سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

توانایی ها و ویژگی های یک کارآفرین موفق


اگر شما هم به هر دلیلی به فکر کارآفرینی افتاده‌اید قبل از گام گذاشتن در راهی که می‌تواند به بزرگ‌ترین تعهد مالی و عاطفی زندگی شما تبدیل شود، باید بفهمید چه عواملی باعث موفقیت شما در این مسیر می‌شود.

دنیای اقتصاد: اگر به اطراف خود توجه کنید، می‌بینید حتی زمانی که نرخ بیکاری درکشور بالاست و بسیاری از مصرف‌کنندگان اعتماد خود را به فروشندگان از دست داده‌اند، باز هم کسب و کارهای جدید به همان سرعتی که برخی فعالیت‌ها تعطیل می‌شوند در حال شکل گرفتن هستند.

بسیاری از کارآفرینی‌ها توسط افرادی شکل می‌گیرد که به دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند شغل دیگری پیدا کنند. اگر شما هم به هر دلیلی به فکر کارآفرینی افتاده‌اید قبل از گام گذاشتن در راهی که می‌تواند به بزرگ‌ترین تعهد مالی و عاطفی زندگی شما تبدیل شود، باید بفهمید چه عواملی باعث موفقیت شما در این مسیر می‌شود. در ادامه پنج روش ذکر شده که با بررسی آنها می‌توانید بفهمید که آیا شما توانایی کارآفرین شدن را دارید یا نه؟



1‌. در هنگام رخ دادن یک مشکل، از آن فرار می‌کنید یا به دنبال راهکاری برای حل آن هستید؟

بعضی از مردم فکر می‌کنند که چاره‌ای جز راه انداختن یک کسب‌و کار جدید ندارند؛ در حالی که تنها چیزی که آنها می‌خواهند به دست آوردن یک شغل خوب است. در واقع انگیزه آنها برای راه‌اندازی یک کار جدید بسیار کوچک است، ما آنها را «کارآفرینان اجباری» می‌نامیم. البته برخی از این افراد می‌توانند با موانع بزرگی که بر سر راه کارآفرینی قرار می‌گیرد کنار بیایند؛ اما اکثر آنها توانایی اینکه برای مدت طولانی در تجارت و رقابت حضور داشته باشند را ندارند. بنابراین اگر به دنبال کارآفرینی هستید باید در انگیزه‌ها و روحیات خود جست‌و‌جو کرده و بفهمید که آیا در چشم‌اندازتان، آینده خود را به عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌بینید یا شخصی که به دور از هرگونه ریسک و مشکلی زندگی می‌کند؟ و اگر تمام چیزی که برای آینده خود می‌خواهید صرفا داشتن یک شغل خوب است، شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه خیلی ساده‌ به هدف خود برسید؛ بدون اینکه لازم باشد به عنوان یک کارآفرین به موفقیت برسید و به تبع آن شغل خوبی نیز به دست‌آورید.

2‌. آیا حمایت‌کننده‌ای دارید؟

ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: یک کودک تنها تحت تاثیر خانواده رشد نمی‌کند، بلکه تحت تاثیر جامعه است. می‌توان این ضرب‌المثل را این‌گونه تعمیم داد که کارآفرینی تنها تحت تاثیر صاحب کسب‌و‌کار نیست، بلکه عوامل مختلفی بر آن تاثیر می‌گذارند. قبل از شروع کسب‌و‌کار شما نیاز به یک شبکه حمایتی قوی دارید که از خانواده شما شروع می‌شود، اگر می‌بینید همسر و فرزندان شما از ایده شما حمایت نمی‌کنند باید تلاش بیشتری برای جلب حمایت آنان انجام دهید. اگر نمی‌توانید خانواده خود را در مورد کسب‌و‌کارتان قانع کنید پس چگونه می‌توانید مشتریان را برای خرید کردن از خود قانع کنید یا شرکایی برای همکاری با خود پیدا کنید یا چگونه می‌توانید حمایت بانک را برای کمک مالی به خود جلب کنید؟



3‌. آیا شما پس‌انداز زیادی دارید؟

آنچه به عنوان عرف در میان کارآفرینان وجود دارد این است که شما باید پس‌اندازی معادل با 6 تا 12 ماه هزینه زندگی خود داشته باشید تا بتوانید قبل از اینکه در کسب‌و‌کار خود به سوددهی برسید در تامین هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه نشوید. اما گاهی این نیز کافی نیست؛ من به شما توصیه می‌کنم که قبل از شروع به راه‌اندازی کار خود به اندازه هزینه‌های پنج‌سال خود پس‌انداز داشته باشید. ممکن است این مقدار به نظر شما زیاد باشد و در واقع نیز همین‌طور است؛ اما خوب است بدانید که بیشتر شکست‌ها در کار‌آفرینی به این دلیل اتفاق می‌افتد که صاحبان آنها درست در زمانی که در شرف به ثمر رسیدن تلاش‌هایشان هستند، دچار بی‌پولی می‌شوند، بنابراین داشتن هرچه بیشتر پس‌انداز شما را درمقابل وقایع غیره‌منتظره مقاوم می‌کند.

4‌- آیا الگوی مناسبی برای کار‌آفرینی دارید؟

آیا وقتی در کودکی فوتبال بازی می‌کردید سعی نمی‌کردید مانند بازیکن‌های بزرگ فوتبال رفتار کنید؟ کودکان همواره به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند که در رفتار‌های خود آنها را سرمشق خود قرار دهند. در مورد جوانان عاقل نیز این قضیه صدق می‌کند. در میان اطرافیان خود به دنبال کارآفرینان موفق بگردید و بفهمید که چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت آنان شده‌است. آیا شما نیز این ویژگی‌ها را دارید؟ اگر ندارید آیا توانایی به دست آوردن آنها را دارید؟ اگر نتوانستید کسی را با این ویژگی‌ها پیدا کنید؛ در میان کتاب‌ها جست‌و‌جو کنید و سرگذشت افرادی همچون بیل گیتس، ری کروک، دنالد ترامپ و ... را مطالعه کنید.

سرگذشت و خاطرات آنان را بخوانید و سعی کنید بفهمید که چه ویژگی‌های مشترکی در همه آنان وجود داشته که موجب موفقیت آنان شده؟



5‌- آیا شما ویژگی‌های کلیدی کارآفرینی را دارید؟

شما باید صدها چیز بدانید تا بتوانید کارآفرین موفقی باشید؛ اما مهم‌ترین آنها عبارتند از:

‌ریسک‌پذیری بالا: شما باید بتوانید به عمق نامعلومی‌ و ابهامی‌که در حوزه کارآفرینی وجود دارد خیره شوید و احساس ترس نکنید. ‌

مهارت فروشندگی: شما باید حداقلی از توانایی فروشندگی را داشته باشید تا بتوانید در کارآفرینی موفق باشید؛ چراکه ممکن است بهترین اختراع در جهان را داشته باشید اما اگر نتوانید با هیات موسسان (مشتریان، کارمندان، فروشندگان، وام‌دهندگان) درست ارتباط برقرار کنید و اهمیت اختراع خود را برایشان توضیح دهید، موفق نمی‌شوید. ‌

خلق و خوی مستقل: کارآفرینان بر خلاف جریان حرکت می‌کنند. آنها یک کسب‌و‌کار جدید راه‌می‌اندازند در حالی که اطرافیانشان در تلاش‌اند که شرایط موجود خود را حفظ کنند. آنها اهمیتی نمی‌دهند که بارها و بارها مورد مخالفت قرار گیرند و به اراده و نیروی خود اعتماد دارند.

توانایی مذاکره کردن: اگر شما این توانایی را دارید که درباره همه چیز از اجاره یک مغازه گرفته تا عقد قرارداد برای طراحی یک وب‌سایت خوب مذاکره کنید یعنی شما فهمیده‌اید که هر دلار پولی که پس‌انداز کنید می‌تواند به کسب‌و‌کار شما اجازه دهد که باقی بماند و در پستی و بلندی‌های جریان‌های پولی به حیات خود ادامه دهد.

هوش هیجانی: این عبارتی است که توسط «دانیل گلمن»، رفتارشناس و نویسنده ابداع شده که با «IE» شناخته می‌شود و عبارت است از مجموعه‌ای از رفتارها که باعث می‌شود شما خلقیات خود و دیگران را بشناسید و تحت تاثیر قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
چهارده ویژگی کارآفرین موفق کدامند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویژگی های شخصیتی یک کارآفرین موفق


شما می دانید که به ایده خوب، طرح استوار و کمی پول برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید. ولی در عین حال باید شخصیتی داشته باشید که برای یک کارآفرین مناسب باشند. کارشناسان به ما ویژگی های شخصیتی لازم برای موفقیت هر کارآفرین را می گویند.

صبح بخیر: شما می دانید که به ایده خوب، طرح استوار و کمی پول برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید. ولی در عین حال باید شخصیتی داشته باشید که برای یک کارآفرین مناسب باشند. کارشناسان به ما ویژگی های شخصیتی لازم برای موفقیت هر کارآفرین را می گویند:

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

انرژی زیادی داشته باشید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید


لیزا مورای، به عنوان مشاور بازاریابی برند و روابط عمومی، با یک سری از کارآفرینان کار کرده است و می گوید که یکی از خصلت هایی که همه آنها دارند این است که همیشه انرژی دارند.

مورای می گوید: «کارآفرینان مادرزادی نمی دانند که چگونه خودشان را خاموش کنند. آنها دائماً در حال طرح کردن ایده و استراتژی های جدید هستند و انرژی آنها بسیار بالاست.»



مجاب کننده باشید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

نانسی ابرهارت، مشاور و مدرس کسب و کار می گوید: «یکی از نشانه های کلیدی کارآفرینان مادرزادی، قدرت چانه زنی و متقاعدسازی آنها درباره دلایل خود است. چه در مورد کسب و کار فضای سبز در سن 12 سالگی باشد، چه در مورد فروش خانه به خانه مجله برای تأمین هزینه اردوی مدرسه، آنها همیشه در مورد ایده خود پافشاری می کنند و اصرار می کنند که چرا شما به ایده آنها نیاز دارید. آنها از مراجعه به افراد و ارائه ایده، خدمات یا محصول خود نمی ترسند.»



کاردان باشید


10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

رابین سامورا، رئیس شرکت مشاوره تجاری که انحصاراً با کارآفرینان کار می کند، گفت که همه کارآفرینان روش منحصر بفردی برای حل کردن مسائلی که ممکن است پیش آید دارند.

آنها راه های جدیدی برای حل مشکلات پیشنهاد می کنند که دیگران حتی فکرش را هم نمی کنند. ایده ها بطور طبیعی به سمت آنها می آیند.



نگرش برنده ها را داشته باشید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

لیلی بالفور، موسس شرکت بانکداری سرمایه گذاری Atelier Advisors می گوید: حتی در بدترین شرایط، کارآفرینان موفق همیشه فرصتی برای بدست آوردن چیزهای جدید پیدا می کنند. وقتی دنیای آنها در حال متلاشی شدن است، آنها آرامش خود را حفظ می کنند و می دانند که باید چه درسی بگیرند. آنها برای آنچه بدست آورده اند سپاسگزار هستند و از آنچه بدست نیاورده اند درس می گیرند.



موفقیت در تردید


10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

الن کافاسو، مربی اجرایی گفت: کارآفرینان به خصوص در شروع کار، می توانند بدون قطعیت و اطمینان فراوان، موفق شوند. اگر شما فردی هستید که وقتی احتمالات و عدم اطمینان ها زیاد می شوند، کارایی خود را از دست می دهید، پس داشتن کسب و کاری برای خودتان، مناسب شما نیست.



فرصت طلب باشید


10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

توماس کامورو-پرموزیک، وابسته تحقیقاتی ارزیابی های هوگان، معتقد است که کارآفرینان ذهن فرصت طلبی دارند و همیشه آماده استفاده از هر موقعیتی هستند. آنها فرصت هایی را می بینند که دیگران نمی بینند. کسی نمی تواند به گرد پایشان برسد.



از اشتباهات درس بگیرید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

نادیا دیجیلوف، کارشناس مراسم ازدواج در نیویورک گفت: همه کارآفرینان گرایش به درس گرفتن از اشتباهاتشان دارند. کارآفرینان ذاتی رفتار خود را تحلیل می کنند و از اعتراف به اشتباه خود نمی ترسند. آنها سعی می کنند، رفتارهای منفی را تصحیح کنند.



متفکر باشید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

ریچارد استینون، تحلیلگر پژوهشی ارشد و مؤسس شرکت تحلیلی IT-Harvest می گوید: ذهن یک کارآفرین همیشه در حال کار کردن است. او نمی تواند جریان ایده ها را متوقف کند. هر مشکلی برای او فرصتی برای ساختن یک کسب و کار و حل مشکل است.



همیشه ارتباط برقرار کنید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

پل اولیری، مشاور کسب و کار معتقد است که کارآفرینان ذاتی، استعدادی ذاتی برای گپ زدن دارند. آنها رک گو هستند و واضح صحبت می کنند و نوعی حس ضرورت در کلام آنها وجود دارد.



جنگنده باشید

10 ویژگی شخصیتی که برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید

هوپ کت گیبز، مؤسس و رئیس روابط عمومی Inkandescent گفت که به عنوان یک کارآفرین معتقد است آنهایی که با ویژگی های لازم برای اجرای کسب و کار خود زاده شده اند، بعد از هر بار شکست دوباره روی پای خود می ایستند.

او می گوید: ایده های ما همیشه موفق نیستند، ولی چیزی که ما را متمایز می کند این است که ما تسلیم نمی شویم. ما فقط از آنچه انجام نداده ایم و آنچه انجام داده ایم درس می گیریم و دوباره شروع می کنیم. کارآفرینان تا آخر مقاومت می کنند.