سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تجاوز جنسی چیست و چند نوع دارد؟


وقتی کسی از طریق ضرب و جرح یا با خشونت یا از طریق تهدید به اعمال بزهکارانه، فرد دیگری را به نزدیکی جنسی یا به انجام یا تحمل عمل جنسی دیگری که از لحاظ اهانت و سایر شرایط قابل مقایسه با نزدیکی جنسی باشد وادار کند، این عمل تجاوز جنسی است.





ماهنامه سپیده دانایی:


تعریف

وقتی کسی از طریق ضرب و جرح یا با خشونت یا از طریق تهدید به اعمال بزهکارانه، فرد دیگری را به نزدیکی جنسی یا به انجام یا تحمل عمل جنسی دیگری که از لحاظ اهانت و سایر شرایط قابل مقایسه با نزدیکی جنسی باشد وادار کند، این عمل تجاوز جنسی و آن فرد، متجاوز دانسته می شود.

همین امر در مواردی که یک نفر از موقعیت عجز و درماندگی فرد دیگری سوءاستفاده کرده و با او نزدیکی جنسی یا عملی قابل مقایسه با نزدیکی جنسی انجام دهد نیز صدق می کند. فرد ممکن است بیهوش یا خواب، مست یا تحت تاثیر مواد مخدر، بیمار یا مصدوم یا دارای نوعی معلولیت ذهنی باشد. همچنین باید گفت نزدیکی فرد بالغ با افراد کم سن و سال و کودکان، حتی اگر با رضایت او باشد، تجاوز محسوب می شود. تجاوز در تعریفی که داده شد، از نظر جنسیتی هم در مورد پسران خردسال و نوجوان اتفاق می افتد و هم در دختران و زنان.

تجاوز جنسی چیست و چند نوع دارد؟

انگیزه ها

هیلز، یکی از روانشناسان محقق در مورد تجاوز، انگیزه متجاوزان را بخصوص در تجاوز به غریبه چنین برمی شمارد:

خشم: انگیزه این صدمه زدن جسمی و تجاوز کسب ارضای جنسی نیست، بلکه رنج و خشم ناشی از طرد شدن از طرف زنی است که قبلا با او رابطه داشته است.

قدرت: فرد متجاوز می خواهد زور و سلطه گری خود را نشان دهد.

دیگر آزاری: آزارگران جنسی اغلب علاوه بر تجاوز به قربانی او را شکنجه می دهند و با زورگویی و خشم به برانگیختگی جنسی می رسند.

گروه گرایی بزهکارانه: در این نوع تجاوز بزهکارانی که معمولا تعدادشان بیش از دو نفر است و در یک باند قرار دارند با حمله و تجاوز دسته جمعی به یک قربانی، پرخاشگری و میل جنسی خود را ارضا می کنند.

ارضای میل جنسی: اینگونه تجاوز یک اقدام تکانشی است، به این معنی که فرد متجاوز نمی تواند انگیزه جنسی بیدار شده خود را مهار کند.

تجاوز جنسی چیست و چند نوع دارد؟

انواع تجاوز جنسی

تجاوز افراد غریبه

در این نوع تجاوز، فرد توسط شخصی که آشنایی قبلی با او ندارد مورد تجاوز یا حمله جنسی قرار می گیرد.

تجاوز فرد آشنا (دوست صمیمی)

این اصطلاح در مواردی به کار می رود که متجاوز برای قربانی آشنا است. تجاوز ممکن است در نخستین دیدار یا پس از ماه ها آشنایی صورت گیرد. قربانیان این نوع تجاوز، علاوه بر نشان دادن علائم همه قربانیان تجاوز، خود را به دلیل ضعف انتخاب و برانگیختن متجاوز بیش از سایر قربانی ها سرزنش می کنند.

این نوع تجاوز هنگامی رخ می دهد که رابطه صمیمانه ای بین دو نفر برقرار می شود و مرد طرف مقابل را وادار به آمیزش کامل می کند. بررسی ها نشاندهنده این واقعیت است که بسیاری از جوانان در ایجاد تفکیک بین تجربه جنسی و تجاوز جنسی دچار مشکل اند و از حداقل آگاهی های علمی لازم درخصوص روابط جنسی برخوردار نیستند.

موارد متعددی از بارداری در روابطی گزارش شده که طرفین هیچ اطلاعی از این امر نداشتند. با ناآگاهی و جهل نسبت به مسائل جنسی، برانگیخته شدن احساس گناه و شرم، محدودسازی فضای خانواده و فضاهای آموزشی و اجتماعی در ارائه معلومات لازم در این خصوص به بحرانی شدن پیامدهای این روابط کمک کرده است.

تجاوز جنسی چیست و چند نوع دارد؟

تجاوز در رابطه زناشویی:

این نوع از تجاوز در رابطه ازدواج صورت می گیرد. در گذشته وقتی شوهری بدون رضایت همسرش با او رابطه جنسی برقرار می کرد، این عمل او به عنوان تجاوز تلقی نمی شد و به خاطر ارتکاب به این حمله و تجاوز مورد پیگرد قانونی قرار نمی گرفت. در عوض او خود را به عنوان یک شوهر از حقوقی برخوردار می دانست و از آنها استفاده می کرد. از زنان انتظار می رفت که با هر نوع رفتاری کنار بیایند و در هر زمانی برای رابطه جنسی در دسترس باشند. این طرز تفکر مردسالارانه و جنسیت گرا هنوز در بسیاری از کشورها پابرجاست. حتی در کشوری نظیر آمریکا، تجاوز در رابطه زناشویی تا زمانی که همراه با آزار جسمی نباشد، جدی تلقی نمی شود.

گرچه اخیرا تجاوز در رابطه زناشویی به لحاظ قانونی و سیاسی به رسمیت شناخته شده است، زنانی که توسط همسران خود مورد تجاوز یا سوءاستفاده قرار می گیرند نسبت به سایر قربانیان تجاوز، کمتر احتمال دارد که این واقعه را به پلیس اطلاع دهند. با اینحال زنانی که توسط شوهرانشان مورد تجاوز قرار می گیرند همچون قربانیانی که توسط سایرین آسیب می بینند همزمان از عوارض جسمی و عاطفی رنج می کشند.


ویدیو مرتبط :
تجاوز جنسی و عاقبت زناکار و گناه جنسی +۱۸

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 سال زندان برای رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز جنسی



 

7 سال زندان برای رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز جنسی

 

 

موشه کاتساو (موسی قصاب) رئیس جمهور سابق اسرائیل به جرم تجاوز به عنف و آزار جنسی به هفت سال زندان محکوم شده است.

 

به گزارش بی بی سی, موشه کاتساو دسامبر سال 2010 در یک دادگاه تل آویو در ارتباط با تجاوز به یک کارمند زن در دهه 1990 مجرم شناخته شده بود. او در این سال ها سمت وزیر گردشگری اسرائیل را به عهده داشت.

شاکی زن، موسوم به "آ" به دادگاه گفت که موشه کاتساو دوبار او را مورد تجاوز جنسی قرارداده است.

موشه کاتساو از سمت تشریفاتی ریاست جمهوری در سال 2007 و یک ماه ونیم پیش از پایان دوره آن استعفا داد.

آقای کاتساو در سال 2008 موافقت کرده بود که با پذیرش اتهام مزاحمت جنسی از اتهام سنگین تر تجاوز به عنف پرهیز کند ولی بعد نظر خود را تغییر داد و اتهام تجاوز را به کلی رد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رئیس جمهوری سابق اسرائیل بعد از شنیدن حکم دادگاه به گریه افتاد و فریاد زنان به قاضی دادگاه گفت که اشتباه می کند و زنان شاکی هم خود می دانند دروغ می گویند.

اتهامات جنسی دیگری که بر آقای کاتساو وارد آمده بود آزار جنسی دو زن در سال های 2003 و 2005 بود.

در این سال ها موشه کاتساو رئیس جمهوری اسرائیل بود.

این اولین باری است که که یک رئیس جمهوری سابق در اسرائیل به زندان محکوم می شود.

اما وکلای او به بی بی سی گفتند که موشه کاتساو چهل و پنج روز برای درخواست تجدید نظر وقت دارد و بلافاصله روانه زندان نخواهد شد.

حکم زندان موشه کاتساو با استقبال گروه های مدافع حقوق زنان اسرائیل روبرو شد.

این گروه ها می گویند که اغلب اوقات به اتهامات مربوط به آزار جنسی توجهی نمی شود.../بی بی سی