سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توجه بدهید، احترام بخرید


چه کسی می تواند ادعا کند که نیاز به احترام دیگران ندارد؟ بیایید کمی با خودتان روراست باشید. همه ما انسان ها از احترام دیگران نسبت به خود شاد و راضی می شویم و اگر اعتماد به نفس ناچیزی هم داشته باشیم با توجه و احترام دیگران بیشتر به ارزش وجودی مان پی خواهیم برد.

هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مریم سیفی: چه کسی می تواند ادعا کند که نیاز به احترام دیگران ندارد؟ بیایید کمی با خودتان روراست باشید. همه ما انسان ها از احترام دیگران نسبت به خود شاد و راضی می شویم و اگر اعتماد به نفس ناچیزی هم داشته باشیم با توجه و احترام دیگران بیشتر به ارزش وجودی مان پی خواهیم برد، اما قبل از اینکه روی احترام و توجه دیگران تمرکز کنید، بهتر است اول این سوال را از خود بپرسید که شما چه کاری می توانید برای دیگران انجام دهید؟ با این سوال قدم اول را در کسب احترام دیگران برداشته اید

توجه بدهید، احترام بخرید

سر قولتان بمانید

حتی اگر قول کوچکی به کسی می دهید حتما خود را متعهد به انجام آن کنید. این نشانه احترام شما به افراد است. اگر نیازمند احترام هستید ابتدا خودتان باید برای دیگران احترام قائل شوی. اگر قول های زیادی داده اید که از پس انجام آن برنیامده اید، نشان می هد شما بیش از حد توانتان به دیگران قول داده اید. یادتان باشد افراد خوش قول همیشه محبوب و دوست داشتنی هستند. علاوه بر خوش قول ماندن سعی کنید بی جهت وقت دیگر افراد را نگیرید. مثلا در یک جلسه کاری با تعریف کردن موضوعات بی ربط وقت جلسه را طولانی نکنید. این کار نتیجه منفی روی حس احترام افراد نسبت به شما دارد.

به این موضوع فکر کنید ممکن است آدم ها درگیر کاری باشند بنابراین صحبت هایتان را مستقیم بیان کنید تا دیگران هم راحت تر تصمیم بگیرند.

پشت سر هم نگویید: «متاسفم»

افرادی که بدون فکر کردن مدام از کلمه «متاسفم» استفاده می کنند چندان مورد احترام دیگران نیستند. معذرت خواستن زمان و مکان مخصوص خودش را دارد. اگر بابت اشتباهی که مرتکب شده اید، دوستان یا افراد خانواده تان را ناراحت کرده اید حتما عذرخواهی کنید، اما در عرض یک ساعت بابت هر موضوع کوچکی مدام نگویید «متاسفم» خصوصا در محل کار.

توجه بدهید، احترام بخرید

فروتن باشید

هر فردی در زندگی شما می تواند یک آموزگار باشد این موضوع طبیعی است که شما در هر چیزی متخصص نیستید و گاهی لازم است از تجربه های دیگران نیز استفاده کنید. فروتن بودن یعنی بپذیرید هر فردی در روی کره زمین چیزی برای عرضه کردن دارد و شما می توانید از داشته های دیگران نیز بهره ببرید. وقتی نسبت به دیگران فروتن باشید و در شرایط مختلف ناآگاهی خود را پیرامون بعضی مسائل بپذیرید، به فرد قابل احترامی تبدیل خواهید شد.

وظیفه تان را به درستی انجام دهید

اگر با شخصی قرار گفت و گو دارید قبل از آن اطلاعاتی راجع به آن فرد به دست آورید و با اطلاعات کامل با او صحبت کنید. این کار احترام دیگران را نسبت به شما برخواهد انگیخت. اگر شما کسی هستید که قرار است با او یک گفت و گوی کاری انجام شود تمام اطلاعات و مدارک لازم را همراه داشته باشید. وقتی با یکی از دوستانتان صحبت می کنید گفته های آنها را به خاطر بسپارید و اگر درخواستی از شما دارند آن را در جایی یادداشت کنید تا در ملاقات بعدی نیازشان را برآورده کنید. توجه به دیگران باعث ایجاد حس احترام در آنها نسبت به شما خواهدشد.

الهام بخش باشید

افراد را برای رسیدن به رویاها و اهدافشان تشویق کنید. وقتی در دیگران شور و اشتیاق کافی برای رسیدن به اهدافشان ایجاد می کنید و به آنها و باورهایشان بها می دهید حس احترام خواه ناخواه به وجود خواهد آمد.

«نه» گفتن را بیاموزید

از اینکه گاهی اوقات نمی توانید جواب مثبت به دیگران بدهید احساس خجالت نکنید. وقتی همیشه دیگران را به خودتان ترجیح می دهید چگونه می توانید انتظار احترام از سوی دیگران را داشته باشید. وقتی به دیگران «نه» می گویید یعنی وقتتان آنقدر ارزش دارد که گاهی نمی توانید از آن بگذرید. همین دیدگاه حس احترام دیگران را برخواهد انگیخت.

توجه بدهید، احترام بخرید

ساکت نمانید

اگر در شرایطی نسبت به شما بی احترامی شده یا شخص خاصی به نوعی قصد سوءاستفاده از شما را دارد، ساکت نمانید و از حق خود دفاع کنید. دفاع کردن از خود کار سختی است اما به دیگران یاد خواهدداد که حریم شما را رعایت کنند. سکوت کردن در شرایطی که حقوق دیگران نیز پایمال شده کار درستی نیست. در حد توان اگر کسی از شما کمک خواست به او کمک کنید و اجازه ندهید در جایی شاهد بی عدالتی و پایمال شدن حقی باشید. وقتی از دیگران دفاع می کنید احترام نیز به دست خواهید آورد.

شنونده خوبی باشید

افرادی که بی وقفه صحبت می کنند و اجازه صحبت به کسی نمی دهند به هیچ وجه مورد احترام دیگران نیستند. از اینکه تمام ساعت ها فقط در مورد خودتان صحبت کنید، دست بردارید و در عوض به حرف دیگران نیز گوش دهید. قبل از اینکه کلامی بر زبان بیاورید در مورد آن فکر کنید. سنجیده حرف زدن و شنونده خوبی بودن 2 عامل مهم در جلب توجه و احترام دیگران است.

احساس هایتان را کنترل کنید

سعی کنید هیجان ها و احساس های خود را نسبت به شنیدن یک خبر خوب یا بد کنترل کنید و سریع از خود واکنش نشان ندهید. مدیران بزرگ دنیا و افرادی که در نظر دیگران مورد احترام هستند تفاوت بین واکنشی عکس العمل نشان دادن و پاسخ دادن را به خوبی می دانند. چه خبر خوبی را دریافت کنید و چه یک خبر بد و ناراحت کننده ای، ابتدا خودتان را کنترل کنید و هوشمندانه و درست جواب بدهید. این واکنش باعث جلب احترام دیگران نسبت به شما می شود.


ویدیو مرتبط :
احترام افراد از منظر اسلام و ضرورت توجه به حریم انسان ها در جامعه | گفتگو با حجت الاسلام بصیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می‌خواهید رنگ مو بخرید؟به این نکات توجه کنید



 

 

می خواهید رنگ مو بخرید به این نکات توجه کنید

 

بر مبنای رنگ كردن یا رنگ نکردن مو، خانم‌ها را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد؛ گروه اول آنهایی هستند که اهل رنگ كردن مو در خانه نیستند و معتقدند باید كار را به كاردان سپرد و همیشه برای رنگ‌‌آمیزی و سایر خدمات آرایشی فقط به آرایشگران مجرب مراجعه می‌كنند....

 

گروه دوم آنهایی هستند که علاقه زیادی به رنگ كردن موهایشان دارند اما چون علم كافی ندارند، هر بار که به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی می‌روند، رنگ مورد علاقه‌شان را از درون كاتالوگ رنگ پیدا می‌كنند اما هرگز رنگی كه نصیب‌شان می‌شود، شباهتی به رنگ كاتالوگ ندارد. اما گروه سوم آنهایی هستند که درباره رنگ‌ها اطلاعات كافی دارند و شاید آموزش آرایشگری هم دیده باشند و خودشان به راحتی در خانه به رنگ دلخواه می‌رسند.

 

اگر می‌خواهید شما هم جزو همین گروه اخیر باشید، باید درباره رنگ‌ها و اصول انتخاب و كار با آنها بیشتر بدانید.

 

رنگ‌ مو به 2 دسته موقت و اكسیداسیون تقسیم می‌شود. رنگ‌های موقت نیازی به اكسیدان ندارند و دانه‌های رنگی آنها به دلیل كوچك بودن به راحتی وارد كوتیكول مو شده و زیر پولك‌ها قرار می‌گیرد. در این مورد، از آنجا که واكنش شیمیایی رخ نمی‌دهد با یكی‌دو بار شامپو زدن، رنگ از روی مو پاك می‌شود. این نوع رنگ‌ها به شكل اسپری در بازار موجود است.

 

رنگ‌های اكسیداسیون به 2 دسته دایمی و نیمه‌دایمی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های نیمه‌دایمی ژله‌ای هستند و به اندازه 12 تا 15 بار شامپو كردن دوام دارند. اما رنگ‌های دایمی به‌صورت كِرِم یا خمیر هستند و با برخی واكنش‌های شیمیایی وارد ساختمان مو می‌شوند و دانه‌های مصنوعی‌رنگ آنها با پیگمنت‌های طبیعی مو مخلوط می‌شوند و رنگدانه‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌كنند كه به صورت دایمی در مو می‌مانند. این رنگ‌ها از جمله پرمصرف‌ترین رنگ‌ها در سراسر جهان هستند.

 

 

به چه رنگ مویی می‌گویند مرغوب؟

 

یك رنگ موی مرغوب باید 6 ویژگی داشته باشد؛ ایجاد شفافیت و درخشندگی، قابلیت پوشانندگی كامل، خواص پایداری بیشتر، سازگاری با پوست، ایجاد رنگ طبیعی و نرمی در مو. در مقابل، رنگ موی نامرغوب معمولا باعث كدورت مو می‌شود؛ آن را خشك می‌كند و تمام سطح مو را نمی‌پوشاند.

 

 

چه رنگی بیشتر به شما می‌آید؟

 

افراد از لحاظ رنگ پوست و ظاهر به 2 دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. رنگ موی انتخابی باید ضدرنگ پوست باشد تا آن را خنثی و چهره را جذاب‌تر کند. به‌طور كلی، افراد لاغر را جزو دسته سرد و اشخاص چاق را جزو دسته گرم طبقه‌بندی می‌كنند. افرادی كه پوست‌های تیره دارند جزو دسته سرد و افرادی كه پوست روشن، سفید و سرخ دارند جزو دسته گرم هستند. برای افرادی كه جزو دسته سرد هستند رنگ‌های شرابی، مسی، شاه‌بلوطی، طلایی، فندقی، بادامی و آجری مناسب است و برای افرادی كه جزو دسته گرم هستند، بلوند خاكستری، زیتونی، صدفی، قهوه‌ای مات یا بلوند دودی پیشنهاد می‌شود.

 

 

واریاسیون فراموش نشود!

 

واریاسیون‌ها رنگ‌های اصلی با غلظت بسیار بالا، خاص و قوی هستند و به همین دلیل باید در مقادیر بسیار كم مصرف شوند. واریاسیون‌ها به رنگ‌های قرمز، زیتونی، آبی، طلایی، خاكستری و بنفش موجود هستند و هر یك به برخی از رنگ‌ها باید اضافه شوند تا قرمزی یا زردی رنگ مو كاهش یابد. به عنوان نمونه واریاسیون بنفش برای تركیب با رنگ‌های سری A و C است یا واریاسیون خاكستری برای سری رنگ‌های سرد. واریاسیون آبی بیشتر با سری N تركیب شده و رنگ مات می‌دهد. واریاسیون قرمز را نباید با سری A،C و M تركیب كرد. واریاسیون طلایی را می‌توان با تمام سری‌ها تركیب كرد و واریاسیون سبز مناسب برای رنگ‌های سری A،C و M است.

 

 

اكسیدان هم بخرید

 

بعد از اینكه رنگ واریاسیون مورد علاقه را تهیه كردید، لازم است اكسیدان هم بخرید. برای رنگ معمولی اكسیدان شماره یك و برای دكلره اكسیدان شماره 2 انتخاب كنید. رنگ و واریاسیون را كاملا مخلوط كنید، بعد اكسیدان را به آن بیفزایید و بعد از مخلوط كردن كامل موهایتان را رنگ كنید.

منبع: salamat.ir