سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توصیه های لازم در آماده سازی و طبخ آبزیان



نکاتی برای طبخ آبزیان,نحوه طبخ آبزیان
۱) در شستشوی ماهی از آب سرد وروان استفاده كنید.
۲) برای خروج ماهی از حالت انجماد هیچوقت از آب گرم استفاده نكنید.(بهترین روش قراردادن ماهی منجمد در هوای آزاد ویا در مسیر جریان آب سرد می باشد)
۳) بعد از پاك كردن ماهی جهت برطرف نمودن بوی ماهی ،دستهای خود را با مخلوطی از آبلیمو ونمك بشویید.
۴) مصرف ادویه جات وخواباندن ماهی درپیاز ویا چند حبه سیر رنده شده روی گوشت ماهی باعث از بین بردن بوی مخصوص آن می شود.
۵) جهت برطرف نمودن بوی ماهی هنگام طبخ،سوزاندن كمی پوست پرتقال یا لیمو عمانی در آشپزخانه بی تاثیرنیست.
۶) استفاده از آبلیمو یا آبغوره در پخت وپز ماهی طعم ومزه آن را برای كودكان خوشایند می كند.
۷) در فلس گیری ماهیان از وسیله ای بنام فلس پاك كن (همانند برس با میله های زبر ومحكم) استفاده كنید.
۸) جهت جلوگیری از پراكنده شدن فلس ماهی در محوطه آشپزخانه ماهی را مجاور قابلمه ای پراز آب قرار دهید واقدام به پاك كردن فلسها نمایید.
۹) در بریدن باله ها وشكم ماهی بهتر است از قیچی مخصوص استفاده كنید.
۱۰) برای جدا كردن تیغهای درشت ماهی , پس از تخلیه امعاء واحشاء وبازكردن ماهی از پشت، غشاء چسبیده به استخوانها را به كمك چاقو آزاد نموده وبا كشیدن ستون مهره ها كلیه استخوانهای متصل به ستون مهره را میتوان جدا نمود.
۱۱) برای جدا كردن تیغهای ریز ماهی , پس از آب پزكردن آن با كمك چنگال می توان این تیغها را جدا نمود وبا گوشت خالص وپخته شده ماهی اقدام به تهیه خوراكهای خوشمزه از قبیل (كتلت, شامی, كوكو, كوفته, كباب كوبیده, استانبولی پلو و…) كرد.
۱۲) سعی كنید ماهی را در روغن كاملاً داغ وفراوان سرخ كنید.اینكار باعث عدم چسبیدن ماهی به ظرف وبهتر پخته شدن همه قسمتها می شود.
۱۳) جهت جلوگیری از چسبیده شدن ماهی به ماهیتابه قطعات ماهی را در مخلوطی از تخم مرغ هم زده ،آرد ،نمك وادویه غلطانده ،اقدام به طبخ نمایید.
۱۴) هیچوقت قطعات ماهی را ابتدا از طرف پوست سرخ نكنید. اینكار باعث جمع شدن تكه های گوشت ماهی می شود،اول طرف گوشتی ماهی را سرخ كنید بعد طرف دیگر را.
۱۵) اگر ماهی را درسته می پزید جهت نفوذ حرارت وروغن به داخل بدن ماهی پیشنهاد می شود چند برش عرضی در دو طرف بدن ماهی ایجاد نمایید.
۱۶) جهت پوست گیری ماهی ۲ شكاف عرضی نزدیك برانشی ها روی بدن ماهی ،۲شكاف طولی به فاصله حدود یك سانتی متر در طرفین باله های پشتی و۲ شكاف طولی در طرفین باله های شكمی ماهی ایجاد نمایید، آنگاه به كمك انگشت خود در قسمت برش عرضی پوست ماهی را طوری آزاد كنید كه بتوانید پوست ماهی را از سر به طرف دم بكشیداینكار را برای طرف دیگر نیز تكرار كنید.

منبع : groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
خط تولید خوراک آماده دام، طیور و آبزیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجهيزات لازم براي ورودبالگردMI17 آماده است.



 

بالگرد MI17

 

مشهد _ مديرکل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري خراسان رضوي گفت: تجهيزات لازم براي ورود بالگرد MI17 به اين استان آماده شده و مجموعه امداد و نجات و مديريت بحران در انتظار ورود آن به اين آَشيانه هستند.

 

يک مسئول :تجهيزات لازم براي ورود بالگرد MI17 به خراسان رضوي آماده است.

 

جواد عرفانيان روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از تلاش جدي مسئولان خراسان رضوي براي ساخت آشيانه بالگرد MI17 با اعتبار پنج ميليارد و 400 ميليون ريال در کمتر از چهار سال، امروز همه امکانات براي ورود بالگرد مهيا است.

 

وي به ضرورتهاي ورود بالگرد MI17 به خراسان رضوي به عنوان يکي از قطبهاي امداد و نجات کشور اشاره و بيان کرد: با توجه به جمعيت حدود پنج ميليوني و وجود 25 شهرستان و احتمال بالاي وقوع چند نوع حادثه غيرمترقبه، وجود يک بالگرد قوي در حوزه امداد و نجات خراسان رضوي کاملا محرز شده است.

 

او با تشريح مراحل مديريت بحران از جمله پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي اظهار داشت: به منظور امدادرساني و مديريت صحيح بحران، پيش از هر چيز بايد نوع حادثه و امداد و امکانات مورد نياز حادثه ديدگان شناسايي شود که با توجه به ويژگيهاي ذاتي برخي از حوادث، اين مهم تنها به وسيله بالگرد قابل اجرا ست.

 

وي اطلاع رساني سريع، تخليه و اسکان افراد از محل حادثه و تامين مايحتاج اوليه از جمله امکانات بهداشتي، دارويي و غذايي و اقلام ضروري براي حادثه ديدگان را از ديگر اقدامات موثر و ضروري به هنگام بحران دانست که در بسياري از حوادث بايد توسط بالگرد انجام شود.

 

آشيانه بالگرد MI17 در خراسان رضوي در مساحت هزار و 800 مترمربع با ارتفاع کناره 9 متر و ارتفاع عاج 10/5 متر ساخته شده و داراي 400 مترمربع محوطه است.