سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

به محدودیت فضا كلك بزنید!


ما با پیشنهاد چند طرح ساده اما كاربردی به‌خصوص در فضای آپارتمان به شما كمك می‌كنیم تا وسایلی كه هیچ‌گاه فكر نمی‌كردید جای مناسبی برای‌شان پیدا كنید را در قفسه‌های جدید و زیبا مرتب و منظم بچینید و از محدوده فضایی كه دارید، نهایت استفاده را ببرید.


صبح بخیر: یكی از عمده مشكلات آپارتمان‌نشینی كمبود جا و نداشتن فضای مناسب برای چیدمان وسایل منزل است. شاید در خانه شما هم تعدادی خرده‌ریزه‌های دست و پاگیر وجود دارند كه دوست دارید هم دم دست‌تان باشند و هم در جایی مرتب قرار گیرند اما محل مناسب برای چیدن آن‌ها پیدا نمی كنید، خب ما با پیشنهاد چند طرح ساده اما كاربردی به‌خصوص در فضای آپارتمان به شما كمك می‌كنیم تا وسایلی كه هیچ‌گاه فكر نمی‌كردید جای مناسبی برای‌شان پیدا كنید را در قفسه‌های جدید و زیبا مرتب و منظم بچینید و از محدوده فضایی كه دارید، نهایت استفاده را ببرید.





كوچك اما كاربردی

یكی از مهم‌ترین كارهایی كه می‌توانید برای جلوگیری از ریخت و پاش اضافی در منزل‌تان انجام دهید، انتخاب دكورهایی است كه می‌تواند بیشترین میزان وسایل را در خود جای دهد. همانطور كه می‌بینید این قفسه چوبی در همه جای خانه به كار می‌آید و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌كند، شما با انتخاب این طرح می‌توانید از آن به‌عنوان یك ویترین كوچك هم استفاده كنید و با گذاشتن وسایل تزئینی مانند شمع یا مجسمه، زیبایی بیشتری به آن ببخشید. اگر فضای سالن پذیرایی‌تان به‌گونه‌ای است كه فضای زیادی برای بوفه یا ویترین‌های بزرگ‌تر ندارید این مدل برای خانه شما بسیار مناسب است.

زیركانه تصمیم بگیرید

وقتی صحبت از فضاسازی خانه می‌شود همیشه نیاز به دیوار یا كمدهای بزرگ نیست، شما می‌توانید با ایده‌های كوچك اما مفید از تمام فضای منزل‌تان، حتی دیوارها استفاده درست كنید. باكس‌های دیواری به شما این اجازه را می‌دهند كه از تمام ابعاد اتاق یا سالن استفاده كنید.





دكوراسیونی هنرمندانه

این كار جالبی است كه سبك خودتان را با چیدمان جدید و متفكرانه تلفیق كنید. این نشان می‌دهد كه از آن جمله افرادی هستید كه هم می‌خواهید اصیل باشید و هم امروزی‌بودن را دوست دارید اما یكی از نكاتی كه خیلی در چیدمان وسایل منزل اهمیت دارد تناسب اندازه وسایل با فضا و البته با یكدیگر است، مثلا اگر سالن پذیرایی بزرگی ندارید از انتخاب مبل و بوفه‌های بزرگ پرهیز كنید و در عوض وسایلی را انتخاب كنید كه طرح ساده‌تر و جادار داشته باشند، این ترفند به شما كمك می‌كند تا فضای دلپذیر و راحتی ایجاد كنید و با چیدمانی ماهرانه نوعی انرژی در خانه‌تان جریان پیدا كند.

این قفسه كه حكم ویترین، كتابخانه و كمد را با هم دارد برای زوج های خوش‌سلیقه‌ای كه هنوز برای برخی وسایل‌شان جای مناسبی پیدا نكرده‌اند مدلی خاص و مناسب است. طرح متفكرانه این كمد هم در اتاق‌‌خواب و هم در سالن پذیرایی خود را به خوبی نشان می‌دهد. این مدل آنقدر جادار است كه دیگر دغدغه‌ای برای وسایل اضافی، كتاب‌ها و حتی ویترین خود نخواهید داشت.





هم كمد هم ویترین

این ویترین چوبی كوچك و در عین حال كاربردی هم برای سالن پذیرایی و هم اتاق خواب مناسب است چون در ابعادی ساخته شده كه فضای چندانی را نمی‌گیرد و به‌علاوه وسایل زیادی را در خود جای می‌دهد. اگر كمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید از آن به‌عنوان كتابخانه و كمدی برای قرار‌دادن لوازم شخصی مثل عطر و CD استفاده كنید.

به محدودیت فضا كلك بزنید

در فضای محدود آپارتمان‌ها استفاده از بوفه‌های بزرگ و جاگیر اصلا انتخاب مناسبی نیست. باید دقت كنید تا مبلمان و كمد‌هایی را برای منزل‌تان انتخاب كنید كه با اندازه فضای موجود هماهنگی داشته باشد وگرنه هرچقدر هم كه وسایل شما مناسب و زیبا باشند در فضای محدود خود را نشان نمی‌دهند و به نوعی اغراق شده به‌نظر می‌رسند اما ویترین در ابعاد كوچك‌تر دست شما را برای استفاده از بقیه فضای منزل‌تان باز می‌گذارد و جمع‌و‌جور‌بودن آن باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی آن را در گوشه‌ای جای دهید و از فكر هوشمندانه‌تان لذت ببرید.





سادگی همیشه زیباست

استفاده از كمدهایی كه از خطوط ساده و صاف ساخته شده‌اند نظم خوبی به فضای سالن یا اتاق می‌دهند. اگر در خانه‌تان دیواری دارید كه نمی‌دانید از فضای جلوی آن چطور استفاده كنید می‌توانید با قرار دادن كمدی مانند مدل روبه‌رو هویت جدیدی به آن فضا دهید. در ضمن نباید كاربردی‌بودن این مدل را نیز فراموش كرد چون در عین این‌كه طرحی ساده و مناسب دارد می‌توان لوازم زیادی مثل بشقاب و ظروف پذیرایی داخل آن قرار داد. گذاشتن شمعدان یا مجسمه‌هایی كه رنگ‌شان كاملا با رنگ تیره كمد متضاد است جلوه خاصی به آن می‌بخشد.

برای امسال

شاید برای‌تان پیش آمده باشد كه با نگاه‌كردن به لوازم خانه حس یكنواختی  و كسالت به شما منتقل شود، می‌دانید چرا؟ وقتی همه وسایل چوبی‌تان را از یك رنگ انتخاب می‌‌كنید و در آن لحظه فكر می‌كنید كه هماهنگی به این روش كار جالبی است اما به شما توصیه می‌كنیم كه گاهی شكستن بعضی از افكار، زندگی‌تان را از حالت تكراری در می‌آورد. سعی كنید تا در یك فضا از همه طیف‌های رنگی چوب استفاده كنید چون تنوع خاصی به فضا می‌بخشد و چشمان‌تان بعد از مدتی از دیدن آن‌ها خسته نمی‌شود.





چوبی‌های براق

برای تمیز‌كردن وسایل چوبی مثل میز تلویزیون، كمد و ویترین می‌توانید از روغن برزك برای شفافیت و جلای آن‌ها استفاده كنید. چند قطره از این روغن را روی پارچه نرمی بچكانید و بعد روی میز یا وسایل دیگر بكشید، خب در این حالت خواهید دید كه چقدر وسایل چوبی‌تان براق و تمیز می‌شوند. این كار باعث می‌شود كه اشیای چوبی، خاك به‌خود نگیرند.


ویدیو مرتبط :
مستند شکستن محدودیت ها (مرز فضا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به سرطان لبخند بزنید




 

سرطان

پدر بزرگم را یادم هست كه دیگر موی بر سر نداشت، استفراغ، ‌استفراغ، ‌استفراغ می‌كرد.

پدربزرگم را یادم هست كه هرروز صبح كشان كشان به بیمارستان می‌بردندش و عصرها غمگین‌تر از صبح باز می‌گرداندنش، خیلی كوچك بودم اما پدربزرگم را یادم هست كه آنقدر گریه كرد تا مرد. گفتند از سرطان مرده است اما من می‌دانستم كه از گریه مرده است.

بعد بزرگ شدم در سال‌های آغازین دبیرستان روزی دوستی گریه كنان به مدرسه آمد و گفت پدرم سرطان دارد پدرت اگر گریه نكند خوب می‌شود دوستم از من ناراحت شد سرطان درمان ندارد.

پدرش روانشناس بود گریه نكرد یك سال بعد دوستم را در خیابان دیدم با ترس حال پدرش را پرسیدم گفت: گریه نكرد و خوب شد.

بعد بغلم كرد و بابت آن روز كذایی در یك سال قبل عذرخواهی كرد.

چند ماه پیش در شبكه چهارم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه مستند با كسانی صحبت می‌كردند كه خودشان را از سرطان، این بیماری صعب العلاج نجات داده بودند، كسانی كه به سرطان لبخند زده بودندوبر آن پیروز شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز روز جهانی سرطان است كه امسال به سرپرستی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با سرطان و اعضای آن و نیز با حمایت سازمان جهانی بهداشت، سطح آگاهی عمومی در زمینه نحوه پیشگیری از این بیماری را افزایش خواهد داد.

موضوع جدین این روز روی این مفهوم متمركز می‌شود كه چگونه می‌توان خطر بروز سرطان را از طریق اقدامات ساده مربوط به استعمال دخانیات، مصرف الكل، تماس با آفتاب، وزن سالم و محافظت در برابر عفونت‌های سرطان‌زا و میزان قابل توجهی كاهش داد.

سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز هشدار داد كه طبق آخرین آمار نرخ سالانه مرگ و میر جهانی بر اثر سرطان رو به افزایش است تا اگر اقدام پیشگیرانه فوری انجام نمی‌گیرد از ۶/۷ میلیون مورد در سال‌جاری ۱۷ میلیون در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد. آمارها نشان می‌دهد كه خوشبختانه تقریبا در ۴۰ درصد از موارد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

همچنین این سازمان محاسبه كرده است كه از هر ۸ قربانی بیماری در جهان یك مورد براساس سرطان كه بیش از مجموعه قربانیان ایدز، سل و مالاریا است اما این مرگ و میر‌ها قابل پیشگیری است.

این سازمان در گزارش جدید آماری خود اضافه كرد پیش از ۱۲ میلیون مورد ابتلا به سرطان هر سال در جهان شناخته می‌شود در این گزارش آمده است سرطان یكی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و در صورت عدم پیشگیری تا ۲۰۱۵ دست كم ۸۴ میلیون نفربراثر مبتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

مساله سرطان یك سوی این بیماری كه هزینه درمانش را حتی برخی از خانواده‌های مرفه هم نمی‌توانند پرداخت كنند است، نسل جدید داورهای ضد سرطان به بازار می‌آیند و در بیماران و خانواده‌هایشان ایجاد امیدواری می‌كند اما وقتی بیماران در پی تهیه آن بر می‌آیند مشكل گرانی و عدم پوشش بیمه‌ای مناسب نه تنها خانواده‌ها كه دولت را به چالش می‌اندازد تا جایی كه دسترسی به آنها گاهی غیر ممكن است.

برای مثال هزینه درمان سرطان ریه در سال به چهل میلیون تومان می‌رسد كه با وضعیت اقتصادی جامعه حتی برای خانواده مرفه پرداخت این مبلغ سخت است.

وقتی كه این خرچنگ مهلك شروع به خوردن جان انسان می‌كند، سپس رشد، تكثیر وگاهی انتشار غیر طبیعی سلولهای بدن می‌شود و به این ترتیب یك سلول طبیعی ممكن است بدون هیچ دلیل واضعی به یك سلول سرطانی تبدیل شود وقتی این یك سلول سرطانی تقسیم می‌شود به دو سلول سرطانی تبدیل می‌گردد و همین ترتیب تنها یك سلول سبب ایجاد توده از سلول سرطانی(تومور) می‌شود.

گرچه عوامل از قبیل رفتار تغذیه‌ای، سبك زندگی و مصرف دخانیات و همچنین آلودگی‌های محیطی و ژنتیك از عوامل خطرزای سرطان است كه می‌توان از طریق آنها از ابتلا به سرطان جلوگیری كرد اما در دلیل اصلی بروز این بیماری هنوز شبه‌هایی است و به همین دلیل است كه سالیانه در دنیا نزدیك به ۸ میلیون از این بیماری می‌میرند.

به گفته محمدعلی محققی، رئیس مركز تحقیقات انستیتو كانسر بیمارستان امام خمینی در كشور ما سالانه ۳۰ هزار نفر در اثر سرطان فوت می‌كنند كه از این میان سرطان معده بیشترین فراوانی را دارد كه رژیم غذایی غلط، سوء تغذیه، رفلكس یا برگشت محتویات معده به داخل مری در سرطان‌زایی بی‌تاثیر نیست.

وی همچنین استعمال دخانیات، سیگار و الكل و وجود آلاینده شیمیایی در مواد غذایی را از عوامل به وجود آورنده سرطان معده دانست.

بزرگ كه شدم فهمیدم پدربزرگم سرطان معده داشت، بیماری كه عمویم سال گذشته به آن دچار شدو تحت درمان قرار گرفت و در این همه سال آنقدر علم پیشرفت كرده بود كه عمویم زنده بماند. عمویم خوب شد و خندیدیم.