سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (2)


دکوراسیون واحدهای کوچک بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی برای آنها تصمیم گیری کرد. شاید مواردی که در ذهن داشته باشید را نتوانید در این واحدها پیاده سازی کنید. اما ترفندها و راهکاری مختلفی برای تزئین و زیباسازی وجود دارد.

 
 
 

صبح بخیر: دکوراسیون واحدهای کوچک بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی برای آنها تصمیم گیری کرد. شاید مواردی که در ذهن داشته باشید را نتوانید در این واحدها پیاده سازی کنید. اما ترفندها و راهکاری مختلفی برای تزئین و زیباسازی وجود دارد که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست.

مبلمان تاشو در آپارتمان کوچک

مبلمان و وسایل تاشو و متغیر گزینه های خوبی هستند. می توانید با سر زدن به فروشگاه ها، گزینه های دلخواه و متناسب با فضای آپارتمان خود را پیدا و خریداری کنید.

ابتدا باید برای قرار دادن انواع کتاب و وسایل دکوری یا وسایل موردنیاز، از قفسه های چوبی در داخل دیوار استفاده کنید. به طور مثال، می توانید دوسوم از دیوار اصلی را قفسه بندی کنید. حتی در زیر برخی از طبقه ها می توانید کشو هم کار کنید تا وسایل غیرضروری را در آنها انبار کنید. در مقابل این کمد، میز کار خود را قرار دهید. برای جذابیت و زیبایی بیشتر، چوب و رنگ میز را دقیقا از همان چوب و رنگ کمدها انتخاب کنید.

یک‌سوم فضای باقی مانده از دیوار را به تخت‌خواب یکنفره تاشو اختصاص دهید. شب، هنگام خواب تخت را باز می کنید و در طول روز آن را دوباره سرجایش تا می کنید و در دل دیوار جای می دهید.


پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

جزیره آشپزخانه در آپارتمان کوچک

جزیره آشپزخانه را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه بر کشو و کمدهای دردار، بخشی هم برای نصب چند طبقه داشته باشد که وسایل را در آن بچینید. به طور مثال، یک کابینت دو بخشی انتخاب کنید که یک طرف کشو باشد، سمت دیگر در داشته باشد و در طرف دیگر خود نیز دو طبقه داشته باشد که برخی وسایل همچون کتاب های آشپزی یا ظروفی که زیاد استفاده می شوند را داخل آن بچینید. در یک طرف این جزیره می توانید جایی برای آویزان کردن دستمال های آشپزخانه یا کف‌گیر و ملاقه در نظر بگیرید. از سطح روی کانتر نیز می توانید برای انجام کارهای آشپزی استفاده کنید.

برای آشپزخانه ایی که خیلی کوچک هستند و نمی توانید یک جزیره یا کابینت را در آن قرار دهید، از جزیره های سیار استفاده کنید. کابینت های چرخ‌دار که بیشتر همانند میزهای چند طبقه سیار هستند را به عنوان جزیره استفاده کنید. این جزیره ها این مزیت را دارند که علاوه بر قرار دادن وسایل دم دستی که دایم از آنها استفاده می کنیم، می توان به عنوان یک سطح صاف برای انجام کارهای آشپزی هم از آنها بهره گرفت. این جزیره های فلزی و سیار اصولا از استیل ضدزنگ ساخته می شوند و دوام و استحکام بالایی دارند.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

جزیره بلند و باریک در آشپزخانه های نقلی نقش بسیار موثری دارند. زیرا جلوی دست و پا را نمی گیرند و در ضمن، محلی هم برای انجام کارهای آشپزی هستند. از این جزیره ها می توانید هم‌زمان به عنوان بوفه هم استفاده کنید و وسایل موردنیاز برای آشپزی های روزانه را در آن قرار دهید. یا به طور مثال می توانید، در یک طرف آن چند کشو کار بگذارید و در سمت دیگر محلی برای نصب مایکروفر تو کار در نظر بگیرید.

میز کار در آپارتمان کوچک

اگر خیلی اهل نوشتن و تنهایی هستید، احتمالا به فضای زیادی نیاز ندارید. یک دیوار و یک میز در کل خانه برای شما کافی است. روی میز وسایل مورد نیاز را بگذارید و در بالای آن نیز تاقچه ای نصب کنید و به سلیقه شخصی تزئینش کنید و از فضای اختصاصی خود لذت ببرید. میز تحریری انتخاب کنید که از نظر اندازه، شکل و رنگ با فضایی که قرار است در آن جای بگیرد و دکور آن فضا جور باشد.

روی میز کار و محل تنهایی های خود لامپی استفاده کنید که با بقیه چراغ های اتاق فرق دارد. به طور مثال، می توانید از چراغ مطالعه کمک بگیرید که علاوه بر نور بیشتر، میز کار شما را شخصی سازی هم می کند.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

یک صندلی در گوشه دنج اتاق قرار دهید. اگر کنار پنجره یا بالکن باشد و به بیرون دید داشته باشید، بهتر است. با گلدان طبیعی هم اطراف آن را تزئین کنید. یک فضای ناب برای استراحت و مطالعه برای خود درست کنید تا در مواقع نیاز به آغوش آن پناه ببرید و در سکوت و زیبایی غرق در مطالعه شوید. یا فقط یک فنجان چای یا قهوه بنوشید.

برای اینکه کتاب ها و دیگر وسایل و خرده ریزه های شما در مکانی به طور منظم و درست جمع شوند و موجب به ریختگی اتاق نباشند، از سبدهای حصیری و چوبی زیبا استفاده کنید. این سبدها در اندازه، رنگ و طرح های بسیار متنوع در فروشگاه های لوازم خانگی موجود هستند و می توانید با توجه به دکور فضا و سلیقه شخصی یکی را انتخاب کنید.

مبلمان بزرگ در اتاق های کوچک

دکوراسیون اتاق نشیمن را هنگامی که مهمان زیاد دارید تغییر دهید. دکوراسیون اتاق نشیمن باید برای استفاده روزانه ساکن خانه مناسب باشد اما می توانید با یک حقه ساده، فضا را برای مهمانان بیشتر باز کنید. برای این منظور مبلمان کوسنی جدا شونده خریداری کنید و هنگامی که مهمانان وارد شدند، آنها را در اطراف مبل ها یا شومینه قرار دهید تا به جای 4 نفر، 8 نفر صمیمانه در کنار یکدگر جمع شوند و از با هم بودن لذت ببرند.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

صندوقچه ای به نام صندلی

برای میز آرایش خود صندلی ای را انتخاب کنید که در واقع صندوقی باشد برای قرار دادن وسایل اضافه و خرت و پرت هایی که در اطراف پراکنده می کنید. این صندلی ها در انواع متفاوت و طراح های متنوع موجود هستند و می توانید به سلیقه خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

رنگ روشن در آپارتمان کوچک

استفاده از رنگ روشن در همه بخش های خانه از سقف گرفته تا دیوار و کف باعث می شود تا نور بیشتری در خانه بازتاب داشته باشد. رنگ روشن در سقف، نور لامپ را به سمت پایین منعکس می کند و روشنایی بیشتری را در خانه شاهد خواهید بود. همین نور روی دیوارهای روشن نیز می تابد و فضا را از گرفته یا خفه بودن نجات می دهد. اما این را در نظر داشته باشید، اگر سقف سفید باشد و دیوارها را نیز سفید نقاشی کنید، نور ایجاد شده روی دیوار یا سقف سایه ایجاد می کند و موجب می شود تا سقف کوتاه تر دیده شود. به همین دلیل، بهتر این است که رنگ سقف همیشه روشن تر از دیوارها انتخاب شود تا نور به سمت پایین بتابد.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

در خانه های کوچک باید رنگ دیوارها روشن باشد. از رنگ های تیره بپرهیزید زیرا موجب جمع و کوچک دیده شدن می شود. اگر خیلی به رنگ روشن علاقه ندارید و می خواهید از رنگ هایی غیر از خانواده رنگ های خنثی استفاده کنید، از آبی یا نارنجی تیره استفاده کنید. این رنگ ها گزینه های خوبی برای رنگ های تیره در خانه های کوچک به شمار می روند.

نور در آپارتمان کوچک

برای سقف های کوتاه می توانید از لامپ ها توکار و سقفی استفاده کنید. این ایده به ویژه در راهروهای داخلی که سقف کوتاه تری نسبت به دیگر قسمت ها دارند، بسیار مناسب و کاربردی است. با این ترفند می توانید سقف این فضا را بلندتر از آنچه در واقعیت هست، نشان بدهید. البته توجه داشته باشید که نور به سمت بالا نیز تابش داشته باشد تا سقف روشن تر دیده شود و موجب بلندتر دیده شدن فضا نیز بشود.

هنگامی که لوستر را طوری انتخاب کنید که نور را کاملابه سمت پایین بتاباند نیز همین روند را خوهید داشت و سقف تیره تر به نظر خواهد آمد. سقف کوتاه یکی از مغضلات دکوراسیون است و در خانه های کوچک، بیشتر خودش را نشان می دهد.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)

وسایل قد کوتاه در آپارتمان کوچک

برای خانه های کوچک که سقف کوتاه دارند، استفاده از طرح راه‌راه عمودی و مبلمان و وسایلی که قد کوتاهی دارند، این توهم را به وجود می آورد که سقف بلندتر است. هر چه طرح راه‌راه کمرنگ تر و هر دو رنگ به هم نزدیک تر باشند، نمای بهتر و زیباتری خواهد داشت. رنگ های تیره موجب شلوغ دیده شدن فضا می شوند.

برای فضاهای کوچک و سقف های کوتاه، باید مبلمان را تا حد امکان کوتاه انتخاب کنید.

در اتاق های تیره و تاریک می توانید برای بزرگ نشان دادن فضا از آینه استفاده کنید. البته اندازه آینه به اندازه اتاق و دیوار موردنظر نیز بستگی مستقیم دارد. با رعایت نسبت ها، از یک یا چند آینه استفاده کنید تا موجب بازتاب نور و بزرگ دیده شدن فضا بشوند.

پرونده کامل برای دکور آپارتمان‌های کوچک (2)


ویدیو مرتبط :
آپارتمان کوچک 8 متری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)


دکوراسیون واحدهای کوچک بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی برای آنها تصمیم گیری کرد. شاید مواردی که در ذهن داشته باشید را نتوانید در این واحدها پیاده سازی کنید. اما ترفندها و راهکاری مختلفی برای تزئین و زیباسازی وجود دارد.