سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تغییر دكوراسیون منزل با كمترین هزینه


بدون خالی كردن كیف پول خود یا مراجعه به بانك هم می‌توانید جلوه‌ای جدید به دكوراسیون منزل ببخشید.


صبح بخیر: بدون خالی كردن كیف پول خود یا مراجعه به بانك هم می‌توانید جلوه‌ای جدید به دكوراسیون منزل ببخشید. آمیزه‌ای از خلاقیت و ایده‌های مختلف در ذهن شما منجر به تغییر و تحولی بزرگ در تزئینات منزل شما خواهد شد. كافی است كه فكر كنید و ترفند‌های صرفه‌جویی خود را بی‌درنگ به نمایش در آورید.

افزودن رنگ جدید

تغییر رنگ در تغییر و تحول خانه، نقشی بسزا دارد. با یك نقاشی تازه بویژه با انتخاب رنگی شاد و منحصر به‌فرد می‌توانید فضای خانه را متحول كنید. برای این كار، چند قوطی رنگ بخرید و با استفاده از قلم‌مو یا غلتك، فضایی جدید خلق كنید.

كاستن، استفاده‌ مجدد و بازیابی

وسایل قدیمی و بدون كاربرد را كه می‌دانید از آنها دیگر استفاده نخواهید كرد، از فضاهای مختلف خانه حذف كنید و تنها عناصر لازم را نگه دارید. اگر در میان این وسایل ضروری نیز عناصری فرسوده وجود دارد، به جای تعویض آنها می‌توانید با نمونه‌ای نو، همان عناصر را نوسازی كنید. اگر وسیله مورد علاقه شما كهنه و فرسوده شده است (به طور مثال گوشه قالیچه زیر میز یا صندلی)، می‌توانید فرسودگی و حتی پریدگی‌های آن را ترمیم كنید.

ایجاد درخشندگی و نور بیشتر در فضای خانه

بعضی اوقات، با ارتقای نورپردازی به‌تنهایی هم می‌توان فضای خانه را روشن و درخشنده كرد. تعویض لامپ‌ سوخته با لامپی سالم، گرفتن گرد و غبار روی لامپ‌ها و اضافه كردن چراغ‌های رومیزی و زمینی در جای‌جای دكوراسیون می‌تواند بر میزان روشنایی در خانه بیفزاید و فضا را پر نور و زیباتر كند. یكی دیگر از ایده‌های كم هزینه برای این ایجاد نور بیشتر در خانه، نصب آینه در دكوراسیون است.

تعویض روكش‌ها

اگر می‌خواهید مبل‌های رنگ و رو رفته قدیمی دكوراسیون خود را تعویض كنید، نیازی به جایگزین كردن آن با مبل‌ها و گزینه‌های جدید و صرف هزینه بسیار نیست. تنها كافیست روكش مبل‌ها را عوض كنید یا برای آنها با پارچه‌ای زیبا، لباس مبل بدوزید. با این كار، با صرف هزینه‌ای ناچیز، جلوه مبلمان و دكوراسیون خانه شما به كلی متحول خواهد شد.


پرده‌های جدید و ارزان

شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای ناچیز و خرید پارچه‌ای با رنگ و طرح بسیار زنده و متمایز با قیمتی ارزان از نساجی‌های ارزان فروش، پرده‌ای ساده و زیبا بدوزید و با نصب آن به‌ جای پرده‌های فعلی، جلوه دكوراسیون خانه را تغییر دهید.

عنصری دكوراتیو و زیبا، اما رایگان

گل‌های تازه، نه تنها رایحه‌ای خوش به ارمغان می‌آورند كه تصویری زیبا و دلچسب را نیز به خانه شما وارد می‌كنند. هزاران گزینه برای كسانی وجود دارد كه نمی‌خواهند پول‌های خود را با خرید گل‌های گران‌قیمت كه زود پژمرده می‌شوند، دور بریزند. زمانی كه برای پیاده‌روی به پارك‌ها یا برای تفریح به دشت‌های اطراف شهر می‌روید، می‌توانید سبدی از گل‌های وحشی و طبیعی را به خانه بیاورید و مركز توجهی زیبا را در خانه خلق كنید.


كفپوشی جدید و زیبا

برای شادكردن محیط خانه می‌توانید قالیچه‌ای ارزان‌قیمت با طرح و رنگی برجسته و چشمگیر خریداری كنید. اگر می‌خواهید در هزینه‌ها كمی بیشتر صرفه‌جویی كنید، می‌توانید پروژه‌ای را به‌آسانی و با هنر دست خود اجرا كنید.


با استفاده از اسپری رنگ وسایل خانه را نو كنید 

برای درخشندگی و جلای میزهای معمولی می‌توانید آنها را با رنگی یكدست و درخشان رنگ‌آمیزی كنید. سپس، مجموعه‌ای از اشیای قدیمی مانند مجسمه‌های چینی پرندگان، ‌كلیدهای قدیمی و شمعدان خریداری كرده، روی میز قرار دهید.

رنگ اسپری را به گونه‌ای انتخاب كنید كه فضای خانه شما را سرزنده و سرحال نگه دارد. از رنگ‌های گرم و چشم‌نواز مانند قرمز و آبی سیر نیز می‌توانید استفاده كنید. رنگ‌های نقره‌ای و طلایی متالیك نیز توجه همگان را به خود جلب می‌كند. بعد از اسپری كردن هر یك از وسایل، زمانی را برای خشك شدن آنها اختصاص دهید. سپس، آنها را وسط میز یا روی میز‌های كناری قرار دهید.


ویدیو مرتبط :
دكوراسیون منزل ٠٩١٢٣٣٠٣٦٨٧

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر دكوراسیون با حداقل هزینه


اول از همه نگاه دقیقی به فضایی كه در دست دارید بیندازید و بدون تعارف ببینید كجاها را خراب كرده‌اید. شما باید دقیقا بدانید دكوراسیون منزل‌تان چه مشكلی دارد تا بتوانید آن را برطرف كنید.





رنگ سفید خالی هرگز!

صبح بخیر: اول از همه نگاه دقیقی به فضایی كه در دست دارید بیندازید و بدون تعارف ببینید كجاها را خراب كرده‌اید. شما باید دقیقا بدانید دكوراسیون منزل‌تان چه مشكلی دارد تا بتوانید آن را برطرف كنید. برای مثال دكوراسیون این اتاق پذیرایی چند مشكل اساسی دارد؛ نخستین مشكل رنگ مرده دیوارهاست. سفید، خنثی‌ترین رنگ برای دیوارهاست و موجب سردی فضا می‌شود. به‌خصوص اگر هیچ تزئینی روی آن به كار نرفته باشد. مشكل بعد ‌تناسب نداشتن وسایل با هم است. یك مبل راحتی بزرگ مشكی‌رنگ بدترین چیز برای هماهنگی با یك میز چوبی نیمه‌رسمی است. به‌ویژه اگر یك آباژور بد رنگ را كنار آن‌ها بگذارید.





 بهتر نگاه كنید

باید قابلیت‌های فضای خود را بشناسید. یك فضای بزرگ با نور خوب، می‌تواند با یك دكوراسیون بی‌سلیقه، كوچك و تاریك به‌نظر برسد. برای مثال با این دكوراسیون نامناسب، از بزرگی این فضا هیچ استفاده‌ای نشده است. مبلمان و تلویزیون در بدترین جای موجود قرار گرفته‌اند و میز وسط با تمام وسایل نامتناسب است.  سیم‌هایی كه در پشت تلویزیون رها شده‌اند، منظره زشتی به خانه داده‌اند و پوشاندن شومینه، زیبایی طبیعی آن را از بین برده‌ است و همچنین مبل سفید‌رنگ كنار دیوارهای سفید واقعا بد منظره است.





آینه روبروی پنجره باشد

استفاده از یك آینه روی دیوار می‌تواند چند تاثیر خوب روی فضا داشته باشد. آینه می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد. موقع نصب آینه به دیوار به چیزی كه منعكس می‌كند دقت كنید. تا جایی كه ممكن است سعی كنید آینه مقابل یك دیوار سفید نباشد. اگر بتوانید آینه را به شكلی نصب كنید كه پنجره را منعكس كند، تاثیر آن در فضا به حداكثر خواهد رسید. اگر در توان‌تان هست سعی كنید سفیدی دیوارها را بپوشانید. یا آن‌ها را رنگ یا كاغذ دیواری كنید. باز هم اگر سخت‌تان است می‌توانید از تابلوهای خاص استفاده كنید. این نمونه رنگ آبی آسمان را به یاد می‌آورد و تركیب خوبی با رنگ كوسن و گل‌های روی میز ایجاد می‌كند.





شروع به اضافه كردن كنید

برای ایجاد تغییر در فضا از وسایل ساده و ارزان استفاده كنید. مثلا به جای آوردن یك بوفه چوبی كه چند میلیون برای شما خرج برمی‌دارد، می‌توانید یك قفسه ساده چوب و فلز را به دیوار بزنید. این قفسه‌ها هم جای زیادی نمی‌گیرند و فضای شما را تنگ نخواهند كرد و هم هزینه‌ای ندارند و می‌توانید هر وقت خواستید آن‌ها را عوضش كنید. روی قفسه را با وسایل زیبای دكوری پر كنید. سعی كنید این وسایل رنگی باشند تا تاثیر سفیدی دیوارها را كم كنند. هر چه این وسایل متفاوت‌تر باشند، تاثیر بهتری روی منزل شما خواهند گذاشت. برای رنگ دادن به مبل هم می‌توانید از كوسن‌های رنگی استفاده كنید.این كوسن‌ها را می‌توانید از جمعه‌ بازار با قیمت بسیار مناسبی تهیه كنید. كوسن‌های رنگی حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگی مبل را خواهند گرفت.





میز را كادو كنید

یك تغییر ساده در میز، می‌تواند رنگ و طرح كلی منزل شما را عوض كند. برای این كار لازم نیست با صرف هزینه زیاد رومیزی بخرید؛ می‌توانید سطح چوبی روی میز را با یك كاغذ رنگی یا كاغذ كادوی خوشرنگ بپوشانید، حتی می‌توانید از پارچه استفاده كنید.  مزیت استفاده از این روش این است كه نیاز به دوخت ندارد. این كار برای میزهای مستطیلی بهتر جواب می‌دهد. پارچه یا كاغذ را از هر طرف به اندازه 5 سانتی‌متر اضافه ببرید. سپس لبه‌های كاغذ یا پارچه را با دقت بكشید و تا كرده و با منگنه یا نخ و سوزن محكم كنید.  حالا می‌توانید یك شیشه روی میز بیندازید. با این كار برای مدتی از شر میز‌های تكراری راحت خواهید بود. علاوه‌بر این میزهای كهنه را هم می‌توانید با این روش نو كنید.





متفاوت باشید

زیبایی همیشه با خلاقیت همراه است. از تغییرات عجیب نترسید. اگر كاری به ذهن‌تان می‌رسد، انجام دهید. خانه خودتان است! اگر بد شد می‌توانید آن را به راحتی عوض كنید، مثلا می‌توانید از میز زیر تلویزیون به‌عنوان یك تابلو استفاده كنید. برای این كار یك كاغذ دیواری با كاغذ طرح‌دار دیگر را به اندازه میز زیر تلویزیون و دیواره‌ها كنار آن برش بزنید. سپس كاغذ را به پشت دیواره‌های محكم كنید. برای این‌كه لبه‌های بالا و پایین كاغذ به سمت داخل تا نخورد، می‌توانید از داخل با چسب نواری آن را به دیواره بالایی و پایینی میز محكم كنید.این كوسن‌ها را می‌توانید از جمعه‌ بازار با قیمت بسیار مناسبی تهیه كنید. كوسن‌های رنگی حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگی مبل را خواهند گرفت.





 نتیجه را ببینید

حتما باور نمی‌كنید كه این خانه همان خانه قبلی است اما با همین تغییرات ساده، خانه بی‌حس قبلی تبدیل شده به یك فضای آرام‌بخش و شاد. تنها تغییری كه كمی سخت و پر هزینه به‌نظر می‌رسد، رنگ كردن دیوارهاست اما با استفاده از فرچه‌های رولی شما به راحتی می‌توانید حتی خودتان دیوار منزل‌تان را رنگ كنید. یك قوطی رنگ و یك فرچه رولی كمتر از 15 هزار تومان برای‌تان خرج برمی‌دارد. كافی است یكی، 2 ساعت را برای رنگ كردن دیوار اختصاص دهید. یك روزنامه روی زمین پهن كنید و دست به كار شوید. نیم ساعت كه از رنگ اول گذشت باز روی آن رنگ بزنید تا یكدست شود مطمئن باشید، از این كار لذت خواهید برد.





وقتی دیگر نمی‌ترسید

حالا كه با تغییرات كنار آمده‌اید، می‌توانید نمونه‌های دیگر را امتحان كنید. مثلا اگر قفسه شما در شیشه‌ای دارد، می‌توانید همان كاغذی را كه برای پوشاندن زیرتلویزیونی استفاده كرده‌اید را به شیشه هم نصب كنید. این كار باعث می‌شود هارمونی خانه شما حفظ شود. برای این كار كاغذ‌ها را به اندازه شیشه قفسه ببرید و با چسب لاتكس روی شیشه نصب كنید. اگر لاتكس دم دست‌تان نیست، می‌توانید از چسب نواری هم استفاده كنید. لبه‌های كاغذ را با ظرافت و دقت زیاد روی شیشه محكم كنید. البته چسب نواری را فقط می‌توانید روی قفسه‌های كشویی نصب كنید چون از پشت منظره خوبی ندارد.