سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تورتیا (نان مکزیکی)



 

 

تورتیا

 

 

تورتیا یک نوع نان مکزیکی است که نوعی از آن شبیه نان لواش ایرانی می باشد. معمولا داخل این نان را با انواع گوشت پخته شده، سبزیجات پخته یا سرخ شده پر کرده و به روش های مختلف پیچانده، سپس سرو می کنند. در ادامه مطلب با مواد لازم و طرز تهیه نان تورتیلا آشنا می شوید.

 

 

مواد لازم برای 12 تورتیلا


آرد سفید
4 پیمانه
بکینگ پودر
8/1 قاشق چایخوری
کره گیاهی
2/1 پیمانه
نمک دریا
1 و 2/1 قاشق چایخوری
آب ولرم 1 پیمانه

 

 

طرز تهیه

مرحله 1 - آرد سفید را در کاسه بزرگی ریخته، بکینگ پودر و کره را افزوده و با دست مخلوط کنید.

 

مرحله 2 - نمک دریا را با آب ولرم مخلوط کرده تا نمک حل شود، سپس آرام آرام به مخلوط آرد اضافه کنید و با دست ترکیب کنید تا زمانیکه خمیر بدست نچسبد، برای چند دقیقه ورز دهید، سپس روی آنرا پوشانده و برای 20 دقیقه استراحت دهید.

 

مرحله 3 - خمیر را به 12 قسمت تقسیم کنید. دست خود را کمی چرب کرده و سطح کار را آرد پاشیده، هر قسمت را بصورت دایره نازکی به کمک وردنه باز کنید.

 

مرحله 4 - تابه مناسب با قطر نان را روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از گرم شدن، یک خمیر را داخل آن انداخته و اجازه دهید 15 تا 20 ثانیه یا کمی بیشتر تا زمانیکه قهوه ای شود، بماند. سمت دیگر نان را به همین ترتیب ادامه دهید. مابقی خمیرها را به همین روش بپزید.


ویدیو مرتبط :
دستگاه بسته بندی نان،نان خشک،نان پیتزا،نان فانتزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدفمند سازي يارانه ها به توسعه نان صنعتي



 

 

 

 

وزير بازرگاني شرايط نابرابر ميان توليد نان صنعتي و سنتي در معرفي نشدن توانمندي ها و تحقق نيافتن ظرفيت حداکثري واحدهاي توليد صنعتي را موثر دانست و گفت :‌هدفمند سازي يارانه ها به توسعه نان صنعتي کمک مي کند.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،‌"‌مهدي غضنفري‌"‌جمعه شب در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه بين المللي صنعت نان به خبرنگاران گفت :درحال حاضر نان سنتي با استفاده از آرد يارانه اي به قيمت هر کيلو75 ريال، توليد مي شود، حال آنکه واحدهاي توليدکننده نان صنعتي آرد را به قيمت آزاد خريداري مي کنند. لذا در صورت فعاليت حداکثري کارخانه ها و توزيع آرد در شرايط يکسان ، به طور حتم به لحاظ ظرفيت و کيفيت ، برتري نان صنعتي پديدارمي شود .

 

 

‌وزير بازرگاني در ادامه سخنان خود توزيع آرد يارانه اي را يکي از عوامل اصلي به بلوغ نرسيدن توليد نان صنعتي عنوان و تاکيد کرد، با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها فضاي جديدي در احداث کارخانه هاي توليد نان صنعتي گشوده مي شود .

 

 

به گفته غضنفري ،‌با احداث انواع کارخانه هاي کوچک و بزرگ توليدکننده نان صنعتي در شهرهاي مختلف کشور مي توان واحدهايي با ظرفيت هاي متفاوت راه اندازي و نصب کرد.

 

 

وزير بازرگاني با تاکيد براينکه دولت دهم نسبت به دولت نهم حمايت بيشتري از احداث کارخانه هاي توليدکننده نان صنعتي خواهد کرد، از تعامل اين وزارتخانه با بانک هاي ملت و ملي براي راه اندازي واحدهاي جديد نان صنعتي در کشور خبرداد.

 

 

به گفته وي، وزارت بازرگاني درحال امضاي توافقنامه هايي با سيستم بانکي براي تخصيص سهمي ازتسهيلات به حوزه نان شامل سيلوسازي ‌و احداث کارخانه هاي نان صنعتي است.

 

 

غضنفري ابراز اميدواري کرد، بزودي مسائل ارايه تسهيلات درحوزه آرد و نان حل شده و متقاضيان بتوانند از تسهيلات بانک ها در حوزه هاي مختلف مانند سيلوسازي و احداث کارخانه ها بهره مند شوند.

 

 

وزير بازرگاني درادامه سخنان خود با انتقاد از افزايش ضايعات نان گفت :‌ با حرکت به سمت توليد نان صنعتي با کيفيت بالا و در نظرگرفتن ملاحظات مورد نظر مصرف کننده از نظر حفظ ذائقه، از ميزان دورريز و ضايعات نان کاسته مي شود.

 

 

وي تاکيد کرد، وزارت بازرگاني براي فرآيند هاي مختلف از نگهداري تا توليد نان صنعتي تسهيلات مورد نياز را ارايه مي دهد .

 

 

به گفته وي ،‌ در فرآيند هاي ماقبل توليد نان مثل خريد گندم ،‌آسياب ،‌آرد و سيلوسازي تسهيلاتي در نظرگرفته شده است که اگر اين فرايند ها درست مديريت شود، مي توان گندم برداشتي از مزرعه را با حداقل ضايعات به آرد تبديل کرده و آن را به توليدکننده رساند تا نان صنعتي باکيفيت به متقاضيان عرضه شود .

 

 

غضنفري همچنين گفت که تاکنون 550 ميليارد ريال تسهيلات براي بهسازي نانوايي ها پيش بيني شده که ازاين رقم 60درصد جذب شده و مابقي هنوز استفاده نشده است .

 

 

گفتني است، سومين نمايشگاه بين المللي صنعت نان که از بيست وچهارم آذرماه جاري درمحل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران گشايش يافته بود ،شامگاه جمعه در مراسمي به طور رسمي به کار خود پايان داد .