سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تزیین دسته گل عروس



 

دسته گل عروس

 

همه مردم علاقمندند كه در مجالس عروسی دعوت شوند و رفتن به عروسی برای آن‌ها خوشایند است و لذت عروسی رفتن را با بردن گلی زیبا كامل می­كنند. هر عروسی دوست دارد كه جشن زیبا و پر از گل داشته باشد. گلآرایی در كنار سفره عقد و روی میز نامزدی بعنوان گل دست عروس و نیز تاج برای عروس مورد استفاده قرار میگیرد.

 

سنتهای كهن این مرز و بوم به مراسم ازدواج اهمیت زیادی داده. شاید بتوان گفت كه فرهنگ ایرانی بیش از فرهنگهای دیگر پیمان همبستگی برای دو نفر و تشكیل خانواده را ارج می نهد.

 

آراستن و پیراستن سفره عقد با چیدن اشیاء گوناگون و گل آرایی زیبا میتواند زیبایی مجلس را چند برابر كند. سلیقه شخصی در این كار خیلی موثر است. معمولاً بهتر است كه در مركز سفره عقد یك گل طبیعی را بشكل توپی یا افقی تزیین كنیم تا چشم بیننده را نوازش دهد و لطافت و آرامش بیشتری به سفره دهد.

 

برای نامزدی معمولاً از گل‌های كوچكتر استفاده می‌شود. حلقه‌های گل نامزدی كوچكتر و كم گل‌تر هستند. برای درستكردن یك گل دست عروس (به شكل توپی) ابتدا قسمت بالای گل‌های رُز زرد و آلستومریا را با سیمی میبندیم تا گل‌ها پخش نشوند و منظم در كار قرار گیرند. گردی‌های اسپاراكوس را در كنار گل‌های رز قرار میدهیم و گل‌ها را محكم‌تر می‌كنیم. گل‌های مركزی باید كمی بلندتر از گل‌های اطراف باشند. گلهای رز بلندتر از گلهای آلستومریا قرار می‌گیرند و با سیمی دور تا دور گل‌ها را میبندیم. سپس گل‌های رز را دور تا دور این گل دست توپی قرار می‌دهیم.

 

گل دست باید با سفره عقد، گل ماشین و لباس عروس هماهنگی رنگی داشته باشد. لباس عروس معمولاً به رنگ سفید یا شیری است ولی چنانچه لباس نامزدی بنفش بود از گل نارنجی در گل دست استفاده نمیكنیم. بلكه گل‌های شیری، سفید یا لیمویی بكار میبریم. هر چه ساقه گل رز كوتاهتر و سیم پیچی شده باشد، كار ظریفتر خواهد بود.

 

میتوانیم در درست كردن گل دست فقط گل رز بكار بریم در این صورت بهتر است كه برای تزیین آن از برگهای بنجامین یا برگ‌های تزیینی دیگر استفاده كنیم.


در این دسته گل از ساقه های لیندا برای قشنگتر كردن كار استفاده میكنیم. بدین صورت كه اگر دسته گل گرد و توپی باشد ساقه‌ها را دور تا دور آن قرار میدهیم ولی اگر بشكل آبشاری باشد فقط در قسمت جلوی آن بكار می‌رود. هم‌چنین می‌توان از برگ‌های پهن بزرگ شبیه پاپیون درست كرد و زیر گل دست قرار داد. در نهایت قسمت ساقه های گل دست را با فویل یا روبانهای ساتَنی كاملاً میبندیم. و برای تزئین این دسته گل از روبان‌های باریك بصورت آویزان در پایین دسته گل استفاده میكنیم.

منبع: هنرکده



ویدیو مرتبط :
تزیین بیسكوییت به شكل دسته گل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دسته گل عروس با گلهای سفید



 

 

 

دسته گل عروس

 

 

به درخواست شما کاربران عزیز نمونه هایی از زیباترین دسته گل های عروس را گرد آوری نمودیم امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس

 

 

دسته گل عروس