سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تغییر در دهه سوم زندگی برای موفقیت


بیشتر مردم دهه دوم زندگیشان را با روی آوردن به رفتارهای ناسالمی خارج از سیستم زندگی خود سپری می کنند مانند خوابیدن تا ۲ بعد از ظهر در جمعه ها و خرج کردن تمام باقیمانده پولشان برای لذت های جدید.

وب سایت یک پزشک - سعید ضیاء: بیشتر مردم دهه دوم زندگیشان را با روی آوردن به رفتارهای ناسالمی خارج از سیستم زندگی خود سپری می کنند مانند خوابیدن تا ۲ بعد از ظهر در جمعه ها و خرج کردن تمام باقیمانده پولشان برای لذت های جدید ولی دهه سوم زندگی شما یک زمان ایده آل برای اضافه کردن عادتهایی است که به شما برای بدست آوردن رضایت شخصی و حرفه ای برای بقیه عمر کمک خواهد کرد.

ایجاد ۱۰ تغییر در دهه سوم زندگیتان که موفقیت مادام العمر شما را مقدمه چینی می کند

برای دادن مقدمه ای در این زمینه به شما، ما تئوری های اخیر کوارا درباره تغییرات مهم زندگی را به دقت بررسی کردیم و قانع کننده ترین پاسخ ها را مشخص کردیم. در اینجا ۱۰ ترفند شیوه زندگی را که شما می توانید با انجام آن در دهه سوم زندگی خود پایه و اساس موفقیت مادام العمر خود را بسازید قرار داده ایم.

۱ – سیگار کشیدن را ترک کنید

پیشنهاد کوورا به کاربر سندی پرلمن فینک: اگر سیگاری هستی، بی درنگ سیگار کشیدن را ترک کن. اگرچه نمی توانید زیان هایی را که ممکن است از سیگار کشیدن متحمل شده اید برگردانید، تحقیقات نشان می دهد کسانیکه سیگار کشیدن را پیش از ۴۰ سالگی ترک می کنند ۹۰% کمتر نسبت به کسانی که سیگار کشیدن را ادامه می دهند خطر مرگ و میر دارند.

ایجاد ۱۰ تغییر در دهه سوم زندگیتان که موفقیت مادام العمر شما را مقدمه چینی می کند

۲ – شروع کنید که هر روزه در ساعت مشخصی بخوابید و در ساعت مشخصی از خواب برخیزید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که از آخر هفته ها برای جبران کاستی های خوابتان استفاده کنید ولی نان والدمن به شما توصیه می کند که در رختخواب بپرید و بخوابید و هر روزِ هفته حول و حوش یک زمان مشخص از خواب برخیزید.

کارشناسان می گویند اگر شما حتی چند روز بیش از حد معمول بخوابید، در معرض ریسک تغییر مجدد ساعت بدنتان به یک سیکل متفاوتی هستید، در نتیجه شما در طول روز احساس خستگی خواهید کرد. با به خواب رفتن و بیدارشدن های روتین و منظم تا جایی که می توانید از مشکلات مربوط به خواب در طول عمر جلوگیری کنید.

۳ – شروع به ورزش به طور منظم کنید

الیستر لانگمن می گوید: سعی کنید تا اندازه ای که برایتان ممکن است تحرک داشته باشید، تا زمانیکه شامل تحرک باشد مهم نیست که چه ورزشی انجام می دهید دو ، دوچرخه سواری ، وزنه برداری ، پیاده روی و یا شنا.

در نیمه دوم از دهه سوم زندگیتان، از حجم عضلات شما کم می شود پس خیلی مهم است که در این زمان ورزش کنید اما به یاد داشته باشید که فعالیت های فیزیکی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقمندید، به این دلیل که اگر شما ورزشی را دوست نداشته باشید تمایل کمتری به ادامه دادن ورزش دارید.

۴ – شروع کنید که یک دفتر وقایع روزانه داشته باشید

مارک کراولی در نوشته هایش گفته است : "وقایع روزانه خود را ثبت کنید! بایگانی نوشته های شما هم در آینده برای شما ارزشمند خواهد بود و هم شما را سرگرم خواهد کرد” .

 حتی اگر ترجیح می دهید که تفکراتتان را در خودتان نگه دارید، نوشتن احساسات و تفکراتتان بر روی کاغذ می تواند به شما به مقابله با وقایع پرتنش کمک کند.

ایجاد ۱۰ تغییر در دهه سوم زندگیتان که موفقیت مادام العمر شما را مقدمه چینی می کند

۵ – شروع به پس انداز پول کنید

کلیف گیلی می گوید: ” ایجاد عادت زود شروع به پس انداز کردن به این معنی است که شما در هر زمان مشخصی در آینده این کار را به میزان بیشتری انجام داده اید.”

ممکن است اینطور به نظر برسد که سالهای طلایی طول عمر شما سالهای آتی طول عمر شما هستند و هرچه شما زودتر شروع به پس انداز کنید، پس انداز شما زمان بیشتری برای افزایش پیدا کردن دارد.

۶ – شروع به دنبال یکی از رویاهای زندگیتان کنید

بیل کاروین در نوشته هایش گفته است : "دنبال کردن هدف های زندگیتان را به تاخیر نیندازید.”  "می خواهید خانه بخرید؟ چند بچه داشته باشید؟ کتابی بنویسید؟ یکی از این هدف های زندگی را برگزینید و شروع کنید. از الان تا آخر سال چه کاری می توانید انجام دهید تا یکی از آنها را شروع کنید. ”

ایجاد ۱۰ تغییر در دهه سوم زندگیتان که موفقیت مادام العمر شما را مقدمه چینی می کند

۷ – شروع کنید که یاد بگیرید با داشته هایتان شاد باشید

رابرت واکر می گوید:”اگر از داشته هایتان راضی و خرسند باشید ، زندگی شادتری را خواهید داشت.”

این در واقع مربوط به قدردانی است: پژوهش ها نشان می دهد که قدردانی داشته هایتان می تواند شادی را افزایش دهد و از احساسات منفی بکاهد. شاید به همین دلیل است که اپرا وینفری سالهاست که دفتر ثبت روزانه برای قدردانی دارد.

۸ – به این فکر نکنید که شما باید همه را راضی نگه دارید

کوین تئو می گوید: "وقتی به ۳۰ سالگی رسیدم این احساس را که باید همه را راضی نگه دارم در خودم متوقف کردم. شما می توانید دوستان و ارتباطات خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید ” در واقع تئو متوجه شد که مجبور نیست با افرادی که رفتار خصومت آمیزی با او داشتند به خوبی رفتار کند.

اصلا مهم نیست که تعداد دوستان فیسبوک شما هر روز کمتر از دیروز شود و یا با آدم های بدخلق هیچگونه معاشرتی نداشته باشید ، مهم این است که وقت و انرژی خود را عاقلانه صرف کنید.

ایجاد ۱۰ تغییر در دهه سوم زندگیتان که موفقیت مادام العمر شما را مقدمه چینی می کند

۹ – مقایسه کردن خود با دیگران را متوقف کنید

ماهش کی توصیه می کند: ” اگر در مقایسه با دوستان و خواهر و برادرتان شما قادر به انجام بعضی از کارها نیستید،با خودتان در صلح باشید.” "با خودتان خشن نباشید.”

 همانطور که یک روان درمانگر در نوشته هایش گفته است ، فکر کردن مداوم به اینکه دیگران در حال انجام چه کاری هستند، به شما کمکی در به انجام رساندن هدفهایتان نمی کند. شما بهتر است وقت خود را برای فکر کردن درباره چیزهایی که می خواهید بدست بیاورید و ارزیابی پیشرفت خود در رسیدن به هدف های پیش رویتان صرف کنید.

۱۰ – شروع کنید که اشتباهات خود را ببخشید

لیز پالمر در نوشته هایش گفته: "خود را بخاطر اشتباهاتتان ببخشید. همه ما اشتباهات زیادی انجام داده ایم. خود را در اشتباهات گذشته غرق نکنید. از اشتباهات درس بگیرید، آنها را رها کنید و به جلو حرکت کنید.”

یک روانشناس اجتماعی می گوید که خود شفقی(توانایی بخشیدن خود و یادگیری از اشتباهاتمان) کلید اصلی موفقیت است که احتمالا به این دلیل است که افرادی که خودشفقی را تمرین می کنند نقاط ضعف خود را عامل قابل تغییر می بینند و سعی می کنند که اشتباه مشابه در آینده انجام ندهند.


ویدیو مرتبط :
تغییر چهره الویس در 4 دهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده قدم تا تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت



رسیدن به موفقیت,افراد موفق,موفقیت در زندگی

لیست بی پایان کارهایی که باید انجام دهید و جلسه ها و ایمیل های ناخواسته و فراوان شما را گیج و سردرگم کرده و خلاقیت و بازدهی تان را کاهش داده است. برای آن چه می توان کرد؟ نفس عمیقی بکشید و زندگی ایده آل تان را تصور کنید و برای رسیدن به آن برنامه ای ترتیب دهید.

با توجه به توصیه مشاوران و افراد موفق، در اینجا ده گام برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای شما به طور مختصر توضیح داده شده است که می تواند راهگشای شما باشد.

ده قدم تا تغییر زندگی

۱. موفقیت را برای خود تعریف کنید.
تنها شما هستید که می داند چه چیزی باعث پیشرفت تان می شود. وقتی می خواهید به هدفی برسید (چه این هدف شروع شغل جدید، نوشتن کتاب، و یا راه اندازی باشگاه ورزشی باشد)، فکرتان را با در نظر گرفتن نتیجه نهایی آغاز کنید. آن را بنویسید و هر روز کارهایی در همان راستا انجام دهید.

۲. موفقیتی که تعریف کردید را تجسم کنید.
زمانی را بخاطر بیاورید که کاری را به انجام رساندید و به خودتان افتخار کردید. اکنون تصور کنید بهترین درآمد ممکن برای شغل جدیدی که انتخاب کردید چقدر است و تصویر همان موفقیت و احساس خوب را بخاطر آورید. برای آینده همان کار تلاش کنید و بدبینی های خود را کنار بگذارید.

۳. حق و لیاقت را فراموش کنید، بر تلاش خود تکیه کنید.
موفقیت شما وابسته به این که فلان مدرسه یا فلان پیشینه را داشته اید، نیست. انتظار نداشته باشید که آنچه می خواهید از انتظار آن را باشید که فرصتی بزرگ و یا حتی داشته هایتان را از دست بدهید.

۴. از افکار کوچکتر آغاز کنید.
نمی توان یک شبه مسیر زندگی را تغییر داد. بنابراین از انتظارات و تصمیمات کوچکتر آغاز کنید و به آرامی در راستای هدفتان گام بردارید. با عجله و برداشتن سنگ بزرگ، زمینه شکست خود را فراهم نکنید.

۵. ثبات شرط اصلی است.
به تعویق انداختن می تواند به سرعت تبدیل به استرس شما شود. مغزتان را در حالت اجبار برای انجام کار قرار دهید. استرس، خلاقیت را از شما گرفته و سلامتی تان را به خطر می اندازد. کارتان را زود شروع کنید و برای هر مرحله، به اندازه خودش زمان بگذارید.

۶. اولویت هایتان را مشخص کنید.
سخت ترین و مهم ترین کارها را در راس برنامه روزانه خود قرار دهید. حتی اگر فکر می کنید انجام چند کار کوچکتر به شما کمک می کند که کار بزرگ را به پیش ببرید، باید بدانید اراده اغلب در آغاز روز (نسبت به پایان روز) قدرت بیشتری دارد. توجه کنید که چه ساعاتی بازدهی کارتان بیشتر است و برنامه خود را بر همان اساس تنظیم کنید.

۷. بخشی از کار را به دیگران بسپارید.
شما نخواهید توانست همه کارها را به تنهایی انجام دهید. فکر کنید (در کار یا زندگی شخصی تان) چه وظایفی را می توان به عهده دیگران سپرد. به این ترتیب شما می توانید زمان بیشتری را به اولویت هایتان اختصاص دهید. از انجام برخی کارها دست بکشید و طعم شیرین بازدهی بالاتر در پایان را بچشید.

۸. برای خود همکارانی پیدا کنید.
برای اینکه پیوستگی این گام ها حفظ شود از دوستان، همکاران، یا اعضای خانواده که هم نظر با شما هستند و شما را درک می کنند و از موفقیت تان خوشحال می شوند و ایده های شان را با شما در میان می گذارند درخواست کمک کنید. گاهی از غیر محتمل ترین افراد حمایت و پشتیبانی به ما می رسد. فقط کافی است ذهن خود را باز بگذارید.

۹. انگیزه خود را حفظ کنید.
برای آنکه به فعالیت ادامه داده و تسلیم شکست نشوید برای خودتان یک کتابچه «انگیزه» تهیه کنید. به گفته های افرادی موفق و الهامبخش توجه کنید و موزیک هایی گوش دهید که خلاقیت و انرژی تان و بازدهی تان را افزایش می دهد. محیطی را فراهم کنید که بستری برای موفقیت تان شود.

۱۰. یک کار را با دقت انجام دهید و فردا کار بعدی را آغاز کنید.
اگر احساس می کنید سرتان خیلی شلوغ است، دست نگهدارید و فقط بر یک هدف در آن واحد تمرکز داشته باشید. سعی کنید در هر روز وقت تان را بر یک پروژه صرف کنید و نظاره گر موفقیت خود باشید.
منبع:آفتاب