سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بهترین روش تمیز کردن خانه



برای تمیز کردن خانه و وسایل آن باید برخی نکات خانه داری را بدانید تا به کمترین زحمت، بهترین نتیجه را بگیرید.

شستن پنجره ها
چه راهی آسان تر و سریع تر از دستمال تمیز یا روزنامه می تواند شیشه را تمیز کند؟ شاید بگویید تی های پلاستیکی مخصوص شست‌وشوی پنجره. بله. این تی ها در اندازه های مختلف در فروشگاه ها عرضه می شوند. برای شروع، اسفنج آنها را داخل سطلی از آب گرم فرو کنید و چند قطره صابون مایع در آن بچکانید. با آن شیشیه را خیس و آلودگی ها را پاک کنید. آب کثیف اسفنج را  بگیرید و بقیه قسمت های پنجره را بکشید. پنجره را باید از بالا به پایین بشویید.

برق انداختن ظروف مسی
این روش تمیز کردن ظروف مسی موجب حیرت همه می شود. تنها چیزی که برای برق انداختن مس نیاز دارید لیموترش و نمک درشت است. مقداری آب لیمو را با نمک مخلوط کنید و سپس روی سطح مس بکشید تا برق بیفتد.

روش های تمیزکردن خانه, نکاتی برای تمیزی خانه


واکس زدن وسایل چوبی
بسیاری از وسایل چوبی خانه یک لایه محافظ از جنس پلی یورتان دارند اما وسایل قدیمی این لایه را ندارند و باید با کمک واکس های مخصوص آنها را در برابر رطوبت و گردوخاک محافظت کنید. واکس مخصوص چوب خریداری کنید. واکس های روشن برای همه چوب ها مناسب هستند اما برای چوب های تیره بهتر است واکس تیره خریداری کنید. ابتدا سطح مورد نظر را با دستمال نمدار تمیز کنید سپس یک لایه نازک واکس روی آن قرار دهید و با دستمال خشک روی آن بکشید. حدود 10 تا 25 دقیقه بگذارید روی چوب بماند و سپس محکم روی میز بکشید تا جلا پیدا کند.

از بین بردن جرم و کپک
برای جلوگیری از ایجاد کپک باید همیشه همه سطوح را خشک نگهدارید تا قارچ ها در آن قسمت رشد نکنند. در زیرزمین هایی که سیستم تهویه درست و حسابی ندارند یک فضای باز درست کنید، از فن یا دستگاه رطوبت گیر استفاده کنید، یک چراغ را روشن نگهدارید تا رطوبت را از بین ببرد یا یک بسته ماده جاذب یا خشک‌ساز در آنجا قرار دهید.

مراقبت از سنگ مرمر
برای تمیز کردن سنگ مرمر باید از آب گرم و شوینده های طبیعی استفاده کرد. سنگ را با دستمال نمدار تمیز کنید. لکه ها را خیلی نرم بکشید تا پاک شوند. اسید موجود در میوه ها باعث خورده شدن سنگ مرمر می شوند. سنگ های مرمر معمولا با روکش محافظ عرضه می شوند. اما برای از بین بردن لکه های باقی مانده می توانید از ضماد استفاده کنید که در ابزار فروشی ها موجود است. پس از استفاده از آن، سنگ را تمیز کنید.

تمیز کردن ظروف چدنی
برای تمیز کردن ظروف چدنی، کمی نمک درشت داخل آن بریزید و با اسفنج سطح آن را خیلی نرم بکشید. نمک نوعی پاک کننده و صیقلی دهنده طبیعی است که روغن و چربی های باقی مانده را جذب می کند و از بین می برد. پس از این کار، ظرف را آبکشی و خشک کنید.

روش های تمیزکردن خانه, نکاتی برای تمیزی خانه


شستن وان حمام
این روش ضدعفونی کننده نیست اما باعث تمیزی وان حمام می شود. یک قاشق چایخوری صابون مایع و چند قطره روغن آنتی باکتریال همچون روغن درخت چای، اوکالیپتوس، رزماری یا نعنافلفلی را در یک پیمانه جوش شیرین بریزید. کمی آب به آن اضافه کنید و با استفاده از اسفنج روی سطح وان بکشید.

 

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
تمیز کردن خانه کعبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش های آسان و ارزان برای تمیز کردن خانه



پاکیزگی یکی از نکات مهم خانه داری است. همانند موضوعات دیگر برای پاکیزه نگه داشتن وسایل منزل نیز همیشه راه های میانبری هست که به سادگی می توان لایه ی آلودگی را از چهره ی دکوراسیون منزل زدود.

 

روش هایی برای تمیز کردن خانه, نحوه تمیزکردن خانه

پاکیزگی یکی از نکات مهم خانه داری است


وسایل مورد نیاز:
    جوش شیرین
    سرکه
    گردو
    نوشابه
    پاک کننده ی سطوح چندمنظوره

روش های تمیز کردن خانه,راهنمای تمیز کردن خانه

لوازم پارچه ای را به محض اینکه لکه دار شدند تمیز کنید تا لکه بر روی آنها باقی نماند


لوازم پارچه ای را به محض اینکه لکه دار شدند تمیز کنید تا لکه بر روی آنها باقی نماند. بعضی از لکه ها با نفت تمیز می شوند.

 

تمیزکاری خانه با شوینده های طبیعی,روش های آسان برای تمیزکردن خانه

برای زدودن لکه های مختلف ابتدا دستورالعمل چگونگی پاک کردن آنها را چک کنید


برای زدودن لکه های مختلف ابتدا دستورالعمل چگونگی پاک کردن آنها را چک کنید. برای لکه های مختلف راه های متفاوتی وجود دارد.

 

تمیزکاری خانه با شوینده های طبیعی,روش های آسان برای تمیزکردن خانه

برای تمیز کردن هر چیز می توانید از پاک کننده های چند منظوره استفاده کنید


مواد شوینده ی خود را محدود کنید. شما می توانید تقریبا هر چیزی را با پاک کننده های چند منظوره تمیز کنید، مثلا پاک کننده ی مخصوص شیشه و فلز.

 

نحوه تمیزکردن خانه, وسایل مود نیاز برای تمیزکاری

با استفاده از روش های سنتی نیز می توانید به همان پاکیزگی با روش های جدید دست پیدا کنید


از محصولات طبیعت دوست استفاده کنید. با استفاده از روش های سنتی نیز می توانید به همان پاکیزگی با روش های جدید دست پیدا کنید. حتما لازم نیست از محصولات مصنوعی جدید استفاده کنید.

راهنمای تمیز کردن خانه,روش هایی برای تمیز کردن خانه

بهترین و کاربردی ترین مواد برای تمیزکاری جوش شیرین است


تقریبا هر چیزی با جوش شیرین تمیز می شود: دندان، لکه ی چایی و قهوه در ته فنجان و لباس های چرک. جوش شیرین یک گزینه ی عالی است چون هم ارزان است و هم استفاده از آن آسان است.

 

روش هایی برای تمیز کردن خانه,نحوه تمیزکردن خانه

لیوان نوشابه تمیز کننده ی مناسبی برای توالت است


مواد خام خانگی مانند سرکه، جوش شیرین، نمک و نوشابه از جمله بهترین شوینده ها هستند. مثلا یک لیوان نوشابه تمیز کننده ی مناسبی برای توالت است.

تمیزکاری خانه با شوینده های طبیعی,روش های آسان برای تمیزکردن خانه

برای زدودن لکه های مختلف ابتدا دستورالعمل چگونگی پاک کردن آنها را چک کنید


دانه های آجیل مانند گردو برای پوشاندن خراش های میز یا مبلمان چوبی بسیار کاربردی هستند. دانه ی آجیل را بر روی خراش بمالید و و با یک پارچه آن را تمیز کنید.

 

منبع : chidaneh.com