سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تشخیص عسل مرغوب ازعسل تقلبی



 

 

عسل

 

 

عسل با رطوبت کمتر از 18 درصد مرغوب است، چرا كه رطوبت بالاتر عسل می‌تواند بر روی تخمیر آن موثر باشد.

 

روش‌های مرسوم در فرهنگ عمومی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی پشتوانه علمی ندارد، چون با توجه به این‌که عسل خصوصیات پیچیده‌ای دارد، بنابراین تشخیص نوع طبیعی و مرغوب آن توسط خریداران بدون استفاده از وسایل آزمایشگاهی کار سختی است.

 

عسل به شدت تحت تاثیر شرایط محیطی قرار می‌گیرد، به این ترتیب که در محیط سرد چسبنده و سفت و در محیط گرم روان می‌شود، زیرا رطوبت موجود در آن به راحتی تحت تاثیر رطوبت هوا قرار می‌گیرد.

 

حتی‌الامکان عسل را از فروشگاه‌های معتبر خریدای کنند، خصوصا فروشگاه‌هایی که خود، زنبوردار هستند و عسل تولیدی خود را ارائه می‌دهند.

 

برخی از مردم میزان رطوبت و مرغوبیت عسل را به وسیله برگرداندن شیشه عسل و سرعت بالا و پایین رفتن حباب داخل شیشه و برخی به وسیله میزان کش آمدن عسل اندازه گیری می‌كنند، البته باید توجه داشت که این روش‌ها دقیق نیستند، زیرا شرایط محیطی به خصوص دما، تاثیر زیادی بر روی عسل دارد.

 

به طور کلی این خصوصیات به میزان رطوبت عسل بستگی دارد، به طوری‌كه عسل با رطوبت کمتر از 18 درصد مرغوب و بالاتر از آن نامرغوب است، چون رطوبت بالاتر می‌تواند خصوصا بر روی سرعت تخمیر آن موثر باشد.

 

تمام عسل‌ها، محتوی مخمرهای غیر مضر برای انسان هستند که در رطوبت 19 درصد تخمیر می‌شوند.

 

برای جلوگیری از تخمیر باید عسل را حرارت و آن را به مدت نیم ساعت در دمای 63 درجه سانتیگراد قرار داد تا تمام مخمرهای آن از بین رفته و تخمیر صورت نگیرد، هر چند امروزه از روش‌های جدیدتری مانند استفاده از نور UV برای از بین بردن مخمرهای عسل استفاده می‌کنند.

 

عسل در زمستان تخمیر نمی‌شود زیرا دمای کمتر از 11 درجه سانتیگراد از تخمیر عسل جلوگیری می‌کند.

 

بعد از شکرک زدن عسل احتمال تخمیر افزایش می‌یابد.


ویدیو مرتبط :
عسل مرغوب یا نا مرغوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهکارهای تشخیص مواد غذایی اصل از تقلبی


در این مطلب شما را با راهكارهای صحیح تشخیص مواد غذایی اصل از تقلبی آشنا می‌کنیم.