سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تاج محل، یکی از عجایب هفتگانه معماری جهان


بر اساس روایات تاریخی باقی مانده، شاه جهان همسر سوم خود با نام ممتاز محل را بسیار دوست داشت و پس از مرگش آرامگاهی برای وی ساخت تا یاد و خاطره اش را زنده نگه دارد.


ویدیو مرتبط :
عجایب هفتگانه جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با عجایب هفتگانه جدید جهان آشنا شوید



با عجایب هفتگانه جدید جهان روبه‌رو شوید
خودتان را آماده کنید تا با لیست جدید عجایب هفت گانه دنیا روبه‌رو شوید. دیگر باغ‌های معلق بابل و نیایشگاه آرتیمیس و فانوس اسکندریه آنقدرها هم خیره‌کننده نیستند.
بیشتر عجایب هفت‌گانه قدیمی، دیگر در جهان موجود نیستند و امروزه کاملا از بین رفته‌اند. عجایب هفتگانه جدید در نوع خود کاملا منحصر به فرد بوده و هستند. در سال 2007 پس از یک رای‌گیری در میان 100 میلیون نفر، لیست عجایب هفتگانه جدید منتشر شد که از میان 21 بنا که هنوز برپا هستند انتخاب شده‌اند. نگاهی داریم به این هفت اثر خاص و تاریخی معماری.


مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو

 

مسجد مسیح رهایی بخش,عجایب هفتگانه جهان

مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان می باشد

 

این مجسمه که در یکی از بالاترین نقاط شهر ریو، در ارتفاع 700 متری با 30 متر بلندی ساخته شده  است. ساخت این مجسمه در سال 1921 آغاز شد و تا سال 1931 ادامه داشت، هزینه آن در آن زمان 250 هزار دلار بود که معادل 3.5 میلیون دلار امروزی است. این مجسمه که بیش از هزار تن وزن دارد در روز و شب از هر نقطه ای در شهر قابل مشاهده است.


ال کاستیلو در چیچن ایتزا

 

ال کاستیلو,عجایب هفتگانه جدید

ال کاستیلو در چیچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید دنیا

 
در مرکز منطقه یوکاتان در مکزیک، چیچن ایتزا یک ساختمان فوق العاده قدیمی است که در سال های 600 قبل از میلاد ساخته شده است. این بنا جمعا 365 پله دارد، دقیقا به اندازه تعداد روزهای هر سال. این معبد در زمان حمله اسپانیا به صورت متروک رها شد و تا مدت ها به صورت متروک باقی ماند. چیچن ایتزا این روزها با طرح های باز سازی ظاهری دوباره زیبا به خود گرفته است.


ماچو پیچو در آندس، پرو

 

ماچو پیچو,عجایب هفت گانه جهان

ماچو پیچو معروف به اینکا توسط یک باستان شناس کشف شد

 این مخروبه معروف "اینکا" در سال 1911 توسط یک باستان شناس کشف شد. ماچو پیچو که در میان کوه های متعددی قرار دارد در ارتفاع 2430 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر شامل 150 خانه، معبد، انبار و ... است و در اطرافش به اندازه ای زمین کشاورزی دارد که می توان کل جمعیت روستا را به راحتی تامین کرد. هدف از ساخت این مکان ایجاد یک پناهگاه امن برای افراد محلی بوده است اما پس از حمله اسپانیا و ستخیر مناطق این شهر نیز به صورت کامل رها شد.

 

شهر تاریخی پترا در اردن

 

شهر تاریخی پترا,عجایب هفت گانه دنیا

شهر تاریخی پترا در اردن به عنوان جواهر اردن محسوب میشود و جز عجایب هفتگانه جدید دنیا به حساب می اید

 این شهر که در نوع خود بی نظیر است در تپه های قرمز رنگ پترا ساخته شده و به عنوان جواهر اردن محسوب می شود. قدمت پترا در حدود 2000 هزار سال تخمین زده شده است و تا سال 1812 از دید جهان غرب مخفی بود. پترا در حال حاضر پربازدید ترین مکان توریستی اردن استو سازمان یونسکو نیز آن را به عنوان یکی از مهم ترین آثار ساخته شده توسط بشریت معرفی کرده است.


کولوسئوم در رم

 

کولوسئوم در رم,عجایب هفتگانه دنیا

کالاسئوم جالب ترین ساختمان بنا شده توسط امپراطوری رم است

 این بنا که در سال 72 بعد از میلاد ساختش آغاز شد جالب ترین ساختمان بنا شده توسط امپراطوری رم است. کولوسئوم در ابتدا به منظور تماشای مسابقات میان حیوان ها ساخته شد و سپس برای نبرد میان گلادیاتورها استفاده شد. این ساختمان عظیم ظرفیت 50 هزار نفر را دارد و هزینه ساخت آن به پول امروزی در حدود 1 میلیارد دلار است.


تاج محل در هندوستان

 

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(تاج محل با ارزش ترین ساختمان ساخته شده در هند و جز عجایب هفتگانه جهان)

 تاج محل با ارزش ترین ساختمان ساخته شده در هند است که توسط پنجمین امپراطور مغول به یاد همسر فوت شده اش بنا شد. ساخت این بنا در سال 1642 آغاز شد و 22 سال زمان برد. در عملیات ساخت تاج محل از بیش از 20 هزار کارگر و هزار فیل استفاده شد. گفته شده که امپراطور مغول پس از پایان ساخت این بنا دستور داد تا دست معمار را قطع کنند تا دیگر هیچ وقت بنایی بهتر از این مکان نسازد. هزینه ساخت تاج محل با پول امروزی در حدود 1 میلیارد دلار است.


دیوار بزرگ چین

 

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه جدید دنیا  و یکی از بهترین بناهای ساخته شده توسط بشریت)

 یکی از بهترین بناهای ساخته شده توسط بشریت، در حدود 2 هزار سال زمان صرف ساخت این مکان شد. جالب است که بدانید هدف از ساخت این دیوار محافظت از چین در برابر حمله مغول ها بود که در نهایت باعث ضعف بیشتر دولت چین شد. گفته شده که اگر قرار باشد چنین بنایی امروزه ساخته شود هزینه آن در حدود 260 میلیارد دلار خواهد بود.  در ساخت دیوار چین امپراطوران مردم را به اجبار به کار می گرفتند که در نهایت باعث کشته شدن افراد بسیار در زمان ساخت دیوار شدند.دیوار چین از عجایب هفت گانه قدیمی به شمار می رود.
منبع : bazarkhabar.ir