سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

به استقبال چالش ها بروید


کارآفرینان بزرگ به خوبی می دانند در منزل، محل کار، داخل اتومبیل یا باشگاه، هر جا که باشند، باید این روحیه ی «مبارزه طلبی» را هر روز در خود پرورش دهند. خیلی از آنها تمام کسب و کارشان را حول همین روحیه بنا کرده اند.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: به عنوان یک کارآفرین روحیه ی مبارزه طلبی و تلاش برای پیروزی احتمالاً در خون شماست. چارچوب ذهنی مذکور شما را از باقی کارآفرینان جدا می کند و برای موفقیتتان ضروری است. اما این دانه، بدون نگهداری رشد نمی کند و به بار نمی نشیند.

کارآفرینان بزرگ به خوبی می دانند در منزل، محل کار، داخل اتومبیل یا باشگاه، هر جا که باشند، باید این روحیه ی «مبارزه طلبی» را هر روز در خود پرورش دهند. خیلی از آنها تمام کسب و کارشان را حول همین روحیه بنا کرده اند. بنابراین به عنوان مؤسس یک کسب و کار، توصیه هایی وجود دارد که می توانند به شما در پرورش این روحیه ی مبارزه طلبی و چارچوب ذهنی پیروزی طلب در طول روز کمک کنند. برخی از این توصیه ها را می توانید در ادامه از نظر بگذرانید و در زندگی روزمره ی خود به کار بگیرید.

۵ توصیه ساده برای تقویت روحیه مبارزه طلبی

۱- الهام بگیرید

شما باید بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید تا بتوانید از تمام دنیای اطراف خود الهام بگیرید. جوزی ویلینگتون از دانشگاه لیورپول با تخصصی که در مورد اثرات مطالعه دارد در این باره می گوید: «مطالعه می تواند مدل های تجربی غنی تر، گسترده تر و پیچیده تری در اختیار شما قرار دهد. این به افراد اجازه می دهد با دیدگاهی تازه و با درکی نو به زندگی خود بنگرند».

۲- ورزش کنید

ورزش کردن و حفظ تناسب اندام به آمادگی جسمانی و ذهنی شما کمک می کند. این کار باعث می شود ظاهر بهتری پیدا کنید، قدرت بیشتری در خود حس کنید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. ورزش کردن پیش از یک مذاکره ی کاری به حفظ روحیه ی برتری طلبی شما در برابر حریف کاری تان نیز کمک شایانی خواهد کرد. داشتن حد اقل نیم ساعت ورزش روزانه اهمیت فراوانی دارد؛ چه در باشگاه ورزشی، چه در منزل یا پارکی که در نزدیکی شما قرار دارد.

جان اشتایمل در مورد اولویتی که به عنوان یک کارآفرین برای ورزش قائل است می گوید: «من ورزش را در برنامه ی روزانه ی خودم گنجانده ام و آن را به تمام فعالیت های کاری ام ارجحیت داده ام. البته در این کار اندکی انعطاف پذیری هم به خرج می دهم اما اگر مثلاً بین دویدن و یک جلسه ی کاری با یکی از مشتریان تداخلی پیش بیاید، معمولاً ترجیح می دهم اول برنامه ی جلسه ی کاری ام را عوض کنم تا ورزش».

او اینگونه ادامه می دهد: «من به این دلیل این کار را می کنم که هم خودم و هم کسب و کارم می توانیم از عهده ی تبعات عوض کردن ساعت یا تاریخ جلسه ای مثل این بر بیاییم؛ حتی اگر به قیمت از دست رفتن آن مشتری تمام شود. اما به محض اینکه ورزش را به تعویق بیندازید، کم کم اشتیاق لازم برای انجام آن را از دست می دهید و با تکرار این حالت احتمال دارد ورزش را برای همیشه کنار بگذارید».

۳- به استقبال چالش ها بروید

۵ توصیه ساده برای تقویت روحیه مبارزه طلبی

کارول دوک، روانشناس رشد، در کتاب جدید خود با عنوان «چارچوب ذهنی: روانشناسی جدید موفقیت» نحوه ی واکنش کودکان به چالش ها را توصیف می کند. او در آزمایشات خود مجموعه ای از پازل های چالش برانگیز را در اختیار کودکان مورد آزمایش قرار می دهد، به نحوی که هر چالش نسبت به چالش قبلی خود سخت تر باشد. او در مورد واکنش های جالب توجه این بچه ها می گوید: «یکی از آنها، از روی صندلی اش بلند شد، دست هایش را به هم مالید، با دهانش نوچ نوچ کرد و فریاد زد: من عاشق این چالش ها هستم!»

این همان روحیه ای است که کارآفرینان به آن احتیاج خواهند داشت. میل به غلبه بر چالش ها چیزی است که تمام کارآفرینان بزرگ آن را در وجود خود زنده نگه می دارند. این کار به آنان فرصت می دهد مهارت ها و خلاقیتشان را به رخ دیگران بکشند.

۴- «چارچوب ذهنی رشد» را در خود پرورش دهید

دوک همچنین متوجه شد چارچوب های ذهنی افراد یا «قابل رشد» هستند یا «ثابت». افرادی که چارچوب ذهنی ثابت دارند بر این باورند که استعداد ها و ویژگی های شخصیتی شان اساساً غیر قابل تغییر است. در عوض آنهایی که چارچوب ذهنی قابل رشد دارند معتقدند می توان با تلاش این استعداد ها را تقویت کرد و یا پرورش داد. همیشه به دنبال چارچوب ذهنی قابل رشد باشید. این چارچوب ذهنی به شما کمک می کند چالش ها را به عنوان فرصت ببینید، از انتقاد ها انرژی بگیرید و موفقیت های دیگران را منبع الهام خود قرار دهید.

۵- موفقیت های خود را جشن بگیرید و به حرکت خود ادامه دهید

۵ توصیه ساده برای تقویت روحیه مبارزه طلبی

شما می توانید حتی خارج از ساعات کاری نیز چارچوب ذهنی خود را استوار نگه دارید. کلید این کار این است که بابت هر موفقیتی که در طول روز کسب کرده اید، هرچند کوچک، شادی کنید. حتی اگر موفقیت کوچکی کسب کرده اید بابتش شکرگزار باشید.

 پژوهش های انجام شده این موضوع را تصدیق می کنند که پاداش، در تجدید قوا و آمادگی دوباره برای شروعی قدرتمندتر، نقشی حیاتی ایفا می کند. موفقیت های خود را به هر نحوی که خودتان می پسندید جشن بگیرید. این کار می تواند شکل های مختلفی داشته باشد؛ از سینما رفتن در کنار همسر و فرزندان گرفته تا دراز کشیدن روی تخت و استراحت کردن.

سپس تمام لحظات ناخوشایند روزتان را به حال خود رها کنید و بگذارید فراموش شوند. اجازه ندهید چند اتفاق ناخوشایند کل روزتان را خراب کند. تمرکز خود را روی زمان حال قرار دهید. از اتفاقات گذشته عبور کنید و به آینده چشم داشته باشید. به یاد داشته باشید تنها چارچوب ذهنی شماست که مشخص می کند تا چه حد می توانید از بقیه جلو یا عقب بیفتید. وقتی رقابتی که در آن قرار دارید خسته کننده می شود یا حالت روزمره پیدا می کند، این چارچوب ذهنی تان است که می تواند شما را در حرکت نگه دارد و باعث شود بیشتر تلاش کنید.


ویدیو مرتبط :
تماشا کنید: یک هفته زودتر به استقبال ال کلاسیکو بروید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

SMS دولت به گیلانی ها: به استقبال دکتر بروید



سفر احمدی نژاد به گیلان,سفر دولت به گیلان

سنگ تمام استانداری برای پرشورسازی استقبال از رییس جمهور

SMS دولت به گیلانی ها: به استقبال دکتر بروید/ صدها اتوبوس، آماده انتقال مردم و کارمندان دولت به مراسم استقبال!

انتخاب : «ورود ریاست محترم جمهوری به استان گیلان همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم سخنرانی ساعت ... روز .... ورزشگاه عضدی رشت.مراسم استقبال ساعت 8:30 از فرودگاه»

جمله ی بالا، تنها مربوط به یکی از SMS هایی است که طی روزهای اخیر از سوی دولت برای مردم استان گیلان ارسال شده است.

عدم استقبال مردمی از محمود احمدی نژاد در تازه ترین سفر های استانی دولت، باعث تکاپوی جدی دولتی ها در  استان هایی شده که قرار است رییس جمهور طی یک ماه آتی به آنجا سفر کند. احمدی نژاد خود گفته که در این یک ماه «هفته ای دو سفر استانی خواهد داشت»

مجموعه استانداری گیلان و برخی دیگر از نهادها و سازمان های دولتی این استان، نیز به روش های مختلفی برای تشویق مردم به اسقابل از احمدی نژاد دست زده اند، به طوری که این جریان ها، با ارسال پیامک انبوه به همه مشترکین تلفن همراه اول در استان گیلان تبلیغات سفر خود را از چند روز قبل شروع کرده است.

همچنین سازمان های دولتی با تهیه و آماده سازی صدها اتوبوس و تشویق کارمندان خود به حضور در مراسم «استقبال مردمی از احمدی نژاد» ، قول داده اند که در ازای حضور در این مراسم، اضافه حقوق دریافت کنند.

البته این اتوبوس ها، در دیگر نقاط شهرهای استان گیلان نیز آماده ی انتقال مردم عادی به مراسم مذکور هستند!

با توجه به شائبه انتخاباتی بودن این سفرها، مشخص نیست هزینه ی این اقدامات، از جیب کدام خیر انتخاباتی پرداخت شده است!/انتخاب