سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توصیه هایی برای پیشگیری از پیرشدن پوست



تابش خورشید هوای خشک آلودگیهای محیطی کشیدن سیگار واسترس باعث می شوند که پوست شما شفافیت ورطوبت خود راازدست بدهد.وچین های ریزوعمیق تربرروی پوست شماایجادوبه مرورزیاد شوند.کسانی که چین وچروک کمتری داشته اند از مقدار زیادی سبزیجات لوبیا ماهی شیرکم چرب وچای در وعده های غذایی شان استفاده کردند .کسانی که چین وچروک بیشتری دارند زیاددرمعرض تابش خورشید قرار داشته اند.خوردن آب معدنی به دلیل داشتن املاح کیک نان روغنی شیرینی گوشت قرمز ولبنیات پرچرب احتمال بروز چین وچروکها را درپوست شما افزایش می دهد.


پیشگیری ودرمان چین وچروک پوست

حمام آفتاب نگیرید وسعی کنید بین ساعت 10 صبح الی 3 بعدازظهر ازقرار گرفتن در آفتاب پرهیز کنید .اگرمجبور به رفت وآمد در این ساعات هستید ازلباسهای محافظ نظیر یک کلاه یا پیراهن آستین بلند استفاده کنید .قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید ازلوسیون های ضد آفتاب برای کمک به پوست خود جهت محافظت از اشعه ماوای بنفش استفاده کنید.به یاد داشته باشید که دوباره هرزمان که لازم بود لوسیون رابه کار برید همیشه از محصولاتی استفاده کنید کنید که دارای فاکتور spfمحافظت ازآفتاب 15 یابالاتر باشند. به پشت بخوابید وقتی که به صورت طاق باز خوابیدید اثرات کشیدگی جاذبه روی پوست شما به حداقل می رسد.صورت خود رازیاد نشویید (2بار در روز کافی است )وازصابونهای خشن وزبر پرهیز کنید زیراشستن زیاد باعث کم شدن چربی ورطوبت پوست می شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫توصیه هایی برای پیشگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از چین و چروک پوست



 

چین وچروک پوست

چی شده؟ باز دوباره رفتی جلوی آینه و منفذهای ریز و درشت پوست صورتت را شمردی؟ باز دوباره با دیدن چین و چروک پوستت آه از نهاد کشیدی که وای دیدی چه زود پیر شدم؟! دنیا که به آخر نرسیده، می‌توان با رعایت برخی نکات همیشه پوستی شاداب داشت. می‌خواهی بدانی، این نوشتار را بدقت مطالعه کن تا با علت ایجاد چین و چروک و روش‌های درمان آن آشنا شوی.

پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک است. اساسا علت آن در معرض قرار گرفتن مفرط پوست در برابر عوامل جوی همچون نور خورشید یا سرمای شدید می‌باشد. اگر پوست شما چین و چروک داشته یا آن که مایلید از ایجاد چین و چروک روی پوستتان جلوگیری به عمل آورید، از نکات زیر پیروی کنید، حتما کارآمد خواهند بود:

 

همواره هرگاه می‌خواهید از خانه خارج شوید از کرم‌ها یا لوسیون‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

 

از صابون استفاده نکنید و به جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.

 

هنگام شب از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

صبح‌هنگام ــ معمولا پیش از آن که حمام بگیرید ــ سفیده تخم‌مرغ را جدا کرده و آن را با یک قاشق سوپ‌خوری عسل و یک‌چهارم قاشق چایخوری آب هویج مخلوط کرده و روی صورت خود قرار دهید.

 

باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم (که قدری نشاسته به آن افزوده شده است)‌ پاک کنید. این کار زبری و چین و چروک پوست را رفع خواهد کرد. البته ایده‌آل‌ترین حالت برای پوست استفاده کمتر از مواد آرایشی است، چرا که مواد شیمیایی موجود در ساختار آنها آسیب فراوانی به پوست شما خواهد رساند.

 

 

برای نرم کردن زبری پوست می‌توان اندکی روغن زیتون روی پوست مالید و با دست آن را روی پوست ماساژ داد.

 

در صورت استفاده از مواد آرایشی سعی کنید از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

مشتقات ویتامین A را فراموش نکنید

 

تریتنوئین دارویی است که از ویتامین A استخراج شده و برای درمان آکنه (جوش صورت)‌ به کار گرفته می‌شود، اما گاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می‌گردد. طریقه استفاده از آن معمولا بنابه تجویز پزشک، یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروک‌های سطحی و کوچک کاربرد دارد.