سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تزئین خانه با وسایل ارزان


بسیاری از ما دوست داریم وسایل جدید و تزئینی زیبایی برای خانه بخریم و استایل آن را تغییر دهیم، اما این وسایل بسیار گران هستند و نمی توان خواسته های خود را برآورده کرد. اما گاهی می توان با وسایلی ارزان همین هدف را به انجام رساند.





صبح بخیر: بسیاری از ما دوست داریم وسایل جدید و تزئینی زیبایی برای خانه بخریم و استایل آن را تغییر دهیم، اما این وسایل بسیار گران هستند و نمی توان خواسته های خود را برآورده کرد. اما گاهی می توان با وسایلی ارزان همین هدف را به انجام رساند. یا حتی اگر وقت و حوصله دارید می توانید خودتان وسایلی درست کنید و در گوشه و کنار خانه بگذارید. اما از همه کم هزینه تر و راحت تر استفاده از وسایل موجود در خانه است. فقط باید آنها را جابه جا یا رنگ کنید تا به وسیله ای دکوری تبدیل شوند.

•    در خانه قدم بزنید: وسایلی که فراموش شده اند یا خیلی به آنها توجه نداشته اید را جست‌وجو کنید و کارهایی که می توانید با آنها انجام دهید یا تغییراتی که در آنها ایجاد کنید را یادداشت کنید.

•    از همه چیز عکس بگیرید: با عکس گرفتن از گوشه و کنار خانه  بهتر می توانید تشخیص دهید چه چیز را کجا بگذارید. این کار بسیار بهتر از کشیدن مبلمان و وسایل از این طرف به آن طرف خانه است.

•    فقط وسایل اضافه نکنید، گاهی باید وسایلی را هم حذف کرد:
گاهی خوب است وسایل اضافه یا وسایلی که به دکور اتاق آسیب می رسانند را از ترکیب چیدمان حذف یا جای آن را عوض کنید.

در این مطلب 11 روش برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه و حتی بدون خرید وسایل جدید نام برده ایم.

1. سازمان دهنده های خوب برای خانه بخرید

کاسه، سینی کیک یا سینی پذیرایی وسایل مناسبی برای قرار دادن وسایل کوچک، زیورآلات، برس های آرایشی، نامه یا ... در خانه هستند.





2. به تخت های قدیمی زندگی دوباره ببخشید

تختخواب بی استفاده خانه را به کاناپه ای شیک تبدیل کنید. برای اینکه استفاده راحتی داشته باشد، روی آن را از کوسن های رنگی و زیبا پر کنید. همان تشک تخت را نیز بگذارید بماند و فقط به جای روتختی، پارچه ای استفاده کنید که تخت را بیشتر به کاناپه شبیه کند.





3. دیوار را با بشقاب تزئین کنید

آیا کلی ظروف زیبا دارید که در کمد قایم کرده اید؟ آنها را بیرون بیاورید و به نمایش بگذارید. برای زیبایی و تاثیرگذاری بیشتر، با دیس و بشقاب های زیبا می توانید روی دیوار یک اثر هنری خلق کنید. به طور مثال، بزرگ ترین بشقاب یا دیس را در مرکز و باقی ظرف ها را در اطراف آن روی دیوار کنار ناهارخوری نصب کنید.





4. میزهای بلااستفاده را به کار بکشید

احتمالا اگر سری به انباری یا گوشه و کنار اتاق ها بزنید میزی را پیدا می کنید که بی هیچ استفاده ای در گوشه ای افتاده است. برای استفاده بهینه از آن، میز را پشت کاناپه در وسط اتاق قرار دهید و وسایل تزئینی زیبای خود را روی آن بچینید. حتی از این میز می توانید به عنوان کنسول یا میز پذیرایی هم استفاده کنید.




5. وسایل نامربوط را کنار هم بچینید

گلدان، کاسه، شمعدان و ... که از نظر رنگ و شکل ربط چندانی به هم ندارند را می توانید در یک جا جمع کنید.  شاید بهتر باشد آنها را به یک رنگ واحد رنگ آمیزی و در قفسه ای از کتابخانه جمع کنید تا زیباتر دیده شوند.




6. از میزهای پیش دستی برای نمایش وسایل استفاده کنید

وقتی میزی برای جلوی مبل یا کاناپه می خرید به این معنا نیست که فقط باید جلوی مبل از آن استفاده کنید. اگر میز اضافه ای دارید را در گوشه ای از دیوار قرار دهید و کتاب، مجله، گلدان یا وسایل ارزشمند دیگری روی آن بگذارید.





7. میز جلوی کاناپه ها را عوض کنید

یکی از سریع ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون اتاق عوض کردن میز جلوی مبل است. یکی از جالب ترین ایده ها این است که به جای میز، از نیکمت چوبی یا فلزی یا مثلا یک جفت صندلی یا دو مبل کوسنی در کنار هم استفاده کنید.





8. قد میز را کوتاه کنید

پیش از اینکه میزهای قدیمی آشپزخانه، کنسول یا تحریر خود را دور بیندازید، ببینید اگر قد آن را کوتاه کنید چه تغییری رخ می دهد! شاید با این روش و رنگ آمیزی زیبای آن بتوانید یک میز پیش دستی زیبا برای جلوی مبل ها تهیه کنید.





9. از وسایل قدیمی و ساختمانی به عنوان وسایل تزئینی استفاده کنید

به زیرزمین یا پارکینگ خانه یک سر بزنید. شاید در آنچه قاب پنجره یا دری پیدا کردید که سال ها دارد خاک می خورد. آن را بردارید. تمیز کنید و به عنوان دکوری در داخل خانه از آنها استفاده کنید. به طور مثال، از قاب پنجره می توانید به عنوان قاب عکس های مختلف در یک جا بهره بگیرید. از درهای قدیمی هم می توانید به عنوان تاج تخت استفاده کنید.





10. جای دراور را عوض کنید

دراور یکی از وسایلی است که علاوه بر ذخیره و سازمان دادن به وسایل، جایی برای نمایش وسایل دکوری نیز هست. دراور را از اتاق خارج و جلوی ورودی خانه قرار دهید. یا در اتاق نشیمن به عنوان بوفه از آن استفاده کنید.





11. از میز ناهارخوری قدیمی به عنوان میز کار استفاده کنید

اگر میز ناهارخوری کوچک و قدیمی دارید که استفاده چندانی از آن نمی شود، چرا آن را داخل اتاق کار نمی گذارید و به عنوان میز کار از آن بهره نمی گیرید؟ فقط کافی است میز را خوب رنگ کنید تا نونوار شود.



ویدیو مرتبط :
وسایل مدرسه ساده و راحت و ارزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وسایل خانه تان را با رنگ تزئین کنید!



 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

برای این کار یک غلتک کوچک فوم‌ مانند را انتخاب و آن را داخل رنگ مخصوص شیشه ویترای فرو برید و پشت شیشه قاب عکس بکشید. برای داشتن راه‌های رنگی مختلف و منظم، هنگام رنگ، پشت شیشه را با نوار‌چسب‌های پهن یا باریک بچسبانید.

 

به‌ راحتی می‌توان به مناسبت‌های مختلف با روش‌های ساده وسایل را جدید جلوه داد و با رنگ‌آمیزی فوق‌العاده آسان، رنگ و آب خاصی به آن‌ها بخشید.

 

1 - در مورد ظرف‌های پیرکس، وسایل شیشه‌ای و ظروف سرامیکی ساده؛ نیاز به قلم‌مو، رنگ و ماژیک دارید تا آن‌ها را با رنگ میزی که خواهید چید، هماهنگ کنید.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

2 - قاب‌عکس‌های ساده را با ابتکاری ساده و با استفاده از رنگ‌های نوارمانند که از پشت روی شیشه می‌کشید، به یک کار هنری زیبا تبدیل کنید. کافیست رنگ‌های مورد نظر و این که در نهایت چطور به نظر می‌رسند را در ذهن مجسم کنید.

 

 

برای این کار یک غلتک کوچک فوم‌ مانند را انتخاب و آن را داخل رنگ مخصوص شیشه ویترای فرو برید و پشت شیشه قاب‌عکس بکشید. برای داشتن راه‌های رنگی مختلف و منظم، هنگام رنگ، پشت شیشه را با نوار‌چسب‌های پهن یا باریک بچسبانید. بعد از تمام شدن کار، نوارچسب‌ها را کنده و قاب را به هم سوار کنید.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

3 - بر روی کاشی‌های سرامیکی شکل آلات موسیقی را بکشید و با سایر وسایل هم رنگ و هماهنگ نمایید.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

4 - یک پارچ و لیوان ساده شیشه‌ای را می‌توانید با برچسب‌های دایره‌ای و رنگ به شکلی زیبا درآورید.

 

برای این کار کافیست برچسب‌ها را به فاصله منظم پشت پارچ یا لیوان بچسبانید. با استفاده از یک فوم ته صاف، رنگ سفید را به صورت برفکی روی شیشه بزنید به طوری که تا بالای برچسب ادامه یابد. برچسب‌ها را هنگامی که رنگ هنوز خیس است، بکنید تا بتوانید رنگ‌های اضافه‌ای را که به زیر آن نفوذ کرده، پاک کنید.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

5 - با استفاده از ماژیک مخصوص دایره‌های زنجیره‌ای روی ظرف‌های ساده ‌ کشیده و از آن‌ها به عنوان جای لوازم‌التحریر استفاده کنید. به این ترتیب بدون تحمل هیچ هزینه‌ای ست وسایل رومیزی متنوع، هماهنگ و جدید خواهید داشت.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 

6 - در جشن تولدها تصویر کارتونی عزیزان خود را روی بشقاب‌ها ترسیم و برای تزیین میز از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از استون اشتباه‌ها را پاک کنید. بهتر است غذا را در ظروف دیگری سرو کنید.

 

تزیین وسایل خانه , رنگ آمیزی وسایل

 


منبع : hamshahrionline