سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تغذیه نا‌مناسب باعث ریزش مو می‌شود



 

 

تغذیه نا‌مناسب باعث ریزش مو می‌شود

 

مو به طور مرتب در حال رشد است و تغذیه مناسب نقش به سزایی در رشد و سلامت آن دارد.

 

«رژیم‌های سریع که با کاهش سریع وزن، کمبود ویتامین‌ها و عناصر مختلف همراه است باعث اختلال در رشد و شادابی مو می‌شود.»

 

«پروتئین در رشد مو اهمیت بالایی دارد و حذف آن از رژیم غذایی به سلامت مو آسیب جدی وارد می‌کند.»

 

«کم خونی و فقر آهن باعث ریزش‌مو می‌شود و به همین منظور مواد غذایی حاوی آهن و اسید‌فولیک باید در دستور غذایی افراد قرار گیرد.»

 

«عناصر مس، روی و ویتامین های گروه b از جمله موادی هستند که در رشد و سلامت مو مؤثر بوده و باید به طور متعادل مصرف شوند.»

 

«کم کاری و پرکاری تیروئید و اختلال در ترشح هورمون‌های جنسی نیز ریزش مو را به همراه دارد.

دکتر حبیب انصاری

منبع:hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
استفاده از نرم کننده ها باعث ریزش مو می شوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كاهش وزن سریع باعث ریزش مو می‌شود



 

كاهش وزن سریع باعث ریزش مو می‌شود

 

یك متخصص پوست، ‌مو و زیبایی با بیان این كه استرس، كندن و كوتاه كردن مو در سفید شدن موها تاثیری ندارد، گفت : سفیدی موها تنها جنبه ارثی دارد.

 

دكتر فرهاد ملك زاد، متخصص بیماریهای پوست و مو، در گفت و گو با ایسنا، درباره شایع‌ترین علل ریزش مو در زنان و مردان گفت: در مردان بیشتر مسائل ژنتیكی و ارثی در ریزش مو مطرح موثر است و در زنان دلایل متفاوتی مانند كاهش وزن سریع، بیماری شدید كه بدن را تضعیف ‌كند، ‌افت هورمون‌ها در زمان یائسگی و كاهش وزن بعد از زایمان می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: ریزش مو مسئله نگران كننده‌ای نیست و معمولا در بسیاری از موارد برگشت پذیر و قابل درمان است. ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است و اگر بروز این مسئله افزایش پیدا كند مراجعه به پزشك متخصص لازم است.

دكتر ملك زاد دلیل ریزش مو پس از رژیم‌های غذایی را كاهش وزن سریع عنوان كرد و گفت: كمبود پروتئین و فقر آهن موجب بروز این آسیب می‌شود بنابراین در برنامه‌های رژیمی باید مواد غذایی پروتئین دار و آهن دار تجویز شود.

وی گفت: در حال حاضر داروهای مختلفی برای درمان انواع ریزش مو تجویز می‌شوند، بعضی از آنها به منظور برطرف كردن علت زمینه‌ای ریزش بوده و به طور غیر مستقیم باعث طبیعی شدن ریزش مو می‌شوند. بنابراین نكته مهم در درمان این بیماری قبل از تجویز دارو، تشخیص دقیق علت ریزش مو بوده و با توجه به نوع و علت بیماری، برنامه درمان افراد متفاوت است.

وی در ادامه درباره علت سفیدی موها گفت: سفیدی مو بیشتر جنبه ارثی دارد و معمولا فاكتور خارجی‌ عامل ایجاد آن نیستند مگر اینكه فرد بیماری تیروئید داشته یا دچار كمبود ویتامین باشد و در عین حال كه «استرس» امری شایع است ولی نمی‌تواند دلیل این عارضه باشد و قابل اثبات نیست. تاكنون مطالعات دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.../ایسنا