سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توصیه هایی برای افرادی با پوست روشن در فصل تابستان



 

 

توصیه هایی برای افرادی با پوست روشن در فصل تابستان

 

یک متخصص پوست توصیه كرد: استفاده از لباس‌های با آستین‌های بلند، شلوار بلند، کلاه مخصوص و  عینک آفتابی مناسب همراه با مصرف ضدآفتاب در مناطق کویری در فصل تابستان ضروریست و ...

 

دکتر نصرت پورسینا  اظهار داشت: پوست عضوی از بدن است که در معرض مستقیم آفتاب و عوامل مضر محیطی بوده و به عنوان یک سد دو طرفه عمل می‌کند.

 

وی افزود: پوست از داخل اجازه نمی‌دهد آب و الکترولیت‌ها به بیرون نشت کنند و همچنین از خارج اجازه نمی‌دهد مواد مضر وارد پوست شود. برای انجام صحیح این دو عمل باید ساختمان بسیار سالمی داشته باشد بنابراین وظیفه ما این است که به این ارگان مهم و حیاتی دقت بیشتر داشته باشیم.

 

وی یکی از فاکتورهای مضر برای پوست را اشعه مستقیم خوشید و اشعه ماورای بنفش عنوان كرد و گفت: لازم است با کرم‌های ضدآفتاب پوست را از این فاکتورها محافظت كنیم.

 

دکتر پورسینا در ادامه گفت: اینکه چه ضد آفتابی برای چه سنی و در چه شرایطی باید استفاده شود متخصص پوست باید تعیین كند.

 

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: کودکان بعد از دو سال لازم است از ضدآفتاب‌های مخصوص اطفال فاقد مواد آلرژی زا استفاده كنند.

 

وی توصیه کرد: برای سنین نوجوانی و جوانی که معمولا پوستها چرب و حتی آکنه‌ای (جوش‌های غرور) است باید کرم ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود و برای سنین بالاتر یا افرادی که دارای پوست‌های بسیار خشک هستند باید از ضدآفتابی استفاده شود که در پایه چرب باشد.

 

دکتر پورسینا در ادامه با بیان این كه spf بالاتر از 15 مناسب‌تر است، گفت: مناسب‌ترین زمان برای خروج از منزل قبل از 8 صبح و 6 بعدازظهر به بعد است.

 

وی یادآور شد: کارگران ساختمانی و کشاورزانی که زمان زیادی در معرض آفتاب قرار دارند توصیه می‌شود علاوه بر مصرف ضدآفتاب از کلاه‌های مخصوص لبه‌دار، عینک‌های آفتابی بزرگ، استفاده کنند چرا که در طولانی مدت آفتاب سوختگی‌های متعدد در پوست‌های روشن و افرادی که سالیان متمادی در معرض آفتاب هستند باعث ایجاد سرطان‌های پوست همچون BCC.SCC می‌شود.

منبع :Isna.ir


ویدیو مرتبط :
دیدن این فیلم به افرادی که ترس از ارتفاع دارند توصیه نم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصیه برای محافظت از پوست در تابستان



 

 

محافظت ازپوست در تابستان

 

با افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پوست در فصل تابستان هیچ امری مهمتر از حفاظت از این بافت بدن نیست و این امر به راحتی با ایستادن در سایه قابل انجام است.

 

به منظور حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از كرم یا لوسیون ضدآفتاب با فاكتور حفاظت خورشیدی (SPF) حداقل 15 و بكارگیری از آن 20 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. مصرف‌كنندگان باید اطمینان حاصل كنند كه تمام اعضای بدن از جمله پاها، بازوها، صورت، گردن و مچ پا به پایین به ویژه در صورت پوشیدن سندل و دست‌ها باید با این محصول حفاظتی پوشیده شوند.

 

همچنین در صورت شنا كردن و یا عرق كردن زیاد بهتر است كه به دلیل احتمال پاك شدن پوشش قبلی مجددا از كرم در طول روز استفاده شود. كلاه مناسبترین پوشش برای جلوگیری از برخورد آفتاب با پوست صورت است، اما اگر از كلاه بیس بال استفاده می‌كنید مالیدن كرم ضدآفتاب به پشت گردن و گوش‌ها ضرورت دارد.

 

از سوی دیگر اگر تصور می‌كنید به دلیل ابری و گرفته بودن هوا نیازی به این پوشش محافظ ندارید اشتباه می‌كنید، چرا كه به گفته كارشناسان اشعه مضر فرابنفش خورشید حتی از ابرها و آب نیز عبور می‌كند.

 

همچنین شن، آب و برف می‌تواند نور خورشید را منعكس كرده و میزان این پرتو فرابنفش را افزایش دهد. در چنین مواردی استفاده از كرم‌های با اس پی اف بالاتر و مالیدن آن بر روی بینی و لب‌ها با اكسید روی الزامی است. درصورتی كه پوست حساسی دارید خواندن برچسب روی كرم پیش از استفاده بسیار مهم است.

 

حتی در مواردی كه این كرم‌ها به لحاظ مسایل آلرژی‌زا و آزمایش‌های درموتولوژی كنترل شده باشند باز هم در برخی موارد پوست افراد به آنها حساسیت می‌دهد. در این شرایط به مدت 3 روز از این محصولات و به مقدار كم بر روی پوست آزمایش كنید و در صورت عدم مشاهده علایم حساسیت و آلرژیك از قبیل قرمزی و التهاب می‌توانید از آن استفاده كنید.