سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بهترین روش های شست و شوی کلم بروکلی



روش شست و شوی کلم بروکلی,روش های صحیح شست و شوی سبزیجات

آشنایی با روش های شست و شوی کلم بروکلی ‎

مواد غذایی و به خصوص سبزیجاتی که ما در سبد غذایی خودمان استفاده می کنیم به دلیل اینکه به صورت خام مصرف می کنیم نیاز به رعایت بهداشت و شستشوی صحیح و بیشتری دارند که ما در این مطلب شما را با سه روش از شست و شوی کلم بروکلی آشنا می کنیم .

برای اینکه کلم بروکلی را تمیز بشوئیم شیوه های آن را به شکل تصویری برایتان آماده کرده ایم که اصول شستن کلم بروکلی را آموزش می دهد.


روش اول : آب
کلم بروکلی خودتان را زیر شیر آب قرار بدهید. با دستتان ( برس ) تمام قسمت های کلم بروکلی را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله ی تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده اش کنید.

 

راههای شستن کلم بروکلی,روش های صحیح شست و شوی کلم بروکلی

کلم بروکلی را با برس و یا با دست زیر شیر آب گرفته و شسته ‎


روش دوم : سرکه
کلم بروکلی را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل سرکه بگذارید. تا وقتی که کاملا خیس خورد، با آب خوب بشویید و سپس با حوله ی تمیز خشک  کنید.

 

روش های صحیح شست و شوی کلم بروکلی,مواد شوینده کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی با سرکه ‎

 

روش های شستن کلم بروکلی, تمیز کردن بروکلی

خشک کردن کلم بعد از در آوردن از سرکه ‎


روش سوم : آب نمک
کلم بروکلی را داخل آب نمک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار بدهید ، تا پشه ها از لابه لای آن بیرون برود و بعد از آن با آب کلم را بشویید.

 

تمیز کردن بروکلی, روش های شستن کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی با نمک ‎

 

روش های شستن کلم بروکلی, مواد شوینده کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی ‎

 

گردآوری : بخش خانه داری صبح بخیر
منبع : hidoctor.ir


ویدیو مرتبط :
روش اموزش شست و شوی گربه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه شست‌و‌شوی صحیح سبزیجات



 

 

 

نحوه شست‌و‌شوی صحیح سبزیجات چگونه است؟

 


سبزیجات علی رغم فواید بسیار دارای انگل ها و میکروب های خطرناک بیماری زا هستند و در صورت کوتاهی در شستن صحیح، آلودگی روی آنها عوارض جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 


دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا گفت:

 

 

با توجه به این که پرورش سبزیجات بعضا با آب‌های آلوده و آب چاه انجام می‌شود و همچنین به علت تماس با خاک و گل و لای، دارای انواع میکروب‌ها و انگل‌های آلوده کننده از جمله سالمونلا هستند که برای انسان بسیار خطرناک هستند؛ البته سبزیجات منابع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند؛ بنابراین آگاهی از روش صحیح شستن آنها اهمیت بسزایی در سلامتی دارد.

 


وی در ادامه افزود: بهترین روش شستن سبزیجات ابتدا قرار دادن آنها به مدت پنج دقیقه در محلولی حاوی یک یا دو قطره مایع ظرفشویی و یا مواد ضدعفونی کننده است تا تخم انگل‌های چسبیده به سبزیجات لغزنده شود و سپس با انجام چندین بار آبکشی، آلودگی سطح سبزی را پاک کرده و بعد مصرف شود.

 


وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مرحله آبکشی سبزیجات به خوبی انجام شده و عاری از هر گونه مواد شوینده شوند.