سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تور خانه‌گردی: چیدمان خانه 35 متری


در این مطلب، بیشتر روی اصولی تاکید کرده ایم که برای خانه های نقلی لازم و ضروری است. اما در کنار متن، با دیدن عکس های این کلبه 35 متری هم می توانید کلی ایده بگیرید و در خانه خود اعمال کنید.

 
 
 

صبح بخیر: یکی از بزرگ ترین مشکلات خانه های نقلی و کوچک این است که هیچ‌جانبه نمی توان آنها را شیک و زیبا تزئین کرد. یا باید از اول خانه را کوبید و ساخت، یا باید همه وسایل را دور ریخت و وسایل نو و متناسب با اندازه آپارتمان کوچک خریداری کرد. اما گاهی با ترفندهایی می توان حداقل ظاهری زیبا به آن بخشید که علاوه بر زیبایی، کاربردی هم باشند. به این منظور که دکور طوری نباشد که نتوان در خانه راه رفت و از خیلی از وسایل نتوان استفاده کرد، بلکه در عین حال که همه چیز سر جای خود و درست چیده شده اند، قابل استفاده هم هستند و آرامش و آسایش را برای ساکنین خانه به ارمغان می آورند.

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

برای اینکه با برخی از این ترفندها آشنا شوید، ما یک خانه خیلی خیلی کوچک را انتخاب کرده ایم تا ببینید واحدهای زیر 40 متر را هم می توان تزئین و دکوره کرد. این خانه حالت کلبه دارد اما محل اصلی زندگی یک زوج است.

•    مکان: کانالز، ساحل ونیز، کالیفرنیا
•    سال ساخت: 1924 میلادی
•    متراژ: 35 متر مربع

در این مطلب، بیشتر روی اصولی تاکید کرده ایم که برای خانه های نقلی لازم و ضروری است. اما در کنار متن، با دیدن عکس های این کلبه 35 متری هم می توانید کلی ایده بگیرید و در خانه خود اعمال کنید. به طور مثال، ساده ترین و هوشمندانه ترین روش، خریداری وسایل چندمنظوره است. مثل مبل هایی که کمد هم هستند.

1. نور طبیعی

یکی از مهم ترین مسایلی که در واحدهای کوچک باید در نظر داشته باشید، نور است. نور طبیعی، یعنی نور آفتاب بهترین انتخاب است. باید از در و پنجره خانه طوری بهره بگیرید که نور به طور کامل وارد شود. حتی می توانید از آینه نیز برای انعکاس بیشتر این نورها استفاده کنید. آینه از جمله معجزه های دکوری در خانه های کوچک است زیرا با انعکاس طرح و نور، توهم بزرگ تر دیده شدن ایجاد می کند. 

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

2. فضای خواب

برای قراردادن تختخواب باید از گزینه های تاشو استفاده کنید. مثلا تختی که داخل دیوار کار می شود، برای این خانه ها بسیار مناسب است. یا می توانید، یکی از دیوارهای اتاق را برای قرار دادن تخت انتخاب کنید، مرکز دیوار را به تخت و اطراف آن را به کتابخانه، قفسه یا تاقچه اختصاص دهید. اگر امکان دارد بالای تخت نیز پنجره ای کار کنید تا فضای خواب و استراحت کاملا روشن باشد و حس دلمردگی در اتاق ایجاد نکند. قفسه هایی که در اطراف تخت کار شده اند، حکم انباری، کتابخانه و پاتختی را دارند. به این مفهوم که از یک دیوار عمودی برای چندین هدف استفاده خواهید کرد. به این می گویند، یک ترفند عالی و کاملا کاربردی!

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

3. فضای عمودی

برای تزئین خانه های نقلی و کوچک، چون فضای زمینی بسیار کمی وجود دارد، باید از فضاهای عمودی و هوایی استفاده کرد. تاقچه، آویز و هر چیزی که روی دیوار قابل نصب و استفاده است را در گوشه و کنار اتاق به کار بگیرید. به طور مثال، یک تاقچه چوبی که با نخ کنفی از سقف آویزان شده، نه تنها مکانی برای قرار دادن وسایلی دکوری یا کتاب است، بلکه خودش نیز هویت و زیبایی خاصی به اتاق می بخشد؛ با یک تیر دو نشان!

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

4. اکسسوری های شیک و خاص

خانه های نقلی به وسایل بزرگ و عجیب نیازی ندارند، با ساده ترین وسایل دکوری می توانید ظاهر دلربایی به اتاق بدهید. به طور مثال، رخت‌آویز حمام را به جای اینکه از انواع پلاستیکی یا فلزی موجود در بازار انتخاب کنید، از نوع چوبی که طراحی کاملا خاص دارد، بخرید. در میان حوله ها، یک گلدان سبز و زیبا آویزان کنید. همین کارهای کوچک، جلوه ای کاملا ویژه به خانه می بخشد که بسیار قابل تحسین هستند. مهم این است که سلیقه خوب داشته باشید و طراحی مینیمالیستی را هم بشناسید. البته مرتب بودن این وسایل هم در زیبایی فضا تاثیرگذار است.

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

5. مبلمان کم‌جا و چندمنظوره

بدون شک در خانه 35 متری نمی توان از مبلمان معمولی استفاده کرد. بهترین گزینه استفاده از نیمکت هایی است که به دیوار  نصب می شوند. این نیمکت ها چندمنظوره و بسیار مفید و کاربردی هستند: فضای زیر آنها در واقع کمد و کشو است که می توانید برای انبار وسایل مختلف استفاده کنید. سطح رویی آنها با اسفنج و پارچه پوشیده و به کاناپه تبدیل می شود. این مبلمان را به صورت L در یک طرف اتاق نشمین کار کنید و بقیه فضا را برای وسایلی دیگر همانند تلویزیون خالی بگذارید.

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری

6. آشپزخانه

آشپزخانه را باید از بالا تا پایین کابینت کنید. از اینکه کابینت ها تا سقف ادامه داشته باشند، هراسی نداشته باشید. حتی برای یخچال هم قاب بسازید و از فضای بالای آن نیز برای انبار وسایلی که کمتر کاربرد دارند، استفاده کنید. از کانتر آشپزخانه هم به عنوان میز غذاخوری بهره بگیرید.

تور خانه‌گردی: خانه 35 متری


ویدیو مرتبط :
تور چنده روزه داخلی / تور داخلی طبیعت گردی و ایرانی گردی / تور تنگه دم اسب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تور خانه‌گردی: کلبه‌ای رویایی در شهر تمپا


رنگ سفید و نقشینه های قدیمی این کلبه نمای بسیار زیبا و طبیعی به آن بخشیده اند. برای ساخت یک خانه رویایی باید پول و وقت کافی داشته باشید. در ضمن، باید محله درخوری نیز برای خانه رویایی خود بیابید که داخل و خارج خانه با یکدیگر تناسب داشته باشند.