سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تازه‌ترین محصولات برندهای مشهور دنیا


بوتیک پالت نگاهی است به تازه‌ترین اتفاقات برندهای برتر دنیا و تدارکات آنها برای طراحی‌هایی که قرار است دیر یا زود از پشت ویترین فروشگاه‌ها سر دربیاورند.


مجله زندگی ایده آل: بوتیک پالت نگاهی است به تازه‌ترین اتفاقات برندهای برتر دنیا و تدارکات آنها برای طراحی‌هایی که قرار است دیر یا زود از پشت ویترین فروشگاه‌ها سر دربیاورند.  این بوتیک به شما اجازه می‌دهد تا از قبل همه کالاهایی که قرار است همین روزها از پشت ویترین مغازه‌ها سر در بیاورند پیش‌بینی کنید و مهم‌تر از آن بدانید که قرار است منتظر چه اتفاقات تازه‌ای در دنیای طراحی‌های لباس، کیف، کفش، زیورآلات و... باشید. این شما این هم گشتی در تازه‌ترین محصولات برندهای شناخته شده دنیا!

نقش خاطره!

بعد از اینکه هرمس پای نقش و طرح فرش‌های ایرانی را به دنیای طراحی و مد باز کرد، دیدن نقش‌هایی مشابه در نمونه کارهای برندهای مطرح دنیا چندان ما را غافلگیر نمی‌کند. امسال هم طراحان کمپانی ولنتینو سراغ طرحی کاملا ایرانی رفته‌اند؛ طرحی که گل‌های قالی‌های ایرانی و ترنج‌های پنج‌پر آنها را بیش از هر چیز به رخ می‌کشد. نمونه پیشنهادی ما هم یکی از این طرح‌هاست.



تاکید دیگر ولنتینو در طراحی‌های  پاییز و زمستان 2013 استفاده از یراق‌های کار شده روی پارچه‌هایی کاملا  ساده و بدون طرح و نقش  است. این یراق‌ها اغلب در قسمت یقه، سر آستین یا حتی روی جیب‌ها کار می‌شوند. حتما شما هم با ما هم عقیده‌اید که  این یقه‌ها که عمدتا سفید هستند باز هم به نوعی یادآور موتیف‌های ایرانی هستند!




با یک اشاره!

تیسوت طرفدارانش را کاملا غافلگیر کرد. طراحی تازه این برند ساعتی است کاملا اسپرت با بند سیلیکونی و اتفاقا رنگی! T-Race Touch  ساعتی است با سطحی کاملا تخت همراه با یک بند سیلیکونی با راحتی‌ای بیشتر از آنکه انتظارش را دارید و عملکردهای بسیار متنوع به صورت لمسی! موتور کرونوگراف این مدل امکان اندازه‌گیری همه زمان‌ها را به شما می‌دهد، آن هم  با قابلیت اضافه کردن  و تقسیم زمان روی یک درایو اضافه فقط با یک اشاره انگشت! لازم به یادآوری نیست که این مدل کاملا ضدخش و ضد آب است. دماسنج و قطب نما هم دارد و غیر از رنگ نارنجی، آن را با بندهای سیلیکونی مشکی و سفید  البته با صفحه سفید هم می‌توانید امتحان کنید.




کمربندها را ببندید!

قد بلند یا کوتاه، ظریف یا درشت امسال باید به کمربندهای پهن فکر کنید! نقشه جدید طراحان جهانی برای پاییز و زمستان امسال کمربندهای پهن با سگك‌های درشت است بنابراین غافلگیر نشوید اگر  از این به بعد روی لباس​ها به‌خصوص مانتوها و پالتوهای زمستانی کمربندهای پهن با سگک‌های ساده اما درشت به چشم‌تان خورد. مدل پیشنهادی ما یکی از تازه‌ترین طراح‌های کمپانی کلوین کلین است. احتمالا این طرح به زودی الهام‌بخش بسیاری از طراحان کوچک بزرگ ایرانی و خارجی می‌شود!




OudIspahan

OudIspahan عنوان ادکلنی است که کمپانی کریستین دیور به عنوان یکی از آخرین پیشنهاداتش به دنیای رایحه‌‌ها معرفی کرده است. عطری با نامی ایرانی و رایحه‌ای کاملا شرقی. ترکیبی از اسانس عود و گل رز، همراه با چوب صندل و کمی هم عطر نعناع.  مهم‌ترین ویژگی این ادکلن شیفتگی طراح آن در زیبایی خارق‌العاده اصفهان و رایحه سرمست​کننده این فضاست، نتیجه این سرمستی هم این شد که  OudIspahan با  الهام از این فضا خلق شد، آن هم با رایحه‌ای که اصالت ایران و زیبایی اصفهان را در قالب عطری مرموز و بسیار رمانتیک  به رخ می‌کشد!




زیور‌آلات به سبک رومی!

یکی از اتفاقات جدیدی که این روزها باید در دنیای زیورآلات شاهدش باشید حضور چرم در آنهاست؛ طرحی نسبتا قدیمی اما با نگاهی تازه و کاملا متفاوت. نسخه جدیدی که طراحان کمپانی لوئیس ویتون برای طرفدارانش تدارک دیده استفاده از چرم  در زیورآلات است اما این بار نه به عنوان بخشی از کار بلکه در جایگاه زمینه اصلی طرح!بنابراین چشمان شما از این به بعد باید آماده دیدن گوشواره، انگشتر، گردنبند یا دستبندهای چرمی باشد  که  تکه‌هایی از  طلا، نقره، استیل و ... روی آنها نقش بسته‌اند. این ایده جدید لوئیس ویتون که دیر یا زود همه‌گیر می‌شود باعث شده تا زیورآلات به دلیل استفاده از چرم در آنها ظاهری کاملا اسپرت داشته باشند!




ایرانی با شهرتی جهانی!

حالا که بازار کمربند آن هم از نوع پهنش داغ است، ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ یک پیشنهاد جهانی و کاملا ایرانی! نیمانی برند ایرانی‌ که حالا شهرتی کاملا جهانی دارد در طراحی‌هایش سراغ یک ایده تازه رفته است. یک کمربند نسبتا پهن مطابق با مد روز، با سگکی که  یکی از حروف الفبای ایرانی را به رخ می‌کشد. حرف «ه» از نوع دو چشم که انتخاب اول نیمانی در اغلب طراحی‌هایش بوده این بار نقش سگک یک  کمربند چرم کاملا ایرانی با شهرتی جهانی را بازی می‌کند!




قالبی جدید برای آلستار!

Converse  همچنان با آلستارهایش پیش‌تاز است.  آلستارهای این برند پاییز امسال با کمی تغییر جزئی به طرفدارانش پیشنهاد می‌شود. البته همان‌طور که انتظار می‌رود ظاهر اصلی و همیشگی آلستارها در این تغییرات کاملا حفظ شده! اتفاق اصلی تغییر زیره این آلستارهاست. زیره تخت و بدون عاج آلستارها حالا تبدیل شده به زیره‌ای کمی تا قسمتی عاج‌دار، کمی شیب و ارتفاع 3 سانتی‌متری را هم باید به این زیره‌ها اضافه کنید. استفاده از نوعی پلاستیک فشرده باعث شده که این زیره‌ها استحکام و سبکی لازم را داشته باشند. تنوع در رنگ‌بندی این زیره‌ها هم یکی دیگر از ویژگی‌ آنهاست، ضمن اینکه فرم کلی آنها به گونه‌ای است که برخلاف نمونه‌های قبلی از بدنه کفش کاملا جداست. جنس بدنه این آلستار‌ها هم ترکیبی از چرم و نوعی پارچه برزنتی است.




یک سایز بزرگ‌تر!

پالتوهایی که طراحان دنیای مد برای پاییز و زمستان امسال در نظر گرفته‌اند همه در یک ویژگی مشترکند، همه آنها بزرگند و گشاد با سرشانه‌های افتاده و کاملا بدون برش، با پارچه‌هایی از جنس چهارخانه! پس بهتر است برای به‌ روز بودن، پالتوهای تنگ با برش‌های کتی را فراموش کنید.  نکته‌ای که باید به آن بیشتر توجه کنید این است که فرم سرشانه‌های آزاد و بدون برش پالتوهای جدید درست مثل مدل‌های پیشنهادی ما کمی غلط‌انداز است، بزرگی برش‌های سرشانه‌ها درست مثل این است که شما یک سایز بزرگ‌تر از سایز خودتان را پوشیده‌اید!



ویدیو مرتبط :
گزارش(تولید آبلیموی تقلبی توسط،یکی از برندهای مشهور )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصول نامگذاری برندهای موفق و مشهور دنیا


آل ریس و جک‌تروت درکتاب خود با عنوان جایگاه‌سازی، نام‌گذاری برای محصولات را از مهم‌ترین تصمیمات حوزه‌ی بازاریابی معرفی می‌کنند که در حکم قلابی، محصول را به نردبان ذهنی مخاطبان متصل می‌کند.

مجله درگی: 

نام، قلابی برای اتصال محصول به نردبان ذهن


آل ریس و جک‌تروت درکتاب خود با عنوان جایگاه‌سازی، نام‌گذاری برای محصولات را از مهم‌ترین تصمیمات حوزه‌ی بازاریابی معرفی می‌کنند که در حکم قلابی، محصول را به نردبان ذهنی مخاطبان متصل می‌کند. نویسندگان در کتاب خود مثالهایی از اهمیت نام‌گذاری را مورد تأکید قرار می‌دهند. از جمله آنکه به عنوان مثال مهم‌ترین تصمیم در بازاریابی عطر و ادکلن، نامی است که بر روی این‌گونه محصولات گذاشته می‌شود. مؤلفین در مثال دیگری در حوزه‌ی گردشگری، به تجربه‌‌ای جالب‌توجه در این حوزه اشاره می‌کنند. جالب است بدانیم که تا وقتی که نام جزیره‌ی هاگ (یا جزیره‌ی خوک) در میانه‌ی دریای کاراتیپ به جزیره‌ی پارادایز(یا جزیره‌ی بهشت) تغییر نکرده بود، این جزیره توفیقی در زمینه‌ی توریسم بدست نیاورده بود. نام‌ها می‌توانند آغازگر فرآیند جایگاه‌سازی، تسخیر ذهن و قلب مشتری باشند. نام‌های خوب، می‌توانند مهم‌ترین مزایای یک محصول را به ذهن مشتری متبادر کنند. البته گاه نام یک محصول از اندازه‌ی آن فراتر می‌رود و به قدری به خود محصول نزدیک می‌شود که به نام عام تبدیل می‌شود. در ایران از این دست نام‌ها زیاد داریم. از جمله تاید و ریکا، اما این می‌تواند خطرناک باشد، چون به جای اینکه نام به یک اسم تجاری برای برندی خاص تبدیل شود، این عامی برای تمام انواع کالا به شمار می‌آید بنابراین نام‌ها می‌توانند قلب تپنده‌ی یک تجارت باشند و به شخصیت یک کسب‌وکار عیار و وزن بدهند. پشت هر نام می‌تواند ایده‌ای بزرگ نهفته باشد چرا که نام‌ها ماهیتی زنده و جاری هستند و نام‌های ماندگار هر کدام تأثیری را در ذهن ایجاد می‌کنند.

نام سامسونگ با رشد و طلوعی تحول‌آمیز، کاترپیلار با خشونت و مردانگی، فولکس واگن باداوم، نپتون بارنگ، گوگل با جست‌وجو، مک دونالد با خدمات، پپسی با تفاوت،کوکاکولا با شادی، رولکس باوقار، ولوو با ایمنی، آدیداس باکارایی، سونی با احتیاط توأم با غرور، بنز با پرستیز، بی.ام.دبلیو با شتاب، تویوتا با آینده‌نگری، زیراکس با آموزش، دیزنی با نوستالژی، نسکافه با فوریت، لورآل با فردیت، ونام ژیلت با آراستگی،... گره خورده است.

پشت این نامهای بزرگ، دنیایی از تجربه و مفهوم قرار دارد. به مثالهای زیر دقت کنیم، در این نمودارها عوامل موفقیت و ارزش‌بنیادین برخی از نام‌دارترین برندهای تجاری قابل مشاهده است.
 






مثالهایی از این دست را می‌توانید در کتاب دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی مطالعه کنید.

با این اوصاف روشن است که انتخاب نام مناسب برای یک تجارت می‌تواند نقطه آغاز و سنگ بنای توسعه یک کسب‌وکار باشد. پشت هر نامی باید فلسفه‌ای وجود داشته باشد. به عنوان مثال گفته می‌شودکه واژه‌ی یاهو اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفت که به معنای اشخاص دارای رفتار نامناسب و عجیب است. مؤسسین یاهو که خود را افرادی ماجراجو می‌دانستند این نام را بسیار برازنده یافتند. و یا اپل هم ‌میوه مورد علاقه استیو جابز بود. هم اینکه او می‌خواست با این کار اشاره‌ای هم به ماجرای سقوط سیب روی سر نیوتن و کشف بزرگ او کند. نام‌گذاری شرکت‌ها و یا محصولات فرآیندی سخت و پیچیده است که نیازمند رعایت نکاتی است از جمله آنکه در آغاز راه باید ضمن در نظر داشتن موضوعات قانونی و بررسی تکراری نبودن نام خود، فهرستی از مواردی را تدارک ببینیم که می‌خواهیم مشتری با شنیدن نام ما آنها را در ذهن خود مجسم کند.

پس اصل اول این است که ارزش بنیادینی را که می‌خواهیم ارائه کنیم، مشخص کنیم. مثلاً این ارزش می‌تواند خدمات عالی، شتاب، برتری، کیفیت عالی، اعتبار و ضمانت بالا، خاص و منحصر به فرد، ایمن، ارزان،... باشد بنابراین نام‌ها به عنوان پدیده‌هایی زنده باید حامل احساسی مثبت باشند تا تصویری مثبت از ما در ذهن مشتری ایجاد کنند. رعایت اصل سادگی و اصل بازتاب هویت می‌تواند برجذابیت یک نام بیفزاید. پس باید در تعریف یک نام در ذهن مشتری حسابی کوشید و مته به خشخاش گذاشت. در نام‌گذاری باید به فرهنگ مشتریان هدف، توجه ویژه‌ای داشت. به عنوان مثال شرکت ژاپنی نیسان نخستین بار در سال 2007 خودروی شاسی بلند قشقایی را به بازار ایران عرضه کرد. نام این خودروی زیبا که نشانه‌هایی از سخت‌کوشی و صلابت یک قوم غیور ایرانی را بر پیشانی خود دارد. خلاصه‌ای از ساده‌ترین نکات در نام‌گذاری مؤثر را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.
 


نام‌گذاری فرآیندی استراتژیک و به شدت پیچیده‌ است که می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد. بنابراین در طول فرآیند نام‌گذاری تلاش کنید و تا از خدمات تخصصی مشاوران نیز استفاده کنید تا به گزینه‌های مناسب‌تر دست یابید.