سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تهیه كنسرو نخود فرنگی



 

 

تهیه كنسرو نخود فرنگی

 

 

با این روش می توانید نخود فرنگی را با حفظ خواص اصلی آن، ماهها در یخچال نگهداری كنید و در هنگام مصرف فقط كافی است درب شیشه را باز كنید بنابراین نیازی به نگهداری نخود فرنگی در فریزر و جوشانیدن هنگام مصرف نیست. در ضمن مزه بسیار دلپذیری دارد.

 


پوسته نخود فرنگی را شكافته و نخود فرنگی ها را دان كنید. سپس آن را بشویید. در شیشه‌های دهان گشاد مثل شیشه كشك یا سس، تا گردن شیشه نخود فرنگی بریزید.

 


مقداری آب را جوشانیده و بگذارید سرد شود. به میزانی نمك به آب اضافه كنید كه لب شور شود. شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر كنید.

 


در قابلمه ای شیشه ها را چیده و مقداری آب سرد در قابلمه بریزید. شیشه‌ها به صورت درباز باشد. روی حرارت بگذارید و از زمانی كه آب داخل قابلمه شروع به قل قل زدن كرد، نیم ساعت بگذارید بجوشد. در این حین آب داخل شیشه‌ها هم قل قل می‌زند. وقتی نخود فرنگی نرم شد اگر آب داخل شیشه‌ها كم شده بود از آب جوشیده سردشده لب شور، برای پر كردن شیشه استفاده كنید.

 


اكنون درب شیشه‌ها را ببندید و بگذارید 15 دقیقه دیگر نیز بجوشد. كنسرو نخود فرنگی آماده است. می توانید بعد از سرد شدن در یخچال نگهداری كنید.

 


نكته:

 

بعد از مرحله پایانی پخت، شیشه ها را از قابلمه خارج نكنید بگذارید آب كاملاً سرد شود بعد شیشه‌ها را خارج كنید در غیر اینصورت شیشه‌ها بر اثر سرد و گرم شدن محیط ترك می‌خورد.

 

 


ویدیو مرتبط :
بلوغ نخود فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه املت نخود فرنگی





املت نخود فرنگی

 


مواد لازم :


تخم مرغ
1 عدد
گوجه فرنگی
2 الی 3 عدد
نخود فرنگی
نیم پیمانه
نمك
به قدر كافی
پودر فلفل سیاه به میزان لازم
روغن حیوانی یا كره 1 قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
جعفری خرد شده قدری

 


طرز تهیه :

پوست و دانه گوجه فرنگی را جدا كنید و قسمت گوشتی گوجه فرنگی را به قطعات ریز خرد كنید و روی حرارت گذاشته ورب گوجه فرنگی و نمك را هم اضافه كنید تا زمانیكه آب آن تبخیر شود بعد نخود فرنگی پخته شده را اضافه كنید و حرارت را خاموش كنید

 

تخم مرغ را با چنگال بزنید ودر ماهیتابه نچسب روغن یا كره بریزید وروی حرارت ملایم بگذارید و قبل از اینكه روغن داغ شود با چرخش ماهیتابه به طرفین سعی كنید كف ماهیتابه كاملاً به روغن آغشته شودسپس تخم مرغی را كه با چنگال زده شده بود را در ماهیتابه بریزید و باز هم ماهیتابه رابه طرفین چرخش دهید تا تخم مرغ سطح بیشتری از كف ماهیتابه را اشغال كند و كاملاً در كف ماهیتابه پهن شود و دقت داشته باشید كه حرارت همچنان كم باشد وقتی پخته شد حرارت را خاموش و با تكان دادن ماهیتابه تخم مرغ پخته شده را به ظرف مورد نظر منتقل كنید و مخلوط نخود فرنگی و گوجه فرنگی را وسط آن ریخته و از با كفگیر لبه آنرا تا كنیدو كمی جعفری خرد شده روی آن بریزید. این غذای خوشمزه به عنوان صبحانه میل كنید.

 


اگر میخواهید برای تعداد نفرات بیشتری املت تهیه كنید برای هر نفر مثل دستور بالا جداگانه و در ظرف جدا تهیه و آماده كنید برای اینكه املت ها گرم بماند میتوانید از فر برای گرم نگه داشتن استفاده كنید تا زمانیكه همه املتها آماده شود

منبع:ashpazierangin.blogfa.com