سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تزئین خانه با خلاقیت و بدون یک قِـران هزینه


برای تزئین خانه با وسایل طبیعی لازم نیست هیچ پولی خرج کنید. کافی است وقتی باغ یا جنگل می روید، شاخه یا تنه ای شکسته از یک درخت را با خود بیاورید. یا از ساحل دریا سنگ و صدف جمع کنید.





صبح بخیر: برای تزئین خانه با وسایل طبیعی لازم نیست هیچ پولی خرج کنید. کافی است وقتی باغ یا جنگل می روید، شاخه یا تنه ای شکسته از یک درخت را با خود بیاورید. یا از ساحل دریا سنگ و صدف جمع کنید. با جمع کردن چیزهایی که در طبیعت پیدا می کنید، می توانید گوشه و کنار خانه را تزئین کنید.  

شاخه درخت

الواری که دریا به ساحل می آورد، تنه های خشکیده درختان یا شاخه های پیچ و تاب دار می توانند حکم مجسمه های تزئینی زیبایی را در خانه داشته باشند.



حتی شاخه ها یاتکه های کوچک چوبی را نیز می توان داخل سبد یا کاسه ای ریخت و به عنوان وسیله ای دکوری روی میز یا بوفه گذاشت.



همان طور که در این عکس می بینید، می توانید از شاخه طبیعی درختان به عنوان لوستر در بالای میز ناهارخوری استفاده کنید.




وسایل تزئینی از میان زباله ها

این لوستری که در عکس می بینید در واقع سطل ماهی گیری خانواده ای بوده است که آن را دور ریخته بودند و طراح این خانه از آن به عنوان لوستر جالب توجهی در بالای کانتر آشپزخانه استفاده کرده است.



اگر دوست داشته باشید، می توانید شیشه و بطری های رنگی را دور نریزید و آنها را در کنار هم در کنار پنجره بچینید تا نور با فیلتر رنگی از شیشه عبور کند.




ساختن وسیله ای واحد از خرده ریزه های متنوع

با جمع آوری وسایل متنوع و ریز و درشت می توانید وسیله تزئینی واحدی درست کنید.



طراحی نیویورکی - ریک لاد – این آینه زیبای دستشویی را با استفاده از درب بطری ها ساخته است. شما هم می توانید از این جنس هنرمندی ها در خانه انجام دهید. اگر توان هنری لاد را ندارید، می توانید با کمک چسب حرارتی و در بطری ها، یک قاب عکس زیبا تهیه کنید.




زیر شیشه بگذارید

شیشه مربا، ظرف شیشه ای یا ظرف شیشه ای نگهداری کیک می توانند گزینه های خوبی برای قرار دادن وسایل چوبی ای باشد که از طبیعت پیدا کرده اید.



عمر آنها را طولانی کنید

در طبیعت دنبال چیزهایی بگردید که بتوانید داخل بتون و سیمان کار بگذارید و عمر طولانی به آنها ببخشید. به طور مثال، می توانید به دنبال انواع سنگ، صدف، کلید، قطعات چوبی و ... باشید.  




بچه ها را وارد بازی کنید

به طور مثال، دیوار بیرون خانه یا باغچه خود را می توانید با کمک بچه های خود یا بچه های همسایه با انواع سفال، سنگ، صدف، وسایل فلزی و ... تزئین کنید. فقط باید همه با هم در طبیعت و انباری خانه به دنبال وسایل مختلف بگردید.




استفاده مدرن از وسایل ساده

به طور مثال، می توانید صدف هایی که از لب دریا جمع آوری کرده اید را داخل یک جعبه مستطیلی به طور مرتب بچینید و به آنها جلوه مدرن ببخشید.




مجموعه ای از وسایل مرتبط

هنگام قدم زدن در ساحل شاید انواع شاخه و الوار، اسفنج، صدف و غیره پیدا کنید. آنها را به خانه بیاورید، بشویید و به عنوان دکوری در اتاق های مختلف خانه استفاده کنید. می توانید آنها را داخل کتابخانه بچینید.




قاب کردن وسیله های تزئینی

وسایل تزئینی به چوب و صدف و سنگ و فلز محدود نمی شوند، می توانید پروانه های زیبا یا عنکبوت های بزرگ را نیز بگیرید  و پس از خشک کردن، آنها را داخل قاب های زیبا قرار دهید و به دیوارهای خانه آویزان کنید.



یا مثلا می توانید در یک کابینت یا کمد با درهای شیشه ای، مجموعه ای از انواع صدف ها را جمع آوری کنید.




نوآوری

با وسایلی که در خانه یا طبیعت موجود هستند می توانید وسایل کاربردی و جدیدی بسازید. فقط باید کمی خلاقیت داشته باشید. به طور مثال، این آچارها به هم وصل شده و دستگیره در ورودی را شکل داده اند.



ویدیو مرتبط :
خلاقیت در تزئین بشقاب با سس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلاقیت در خانه داری



 

خلاقیت در خانه داری

 

برگ های خارجی سبزیجات

 

خارجی ترین برگ های سبزیجات را جدا نكنید . مگر آن كه برگ ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند ، زیرا این برگ ها سرشار از مواد مغذی هستند.

 

 

نظافت شیشه ها

 

برای تمیزكردن شیشه ها كمی نشاسته ذرت و در صورت امكان آمونیاك به آب اضافه كنید. پنجره ها را با محلول آب و صابون بشویید و سپس با یك روزنامه خشك پاك كنید . همجنین می توانید شیشه ها را با محلولی از آب گرم و سركه تمیز كنید.

 

 

زرده خاكستری رنگ

 

اگر می بینید زرده تخم مرغ پس از پختن رنگی متمایل به خاكستری یا سیاه پیدا می كند ، نگران سلامت آن نباشید، این رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زیانی ندارد.

 

 

پوست تخم مرغ را دور نریزید

 

پس از مصرف تخم مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریكی كه حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید، پس از گذشت یك شبانه روز از آن برای آبیاری گلدان های آپارتمانی استفاده كنید.

 


مصرف شیر پاستوریزه

 

اگر شیر پاستوریزه بیش از 48 ساعت در یخچال باقی بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، می توانید از آن برای تهیه غذا یا مصرف روزانه استفاده كنید ، به شرطی كه قبل از مصرف شیر را برای مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید.

 


گوشت سوخته

 

اگر هنگام آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس كنیدو آب آن را بگیرید ، سپس گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

 

 

از بین بردن بوی رنگ

 

برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان ، مقداری پیاز را داخل یك ظرف آب سرد خرد كنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید ، با این كار بوی رنگ برطرف می شود.

 

منبع : happyiranian