سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توصیه هایی برای انجام پروژه های فشرده


بسیاری افراد طی دوران فعالیت خود با پروژه های بسیار فشرده ای مواجه می شوند، پروژه هایی که نیازمند تحقق اهدافی نسبتا مشکل در مدت زمانی نسبتا کوتاه است.





روزنامه هفت صبح - پوریا عطاریان:
بسیاری افراد طی دوران فعالیت خود با پروژه های بسیار فشرده ای مواجه می شوند، پروژه هایی که نیازمند تحقق اهدافی نسبتا مشکل در مدت زمانی نسبتا کوتاه است. برای مثال فردی که مهندس معمار است شاید مجبور شود که طی چند هفته، نقشه یک مجتمع مسکونی را برای یک کارفرما آماده کند یا اینکه یک نویسنده مجبور شود متن کتابش را در مدت زمانی بسیار کوتاهآماده کرده و به ناشر بسپارد.

کار کردن در چنین شرایطی ویژگی های خاتصی دارد بخصوص که اگر فرد چاره ای نداشته باشد جز اینکه چند هفته را به طور فشرده کار کند، احتمالا نمی تواند روزی 18 ساعت کار کرده و انتظار داشته باشد که بهره وری اش در انتهای دوره نیز به اندازه روزهای نخست باشد.

برای اینکه بتوانید در چنین شرایط فشرده ای وظیفه ای که بر دوش دارید را با موفقیت به انجام برسانید، توصیه های زیر را به خاطر بسپارید. این توصیه ها توسط نیکولاس کارلسون ارائه شده اند، نویسنده ای که کتاب «ماریسا مایر و نبرد برای نجات یاهو» را طی تنها شش هفته نوشت و روانه بازار کرد.

توصیه هایی برای انجام پروژه های فشرده

1- برنامه ای منظم داشته باشید


ممکن است تصور کنید که باید شب ها تا آنجا که می توانید بیدار بمانید و کار کنید و بعد کمی بخوابید و دوباره کار را آغاز کنید اما این شیوه، بهره وری شما را به شدتکاهش می دهد. به جای آن بهتر است برنامه منظمی داشته باشید و به آن برنامه وفادار باشید. برای مثال هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب برخیزید و شب ها نیز در ساعت مشخصی به تختخواب بروید.

2- کار را سریع آغاز نکنید

صبح ها که بیدار می شوید پیش از آنکه کار را آغاز کنید، کمی وقت خود را تلف کنید. برای مثال روزنامه ها را مرور کنید یا در اینترنت چرخی بزنید. چنین اقدامی باعث خواهد شد که در ادامه روز انگیزه کمتری برای عدم تمرکز بر روی کار داشته باشید.

3- روز قبل را مرور کنید

پیش از آنکه فعالیت اصلی روز را شروع کنید به طور خلاصه آنچه روز گذشته انجام دادید را مرور کنید. چنین اقدامی باعث می شود که ذهن شما در مسیری درست قرار بگیرد تا بتواند ادامه آنچه پیش تر انجام داده را پی بگیرد. در این صورت ذهن شما برای اینکه درگیر کار شود نیازمند زمان و انرژی کمتری خواهد بود.

4- زمان استراحت را جدی بگیرید


قانون 10 دقیقه استراحت برای هر یک ساعت کار شاید کمی کلیشه ای به نظر برسد اما هنوز بسیار مفید است چرا که اگر بدون استراحت چند ساعت مداوم کار کنید، سپس ذهن شما برای ادامه روز کارایی چندانی نخواهد داشت اما کیفیت زمان استراحت هم اهمیت دارد.

بهترین توصیه برای زمان استراحت این است که کمی پیاده روی کنید حتی اگر باعث شود که زمان استراحت شما افزایش یابد باز هم احتمالا ارزشش را دارد. اگر فعالیت کم تحرکی دارید در نتیجه پیاده روی برای شما اقدامی ضروری است و البته علاوه بر آن به افزایش تمرکز شما نیز کمک می کند.

توصیه هایی برای انجام پروژه های فشرده

5- ورزش کنید


برای پروژه های فشرده چند روزه می توانید از بسیاری فعالیت های جانبی صرف نظر کنید اما یک پروژه فشرده چند هفته ای نیازمند این است که برای مدتی طولانی آمادگی ذهنی قابل قبولی داشته باشید و بی تردید ورزش کردن در این میان نه تنها برای حفظ سلامتی بلکه برای کاهش استراس نیز مفید است.

ورزش خارج از خانه معمولا مفیدتر است به شرطی که آلودگی هوا در سطح خطرناکی نباشد. البته لازم نیست هر روز ورزش کنید بلکه حتی سه روز در هفته هم کافی است.


ویدیو مرتبط :
انجام پروژه های متلب سفارش انجام پروژه متلب matlab مطلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه امام به مسئولین پنهان كاری انجام ندهند



 

 

توصیه امام به مسئولین پنهان كاری انجام ندهند

 

آرمان‌های امام؛دو دهه پس از عروج

نجفقلی حبیبی:امام به مسئولین توصیه می‌كرد، پنهان كاری انجام ندهند

در راستای تربیت سیاسی امام مسائل مملكت را ابتدا با مردم در میان می‌گذاشتند/امام به رضایت خداوند توجه داشت و بحران‌ها را از طریق توكل به خدا و تكیه بر مردم، كه قدرت خدا از طریق آنها تجلی می‌یافت، حل می‌كردند.

عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها معتقد است، امام بحران ها را از طریق "تربیت سیاسی" حل می‌كرد.
نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد شیوه برخورد امام با بحران‌ها با یادآوری اینكه اینكه ایشان با بحران‌های عجیب و غریب و گوناگونی مواجه بود، اظهار داشت: با توجه به اینكه امام به رضایت خداوند توجه داشت بحران‌ها را از طریق توكل به خدا و تكیه بر مردم، كه قدرت خدا از طریق آنها تجلی می‌یافت، حل می‌كردند: همانگونه كه در مقطع جنگ و و حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی این گونه رفتار كردند و در هیچ مقطعی خود را از مردم كنار نكشیدند.
وی افزود: امام تاكید داشتند، همه مسئولین تا جایی كه امكان دارد همه چیز را به مردم بگویند و خودشان هم در عمل هیچگاه برخلاف اراده مردم پنهان كاری انجام نمی‌دادند.
عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینكه سه راه حل برای حل بحران‌ها توسط حكومت‌ها وجود دارد، گفت: راه اول تكیه به بیگانگان است كه امام همیشه از آن بیزار بودند، راه دوم تكیه بر خودمحوری و رفتار استبدادی است كه ممكن است مسائل را به طور مقطعی حل كند اما برای همیشه آن را حل نخواهد كرد و دهها مشكل دیگر از دل آنان بیرون خواهد آمد، راه حل سوم هم تكیه بر خواست و مصالح ملی است كه امام همیشه از آن استفاده می‌كردند.
حبیبی با بیان اینكه راه حل مطلوب حكومت‌ها در مواجهه با مشكلات توضیح دادن آنها به مردم است، تصریح كرد: وقتی دشمن توطئه‌ای را چیده است و می‌خواهد كاری كند باید به مردم آن را توضیح داد تا خودشان ماهیت موضوع را تشخیص داده و در نتیجه بیداری و یافتن راه حل‌های عمومی در ذهن مردم نقش بندد. در این صورت وقتی حكومت با تهدیدات مقابله كند مردم متوجه می‌شوند كه كار آن صحیح بوده است، زیرا قبلا آموزشهای لازم را از طریق تربیت سیاسی كه امام به آن اهمیت زیادی می‌دادند دیده بودند.
وی ادامه داد: در راستای تربیت سیاسی امام مسائل مملكت را ابتدا با مردم در میان می‌گذاشتند و چیزی را پنهان نمی‌كردند و اینگونه نبود كه منتظر بمانند تا شاید موضوع از طریق دستگاه‌های داخلی یا مذاكره با دولت‌های خارجی حل شود، بلكه اولویت شان بر این بود كه مردم باید از مسائل آگاه شوند و لذا با بیانی بسیار ساده كه از روستایی گرفته تا تحصیل كرده، آن را درك كنند مشكلات را توضیح می‌دادند.
عضو شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین با بیان اینكه امام با استفاده از همین شیوه در بحران‌های بسیار سخت در نماندند، یادآور شد: به طور مثال انفجار حزب جمهوری اسلامی و از دست دادن ده‌ها مسوول كشور، از جمله شهید بهشتی، می‌توانست كشور را با بحران سختی مواجه كند، اما امام به راحتی آن را حل كردند. همچنین در آغاز جنگ ایشان چنان آرامشی به مردم و مسوولین دادند كه همه تعجب كردند، تا جامعه متزلزل نشود و سپس در فضای آرام راه حل‌ها را ترسیم كنند.
حبیبی اظهارداشت: تربیت سیاسی مستلزم ارتباط مستقیم حكومت، به ویژه رئیس آن، با مردم و صداقت و صراحت است كه دراین صورت می‌توان از خطرات گذر كرد و دقیقا با همین شیوه امام افكار عمومی جهان را به صداقت انقلاب اسلامی جلب كرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اصول مغفول مانده اندیشه امام، گفت: آزادی و حق حاكمیت مردم كه در سخنان امام بطور مكرر و به روشنی بر‌ان تاكید شده است، اكنون آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرد و این مساله را از جریان گفت‌وگوهای دولت و مجلس و... می توان مشاهده كرد...../تحلیل:ایلنا