداوم فشار زیادی را به دستتان وارد کند.

غذاساز؛ چندمنظوره ها را انتخاب کنید.
گنجایش: اگر حجم استفاده از تعداد نفراتتان زیاد است مدل هایی با گنجایش بیشتر از دو لیتر را انتخاب کنید اما اگر برای استفاده محدود و تعداد نفرات کم می خواهید از غذاساز استفاده کنید، مدل های دو منظوره با قیمت پایین برای تان مناسبتر است.

اصول خرید لوازم خانگی,راهنمای خرید
توان: مدل های موجود در بازار ایران بین 300 تا 1500 وات توان دارند. مدل های پرتوان که البته قیمت شان معمولا بیشتر از یک میلیون تومان است بیشتر برای استفاده های حرفه ای در کافی شاپ ها مناسب است اما مدل های کم توان که بین 100 تا 500 هزار تومان قیمت دارند برای استفاده معمولی یک خانواده کفایت می کنند.
کاربرد: اگر دست روی مدل های چند منظوره حرفه ای بگذارید حتما آشپزی برای تان سریع تر و راحت تر خواهد بود اما این نکته را هم در نظر بگیرید که برای جا دادن لوازم جانبی این مدل به فضای زیادی احتیاج خواهید داشت. بسیاری از کاربردهای مدل هایی که تازه به بازار عرضه شده اند شاید استفاده چندانی نداشته باشند در نتیجه بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که امکاناتشان با نیازتان مطابق باشد.

منبع : bartarinha.ir