سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تزئین هندوانه شب یلدا با کیک طعم دار و بستنی



تزیین هندوانه شب یلدا,تزیین هندوانه با کیک و بستنی


در اینجا درست کردن و تزئین هندوانه شب یلدا به شکل گنبدی و گرد به شما آموزش داده شده است که این مدل هندوانه با لایه ای از بستنی و لایه ای از کیک طعم دار شده است.

مواد لازم :

 بستنی پسته  1 پیمانه
 بستنی وانیلی  نصف پیمانه
 هندوانه  1 چهارم هندوانه
 ویفر شکلات  چند تکه
کیک وانیلی برای دورتادور  یک لایه


دستورالعمل :
مرحله 1
در ابتدا هندوانه ای را از وسط نصف کرده و یک چهارم آن را بریده و سپس هندوانه ی داخل آنرا درمی آوریم و آن را در ظرفی جداگانه می گذاریم و قالب تهیه شده که همان پوست هندوانه می باشد را برای کار آماده می کنیم.

مرحله 2
بستنی وانیلی  را در کاسه ی مخلوط کن ریخته و با سرعت کمی در حدود 30 ثانیه آن را می زنیم تا کاملا یکدست شود .سپس با استفاده از کاردک مخصوص آن را روی قالب هندوانه ریخته و در واقع آن را کاملا روی سطح قالب می مالیم تا صاف شود و در نهایت آن را به مدت 30 دقیقه در فریز گذاشته تا کاملا خود را بگیرد.

مرحله 3
بستنی پسته را هم دوباره صاف کرده و بعد از آنکه بستنی والینی کاملا شکل قالب هندوانه را به خود گرفت دوباره آن را از فریز درآورده و لایه ای از این بستنی را هم روی آن میریزیم و می گذاریم تا کاملا خود را بگیرد. سپس آن را از فریزر درآورده و خود هندوانه را که قبلا از داخلش درآورده بودیم را در جای خود می گذاریم ( در حقیقت روی دو لایه بستنی )

مرحله 4
لایه ای از کیک را روی یک سطح قرار داده و سپس ویفر شکلاتی را هم به تکه های کوچکی در آورده و آن را روی لایه ای از کیک که تهیه کرده ایم می ریزیم. قالب هندوانه را که با بستنی پر شده بود را از فریزر در آورده و سپس این لایه کیک آماده شده را در سطح بریده شده قالب هندوانه میمالیم. این کار باید با دقت کافی انجام شود تا قالب تمیز درآید. در صورت نیاز دوباره قالب را در فریز می گذاریم تا کاملا حالت خود را بدست آورد.

مرحله 5
یک بشقاب را به صورت وارونه روی قالب های آماده شده  قرار داده و سپس آن را برعکس می کنیم و خواهیم دید که یک طرف هندوانه با لایه ای از بستنی و طرف دیگر آن با لایه ای از ویفر طعم دار شده است و در نهایت این هندوانه ی شب یلدا آماده برای سرو کردن می باشد.

 

منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
راهی جالب برای تزئین هندوانه شب یلدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روشهای تزئین هندوانه شب یلدا



 

 

هندوانه

 

 

هندوانه شاخص ترین میوه ی شب یلداست ومی دانیم که طبق آداب وسنن قدیمیان اگر در این شب چیزهای دیگر کمتر مصرف شوند ویا اصلا خورده نشوند ،هندوانه از اقلامی است که خورده خواهد شد

 


برای تزیین هندوانه می توانید :
1- آن را از طول زیکزاک یا دالبر ونیم دایره ،نیم دایره ای برش داده اما نه کامل بلکه در وسط آن یک دسته ی زیکزاکی یا دالبری نگه داریدتا به شکل سبد شود وسپس هندوانه های داخل آن را گرد گرد با قاشق معمولی ویا با قاشقهای بستنی در آورده وبرای اینکه همه ی هندوانه ها را گرد گرد در بیا ورید از ابتدا که همه ی توپها را در می آورید در ظرفی دیگر ریخته وسپس همه را به سبد هند وانه ای خود وارد کنید.می توانید برای پذیرایی از چوبهای کبابی کوچک که چند عدد را در توپهای هندوانه ای فرو کرده اید و به آن شکل زیبایی هم می بخشد به جای چنگال استفاده نمایید.

 

 

هندوانه

 




2- هندوانه را از عرض وبدون دسته باز هم زیکزاکی یا دالبر برش داده واین بار در ظرفی مربع شکل برش دهید وبا چنگالهای سفید کوچکی که از فروشگاههای لوازم شیرینی می توانید تهیه کنید در این هندوانه های مربعی شکل زده و از مهمانان شب یلدایی خود پذیرایی کنید.می توانید برای زیباتر شدن هندوانه تان از ترافل که بر روی آن می پاشید استفاده نمایید.

 

هندوانه

 


3- پوست هندوانه را تا نیمه با یک چاقوی تیز طوری بردارید که سفیدی های زیر پوست باقی بماند وتنها پوست سبز آن جدا شود ،سپس یک گل رز را در نظر گرفته وبا برشهایی بر روی پوسته ی سفید هندوانه آن را بوسیله ی چاقوی لیزری به شکل گل در بیاورید.

 

هندوانه

 



4- هندوانه را ازطول نصف کرده و 5 تا 10 سانت روی آن را به شکل ترمه برش دهید که برای این کار می توانید شکل ترمه را ابتدا بر روی آن با نوک چاقو کشیده وسپس اطراف آن 5 تا 10 سا نت رویی را به آرامی خالی کنید به طوری که یک ترمه ی قرمز از هندوانه در رو وبقیه ی آن به شکل قبل با پوسته ی سبزدر زیر قرار داشته باشد.

 

هندوانه

 

 

5- هندوانه را از وسط نصف کرده و همراه با پوست آن ،برشهای نیم دایره ای هم اندازه ای درست کنید همانطور که همیشه برش می دهید با این تفاوت که همه هم اندازه ونسبتا نازک باشند ،سپس آنها را درون سینی گرد سیلور یا کریستال وبلور مانند پره های پنکه مشترک در نقطه ای در مرکز قرار دهید .

 

هندوانه

 

 

6- هندوانه را از وسط نصف وسپس باز نیمه ها را از وسط دقیق نصف کنید تا چهار قسمت بزرگ مساوی داشته باشید ،سپس آنها را با پوست از طول به شکل برش برش های هم اندازه ی مثلثی شکل در آورید وهمه را در ظرف استیل ماهی شکل مانند پولکهای ماهی پشت سر هم قرار دهید ویا در ظرفی بیضی شکل پشت هم برای پذیرایی بچینید .می توانید در کنار تزیینات دیگر هندوانه ها مقداری را برای بچه ها به این شکل آماده نمایید که بسیار راحت ودر عین حال زیباست .

 

هندوانه

 

 

7- روشهای ساده دیگر را تنها با تصویر برای شما نمایش می‌دهیم. امیدواریم که مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گیرد.

 

هندوانه

 

 

هندوانه